Mitä tarkoittaa "en mä tiedä"??

Turhaanko?

Miten jaksaisin tämän piinaavaan epävarmuuden. Kannattaako itseään edes kiduttaa tällaisella?

Seurustelimme vuoden.
Miestä lakkasi yhtäkkiä kiinnostamasta - oli kuukauden reissuillansa, ja palasi. Olin taas niin ihana ja kaikkea ruusuista...
Nyt ollaan pidetty yhteyttä kuukauden päivät, mutta pelko kummittelee sisimmässäni. Tiedän, etten saisi ahdistaa toista, enkä patistaa. Mutta mikä helvetti olen hänelle, kun kysyin että seurustelemmeko ja hän vastaa: "en tiedä...ei saisi olla liian hätäinen"

Pilaan tämän suhteen tällä epävarmuudellani. Mutta mitä muuta voisin olla jos en luota. Me tunnemme toisemme kyllä jo, olemme tunteneet vuoden. Eikö sen tunne, jos rakastaa? Mitä tarkoittaa en mä tiedä?

En jaksa olla mikään perhanan varaventtiili, joka on käytössä silloin kun muuta ei saa. Saisin itsekin seuraa helposti, mutta kannattaako tätä enää odottaa??

Kertokaa mulle, en tiedä mitä teen.

21

3925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • J.K.

      Arvelisin, että tässä tilanteessa "en mä tiedä" tarkoittaa "ei helvetissä, mutta pysy nyt siinä varalla, kunnes saan järjestettyä elämääni muuta toimintaa".

    • minä

      Kyllä se valitettavasti on niin ettei hän ole tosissaan kanssasi!
      Tuohon suhteeseen ei kannata jäädä!
      Itselläni sama tilanne 5kk sitten ja se päättyi huonosti.
      Mies jätti minut kun löysi paremman.
      Kelpasin seuraks kun ei parempaa löytnyt...

    • Mansikki

      "En mä tiedä" -repliikki on yks pahimmista vastauksista, mitä toinen voi sanoa. Oman kokemuksen pohjalta teidän suhteenne taitaa olla melko lopussa. Saattaa, ainakin viestisi perusteella, kuulostaa siltä, että miestä ei nähtävästi kiinnosta enää. Itselläni on sama tilanne, mutta mies ehti jo purkamaan suhteemme. Että näin..

    • jesse1

      Ei kannata, minustakin sinä olet vähän niinkuin varasuunnitelma b.Kyllä minä ainakin tiedän haluanko olla tai olenko jonkun kanssa.

    • Turhaanko?

      Annoitte minulle itsevarmuutta! Olen koko ajan tiedostanut tämän tilanteen enkä jää tähän kitumaan. Minulla on itselläkin ties vaikka mitä edessä - matka jatkuu.
      Mutta...

      Miten pääsen tästä tilanteesta helposti...hän on kovin mustasukkainen ja "vahtii" minne menen ja mitä teen... Tiedän, että hän on siellä missä minäkin, jos lähden vaikka baariin.
      Mikä ihme ihmistä vaivaa, jos toista täytyy pitää talutushihnassa vaikka itsekin hamuilee jo toisaalle?

      • mina vaan

        .. tyypit kun sun ns. poikaystävä on kyllä täysiä ääliöitä. ne jankuttaa sitä samaa -en mä tiedä- fraasia. ne ei siis tosiaankaan tiedä mitä haluavat. sitten kun sä oot lähdössä jonkun toisen matkaan, niin jo on kova poru, kyllä mä sua sittenkin rakastan. ja jos otat sen tampion sitten takas, niin sama en mä vaan tiiä jauhanta jatkuu... selkärangattomia omahyväisiä nilviäisiä riittää tässä maassa.


    • ninnu

      omakohtaista kokemusta tästä repliikistä. oon muutaman kerran sen itse sanonut ja se on tarkoittanut just sitä, etten ole tiennyt haluanko jatkaa suhteessa. olen halunnut olla vapaa, mutta on ollut kiva kun on ollut joku joka välittää. en ole halunnut vastapuolen kuvittelevan että seurustellaan, olen saanut ns. "vapaat kädet" muualla..se on tosi inhottavaa tiedän sen. sua käytetään nyt vain hyväksi, joten lopeta suhde.

