Raivostuttaa nämä ryyppyjuhlat

.............

Kyllä ottaa niin päähän tämä uusi vuosi, kun se on pelkkä ryyppyjuhla, ei mitään muuta. Ihmiset raahaavat kaupasta viinaa kuin sen tuotanto loppuisi seuraavana päivänä. On se kumma kun mikä tahansa juhla on ihmisille pelkkä viinajuhla.

Ottaa niin päähän, kun perheen isäntä raahaa laatikkotolkulla kaljaa kaupasta. Sitä myrkkyä kuluu muutenkin joka ikinen päivä, niin ottaa päähän entistä enemmän nyt. Muutenkin sitä kaljaa pitää kitata sadoilla euroilla kuussa, vaikka rahahuolia on muutenkin, kun ryypiskelijä on työtön.

Misään ei välty alkoholilta, ei edes omassa kotonaan. Raivostuttaa niin hirveästi. Jos menet kaupungille katsomaan raketteja, niin ihan vamasti saat päähän jonkun pullosta.

Olenko maailman ainoa kauhea ihminen, joka ei juo uutena vuotena eikä muutenkaan? Olen saanut ihan tarpeekseni elettyäni lapsuuden ja nuoruuden alhoholiongelmaisessa perheessä, joten en voi sietää alkoholia missään muodossa.

Että ottaa päähän. Alkoholia ei pääse pakoon missään tässä maailmassa.

19

1087

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .suomalainen....

      tapa ja kulttuuri: alkoholi on aika vahvasti aina mukana. meillä on ihan sama juttu, isä joululomalla ja ainoa asia mitä on jouluaatosta lähtien tehnyt niin ryypännyt...

      kyllä osaa vituttaa minuakin.

    • ...............

      Kyllä se minuakin ihmetyttää. Olen myöskin sellisessa ammatissa liike-elämässä jossa tapaan ihmisiä paljon ja en ymmärrä sitä alkoholin litkimistä. Ne jotka sitä juo saavat myöskin sillä varjolla olla vaikka seuraavana päivänä pois töistä, mutta raitis ei saa olla pois edes sairaana.

      On se kummaa tuo ihmisten alkoholin käyttö. Eivät osaa muuten asioista nauttia. Itse nauttisin joulunakin lumisesta luonnosta ja kynttilöistä ja roihuista ja joululauluista, mutta kukaan ei niistä osannut töissä jutella. Kukaan ei puhunut kuinka joulu meni.

      Sitten kun tulee ongelmia alkoholin takia niin ihmetellään, että miksi se nyt noin teki ja sekosi vaikka paskiaiset eivät tiedä, että alkoholi on tehnyt koko ajan tehtävänsä.
      Tai sitten tietävät, mutta eivät myönnä.

      Laivallakin ihmiset raahaavat niska limassa ja selkä kumarassa viinapusseja ihan niinkuin ei ikinä olisi saanut.

      HULLU KANSA.

    • sinivalkea

      En ymmärrä minäkään jatkuvaa viinan kanssa läträämistä.minä näin sitä tarpeeksi lapsena ja isä ajoi kännipäissään perheen moneksi tunniksi metsään.Ei ollut herkkua.Nämä nykyajan nuoret ei tajua miten nopeasti tulee alkoholistiksi,kun juo joka viikonloppu.Onhan se kiva olla 40v kuin vanha vaari paskat housuissa.En enää käytä alkoholia ollenkaan,en ole paljon muutenkaan elämäni aikana käyttänyt.On maksassa häikkää ollut kohta 5v,kai saan kiittää geenejä isän.Mulla meni maksa vaikka en ole paljon juonnut,miten niiden maksa voi jotka juo usein?kannattaisi tutkituttaa maksansa joskus.Niin lääkäri kielsi alkoholin kokonaan,mun maksa ei polta enää alkoholia??? Että sillee,olisi varmaan mietittävää itse kullekin.

    • raitis 50

      Samanlaisia ajatuksia myös minulla,isäntä vetee perseet juhannuksena,vappuna,uutenavuotena ja välillä muutenkin itse en ota ollenkaan olen katellut nyt 30v. kohta loppuu huumori onneksi lapset ovat jo isoja ja omillaan.Asiasta on keskusteltu mutta vastaus on että pitäähän sitä vähän kun on juhla juu ymmärtäisin vähän eli ruuankanssa tai pari lasillista muuten mutta kunnon kännit vedetään,ja huomenna on morkkis mutta jokainen tavallaan.

