Lancia Delta on niin herkku. :) Mutta italialaiset autot ei mun kokemukseni mukaan oo mitään talviautoja, onko kenelläkään kokemusta tästä? Toimiiko pakkasella?
Deltan sopivuus suomeen
41
6436
Vastaukset
- c52007
sulla on ollut? Ainakin Alfa ja Fiat on itsellä toiminut talvella hienosti.
- Lancia ja Alfa
ainakin ovat olleet läpimiä talvella, tietysti pitää vaihtaa talvi 92C ja kesä 72C termostaatti erikseen.
Automaattia odotellessa... - delta?
Ainakaan vanha Delta (Integrale) ei sovellu Suomeen ollenkaan. Ruostuu jopa kesäkäytössäkin.
Yleensäkin talvikeleille hyvin sopiva italialainen olisi sensaatiomainen yllätys ja poikkeus. - että...
auto kuin auto nykyään pärjää Suomen talvessa ihan kivasti.
- Italer
Kyllä tämänpäivän menokit on jo kehitlty vientiä ajatellen ,maahan kuin maahan
- TIPO4
Fiat Croma tuli toiseksi Saab 9000:n jälkeen TM:n suuressa talviautovertailussa v.1988. Itselläni oli aikanaan Croma ja oli erinomainen ajaa pohjoisen uraisilla ja liukkailla teillä. Ajelin usein vanhalla Cromallani Suomen ja Pohjois-Norjan väliä. Lämpöä myös riitti ja oli miellyttävän hiljainen. Myöhemmin tuli vaihdettua uuteen Puntoon. Ei ollut ihan niin hyvä ajaa pitkää matkaa, melutasokin eritysesti nastarenkailla oli kovempi, mutta kulutus hieman pienempi (Cromakin vei isoksi autoksi tosi vähän) ja Punton kolariturvallisuus vähän parempi. Myös Punto oli ihan hyvä talviauto. Käynnistyi ja toimi hyvin pakkasillakin, oli kohtalaisen lämminkin. Vaikka tuntui ajossa vähän pikkuautomaiselta, niin tunnokas oli Puntokin ajaa liukkailla.
- SUOMEEN
Täällä on jo riittävästi krääsää, joten tuollaiset lelut saavat olla siellä missä on tehtykin. Jos joku välttämättä haluaa sellaisella ajella, menköön käymään Italiassa.
- C2r3o4m5a
Aika kierossa ihmisten ajatusmaailma nykyään. 90-luvun vaihteessahan fiat oli parhaimpia mahdollisia autoja. Irvailut sähkövioista ym johtui siitä ettei kilpailijoilla ollut lainkaan niitä sähkövarusteita. Mutta cromassa ainakin kaikki sähkölaitteet toimivat puoli miljoonaa ajetussakin ja tekniikka toimi moitteetta.
Suurempi ongelma tuli eteen pari vuotta sitte vm88 autoon, eli ruoste. Muu tuota autoa ei tapa, on kyllä kestäviä pelejä.
Ja asiaan. Fiatit on ollut aina niitä autoja mitkä käynnistyvät säässä kuin säässä. -40 astetta ja turbo croma lähti ilman lohkolämppäreitä käyntiin vaikka akku ei jaksanut pyöräyttää enään koko kierrosta ympäri! Oi niitä aikoja.- Thema joutui
valitettavasti käynnistymään myös -35 pakkasilla korpi mökillä ilman läämitystä, että säälitti startata... Kuitenkin pääsi lämpimästi kotia kohti.
- .
Niinpä. Kestäviä pelejä. Ex turbo cromalla oli ajettu 362tkm ja autossa oli alkuperäinen ahdin. Selvitin edellisiltä omistajalta. Pellit siitä meni ympäriltä. Luovuin koska ei mennyt leimasta läpi. hc tai mikälie arvot oli korkeat, koska pakoventiillit kantoivat. En jaksanut paneutua. mutta ei kone syönyt juurikaan öljyä :-)
Grilliritiläturbolla oli kiva kiusata nyky sportteja :-)
- TM:ssä!