    • Ei turhaan vaan aiheesta

      Sä olet ainutlaatuinen ja sulla on aihetta odottaa sen mukaista kohtelua. Jos sitä ei tule, jatka matkaa. Voisithan kääntää hänen omat sanansa takaisin: jos/kun hän kaipaa seuraasi, pysy kovana, kieltäydy olemasta saatavilla ja voithan sanoa yhtä arvoituksellisesti: "en mä tiedä."

    • Turhaanko

      En tiedä mitä sanoisin hänelle, en tiedä minne menisin, mitä tekisin.
      Haluaisin olla hänen kanssaan, mutta miksi tuhlaisin aikaani? En ole soitellut hänelle, en käynyt, en kysellyt menoja en mitään. Monteen päivään. Hän soittelee monasti työpäivän aikana, tulee töistä luokseni, suunnittelee tulevia päiviämme, mitä teemme, minne menemme...
      Minä olen hiljaa... Olen hiljaa siksi, etten jaksa olla tässä enmätiedä-tyypin ajankulua.

      Huomenna on perjantai...Minun on kadottava jäljettömiin, ettei hän löydä minua. Otettava tarpeeksi kova känni, etten välitä mitä hän sanoo ja uskallan niin myös sanoa takaisin...Ja vaikka minne menisin, tiedän, että seuraavana päivänä keskustellaan. Minähän olen hänen omaisuuttaan - katoaisinko maasta??

      • Ei turhaan vaan aiheesta

        Tapasin 8 kk sitten kiehtovan naisen ja olen rakastunut häneen. Hän torjuu tunteeni, on röyhkeää hänestä, että aina vaan jaksan olla kiinnostunut. En ole koskaan kenenkään tyttöystävänkään kanssa ollut näin intensivisesti yksissä ja tehnyt yhdessä niin monenlaisia asioita. Hän on hakeutunut seuraani ja niin tekee yhä. Yhteiset tekemiset ja tapaamiset perustuvat hänen aloitteisiinsa, aikataulun (usein yllättäviin) muutoksiin, peruuttamisiin ja siirtämisiin. Mun puolelta on sitten joustavuutta. Olen saanut ystävätytön mutta en tyttöystävää. Tunteeni eivät läpäisseet kuorta, samoin mitään kritiikkiäkään hän ei ota vastaan. Tiedän kyllä hänen rikkinäisen kotitaustansa (niin on kyllä itsellänikin) ja pettymykset sekä petetyksi tulemiset suhteissa (olen kyllä itsekin haavoitettu kolmessa suhteessa). Ongelmani onkin sama kuin sinulla: välitän siitä naisesta sydänjuuriani myöten. Ja olen aivan liian helppo pala (siis aina saatavilla, ystävällinen, yhteistyöaltis ja -kykyinen). Tiedän kyllä, että arvostukseni voisi olla toista, jos olisin vaikea (ainakin joskus), siis niin, että ei ole aikaa hänelle, muuta tärkeämpää tekemistä ja/tai seuraa. Mutta se on ollut niin pirunb vaikeaa, hänen on ollut liiankin helppoa säännöstellä tapaamisrytmiä, etenkin nyt syksyllä, kun hän on halunnut tavata vähemmän (minulla on ystäviä ja tuttavia, hänellä ei juurikaan). Tiedän, että tulen arvokkaammaksi, kun hän saa/joutuu etsimään seuraani ja huomaa, että en ole itsestäänselvyys. En vain tiedä, onko minussa tarpeeksi lujuutta tähän. Se on kuitenkin välttämätöntä. Luulen niin olevan sinullekin. Älä vedä sitä känniä, mene kävelylle, lenkille, lue, tapaa muita ystäviäsi, tee matka, vaikka viikonlopun mittainen, vaikka kotimaassa, häviä omille teillesi, tule kiinnostavaksi ja arvoitukselliseksi...tai mitä muuta satut keksimään. Älä suotta mene baariin (jossa hän vahtii sinua). Jos hän ei tavoita sinua baarista, ja oletkin jossakin aivan muualla tavoittamattomissa, hän saattaa pian tai sitten hitaammin tulla uteliaaksi. Sekä sinulle että minulle: jos se on itsestämme kiinni, tullaan kiinnostaviksi. Viisautta, mielenmalttia, kestävyyttä!


