Hyvä että keskustellaan, mutta...

capt.cöpenick ekj

Monilla Suomi 24 saiteilla kauhistellaan mm. narsististen henkilöiden 'epähenkilöydestä'.
Nämä helposti koplataan kavahdettaviin psyko- tai sosiopaatteihin.

Näin tietämättä oikeastaan mistä näissä tapauksissa oikein on kysymys.
Jo tämä diagnosointikysymys herättää kysymyksiä: Sellaiseen kai tarvitaan psykiatrin koulutus? No.

Luetaan past. Mäkelän kirja; Naamiona terve mieli. Ja ei kun diagnosoimaan lähipiirin ihmisiä.

Kuten netissä on esitettykin; monissa tapauksissa mikä tahansa neurologinen häikänder
voidaan "määritellä" oikeastaan millä tahansa leimalla.

Itsellä on näköalapaikka As.n eli Aspergin syndroomaan. Diagnosointini on tehnyt
autistitutkija.
Tämä ei estä, etteikö olisi myös muita, rinnakkais"poikkeavuuksia" saman tyypin kontolla.

Kyseessähän näissä on synnynnäinen, laaja-alainen aivojen kehityshäiriö.
Ne saattavat tulla sukuihin mukaan yllättäen ja tilaamatta geenien kautta.

Yleistä näiden ihmisten sosiaalisessa käyttäytymisessä lienee aikuisiän infantiilisuus;
jäädään lapsen henkiselle tasolle.

Monet kouluttamattomat ja varattomat autistiseen kirjoon kuuluvista ihmisistä eivät
selviä vapaina yhteiskunnassa, laitostumatta eläke-ikäisyyteen asti.

Puhutaan esim. tunnekylmyydestä, empatian puutteesta etc. Niinpä.
Se vaan että jos luontoäiti on jollekin teelusikalla antanut, olisi julmaa kauhalla vaatia.
(Tämäkin kirjoitus oli aloitettu rekisteröidyllä nimimerkillä. Kone sanookin, että nikki on varattu)

72

2503

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • todella

      kuvaa narsistisen persoonan,
      jota usein psykopaatiksi aikaisemmin kutsuttiin.
      Sosiopaatti kuvaa tuota suhdettaan lähimmäisiin,
      ja se on tunnekylmä, laskelmoiva, omaa etuaan
      keinoja kaihtamatta ajava, mutta näytellen muuta.

      Hän on opetellut empaattisen ihmisen käytöstapoja,
      ja etevästi pystyykin harhauttamaan monet ansaansa.

      Ei ole leikin asia, jos tällainen henkilö on esimiehenäsi.
      Useinhan hän rynnii hyvin työelämässä.
      Siinä tulee selvää jälkeä ympärillä,
      kunnes hän tulee liian tutuksi.
      Silloin tulee lähtö.

      Lukekaa tuo kirja, hämmästytte.

      • Olen elänyt sellaisenkanssa

        Kyllä voisi syntyä kirja, kokemukseni sellaista luokkaa, ettei edes lähisukulaisille viitsi keroa. Kyllä voin sanoa kaikille, että koti ja läheiset siitä kärsii todella, naapurissa käydessään ihminen on aivan erirotua.

        Läheisiä ei uskottu silloin, ja eroprosessikin oli kuolemantuomion pelossa aivan hermoja raastava.

        Valitettavasti, näitä on liian paljon meidänkin joukossamme, tässä iässä esimiehet on jo takana päin, harva varmasti on työelämässä 70nä.


      • Perustuu tri Haren teokseen. Pitäisikö luovuttaa teologeille tämäkin ,syvyyspsylologinen' alue.
        Luotan ennemmin oikeiden asintuntijoiden lausuntoihin. Esim Hannu Ertaman.
        Hän on vankeinhoidon ylilääkäri, psykiatri.


      • *sellaisen kanssa*
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Perustuu tri Haren teokseen. Pitäisikö luovuttaa teologeille tämäkin ,syvyyspsylologinen' alue.
        Luotan ennemmin oikeiden asintuntijoiden lausuntoihin. Esim Hannu Ertaman.
        Hän on vankeinhoidon ylilääkäri, psykiatri.

        Anteeksi en ymmärtänyt että haluat keskustella oppineiden kanssa,, sorry


      • *sellaisen kanssa* kirjoitti:

        Anteeksi en ymmärtänyt että haluat keskustella oppineiden kanssa,, sorry

        Viestisi ei ns. rekisteröidy kaaliini. Tuossa mainitsemani vankeinhoidon ylilääkäri on
        kylläkin Hannu Lauerma. Toisekseen.
        Olen käynyt vain 6 luokkaa syvän maaseudun kansakoulua. Olin mukana, mutten oppinut
        enää mitään.
        Nyttemmin on luultavaa, että 'AS-rele' tuli päälle. mieli ei silloin tue minkään oppimista.
        Monella muulla Suomessakin sama tilanne.