Seuraavassa TM:ssa on iso talvivertailu, jossa mukana mm. Delta.
Jäänee jumboksi, kun toimittajat jäädyttävät munansa Lanzan nahkapenkeillä...- arvasit
...
- Croma2
... TM:ssä on Fiat groupin kaksois jumbo -sijoitus mallivalinnoilla varmistettu. 500:nen ei varmasti moisena pienenä kopperona niissä leikeissä pärjää, vaikka kiva auto oikeasti onkin. Delta lienee hyvä toiseksi viimeinen.
Harmittavasti Cromasta on 2.2:nen jätetty pois tuontivalikoimasta, sillä olisi ollut edellytyksiä päästä sijoille 3 - 5. Kulutus on niin roima,että korkeammalle ei pääse, vaikka talvivarusteet on hyvät, ajo-ominaisuudet palanneet taas Fiatin hyvien aikojen lähituntumaan ja lämpöä riittää hyvin ja nopeasti. Sillä olis voinut saada Fiat ihan hyvän sijoituksen.
1.9 dieselistä ei lämpöä riitä ilman PA-lisälämmitintä... mutta kulutus on puolestaan pieni. Toodennäköisesti sija 10 -11.
Mutta kuten sanottu, mallivalinnoin talvitestiin järjestetään aina oikea voittaja...- 500 peränpitäjä
> ... TM:ssä on Fiat groupin kaksois jumbo -sijoitus mallivalinnoilla varmistettu. 500:nen ei varmasti moisena pienenä kopperona niissä leikeissä pärjää, vaikka kiva auto oikeasti onkin. Delta lienee hyvä toiseksi viimeinen.
Delta rankattiin itseasiassa keskikastiin, Avensiksen ja Mazda 6:n väliin.
500 jäi viimeiseksi, koska koeajoautosta puuttui ESC ja lämpeneminenkin oli hidasta joukon pienimmän polttoaineenkulutuksen vastapainoksi.
VAG oli taas tuttua laatua eli Seatin pakkasongelmat olivat yksilövikoja ja Golfin hidas lämpeneminen ei taaskaan paljoa haitannut, mutta Golfin kanssa tasapisteille yltänyttä Renaultia muistettiin haukkua kaikesta mahdollisesta ja aivan erityisesti aiempien mallien puutteista.
Lämppäritestissä pisti silmään älytön toimintatapa; aluksi puhallus & lämpö täysillä, tuulilasille suunnattuna. Näin saadaan moottorin lämpenemistä hidastettua maksimaalisesti eikä haalea puhallus paljoa kabiiniakaan lämmitä. Polttoainetaloudelliset autot kärsivät tuosta toimintatavasta. Tavallaan tähän ryhmään kuului myös Delta (150 hv T-JET -moottorilla), jonka kylmäkulutus (12,3 l/100 km) oli pienempi kuin kuudella nopeimmin lämmenneellä autolla. Ainoastaan Renault (lämpenemisnopeudessa sijalla 7) pisti kulutuksessa pari desiä paremmaksi.
Ainakin Bravon automaatti-ilmastointi (lienee sama kuin Deltassa) toimii, kuten fiksu kuljettaja; aluksi puhallus hiljaisella (jolloin ilman lämpötila korkeampi moottori lämpenee nopeammin) ja vasta jäähdytysveden lämmettyä aletaan lämmittää matkustamoa. Ja ikkunat pysyvät silti auki.
Koska useimmissa autoissa oli automaatti-ilmastointi, olisi ollut korkea aika jo testata niidenkin kyvyt/älykkyys! - siksi ei arvosteltu
500 peränpitäjä kirjoitti:
> ... TM:ssä on Fiat groupin kaksois jumbo -sijoitus mallivalinnoilla varmistettu. 500:nen ei varmasti moisena pienenä kopperona niissä leikeissä pärjää, vaikka kiva auto oikeasti onkin. Delta lienee hyvä toiseksi viimeinen.
Delta rankattiin itseasiassa keskikastiin, Avensiksen ja Mazda 6:n väliin.