      • Turhaanko?
        Ei turhaan vaan aiheesta kirjoitti:

        Tapasin 8 kk sitten kiehtovan naisen ja olen rakastunut häneen. Hän torjuu tunteeni, on röyhkeää hänestä, että aina vaan jaksan olla kiinnostunut. En ole koskaan kenenkään tyttöystävänkään kanssa ollut näin intensivisesti yksissä ja tehnyt yhdessä niin monenlaisia asioita. Hän on hakeutunut seuraani ja niin tekee yhä. Yhteiset tekemiset ja tapaamiset perustuvat hänen aloitteisiinsa, aikataulun (usein yllättäviin) muutoksiin, peruuttamisiin ja siirtämisiin. Mun puolelta on sitten joustavuutta. Olen saanut ystävätytön mutta en tyttöystävää. Tunteeni eivät läpäisseet kuorta, samoin mitään kritiikkiäkään hän ei ota vastaan. Tiedän kyllä hänen rikkinäisen kotitaustansa (niin on kyllä itsellänikin) ja pettymykset sekä petetyksi tulemiset suhteissa (olen kyllä itsekin haavoitettu kolmessa suhteessa). Ongelmani onkin sama kuin sinulla: välitän siitä naisesta sydänjuuriani myöten. Ja olen aivan liian helppo pala (siis aina saatavilla, ystävällinen, yhteistyöaltis ja -kykyinen). Tiedän kyllä, että arvostukseni voisi olla toista, jos olisin vaikea (ainakin joskus), siis niin, että ei ole aikaa hänelle, muuta tärkeämpää tekemistä ja/tai seuraa. Mutta se on ollut niin pirunb vaikeaa, hänen on ollut liiankin helppoa säännöstellä tapaamisrytmiä, etenkin nyt syksyllä, kun hän on halunnut tavata vähemmän (minulla on ystäviä ja tuttavia, hänellä ei juurikaan). Tiedän, että tulen arvokkaammaksi, kun hän saa/joutuu etsimään seuraani ja huomaa, että en ole itsestäänselvyys. En vain tiedä, onko minussa tarpeeksi lujuutta tähän. Se on kuitenkin välttämätöntä. Luulen niin olevan sinullekin. Älä vedä sitä känniä, mene kävelylle, lenkille, lue, tapaa muita ystäviäsi, tee matka, vaikka viikonlopun mittainen, vaikka kotimaassa, häviä omille teillesi, tule kiinnostavaksi ja arvoitukselliseksi...tai mitä muuta satut keksimään. Älä suotta mene baariin (jossa hän vahtii sinua). Jos hän ei tavoita sinua baarista, ja oletkin jossakin aivan muualla tavoittamattomissa, hän saattaa pian tai sitten hitaammin tulla uteliaaksi. Sekä sinulle että minulle: jos se on itsestämme kiinni, tullaan kiinnostaviksi. Viisautta, mielenmalttia, kestävyyttä!

        Puhuit järkeä. En vaan tiedä, koska saan itseäni nostetuksi niskasta ja "kadota". En pysty sanomaan "ei", kun hän soittaa. En pysty olemaan vastaamattakaan.
        Ja tiedän, että hän soittaa. Sitä jatkuisi monta päivää. Sitten tulee sellainen olo, että jos hän kuitenkin välittäisi OIKEASTI.
        Miksi hän muuten olisi joka päivä kiinnostunut soittamaan ja tapaamaan...

        Nämä tunteet ovat niin vaikeita. Olen aivan liian helppo, aivan liian kiltti. Aivan liian vaatimaton. Tiedän, että saisin parempaakin kohtelua ja minulla saattaisi olla jopa varaa valita, en ole tyhmä enkä rumakaan. Tiedän, että minusta usein kiinnostutaan. Mutta miksi roikun tässä, enkä vaadi parempaa? Miksi sydämeni on sulkenut ovensa ja päästänyt sisälleen vain tämän luuserin, joka leikkii tunteillani ja satuttaa lopulta enemmän kuin kukaan koskaan. Vai satuttaako?
        Olen ollut tähän asiaan niin kypsä, että tiedän ratkaisun olevan jo käsissäni. Kunhan vain saisin itsestäni irti...