      • .....................

        löytyy. Kun keskustelen ihmisten kanssa niin kaikki puhuu viinasta. Mistä teitä raittiita nyt noin paljon löytyy?


      • ei känniä
        ..................... kirjoitti:

        löytyy. Kun keskustelen ihmisten kanssa niin kaikki puhuu viinasta. Mistä teitä raittiita nyt noin paljon löytyy?

        olet varmaan keskustellut väärien ihmisten kanssa,minun tuttaapiiriin kuuluu aika monta raitista eivät ole täysin absolutisteja voivat juoda esim.lasin shmppanjaa juhlissa mutta muuten eivät juo alkoholia.Ite kuulun myös raittiisiin olen joskus nuorena ottanut ja se piisas mulle yksi syy myös se että en pysty juomaan ei kertakaikkiaan vaan mene alas mielummin tulee ylös, luulen että meitä on todella paljon jotka ei juo.


      • ????????
        ei känniä kirjoitti:

        olet varmaan keskustellut väärien ihmisten kanssa,minun tuttaapiiriin kuuluu aika monta raitista eivät ole täysin absolutisteja voivat juoda esim.lasin shmppanjaa juhlissa mutta muuten eivät juo alkoholia.Ite kuulun myös raittiisiin olen joskus nuorena ottanut ja se piisas mulle yksi syy myös se että en pysty juomaan ei kertakaikkiaan vaan mene alas mielummin tulee ylös, luulen että meitä on todella paljon jotka ei juo.

        oottako pohojanmaalla? itse olen asunut länsi-suomessa, etelä-pohjanmaalla, tampereella, helsingissä ja turussa mutta en ole tavannut juurikaan raittiita. yleensä olen saanut halveksuntaa kun olen raitis.

        mistäpäin siis oot?


      • raitistunut
        ???????? kirjoitti:

        oottako pohojanmaalla? itse olen asunut länsi-suomessa, etelä-pohjanmaalla, tampereella, helsingissä ja turussa mutta en ole tavannut juurikaan raittiita. yleensä olen saanut halveksuntaa kun olen raitis.

        mistäpäin siis oot?

        ihan olen eteläsuomesta,kyllä on aikamoista selittelemistä juhlissa kun en ryyppää mutta yritän olla välittämättä ompa minua yritetty joskus jopa juottaa väkisin eivät onnistuneet.Minulle itselle asia ei ole mikään ongelma osaan pitää hauskaa myös ilman viinaa.


    • Ämiiaa

      Käytin aikaa rakettejen videoimiseen. Ne eivät löydy mistään, kameralla vielä.

    • muslimit ei juo

      luostarissa ei dokata. 10% suomalaisista on absolutisteja.

      itse suositteleen hashiskseen siirtymistä.

    • ...............

      Kiitos teille asiallisista vastauksista. Pelkäsin, että minut tullaan täällä haukkumaan lyttyyn, koska olen tällainen ilonpilaaja.

      Minäkään en oikein tajua Suomen alkoholikulttuuria. En ymmärrä, että miksi alkoholia ei missään tilanteessa voi ottaa sivistyneesti vaan se on aina täyskännit. Itse en ole tottunut juomaan alkoholia ollenkaan. Olin lomalla Euroopassa ja kävin viiniviljelyksillä. Siellä ei yhtään tullut niin negatiivinen kuva alkoholista, kun alkoholiin ei liittynyt ylenpalttista örveltämistä. Minulla on ihan erilainen kuva alkoholista, jos sitä kitataan sammumispisteseen asti kuin jos ottaa sivistyneesti yhden lasillisen vaikkapa hienon illallisen aikana.

      Eilen en jäänytkään kotiin vaan lähdin kaupunkiin silläkin uhalla, että päähän tulee raketti tai pullo. Otin pusseja mukaan ja keräsin maasta muiden pulloja. Ihan hyvät rahat tästä tuli. Nyt on hyvä olo, ei ole krapulaa eikä menettänyt rahaa juhlintaan vaan keräsi sitä maasta. ;)

      • &&&&&...

        voisin keräillä kaikenlaisilla festareilla pulloja. jotkut ovat keränneet hyvät rahat.