500 jäi viimeiseksi, koska koeajoautosta puuttui ESC ja lämpeneminenkin oli hidasta joukon pienimmän polttoaineenkulutuksen vastapainoksi.
VAG oli taas tuttua laatua eli Seatin pakkasongelmat olivat yksilövikoja ja Golfin hidas lämpeneminen ei taaskaan paljoa haitannut, mutta Golfin kanssa tasapisteille yltänyttä Renaultia muistettiin haukkua kaikesta mahdollisesta ja aivan erityisesti aiempien mallien puutteista.
Lämppäritestissä pisti silmään älytön toimintatapa; aluksi puhallus & lämpö täysillä, tuulilasille suunnattuna. Näin saadaan moottorin lämpenemistä hidastettua maksimaalisesti eikä haalea puhallus paljoa kabiiniakaan lämmitä. Polttoainetaloudelliset autot kärsivät tuosta toimintatavasta. Tavallaan tähän ryhmään kuului myös Delta (150 hv T-JET -moottorilla), jonka kylmäkulutus (12,3 l/100 km) oli pienempi kuin kuudella nopeimmin lämmenneellä autolla. Ainoastaan Renault (lämpenemisnopeudessa sijalla 7) pisti kulutuksessa pari desiä paremmaksi.
Ainakin Bravon automaatti-ilmastointi (lienee sama kuin Deltassa) toimii, kuten fiksu kuljettaja; aluksi puhallus hiljaisella (jolloin ilman lämpötila korkeampi moottori lämpenee nopeammin) ja vasta jäähdytysveden lämmettyä aletaan lämmittää matkustamoa. Ja ikkunat pysyvät silti auki.
Koska useimmissa autoissa oli automaatti-ilmastointi, olisi ollut korkea aika jo testata niidenkin kyvyt/älykkyys!No, selvisihän sekin, miksei automaatti-ilmastoinnin toimintaa otettu pistelaskussa huomioon. Yksi VAGine eli Seat olisi silloin jäänyt jumbosijalle.
- juuso5
500 peränpitäjä kirjoitti:
> ... TM:ssä on Fiat groupin kaksois jumbo -sijoitus mallivalinnoilla varmistettu. 500:nen ei varmasti moisena pienenä kopperona niissä leikeissä pärjää, vaikka kiva auto oikeasti onkin. Delta lienee hyvä toiseksi viimeinen.
Delta rankattiin itseasiassa keskikastiin, Avensiksen ja Mazda 6:n väliin.
500 jäi viimeiseksi, koska koeajoautosta puuttui ESC ja lämpeneminenkin oli hidasta joukon pienimmän polttoaineenkulutuksen vastapainoksi.
VAG oli taas tuttua laatua eli Seatin pakkasongelmat olivat yksilövikoja ja Golfin hidas lämpeneminen ei taaskaan paljoa haitannut, mutta Golfin kanssa tasapisteille yltänyttä Renaultia muistettiin haukkua kaikesta mahdollisesta ja aivan erityisesti aiempien mallien puutteista.
Lämppäritestissä pisti silmään älytön toimintatapa; aluksi puhallus & lämpö täysillä, tuulilasille suunnattuna. Näin saadaan moottorin lämpenemistä hidastettua maksimaalisesti eikä haalea puhallus paljoa kabiiniakaan lämmitä. Polttoainetaloudelliset autot kärsivät tuosta toimintatavasta. Tavallaan tähän ryhmään kuului myös Delta (150 hv T-JET -moottorilla), jonka kylmäkulutus (12,3 l/100 km) oli pienempi kuin kuudella nopeimmin lämmenneellä autolla. Ainoastaan Renault (lämpenemisnopeudessa sijalla 7) pisti kulutuksessa pari desiä paremmaksi.
Ainakin Bravon automaatti-ilmastointi (lienee sama kuin Deltassa) toimii, kuten fiksu kuljettaja; aluksi puhallus hiljaisella (jolloin ilman lämpötila korkeampi moottori lämpenee nopeammin) ja vasta jäähdytysveden lämmettyä aletaan lämmittää matkustamoa. Ja ikkunat pysyvät silti auki.
