Koska kerran törmäsin tähän loistavaan sivustoon, niin laitetaan se jakeluun.
Alalinkeistä saa lisätietoja, kuten vaikka Ponta Delgadasta ja sivuston alareunasta aukeaa koko maailma eteesi. En ole itsekään tutustunut kun osaan azoreista, joten sivusto vielä selaamatta.
http://www.galenfrysinger.com/azores_san_miguel.htm
Kommentteja, miltä vaikutti?
..............................
Mielenkiintoista olisi tietää, miten paljon hyödynnetään tuliperäisen alueen maalämpöä Azoreilla, vaikkapa vedenlämmityksessä ja energian tuottamisessa.
Jotain viitteitä siitä antoi tämä kuva.
http://galenfrysinger.name/eh69/miguel32.jpg
Virtuaalimatkailua Azoreilla ja maailmalla
hassu
1
484
Vastaukset
Geotermaalista energiaa käytetään São Miguelin saarella sähkön tuottamiseen, josta sen osuus on runsaat 40 %. Caldeira Velhassa vierailevat matkailijat kulkevat kuvassa näkyvän laitoksen ohi. Minulla ei ole tiedossa, että vastaavia laitoksia olisi muilla saarilla. Jo muutama vuosi sitten aloitettuu aaltonergiaprojektiin Hortan saarella ollaan panemassa lisää vauhtia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2723459Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1221816Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2701539- 731453
- 771396
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra2001130Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:531116- 631011
- 22977
IS viikonloppu 16.-17.5.2026
Tänä viikonloppuna on Kärkkäisen ja Skyttän yhteistyönä syntynyt 3.0 arvoinen sanaristikko ratkaistavana.35893