      • Ei turhaan vaan aiheesta
        Turhaanko? kirjoitti:

        Puhuit järkeä. En vaan tiedä, koska saan itseäni nostetuksi niskasta ja "kadota". En pysty sanomaan "ei", kun hän soittaa. En pysty olemaan vastaamattakaan.
        Ja tiedän, että hän soittaa. Sitä jatkuisi monta päivää. Sitten tulee sellainen olo, että jos hän kuitenkin välittäisi OIKEASTI.
        Miksi hän muuten olisi joka päivä kiinnostunut soittamaan ja tapaamaan...

        Nämä tunteet ovat niin vaikeita. Olen aivan liian helppo, aivan liian kiltti. Aivan liian vaatimaton. Tiedän, että saisin parempaakin kohtelua ja minulla saattaisi olla jopa varaa valita, en ole tyhmä enkä rumakaan. Tiedän, että minusta usein kiinnostutaan. Mutta miksi roikun tässä, enkä vaadi parempaa? Miksi sydämeni on sulkenut ovensa ja päästänyt sisälleen vain tämän luuserin, joka leikkii tunteillani ja satuttaa lopulta enemmän kuin kukaan koskaan. Vai satuttaako?
        Olen ollut tähän asiaan niin kypsä, että tiedän ratkaisun olevan jo käsissäni. Kunhan vain saisin itsestäni irti...

        ...ja löydätpä koskettavat sanat. Varsinkin:
        "Miksi sydämeni on sulkenut ovensa ja päästänyt sisälleen vain tämän luuserin, joka leikkii tunteillani ja satuttaa lopulta enemmän kuin kukaan koskaan. Vai satuttaako"? Niin, satuttaako, pääseekö hän todella niin syvälle sieluusi, ja toisaalta onko hänen kanssaan niin hyvä olla, että (tahaton, koska ei muuten osaa?) satuttaminen vaimenee sen hyvän tieltä? Samaa kysyn itseltänikin. Luen uuden tekstisi jo monetta kertaa ja se on niin omakohtaista. En tiedä, kauanko tätä voi jatkua, mutta se repii ja vie voimaa ja iloa olemisestani. Toivot selvästi kuten minäkin: näet, että miehessä on jotakin, joka estää häntä olemasta oma rakastava itsensä. Riitelemällä (ja muutenkin, elämä on liian lyhyt turhiin riitoihin) en ole saanut mitään hyvää aikaan. Välimme hajosivat kokonaan kuukausi sitten, lähdin samalla muutamaksi päiväksi työhön maan ulkopuolelle, ja se auttoi vähän (vaikka olikin myrkkyä olla poissa, puhelimen tavoittamattomissa), koska en enää ajatellut häntä joka hetki, pelkästään melkein joka hetki. Ne päivät olivat helvettiä, mutta sitten hän soittikin palattuani (tiesin, että minulla ei ole "oikeutta" soittaa, koska hän katkaisi yhteydenpidon). Kivaa on taas ollut monet kerrat, mutta mikään ei ole muuttunut. Ymmärrän, että ongelma on sanojen takainen todellisuus, eivät tunteistani kertominen tai kritisointikaan ole auttaneet mitään. Siinä mielessä vain teot merkitsevät, se että toimin itseäni kuunnellen. Tiedän kyllä, että paradoksaalisesti tulemalla itse itselleni ykköseksi, tulen kiinnostavaksi hänellekin. Jos tulen, sitten sillä tavalla, tästäkään mallista ei hyvää seuraa. Hyviä kirjoja ja parisuhdeoppaita on maailma väärällään (kuten huonojakin), mutta silti ne ovat vain kirjoja. Luotan siihen, että elävä suhde on aina ennustamaton, ainakin periaatteessa. En ole tullut hullua hurskaammaksi, mutta jotakin ajatuksia olen saanut John Grayn Mars ja Venus -kirjoista ja nyt luen Harville Hendrixin Kaikki se rakkaus mikä sinulle kuuluu. Sisimmässäni tahdon olla rakkaan ihmiseni kanssa, mutta hänen lommojaan en selvästikään pysty sanoin oikomaan. Minusta tuntuu benjiltä jättää puhelin kotiin muutamaksi päiväksi ja lähteä, mieluummin koko kaupungista. Onko sinun mahdollista vetäytyä ja mieluummin ilman puhelinta kesämökille, jonkun ystävän luo käymään vaikka toiselle puolelle maata, risteilylle (riippuen missä päin maata asut, siellä saa kuitenkin olla irti omien ajatusten kanssa)? Kertomatta hänelle suunnitelmistasi, ihan vaan häviten. Painin siis saman "kun saisin itsestäni irti" -ongelman kanssa. En odota ongelmien (rakkaalla neidolla on läheisyydenpelkoa, ja siksikin olen saanut kuulla viiltäviä, loukkaavia, nöyryyttäviä sanoja itsestäni ja olemuksestani - ja kuitenkin paljon hänen käytöksestään kielii jostakin ihan päinvastaisesta) ratkeavan helposti enkä edes nopeasti. Yritän nähdä hänen sanojensa ja käytöksensä taakse. Liika ymmärtäminenkin on mahdollista, silloin kun luovun itsestäni ja rajoistani. Tässä meillä on varmaan yhteistä. On vaan niin selvää: sekä sinä että minä olemme kiinnostavia ja ansaitsemme hyvää (sori kun toistan samoja). Aloitetaanhan tästä, ja vaikka haksahdetaan samaan vanhaan käytösmalliin aina valmiina kuin partiolainen, jatketaan silti, ja osoitetaan, että hyvää kannattaa hakea. Yhden ystäväni veljellä on kaksi kissaa, ja hän (nykyään onnellisesti naimisissa ja isä myös) sanoi joskus tällaisesta: "Menen kaappiin piiloon, jätän oven raolleen, kissat tulevat uteliaiksi ja alkavat etsiä..." Edelleen: viisautta, mielenmalttia ja oikean itsesi mukaisia toimia!