Koska useimmissa autoissa oli automaatti-ilmastointi, olisi ollut korkea aika jo testata niidenkin kyvyt/älykkyys!En oikein ymmärrä, miten lämmön laittaminen täysille hidastaisi moottorin lämpenemistä: lämmityslaitteen kennohan on kojelaudan sisällä ja jäähdytysneste kiertää sen kennon kautta. Lämpötilasäätimillä ohjataan lämpöä sisään joko suoraan (kylmää) tai sitten kennon kautta (lämmintä). Niin kauan kuin jäähdytysneste on kylmää on ilma yhtä kylmää molempaa kautta. Kun sisääntuleva ilma puhalletaan alusta saakka täysillä sisään kennon kautta, on lämpeneminen nopeinta, koska ilma on aina ainakin vähän lämpimämpää kuin autossa siihen saakka vallinnut ulkoilma. Helkkarin epämiellyttävää tosin on kylmän ilman puhaltaminen matkustamoon ja siksi automaatti-ilmastoinneissa suositaan tässä kohtaa mukavuutta kaikkein optimaalisimman lämpenemisen sijaan.
- ilmeisesti
juuso5 kirjoitti:
En oikein ymmärrä, miten lämmön laittaminen täysille hidastaisi moottorin lämpenemistä: lämmityslaitteen kennohan on kojelaudan sisällä ja jäähdytysneste kiertää sen kennon kautta. Lämpötilasäätimillä ohjataan lämpöä sisään joko suoraan (kylmää) tai sitten kennon kautta (lämmintä). Niin kauan kuin jäähdytysneste on kylmää on ilma yhtä kylmää molempaa kautta. Kun sisääntuleva ilma puhalletaan alusta saakka täysillä sisään kennon kautta, on lämpeneminen nopeinta, koska ilma on aina ainakin vähän lämpimämpää kuin autossa siihen saakka vallinnut ulkoilma. Helkkarin epämiellyttävää tosin on kylmän ilman puhaltaminen matkustamoon ja siksi automaatti-ilmastoinneissa suositaan tässä kohtaa mukavuutta kaikkein optimaalisimman lämpenemisen sijaan.
Kannattaisi edes joskus lukea auton käyttöohjekirja. Aika monessa autossa neuvotaan laittamaan lämpö & puhallus täysille, mikäli moottori ylikuumenee. Kas kun eräänlainen jäähdytin se lämmityslaitekin on. Siis moottorin kannalta katsottuna.
Joten: puhallus & lämpö täysilla = maksimaalinen "jäähdytys"/lämpenemisen hidastaminen. Kyllä sitä lämpöä alkaa ihan tasan tarkkaan heti, kun moottorin lämpötila > ulkoilman lämpötila, hävitä tällä menetelmällä = lämpeneminen hidastuu.
Ja toisaalta haalea vesi ei puhalluksen ollessa täysillä kerkiä matkustamoon puhallettavaa ilmaa montaa asetta lämmittää, joten tässäkin mielessä ratkaisu on järjetön. Hiljaisella puhalluksella ilma kerkiää lämmetä enemmän, joten lämmitystehokin *saattaa* (optimi riippuu tietysti monesta tekijästä) olla parempi.
- Suomeen sovi
Ei Lancia sovi Suomeen. Sateella ne ei lähde käyntiin ja pakkasella eivät kulje ja sitten ne hajoavat alle aikayksikön. Italialaiset autot ovat luvalla sanoen täysiä paskoja.
- Ei sovi Suomeen
Öljynpainevalo vilkkuu pakkasella = ei vika, vaan ominaisuus
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category =95&conference=4500000000001058&posting=220000000414792 26
Ja kait olet muistanut myös porailla lisää vedenpoistoreikiä moottoriin, ettei kiertokanget kosahda?
http://keskustelu.suomi24.fi/autoilu_show.fcgi?category =95&conference=580&posting=22000000041466351
Luonnollisesti jäätyvät lukotkin ovat vain ja ainoastaan oma moka, jos et ole muistanut purkaa ovipahveja syksyllä, vaihtaa jousia ja voidella lukkoja ja vivustoja. - väitteesi on aivan
mitään tekemätön. Tm testasi ja hyvinhän se meni.