      • vittuilija
        &&&&&... kirjoitti:

        voisin keräillä kaikenlaisilla festareilla pulloja. jotkut ovat keränneet hyvät rahat.

        pitää olla pahasti sairas jos ei juo tai rentoudu
        ollenkaan paineitten alla hyvä välillä ottaa ryypyt vaikka itelleen moni suomalainen on niin arka ilman viinaa että ei juhlista oikein tule mitään jos ei ole viinaa se vapauttaa arkuuden pois
        mutta selvinpäin kusi sukassa..


      • vittuilija
        &&&&&... kirjoitti:

        voisin keräillä kaikenlaisilla festareilla pulloja. jotkut ovat keränneet hyvät rahat.

        olen kuullut että kaverit keräs yhden pakun täyteen
        saivat rahaa 300€-700€ ilmasta rahaa ilman veroja
        päivässä esim festari olisi hyvä keräys paikka..


      • .............
        vittuilija kirjoitti:

        pitää olla pahasti sairas jos ei juo tai rentoudu
        ollenkaan paineitten alla hyvä välillä ottaa ryypyt vaikka itelleen moni suomalainen on niin arka ilman viinaa että ei juhlista oikein tule mitään jos ei ole viinaa se vapauttaa arkuuden pois
        mutta selvinpäin kusi sukassa..

        No, ehkä en sitten ole vain oppinut ymmärtämään viinan iloja. Sairasta tai ei, en koe jääneeni mistään paitsi.
        Minulle hyvä rentoutumiskeino arjen paineiden alla on vaikkapa pukea lämpimästi päälle ja lähteä metsään kävelylle kuuntelemaan puiden huminaa ja katselemaan eläinten jättämiä jälkiä.


      • kohtuudella
        vittuilija kirjoitti:

        olen kuullut että kaverit keräs yhden pakun täyteen
        saivat rahaa 300€-700€ ilmasta rahaa ilman veroja
        päivässä esim festari olisi hyvä keräys paikka..

        Meillä laitetaan kaikki pulloista saadut rahat vanhaan kunnon säästöpossuun. Lihava ja tyytyväinen tuntuu tuo sika olevan, kun mahassa makaa tuhannen euroa. Tililtä rahat olisi varmasti kulutettu jo monta kertaa. On tuohon keräämiseen aikaakin tuhrattu semmoiset 2,5 vuotta ja eniten sitä rahaa tulee ystävien pulloista.

        Vielä ei olla päätetty mitä tuolla rahalla tehdään, mutta hyvältä se tulee varmasti tuntumaan ;)


      • kohtuudella
        vittuilija kirjoitti:

        pitää olla pahasti sairas jos ei juo tai rentoudu
        ollenkaan paineitten alla hyvä välillä ottaa ryypyt vaikka itelleen moni suomalainen on niin arka ilman viinaa että ei juhlista oikein tule mitään jos ei ole viinaa se vapauttaa arkuuden pois
        mutta selvinpäin kusi sukassa..

        Tottahan tuokin on, että loppuiltaa päin juhlat yleensä paranevat sitä mukaa, kun juhlaväki humaltuu. Mutta sen nousuhumalan jälkeen se sitten onkin pelkkää alamäkeä. Ongelma on monesti juuri siinä, ettei osata säännöstellä aiheuttamatta harmia.


    • onnellinen ilman alkoholia

      Kyllä nuo rapajuopot äijät on kaikkein kamalampia,siis naisen kannalta.Ne on aina pahalla päällä,käy vieraissa,tai ei pelaa ylä eikä alapää.Siis mitä nainen tekee sellaisella vaihdevuotisella miehellä,ottaa eron ja vaihtaa raittiiseen nuorempaan mieheen.Kun raittiilla pelaa ylä ja alapää, on nainen onnellinen,eikä tarvi jäkättää miehelle.Yks asia mitä kannatan valtion pitäisi antaa ilmaiset viinat alkoholiongelmaisille,ai miks?No tulisi yhteiskunnalle halvemmaksi,niistä pääsisi nopeammin eroon.No niin kauan alkkarit ylistää alkoholia,kun sairastuvat siitä johtuviin sairauksiin.

    • outi

      Jos siis elät alkoholisoituneen työttömän kanssa, niin ehkä olisi syytä harkita muuttamaan omaan osoitteeseen. Valinta on sinun!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5105
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3207
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1837
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1800
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1665
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1345
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1286
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1267
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1267
    Aihe