kissankarvat pois...

karva lakana

Onko kenelläkään vinkkejä miten saa kissan karvat pois lakanoista?? =)

Pesussa ne vain jäävät enemmän kiinni ja kissojanikaan en pysty öisin pitämään poissa sängystä...

7

1181

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kissankarvat

matoista pois maalarinteipillä, mutta lakanoista se voi olla tosi iso homma. Ootko kokeillu kostealla liinalla pyyhkimistä ennen pesua tai vaikka aina välilläkin?

• käyttää

kuivausrumpua

• pesua..

kostealla säämiskällä tms. tai tiheällä harjalle (esim. kissan omalla harjalla tai kynsiharjalla tms) ja pesty lakana kuivausrumpuun.

• lakanat

Kiitoksia neuvoista. tarvii kokeilla tuota harjaamista nyt ainakin, kuivausrumpua kun ei ole.

Kissakin on vaalea ja pitkäkarvainen, josta enemmänkin niitä karvoja lähtee. karvat ovat sellaisia pehmeitä jotka tarttuvat joka paikkaan.

Lyhytkarvaisesta ei niinkään niitä lähde ja ovat erilaisiakin...

Nyt on lakanat ollut sen kerran käytössä ja sen jälkeen niitä ei ole oikein voinut käyttää, menee aivan piloille.

• Karvat

Aika ehdoton karvan "keräilyyn" on ns. nukkaharja (whatever). Samanlainen millä esim. puvuista pyydystetään karvaa ja nukkaa, tosin käytössä on parempi se hieman isompi ei-taskuunmahtuva malli.

Sillä lähtee verhot/kissan kiipeilypuut/matot ym. aika näppärästi puhtaaksi karvoista. Metallipiikkisellä kissanharjalla ei-niin-tasaiset pinnat joihin tuo em. metodi ei pure. Ja tuo em. nihkeä rätti on ihan hyvä myös viimeistelyyn. Mikrokuitu lienee paras siihen hommaan.

By the way, maalarinteippi-viritykset kannattaa vaihtaa vaaterulliin, lähtee vähintään yhtä hyvin ja paljon nopeammin (vähemmällä vaivalla). Aika paljon on rullia valmiina varastossa koska sileäpintaisia vaatteita ei ole montaa, ja poizut "vierailevat" sylissä/makuuhuoneen lakanoilla säännöllisesti :).

Parin pitkäkarvaisen kaverin kanssa on opittu ;)

Hyvää alkavaa vuotta kaikille pikku karvaajille siellä!

• oinoo

Niitähän on apteekissa kaikenlaisia turkinhoito- ja karvanestolääkkeitä, oisko niistä apua?

Itselläni ei kyllä kokemusta pitkäkarvaisista, joten ehkä niistä lähtee enemmän karvaa kuin lyhytturkkisista.

• JOS

Kissan ruokinta ei ole kohdillaan ja karvanlähtöä on normaalia enemmän!

Rasvahappo- ja biotiinikuuri kannattaa antaa joka kissalle muutaman kerran vuodessa.

Säännöllinen harjaaminen auttaa pitämään ihon ja turkin kunnossa ja samallahan lähtee se normaali irtokarvakin..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      120
      1767
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      99
      1578
    3. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      48
      1099
    4. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      43
      974
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      29
      929
    6. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      50
      856
    7. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      44
      812
    8. Olet myös vähän ärsyttävä

Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.
      Ikävä
      37
      780
    9. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      56
      778
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      37
      760
    Aihe