- ei osaa
väitteesi on aivan kirjoitti:
mitään tekemätön. Tm testasi ja hyvinhän se meni.
Makaronit ei osaa tehdä laadukkaita autoja. Italialaiset autot ovat olleet aina markkinoiden huonoimpien joukossa. Pari vuotta ajoa ja sitten jo täysiä romuja. Laatu on paskaa.
- .
ei osaa kirjoitti:
Makaronit ei osaa tehdä laadukkaita autoja. Italialaiset autot ovat olleet aina markkinoiden huonoimpien joukossa. Pari vuotta ajoa ja sitten jo täysiä romuja. Laatu on paskaa.
Makaroonit eivät tee autoja. Ovat elintarvikkeita! Kas kun sä et ala väittämään että kaali tekee parhaat autot ja kaneli parhaat peräkärryt. Entäs mitä riisi tekee???
- Bella macchina.
ei osaa kirjoitti:
Makaronit ei osaa tehdä laadukkaita autoja. Italialaiset autot ovat olleet aina markkinoiden huonoimpien joukossa. Pari vuotta ajoa ja sitten jo täysiä romuja. Laatu on paskaa.
Hieno homma, että tuollaisiakin ihmisiä on. Teidän ansiostanne Lancia on käytettynä edullinen hankkia. Miljoona kärpästähän ei voi olla väärässä! Onni meille, jotka asiaa ymmärrämme.
- Onnenpoika.
Olen ajanut italialaisella autolla vuodesta 1991, kahdella käytettynä hankitulla Lancialla, ja yhdellä uutena hankitulla Alfa Romeolla. En tiedä, millä autoilla sinä olet ajanut, mutta voin kokemuksesta sanoa, ettei italialaisissa ole sen enempää vikoja kuin muissakaan.
Mutta on erinomaisen hyvä, että tuollaisiakin autonomistajia on, jotka ensimmäisen pikkuvian ilmaannuttua pistävät autonsa myyntiin todeten, että paska mikä paska. Se pitää käytettyjen autojen hintatason edullisena ja italialaiset autot, varsinkin Alfan ja Lancian, harvinaisina ja arvostettuina, jopa kadehtittuina merkkeinä.
Auto on myös omistajansa käyntikortti. Oletko siis tusinajätkä ja ajat tusina-autolla? Minä, kiitos vain, en ole.
- Italer
"..Mutta italialaiset autot ei mun kokemukseni mukaan oo mitään talviautoja,.."
Toimivat talviautoina, siinä missä muutkin. Lämpöä piisaa, eikä sen auton koviilla pakkasiilla mikään sauna tarvitse ollakkan. Järki käteen.
Lohkolämmitin kuuluukin sitten yleissivistykseen ja säästää, minkä auton konetta tahansa. - D.e.l.t.a
Uskon että varmasti toimii talvella kunnolla. Perheessämme on ollut neljä Alfaa peräkkäin eikä koskaan ole talvella eikä kyllä kesälläkään mitään ongelmia.
Huomenna saamme jonkin aikaa sitten tilatun Deltan Alfan kaveriksi, ehkä muutaman viikon kuluttua voin kirjoittaa kokemuksista. Alfa 155, 156 ja 159 ovat pärjänneet keskiverrosta erinomaiseen pohjoismaisissa talvitesteissä. Samoin Fiat Croma ja Lancia Dedra aikoinaan. Joku Fiat Panda testin halvimpana (mutta ei huonoimpana) jäi häntäpuolelle, mutta halpa on aina halpaa. Silti Pandassa oli testin paras lämmityslaite ja se oli tehokkain etenijä liukkaalla. Lisävarustelistalta ruksitut ESP ja lisävalot olisivat nostaneet suorituksen jo keskitasolle ja edelleen Panda olisi ollut testin halvin auto. Silloisen testin voittajassa - VW Golfissa oli ESP lisävarusteena.