      • capt.cöpenick ekj
        Olen elänyt sellaisenkanssa kirjoitti:

        Kyllä voisi syntyä kirja, kokemukseni sellaista luokkaa, ettei edes lähisukulaisille viitsi keroa. Kyllä voin sanoa kaikille, että koti ja läheiset siitä kärsii todella, naapurissa käydessään ihminen on aivan erirotua.

        Läheisiä ei uskottu silloin, ja eroprosessikin oli kuolemantuomion pelossa aivan hermoja raastava.

        Valitettavasti, näitä on liian paljon meidänkin joukossamme, tässä iässä esimiehet on jo takana päin, harva varmasti on työelämässä 70nä.

        Meitä ihmisiä on joka junaan ja vielä jäämään laiturillekin. Kuitenkin luulen:
        Me pohjoismaalaiset ihmiset olemme karun ilmaston sopeuttamia, rauhallisia tyyppejä.

        Kun jo maanviljelys on riskialtis ala, niin mitä sitten onkaan ihmissuhteiden viidakko.

        Sinkkuelämä on nykyään muotia. Avioeroja tapahtuu paljon, samoin yleistä tyytymättömyyttä.


      • hämmästyin.

        Luen kirjaa nyt.


    • Maalaismies*

      Kun elämän tässä vaiheessa on etääntynyt maailmasta ja päinvastoin (maailma etääntynyt minusta), palstakirjoittelu merkitsee meikälle itsediagnoosia. Sitä nipistää itseään tunnustellakseen olenko vielä olemassa, onko yhtään ajatusta, muistanko mitään äsken kuulemisistani uutisista, saanko kirjoitetuksi yhtään mielekästä lausetta jne.

      Kun toisaalla ledvalo tiedustelee, kuinka moni käyttää skypeä, tuntuu hiton nololta ilmoittaa ettei ole kenelle soitella. Monilla tutuillani ei ole edes kännykkää. Tien päällä tavataan niitä jotka jalalle kykenevät.

      Monet palstakirjoittajat eivät halua käyttää vakinikkiä. Ymmärrän heitä. Itse kuitenkin yhden tähden maalaismiehenä pidän aiheellisena välillä tarkistaa, mitä olen kirjoitellut. Jänkkäänkö yhtä ja samaa jne? Toisten diagnosointiin en ala.

      • Olen maalaismiehen kanssa ihan samaa mieltä.On hyvä tarkistella välillä tällä ijällä,josko tuo ilmaisutaito jotenkin vielä toimisi.Monesta muusta tämän maailman riennoista kun on tullut jättäydyttyä suosiolla syrjemmälle.Sitä olen suuresti ihmetellyt näillä palstoilla kun niin paljon mollataan toisia,että ollaanko todella niin suvaitsemattomia,ettei oteta huomioon toistenkin mielipiteitä.


      • Maalaismies*
        FlikklapsRaumalt kirjoitti:

        Olen maalaismiehen kanssa ihan samaa mieltä.On hyvä tarkistella välillä tällä ijällä,josko tuo ilmaisutaito jotenkin vielä toimisi.Monesta muusta tämän maailman riennoista kun on tullut jättäydyttyä suosiolla syrjemmälle.Sitä olen suuresti ihmetellyt näillä palstoilla kun niin paljon mollataan toisia,että ollaanko todella niin suvaitsemattomia,ettei oteta huomioon toistenkin mielipiteitä.

        Monenlaiset sairaudet ja vaarat vaanivat vanhenevaa ihmistä. Tällä palstalla kirjoittelevat elävät ikänsä puolesta veitsen terällä niiden suhteen. Itseä tarkkaillessa huomaa tämän tai tuon repsahtaneen viime vuodesta.

        Kuinka tänä aamuna olikaan vaikeaa lähteä tavanomaiselle aamulenkille! Miten yhtäkään ikätoveria ei näkynyt? Miten en muistanut autoni sijaintia lentokentän parkilla. Käyntini on hidastunut.

        Muistin jatkuva heikkeneminen johtaa vähitellen Parkinsoniin ja vastaaviin. Osaanko lopettaa kirjoittamisen tänne, jos en kykene enää hallitsemaan sanomisiani? Koska on pakko ymmärtää ja suvaita itseään, niin miksi arvostelisin ikätovereitani mistään.