      • Turhaanko?
        Ei turhaan vaan aiheesta kirjoitti:

        ...ja löydätpä koskettavat sanat. Varsinkin:
        "Miksi sydämeni on sulkenut ovensa ja päästänyt sisälleen vain tämän luuserin, joka leikkii tunteillani ja satuttaa lopulta enemmän kuin kukaan koskaan. Vai satuttaako"? Niin, satuttaako, pääseekö hän todella niin syvälle sieluusi, ja toisaalta onko hänen kanssaan niin hyvä olla, että (tahaton, koska ei muuten osaa?) satuttaminen vaimenee sen hyvän tieltä? Samaa kysyn itseltänikin. Luen uuden tekstisi jo monetta kertaa ja se on niin omakohtaista. En tiedä, kauanko tätä voi jatkua, mutta se repii ja vie voimaa ja iloa olemisestani. Toivot selvästi kuten minäkin: näet, että miehessä on jotakin, joka estää häntä olemasta oma rakastava itsensä. Riitelemällä (ja muutenkin, elämä on liian lyhyt turhiin riitoihin) en ole saanut mitään hyvää aikaan. Välimme hajosivat kokonaan kuukausi sitten, lähdin samalla muutamaksi päiväksi työhön maan ulkopuolelle, ja se auttoi vähän (vaikka olikin myrkkyä olla poissa, puhelimen tavoittamattomissa), koska en enää ajatellut häntä joka hetki, pelkästään melkein joka hetki. Ne päivät olivat helvettiä, mutta sitten hän soittikin palattuani (tiesin, että minulla ei ole "oikeutta" soittaa, koska hän katkaisi yhteydenpidon). Kivaa on taas ollut monet kerrat, mutta mikään ei ole muuttunut. Ymmärrän, että ongelma on sanojen takainen todellisuus, eivät tunteistani kertominen tai kritisointikaan ole auttaneet mitään. Siinä mielessä vain teot merkitsevät, se että toimin itseäni kuunnellen. Tiedän kyllä, että paradoksaalisesti tulemalla itse itselleni ykköseksi, tulen kiinnostavaksi hänellekin. Jos tulen, sitten sillä tavalla, tästäkään mallista ei hyvää seuraa. Hyviä kirjoja ja parisuhdeoppaita on maailma väärällään (kuten huonojakin), mutta silti ne ovat vain kirjoja. Luotan siihen, että elävä suhde on aina ennustamaton, ainakin periaatteessa. En ole tullut hullua hurskaammaksi, mutta jotakin ajatuksia olen saanut John Grayn Mars ja Venus -kirjoista ja nyt luen Harville Hendrixin Kaikki se rakkaus mikä sinulle kuuluu. Sisimmässäni tahdon olla rakkaan ihmiseni kanssa, mutta hänen lommojaan en selvästikään pysty sanoin oikomaan. Minusta tuntuu benjiltä jättää puhelin kotiin muutamaksi päiväksi ja lähteä, mieluummin koko kaupungista. Onko sinun mahdollista vetäytyä ja mieluummin ilman puhelinta kesämökille, jonkun ystävän luo käymään vaikka toiselle puolelle maata, risteilylle (riippuen missä