Suviksiin

ensi kesänä

9

713

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pysyä poissa

Tuontyyppiset tyhjänpäiväiset kokoontumisajot ovat jo aivan kylliksi vaikeuttaneet harrasteilmailua.

• ex.VL

Tuohan on hyvä idea-lähteä katsomaan miten suvikset tänä aikana menee.Viimeisetstä kerrasta on liki 30 vuotta.Olen hiukan tympääntynyt nyk elämääni-siitä puuttuu sisältö.Suviksilla näen löydänkö sieltä jotain vai koenko ettei se ole minua varten.Jos ed.on pikkutarkkaa SRK.sanelemaa mafiameininkiä-silloin korvat menee lukkoon.Otan sairastuneen äitini mukaani ja lähden hänen kanssaan.Vuokraan asuntovaunun niin ettei liki 80 vuotiaan tarvitse enää telttailla.Katson hänen peräänsä.Minulla on aikaa hänelle.

• saisko tietää

Missäpäin Suomea on Oripää?Onko seurapaikka jonkin kentän luona,vai?

• tietäjä.

Ei kovin kaukana turusta ja vieläpä lentokentällä, joten kurapellot voi ensi kesänä unohtaa. Tupakka sensijaan taitaa palaa entiseen malliin ja se kismittää seuravierasta.

• tehdään 2000 luvun

uusi kävijä ennätys kotetaan saada 65000 raja rikki.

• minä-minä-minä

Sovitaanko tapaamisaika juhlaportin luona?Olisi mukava kierrellä yhdessä seura-alueella.Yksin on niin orpo olo.Kun ei ole tullut käytyä suviksissa vuosikymmeniin,haluisin nähdä viihtyisinkö nyk.menossa...Onko muuttunut 70-luvulta?

• täältä Oulusta
        minä-minä-minä kirjoitti:

Sovitaanko tapaamisaika juhlaportin luona?Olisi mukava kierrellä yhdessä seura-alueella.Yksin on niin orpo olo.Kun ei ole tullut käytyä suviksissa vuosikymmeniin,haluisin nähdä viihtyisinkö nyk.menossa...Onko muuttunut 70-luvulta?

jos lomani alakaakin jo kesäkuun puolella.Mullon heinäkuu nyt lomakuu muuten. Vaen on se kyllä toesaalta niin kaokana se Oripää, että ihan takkeita tulosta ei tiiä antaa.

Minä oon käöny palijoki suviseoroissa varsinki lapsuuessa. Yövyttiin kansakoulujen lattioilla patjojen päällä. Ja nuoruuessaki tuli suviksissa oltua, vaan ikinä en oo teltassa tae asuntovaonuissa siellä lojunu. Yhteismajotusta aena suosin.

Oon minä joskus aena päeväseltään suviseoroissa käöny jos lähimaella ovat pitäneet. Niin ja aena on suviseoraratio päällä nelijäkin päevää, jos en töessä satu olemaan. Hermostuvat lähimmäeset välillä ku uutisiakaan eivät päevätolokulla kuule. Viime kesänä minä keksin korvakuulokkeilla semmosta rantaratiota pihakiikussa kuunnella.

Saarnat vaen tuppaavat välillä ykstoekkosia nykyään olemaan. Lieneekö puhheen aeheet niillä kortilla, ku samosta aeheista ussein selittävät. Sitä hoviherraa ja Saolusta usseimmiten. Ja että seorakunta on äeti maan päällä ja se ei erehy ja sen ääntä pittää kuunnella enemmän ku ommaatuntuasa. Vae oonko niin paatumuksen raohassa, että on väärä ymmärrys mulla?

On siellä kyllä sitten oekioetaki puhheita ja selekiäsanasia puhujia. Semmosia mitä ennenvanahaan kun seorapirtissä Töllin Oevat, Suutari-Villet ja muut saarnasi.
        Saari-Heikkikin ku saarnasi kirkossa, niin sanottiin, että kirkko on ku tulessa. Nythä minä tiiän, että se oliki itestään tykkäävä ukko, ja vääriäki taes puhua.
        Sen minä lapsuuesta muistan, että tosioekialla uskovaesella oli semmonen henkien erottamisen lahja. Kaet silla Heikillä semmonen vaenu oli, ku mahottomia kalinoeta aeheutti vuosikymmeniksi vielä kuolemasa jäläkeenki.

Harvon kuuluu nuita kiitosääniäkkään ennää ees suviseoroissa. Ennenvanahaan se saatto humakka käyvä seoroissa, kun oekein pääsivät uskovaeset tuntemissiin asti.

Minä ku en ookkaa muuten mikkää palijasjalakanen oululainen, vaan niitä tullista tulleita, niinku oululaeset sannoo, niin puhun ja kirijotanki kahella konsonantilla. Täällä merimaessa kun on se puhetyyli, että toenen jätetään poes. Esim. sanotaan, että nuoruuvesa ja teltasa.

Olisi se mukava nähä teijät kaekki siellä juhlaportin tykönä. Näkisi, että kuinka palijo meitä harhapalstalaesia oekein on loppujen lopuksi.
        Minäki ku eri nimimerkkejä ruukaan käöttää, ettei minua kukkaa tunnistasi.