Omat ensimmäiset talvikokemukseni Fiateista ovat 1970-luvulta. Siihen aikaan monet muutkaan autot eivät olleet nykymittapuun mukaan kovin hyviä talviautoja. Kupla-Volkkari oli yksi karmeimpia. Parhaita olivat Saabin 96 ja 99, jos vain osasi niillä ajaa (hyviä, mutta hyvin omaperäisiä ajettavia), mutta esim. lämmityslaite 99:ssä oli todella hidas tuottamaan lämpöä.
Mutta takaisin tähän päivään. Lancia ei kyllä ehdottomasti sovi Suomeen. Se on tänne aivan liian tyylikäs ja kallis. Herättää Korolla-kansasssa turhia aggressioita.- Autolla ajava
Miten Lancia muka liian tyylikäs, jos auto näyttää keulasta pokemonilta niin onko se tyylikäs? Ja kalleuteen jos kallein maksaa 30ke onko se kallis?
- ()()()()
Autolla ajava kirjoitti:
Miten Lancia muka liian tyylikäs, jos auto näyttää keulasta pokemonilta niin onko se tyylikäs? Ja kalleuteen jos kallein maksaa 30ke onko se kallis?
Miten Lancia muka liian tyylikäs, jos auto näyttää keulasta pokemonilta niin onko se tyylikäs?
- Makuasia. Jos tyylikkyys on tavallisuutta, niin se ei ole tyylikäs.
Ja kalleuteen jos kallein maksaa 30ke onko se kallis?
- Suurin osa teillä liikkuvista autoista on arvoltaan alle €30k, joten aika kallis se on.
- vau!!!
Tänään tuli motarilla tuollainen vastaan, luunvalkoinen taisi olla. Aivan tyrmäävän hieno auto!!!
- Lancisti
Kaikki Euroopassa valmistetut autot ovat sopivia Suomen olosuhteisiin. Myös Lancia. Enemmän se on käyttäjästä kiinni kuin autosta.
- pk
Kävin koeajamassa 2-vuotta vanhan 39t ajetun Deltan. Moottori oli 1,6d 88kW. Oli aivan loistava auto, erinomainen äänieristys ja uskomattoman joustavasti toimiva moottori, muotoilu silmää hivelevä. Olisin ostanut (vaihtotarjous oli hyväksyttävä), mutta ei tälläistä autoa voi vanhana ostaa - pitää saada uuden auton tuoksu mukana. Toivottavasti Aro ottaa Lanciat pian valikoimaansa.
- voi voi
tKävin liikkeessä katsomassa 4 vuotta vanhaa 30t ajettua Delta T-Jettiä...
-peräkolaroitu. Korjaus tehty miten sattuu, pohjatyö ja maalipinta kelvottomat, takavalo ei toiminut kunnolla.
-Hattuhyllyn kiinnike paskina
-takakauhukahva irti
-kyynärnoja hajalla
-konepellin äänieriste pahvi puoliksi irti ja mutkalla konehuoneessa. (Korjasin sitä samalla katsellessani)
Mitähän vikoja olisi koeajolla vielä löytänyt, en viitsinyt masentaa itseäni enempää vaan lähdin pois. Näin ne italialaisten omistajat autojaan pitävät, eivät välitä mistään mitään.. Kiitokset italialaisten laatumielikuvista kuuluu suurimmaksi osaksi niiden kuljettajille.. - L-D-T
Mistä voit tietää että se on auton omistajan vika että ko. yksilö oli tuossa kunnossa? Joku jobbari on ostanut kolaroidun auton,ja mahdollisimman halvalla laittanut sen kuntoon,ja kiertoon.
Vastaavia yksilöitä on kuule ihan kaiken merkkisinä! Ei se ole automerkin vika jos joku autotallinikkari on korjannut sen päin persettä.