päin maata asut, siellä saa kuitenkin olla irti omien ajatusten kanssa)? Kertomatta hänelle suunnitelmistasi, ihan vaan häviten. Painin siis saman "kun saisin itsestäni irti" -ongelman kanssa. En odota ongelmien (rakkaalla neidolla on läheisyydenpelkoa, ja siksikin olen saanut kuulla viiltäviä, loukkaavia, nöyryyttäviä sanoja itsestäni ja olemuksestani - ja kuitenkin paljon hänen käytöksestään kielii jostakin ihan päinvastaisesta) ratkeavan helposti enkä edes nopeasti. Yritän nähdä hänen sanojensa ja käytöksensä taakse. Liika ymmärtäminenkin on mahdollista, silloin kun luovun itsestäni ja rajoistani. Tässä meillä on varmaan yhteistä. On vaan niin selvää: sekä sinä että minä olemme kiinnostavia ja ansaitsemme hyvää (sori kun toistan samoja). Aloitetaanhan tästä, ja vaikka haksahdetaan samaan vanhaan käytösmalliin aina valmiina kuin partiolainen, jatketaan silti, ja osoitetaan, että hyvää kannattaa hakea. Yhden ystäväni veljellä on kaksi kissaa, ja hän (nykyään onnellisesti naimisissa ja isä myös) sanoi joskus tällaisesta: "Menen kaappiin piiloon, jätän oven raolleen, kissat tulevat uteliaiksi ja alkavat etsiä..." Edelleen: viisautta, mielenmalttia ja oikean itsesi mukaisia toimia!

        Olen yrittänyt olla kyselemättä, utelematta, patistelematta, olen ollut hieman etäällä, vaikeasti tavoiteltavissa. En soittele, pyytele, hermostu enkä roiku.
        Perjantaina sattui tilanne, että jouduin yllättäen työkeikalle vielä iltapäivällä vaikka minun piti päästä kotiin. Hän oli soitellut päivän mittaan ja kysellyt illan suunnitelmista. En silloin vielä tiennyt tästä ylityöstä.
        Jouduin laittamaan puhelimen kiinni pariksi tunniksi.
        Hän oli sillä välin soittanut useasti, jättänyt monta viestiä, soittanut kavereilleni ja äidilleni sekä siskolleni josko joku tietäisi missä olen. Ja kun laitin puhelimen päälle, se soi heti ja hän oli jo kotipihallani odottamassa minua.
        Mitä tarkoittaa "en mä tiedä" silloin, kun täytyy toimia näin? Koko vkonloppu ollaan oltu yhdessä ja hyvin on mennyt, samoin tänään töihinlähtiessä. En tiedä olenko minä kohta se suurempi "enmätiedä".
        En pääse/pysty pakenemaan, häipymään kuvioista, koska minulla on lapsi. En pysty katoamaan kaikilta salassa enkä tiedä mitä se auttaisi, sillä palatessani olisi edessä kuulustelu. Ja riita. Muuten me emme juurikaan riitele. Kaikki on ihan hyvin, mutta hän ei vaan tiedä...

        Enkä minä tiedä senkään vertaa enää...
        Nunnaluostari kutsuu..