      • loukkaa.
        Maalaismies* kirjoitti:

        Monenlaiset sairaudet ja vaarat vaanivat vanhenevaa ihmistä. Tällä palstalla kirjoittelevat elävät ikänsä puolesta veitsen terällä niiden suhteen. Itseä tarkkaillessa huomaa tämän tai tuon repsahtaneen viime vuodesta.

        Kuinka tänä aamuna olikaan vaikeaa lähteä tavanomaiselle aamulenkille! Miten yhtäkään ikätoveria ei näkynyt? Miten en muistanut autoni sijaintia lentokentän parkilla. Käyntini on hidastunut.

        Muistin jatkuva heikkeneminen johtaa vähitellen Parkinsoniin ja vastaaviin. Osaanko lopettaa kirjoittamisen tänne, jos en kykene enää hallitsemaan sanomisiani? Koska on pakko ymmärtää ja suvaita itseään, niin miksi arvostelisin ikätovereitani mistään.

        Se on kritiikin lopullisin, ehdottomin muoto,
        lähimmäisen mitätöinti.


      • jos ajattelee vain:
        loukkaa. kirjoitti:

        Se on kritiikin lopullisin, ehdottomin muoto,
        lähimmäisen mitätöinti.

        Minulla on oikeus poistaa, jos haluan!

        Pitäisi ottaa huomioon muutkin, lähimmäiset.

        Itse en ole koskaan poistanut rekisteröitynä kirjoittaessani.

        Juuri siksi, etten mitätöi muiden viestejä.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Monenlaiset sairaudet ja vaarat vaanivat vanhenevaa ihmistä. Tällä palstalla kirjoittelevat elävät ikänsä puolesta veitsen terällä niiden suhteen. Itseä tarkkaillessa huomaa tämän tai tuon repsahtaneen viime vuodesta.

        Kuinka tänä aamuna olikaan vaikeaa lähteä tavanomaiselle aamulenkille! Miten yhtäkään ikätoveria ei näkynyt? Miten en muistanut autoni sijaintia lentokentän parkilla. Käyntini on hidastunut.

        Muistin jatkuva heikkeneminen johtaa vähitellen Parkinsoniin ja vastaaviin. Osaanko lopettaa kirjoittamisen tänne, jos en kykene enää hallitsemaan sanomisiani? Koska on pakko ymmärtää ja suvaita itseään, niin miksi arvostelisin ikätovereitani mistään.

        Itse olen Sinua vähän nuorempi, mutta olen jo muutaman vuoden kirjoitelun seurauksena havainnut, että esim. sormien toiminta on parantunut. Ne eivät ole enää sellaiset tököt, joiksi ne olivat tulossa.

        Myös oikeinkirjoitusta koko ajan vahtiessa aivojen toiminta varmaan pysyy virkeämpänä.

        Välillä kirjoitan jutun tuonne tekstin käsittelyyn ja luen sen seuraavana päivänä uudelleen. Vältän siten harkitsemattomimmat jutut.

        Tri Harriet Finne-Soveri (muistatko) sanoi, että sänky on pahinta vanhalle, joten eiköhän jatketa aktiivista elämäämme, sanoivat nuoremmat mitä tahansa.


      • Maalaismies*
        Jopel kirjoitti:

        Itse olen Sinua vähän nuorempi, mutta olen jo muutaman vuoden kirjoitelun seurauksena havainnut, että esim. sormien toiminta on parantunut. Ne eivät ole enää sellaiset tököt, joiksi ne olivat tulossa.

        Myös oikeinkirjoitusta koko ajan vahtiessa aivojen toiminta varmaan pysyy virkeämpänä.

        Välillä kirjoitan jutun tuonne tekstin käsittelyyn ja luen sen seuraavana päivänä uudelleen. Vältän siten harkitsemattomimmat jutut.

        Tri Harriet Finne-Soveri (muistatko) sanoi, että sänky on pahinta vanhalle, joten eiköhän jatketa aktiivista elämäämme, sanoivat nuoremmat mitä tahansa.

        Suurten ikäluokkien eläköityessä muistisairaudet lisääntyvät huimasti, selvä se. Tutkijat yrittävät selvittää mikä on perinnöllisyyden ja elintapojen suhde dementiaan. Sehän kyllä tiedetään ennestään, että aktiiviset elämäntavoistaan huolehtivat selviytyvät parhaiten.