Ihan sama jos joku haukkuu autonsa talviominaisuuksia,ettei tule lämmintä.Todellisuudessa termostaatti sökönä.Kulutusosa joka autoon kuin autoon on jossain vaiheessa uusittava,ja on ensimmäinen edellytys sille että hyttiin tulee lämmintä nopeasti.Järki käteen!- fiuuja84
olisi ite upeaa omistaa 124. 124 spider. 125. 130. 131. 132. 131 abarth. ja lancia stratos. delta. kappa ja gr 4 ex-alen
- L A N C I A DELTA
fiuuja84 kirjoitti:
olisi ite upeaa omistaa 124. 124 spider. 125. 130. 131. 132. 131 abarth. ja lancia stratos. delta. kappa ja gr 4 ex-alen
Meillä on ollut Delta uudesta asti kakkosautona ja juuri tuli 5 vuotta täyteen. Toimii loistavasti kesällä ja talvella. Edelleen tosi hienossa kunnossa, takana n. 80 tkm. Kaksi vikaa koko aikana, yksi sähköavain lopetti toimintansa ja juuri nyt etuiskarin yläpää alkoi narisemaan, vaihdettiin 20 euron kumi ja homma kunnossa. Nahkapenkit ja maalipinta edelleen uutta vastaavassa kunnossa. Sääli että maahantuoja epäonnistui aikanaan lanseerauksessa.
- Evo turpo
L A N C I A DELTA kirjoitti:
Meillä on ollut Delta uudesta asti kakkosautona ja juuri tuli 5 vuotta täyteen. Toimii loistavasti kesällä ja talvella. Edelleen tosi hienossa kunnossa, takana n. 80 tkm. Kaksi vikaa koko aikana, yksi sähköavain lopetti toimintansa ja juuri nyt etuiskarin yläpää alkoi narisemaan, vaihdettiin 20 euron kumi ja homma kunnossa. Nahkapenkit ja maalipinta edelleen uutta vastaavassa kunnossa. Sääli että maahantuoja epäonnistui aikanaan lanseerauksessa.
Totta. Hieno ja upea italialainen, jonka maahantuojat odotettavastikin sössivät. Mikään muunmaalainen auto ei pääse lähellekään näitä hienoimpia italialaisia. Ja ne jotka nitä haukkuvat puristelevat yhä luomiaan ja finnejään ja kaahaavat laholla teinibemulla lippispäässä 200kmh. Kontissa 3kpl 18" peerlessiä ja muuta sinne ei mahdukkaan.
- lancialainen
L A N C I A DELTA kirjoitti:
Meillä on ollut Delta uudesta asti kakkosautona ja juuri tuli 5 vuotta täyteen. Toimii loistavasti kesällä ja talvella. Edelleen tosi hienossa kunnossa, takana n. 80 tkm. Kaksi vikaa koko aikana, yksi sähköavain lopetti toimintansa ja juuri nyt etuiskarin yläpää alkoi narisemaan, vaihdettiin 20 euron kumi ja homma kunnossa. Nahkapenkit ja maalipinta edelleen uutta vastaavassa kunnossa. Sääli että maahantuoja epäonnistui aikanaan lanseerauksessa.
Meillä kanssa vm 2009 Lancia Delta. Mielestäni yksi upeimmista autoista liikenteessä ja ajettavuudeltaan todella hyvä. Pidän erityisesti ajosta pitkillä matkoilla, hyvästä äänieristyksestä ja mediaplayerista. Talvella toiminut hyvin. Pieni häikkä oli keskuslukituksen kanssa jossain välissä, mutta se hoitui näppärästi. Kunto lähes uudenveroinen, ei mitään ruosteita tai muutakaan, ulkona oleillut kesät talvet. Noiden uudempien Lancia Deltojen nokka ei oikein miellytä, liian tusinatavaraa, mut tuo 2009 on kyllä kaunis. Sopiva sekoitus sporttisuutta ja klassisuutta. Ja onhan se kiva ajaa autolla, joka saa päät kääntymään.