      • Ei turhaan vaan aiheesta
        Turhaanko? kirjoitti:

        Olen yrittänyt olla kyselemättä, utelematta, patistelematta, olen ollut hieman etäällä, vaikeasti tavoiteltavissa. En soittele, pyytele, hermostu enkä roiku.
        Perjantaina sattui tilanne, että jouduin yllättäen työkeikalle vielä iltapäivällä vaikka minun piti päästä kotiin. Hän oli soitellut päivän mittaan ja kysellyt illan suunnitelmista. En silloin vielä tiennyt tästä ylityöstä.
        Jouduin laittamaan puhelimen kiinni pariksi tunniksi.
        Hän oli sillä välin soittanut useasti, jättänyt monta viestiä, soittanut kavereilleni ja äidilleni sekä siskolleni josko joku tietäisi missä olen. Ja kun laitin puhelimen päälle, se soi heti ja hän oli jo kotipihallani odottamassa minua.
        Mitä tarkoittaa "en mä tiedä" silloin, kun täytyy toimia näin? Koko vkonloppu ollaan oltu yhdessä ja hyvin on mennyt, samoin tänään töihinlähtiessä. En tiedä olenko minä kohta se suurempi "enmätiedä".
        En pääse/pysty pakenemaan, häipymään kuvioista, koska minulla on lapsi. En pysty katoamaan kaikilta salassa enkä tiedä mitä se auttaisi, sillä palatessani olisi edessä kuulustelu. Ja riita. Muuten me emme juurikaan riitele. Kaikki on ihan hyvin, mutta hän ei vaan tiedä...

        Enkä minä tiedä senkään vertaa enää...
        Nunnaluostari kutsuu..

        Hän tuntuu pelkäävän menettämistäsi. Se
        "en mä tiedä" voi tarkoittaa häneltä pelkoa sitoutua sinuun, enhän tiedä suhteenne poikkimenon syytä enkä syytä (onhan matkailu tietysti itsessäänkin avartavaa ja hauskaa) hänen matkailulleen, kuulostelikohan hän siinä itseään...kenties ajatuksina: sitoutua sinuun syvemmin tai sitten pelko, että tulee jätetyksi ennemmin tai myöhemmin. Tällaista tulee mieleeni, voinhan erehtyä, osua oikeaan, joko hyvin tai vain osittain - ajattele, mikä sinusta on uskottavinta. Onko hänet hylätty (vaikka joskus lapsena), jätetty tai petetty...voisi olla järkeenkäyvempää sitten hänen käytöksensä. Tuota menoa sinulta voi loppua ilma ympäriltä, ja niin toteuttaisi hylätyksituloennuste itseään. Mutta, eihän niin tarvitse käydä, asioista niiden oikeilla nimillä puhuminen oma itse alttiiksi pannen on edellytyksenä varmaankin, että vyyhti selviää.


    • Turhaanko?

      Menettämisenpelkoa kenties, jätetyksi tulemisen pelkoa?? En tiedä mitä se on, enkä syytä siihen miksi hän on luonani.
      Kuullostaa tyhmältä ja siltä kuin ajattelisin liikaa asioita. Annanko ajan kulua ja mennä? Onko minulla niin kiire, että minun on tiedettävä tänään olemmeko toisillemme luodut?
      Hän ei olisi luonani, jos ei välittäisi ja olisi kiintynyt minuun, sen ymmärrän.
      Jospa en ajattelisi näin paljon, voisi olla helpompaa....
      Toisaalta, edellisiin vastauksiin viittaen:miten minua käytetään hyväksi tässä, jos tiedostan tämän tilanteen? Yhtälailla minulla on sellainen olo, ettei tästä mitään tule ja silti vain olen...?