Ei sitte mittää puhuta toesilleen ku tavataan. Pällyillään vaen vähän aekaa. Jos tuttuja näkkyy, niin ehkä jäökästi niskaa niksaotettaan. Aenaki minä silleen aion tehä. Minä en lähe toesten eriseorasten kansa kiertelemmään mittää kenttiä sitte, vaekka siinä vuokkohengessä oonkin nykyvään aeka vahva.
        Saa nähä alakaako se siitä uusi eriseora ihan. Oeskos se sitten vuokkoslaisuus vae mikä kevätkukkaslaisuus. Esikkoisuus on varattu jo nuille iso- ja pikkuesikoisille varmaankin.

Että tuppisuina tavataan!
        toevoo: hauankaevajan kavonnu karihta

• ent.vl-nainen
        täältä Oulusta kirjoitti:

jos lomani alakaakin jo kesäkuun puolella.Mullon heinäkuu nyt lomakuu muuten. Vaen on se kyllä toesaalta niin kaokana se Oripää, että ihan takkeita tulosta ei tiiä antaa.

Minä oon käöny palijoki suviseoroissa varsinki lapsuuessa. Yövyttiin kansakoulujen lattioilla patjojen päällä. Ja nuoruuessaki tuli suviksissa oltua, vaan ikinä en oo teltassa tae asuntovaonuissa siellä lojunu. Yhteismajotusta aena suosin.

Oon minä joskus aena päeväseltään suviseoroissa käöny jos lähimaella ovat pitäneet. Niin ja aena on suviseoraratio päällä nelijäkin päevää, jos en töessä satu olemaan. Hermostuvat lähimmäeset välillä ku uutisiakaan eivät päevätolokulla kuule. Viime kesänä minä keksin korvakuulokkeilla semmosta rantaratiota pihakiikussa kuunnella.

Saarnat vaen tuppaavat välillä ykstoekkosia nykyään olemaan. Lieneekö puhheen aeheet niillä kortilla, ku samosta aeheista ussein selittävät. Sitä hoviherraa ja Saolusta usseimmiten. Ja että seorakunta on äeti maan päällä ja se ei erehy ja sen ääntä pittää kuunnella enemmän ku ommaatuntuasa. Vae oonko niin paatumuksen raohassa, että on väärä ymmärrys mulla?

On siellä kyllä sitten oekioetaki puhheita ja selekiäsanasia puhujia. Semmosia mitä ennenvanahaan kun seorapirtissä Töllin Oevat, Suutari-Villet ja muut saarnasi.
        Saari-Heikkikin ku saarnasi kirkossa, niin sanottiin, että kirkko on ku tulessa. Nythä minä tiiän, että se oliki itestään tykkäävä ukko, ja vääriäki taes puhua.
        Sen minä lapsuuesta muistan, että tosioekialla uskovaesella oli semmonen henkien erottamisen lahja. Kaet silla Heikillä semmonen vaenu oli, ku mahottomia kalinoeta aeheutti vuosikymmeniksi vielä kuolemasa jäläkeenki.

Harvon kuuluu nuita kiitosääniäkkään ennää ees suviseoroissa. Ennenvanahaan se saatto humakka käyvä seoroissa, kun oekein pääsivät uskovaeset tuntemissiin asti.

Minä ku en ookkaa muuten mikkää palijasjalakanen oululainen, vaan niitä tullista tulleita, niinku oululaeset sannoo, niin puhun ja kirijotanki kahella konsonantilla. Täällä merimaessa kun on se puhetyyli, että toenen jätetään poes. Esim. sanotaan, että nuoruuvesa ja teltasa.

Olisi se mukava nähä teijät kaekki siellä juhlaportin tykönä. Näkisi, että kuinka palijo meitä harhapalstalaesia oekein on loppujen lopuksi.
        Minäki ku eri nimimerkkejä ruukaan käöttää, ettei minua kukkaa tunnistasi.

Ei sitte mittää puhuta toesilleen ku tavataan. Pällyillään vaen vähän aekaa. Jos tuttuja näkkyy, niin ehkä jäökästi niskaa niksaotettaan. Aenaki minä silleen aion tehä. Minä en lähe toesten eriseorasten kansa kiertelemmään mittää kenttiä sitte, vaekka siinä vuokkohengessä oonkin nykyvään aeka vahva.
        Saa nähä alakaako se siitä uusi eriseora ihan. Oeskos se sitten vuokkoslaisuus vae mikä kevätkukkaslaisuus. Esikkoisuus on varattu jo nuille iso- ja pikkuesikoisille varmaankin.

Että tuppisuina tavataan!
        toevoo: hauankaevajan kavonnu karihta

Heh,tule sinä Oulusta,minä lähen Pohojanmaalta sutimaan Turkua kohti :) Joo,muistan minäkin suviksien kansakoulu-yhteismajoitukset kovilla patjoilla.Myöhemmin teltoissa,joissa tuli öisin kova vilu.Sitä oli puoleenpäivään kylmänkankea.Jäätelöä syötiin,ei muuta.Aion tottatosiaan kävästä ensikesänä kauniissa Turussa.Minulla on jo majapaikka tiedossa:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuinka Riikka Purra on parantanut Suomen kansalaisen elämää?

Haastan kaikki perussuomalaisten kannattajat kertomaan konkreettisia esimerkkejä kuinka Riikka Purran harjoittama politi
      Maailman menoa
      43
      3670
    2. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      60
      3180
    3. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      47
      3177
    4. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      60
      2990
    5. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      52
      2579
    6. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      36
      2162
    7. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      52
      2119
    8. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      60
      1972
    9. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1839
    10. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      49