- andy5
lancialainen kirjoitti:
Meillä kanssa vm 2009 Lancia Delta. Mielestäni yksi upeimmista autoista liikenteessä ja ajettavuudeltaan todella hyvä. Pidän erityisesti ajosta pitkillä matkoilla, hyvästä äänieristyksestä ja mediaplayerista. Talvella toiminut hyvin. Pieni häikkä oli keskuslukituksen kanssa jossain välissä, mutta se hoitui näppärästi. Kunto lähes uudenveroinen, ei mitään ruosteita tai muutakaan, ulkona oleillut kesät talvet. Noiden uudempien Lancia Deltojen nokka ei oikein miellytä, liian tusinatavaraa, mut tuo 2009 on kyllä kaunis. Sopiva sekoitus sporttisuutta ja klassisuutta. Ja onhan se kiva ajaa autolla, joka saa päät kääntymään.
Upeita nuo Lanciat ovat!itellä oli aikoinaan Kappa 2.4le vm -96,siinä oli sinkkikori ja hyvä ajettavuus!Harmi tuo maahantuonnin tökkivyys kun merkissä ei ole mtn vikaa!ostin Kapan vuonna -99 ja ajelin sillä 7 vuotta!
Harmi kun silloinen delta -auto ei aloittanut Thesiksen maahantuontia ja muistelen että silloin ei enää Lanciaa maahantuotu ja Fiattiin oli liian iso kynnys siirtyä ja alfalla ei ollu isoa mallia muutakuin 159 niin K vaihtu sitte eri merkkiin!
Nykyään huvittaa tuo onneton markkinointi ja fiatissa jopa surkuhupaisalta..miten noinkin hyvästi myyvä automerkki on osattu noin hyvin ryssiä? - Kim Il Italy
andy5 kirjoitti:
Upeita nuo Lanciat ovat!itellä oli aikoinaan Kappa 2.4le vm -96,siinä oli sinkkikori ja hyvä ajettavuus!Harmi tuo maahantuonnin tökkivyys kun merkissä ei ole mtn vikaa!ostin Kapan vuonna -99 ja ajelin sillä 7 vuotta!
Harmi kun silloinen delta -auto ei aloittanut Thesiksen maahantuontia ja muistelen että silloin ei enää Lanciaa maahantuotu ja Fiattiin oli liian iso kynnys siirtyä ja alfalla ei ollu isoa mallia muutakuin 159 niin K vaihtu sitte eri merkkiin!
Nykyään huvittaa tuo onneton markkinointi ja fiatissa jopa surkuhupaisalta..miten noinkin hyvästi myyvä automerkki on osattu noin hyvin ryssiä?Kaikkien tulee palvoa näitä ihmiskunnan eliitin mestariluomuksia, insinööritaidon huipentumia, kauneuden kumininoitumia, ylivertaisen tyylin aitejä- italialaisia autoja.
Kaikkien niitä omistaneiden ja niiden vikapesien kanssa taistelleiden ja vihdoin näistä ruosteläjistä eroon onnettomin vaihtohyvityksin pääseeiden luusereiden älyttömät väitteet ovat vain katellisten provoja.
Me "kerran kusetetut" (=italialiasen auton ostaneet) emme vain ymmärrä mitään ntyylin päälle ja olemme kateellisia kun joudumme nyt ajamaan saksalaisilla ja ruåtsalaisilla laatuautoilla. Voi meitä tyylitajuttomia raukkoja.
Kumpa Kim Il Italy laittaisi meidät uudelleenkoulutusleirille, jossa ruoskan viuhuessa palaisimme kaidalle tielle ja oppisimme kunniottamaan menneisyytemme parhaita hetkiä italaisen auton ratissa, elämämme todellista kllimaksia jokaviikkoisella korjaamokäynnillä, jonka olemme aktiivisesti pyrkineet unohtamaan.
AlfaRomu, Lancia ja Viat olkoot aina ylistettyja ja korotettuja korkeimmalle paikalle ihmiskunnan suurimpina, uljaimpina ja häikäisvimpina saavutuksina.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34888201 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161542Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91391- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227