      • Ei turhaan vaan aiheesta

        Ei lisättävää, ei poistettavaa - osut omien tuntojenikin ytimeen. Jos hän ei välittäisi, et olisi siinä, ja sama pätee itseeni: jos hän ei välittäisi, en olisi tässä. En voi ajatuksiani pysäyttää ja lopettaa, ja olen antanut ajan kulua, mutta loputtomiin näin ei voi jatkua. Ei kiireen vuoksi, vaan siksi että en jaksa: tilanne kuluttaa ja vie elämäniloa. Mutta hänelle se sopii: tavataan kun hänelle sopii, molemmat nautimme toistemme seurasta, mutta on kuin saisi kuulla vuoripuron solisevan - katsoa, koskea, maistaa ei saa. Silti se puro solisee siinä mielellään. Hän saa minusta sitä energiaa solista. Ensimmäistä kertaa hänet tavatessani näin kuten Pikku prinssissä sanotaan: vain sydämellä näkee hyvin. Kuukausi sitten välimme menivät poikki, tunteidentunnustukseni hän mitätöi loppukesästä, samoin mikään kriittinen ei käy, vain minä näen vajaasti enkä kokonaisuuksia - hän on oikeassa. Ajattelin tuolloin, että on pirun raskasta kestää, kun hän pani välit jäihin (ja että kunnioitan tahtoaan, ei sitten nähdä enää, ellei sattumalta kadulla), mutta yllättäen hän ottikin yhteyttä vajaan viikon päästä. Tässä sitä taas ollaan, asiat eivät ole muuttuneet. Väliin jaksan uskoa, että kyl tää tästä jossain vaiheessa oikenee, väliin en jaksa yhtään. Sinulle lyhytkin ulottuvilta katoaminen voisi olla tehokasta, minun pitäisi kai olla vähän enemmän häviksissä, jotta hän alkaisi kaivata ja toimia. Tunnistatko itsessäsi: hänen seurassaan säteilet ja loistat, olet automaattisesti parhaimmillasi, mutta muuten on liiankin usein alavireistä, koska suhde mättää?
        Minulla on niin, ja tahtoisin sen vallitsevan kurjan tunnetilan näkyvän hänen seurassaan, hän saisi siten todellisen käsityksen tilastani. En ollut yksinäinen ennen hänen tapaamistaan, nyt olen. Siksi, että tiedän, miten kivaa olisi yhdessä, jos hän uskaltaisi haluta seurustella kanssani. Mitkään sanat eivät vaan voi poistaa pelkoja. Tällaisenani olen hänelle aspiriinia, joka voi lievittää oireita, mutta ei paranna mitään, ajan mittaan jopa päinvastoin. En halua kadota, en halua (turhaan) riidelläkään, sanoin en saa häntä tajuamaan, että vähitellen menen rikki tätä menoa. Niinpä hänen on jotenkin voitava nähdä/jouduttava näkemään, miten voin kun kuin on nyt. Jotta olisi sitten toisin, paremmin, onnellisemmin.


    • Nainen

      en tiedä...ei saisi olla liian hätäinen = en halua seurustella sinun kanssasi, mutta haluan pitää sua niin kauan että löydän sen naisen, jonka kanssa haluan alkaa seurustelemaan. Olet mulle varma nakki, etten vahingossa joudu olemaan yksin. En halua sulle kertoa sitä suoraan, ettet pane välejä poikki ennen kuin se mulle sopii.

      • Turhaanko?

        Näinhän se menee, mutta miksi siitä täytyy tehdä niin vaikeaa? Olisi helppo lopettaa tämä ellei toinen olisi niin mustasukkainen. Kai sekin siitä laantuisi ajan kanssa...
        Täytynee itsekin vain odotella sen paremman löytymistä. Ehkä sitten on helppo omastakin puolesta unohtaa tämä.


      • miisa

        Olen kyllä samaa mieltä, että sua vain käytetään...nimittäin mulla on menossa suunnilleen samanlainen suhde, joskaan en tätä suhteeksi enää sanoisi, lähinnä sairaaksi ja tiedän miten vaikeaa on päästä irti..me olemme eronneet ja palanneet yhteen jo vuoden ajan...tässä tulee vain hulluksi.


    • höpö

      Ei sellaista olekaan, ettei tiedä; se tarkoittaa ettei voi sanoa toista loukkaamatta, kyllä ihminen tunteensa tietää ja mitä siitä seuraa...joten höpöhöpö tollainen "tietämätön", taidat todella olla varastossa...

    • Anonyymi

      Miten sitä käytetään

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      6429
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      527
      3749
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      189
      3629
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2824
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2529
    6. 290
      2278
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1613
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      110
      1502
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1449
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1230
    Aihe