        Olet oikeassa Jopel ja niin sanovat gerontologitkin, ettei niin vanhaa ole etteikö kuntoutus auttaisi. Itse koen myös tämän palstakirjoittelun hyväksi terapiaksi.

        Jos ymmärsin oikein, keskustelun avaaja tähdensi sitä ettei palstakirjoittajan asia ole ryhtyä tekemään diagnoosia toisesta palstalaisesta, saatikka lähettelemään häntä erinäisiin hoitopaikkoihin.

        Kaikki me koemme vanhuuden tulon omalla tavallamme. Jokaista täällä olijaa pitäisi kannustaa jatkamaan omana itsenään, sellaisena kuin kukin on.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Suurten ikäluokkien eläköityessä muistisairaudet lisääntyvät huimasti, selvä se. Tutkijat yrittävät selvittää mikä on perinnöllisyyden ja elintapojen suhde dementiaan. Sehän kyllä tiedetään ennestään, että aktiiviset elämäntavoistaan huolehtivat selviytyvät parhaiten.

        Olet oikeassa Jopel ja niin sanovat gerontologitkin, ettei niin vanhaa ole etteikö kuntoutus auttaisi. Itse koen myös tämän palstakirjoittelun hyväksi terapiaksi.

        Jos ymmärsin oikein, keskustelun avaaja tähdensi sitä ettei palstakirjoittajan asia ole ryhtyä tekemään diagnoosia toisesta palstalaisesta, saatikka lähettelemään häntä erinäisiin hoitopaikkoihin.

        Kaikki me koemme vanhuuden tulon omalla tavallamme. Jokaista täällä olijaa pitäisi kannustaa jatkamaan omana itsenään, sellaisena kuin kukin on.

        on luonnollinen ilmiö ja aina kun keksitään jokin sairauden hoito ihmisen eliniän jatkamiseksi, putkahtaa uusi iän myötä syntyvä sairaus.

        Ihmisten keski-ikä näyttää kuitenkin edelleen kasvavan, joten varmaan niitä uusia sairauksiakin riittää.

        Olen varmaan kirjoittanut tai sanonut sen aikaisemminkin, että mitä vähemmän jotkut tietävät jostakin asiasta, sen valmiimpia he ovat antamaan syvällisiä lausuntoja, kun taas tietävä tietää olla varovainen, asioissa kun tuppaa olemaan niin monia puolia.
        Varsinkin jos puhutaan ihmisen mielestä.

        Minä en lotvauta korvaanikaan noille kansan psykologeille tai parantajille.


      • loukkaa. kirjoitti:

        Se on kritiikin lopullisin, ehdottomin muoto,
        lähimmäisen mitätöinti.

        Saako lähimmäinen toimia miten vain. Saako todelliseen tai oletetuun sairauteen vedoten loukata ketä vain, miten vain, koska vain?

        Onko lähimmäisellä diagnostisoitu sairaus, joka antaa hänelle oikeuden tekoihinsa?

        Olen itse poistanut omiani, huonoiksi kokemiani viestejä. Olen poistanut niiden mukana huonoja ja joskus asiallisiakin viestejä. Minussako kaikki vika ja syy?

        En ole täällä nähnyt lääkärintodistuksia, joilla annettaisiin erikoisoikeus kirjoittaa mitä vain.


      • Maalaismies* kirjoitti:

        Monenlaiset sairaudet ja vaarat vaanivat vanhenevaa ihmistä. Tällä palstalla kirjoittelevat elävät ikänsä puolesta veitsen terällä niiden suhteen. Itseä tarkkaillessa huomaa tämän tai tuon repsahtaneen viime vuodesta.

        Kuinka tänä aamuna olikaan vaikeaa lähteä tavanomaiselle aamulenkille! Miten yhtäkään ikätoveria ei näkynyt? Miten en muistanut autoni sijaintia lentokentän parkilla. Käyntini on hidastunut.

        Muistin jatkuva heikkeneminen johtaa vähitellen Parkinsoniin ja vastaaviin. Osaanko lopettaa kirjoittamisen tänne, jos en kykene enää hallitsemaan sanomisiani? Koska on pakko ymmärtää ja suvaita itseään, niin miksi arvostelisin ikätovereitani mistään.

        Jotenkin tähän tapaan sanoit kerran Maalaismies kun oli kyse vanhenemisesta ja iän tuomista
        krempoista: Luontoäiti hoitaa nämäkin vaivat ajallaan.

        Se on lopultakin yks varmimmista asioista.


    • on niin

      että hklö joka ei sovellu ryhmiin vaan haluaa omassa rauhassaan tutkia tietokirjallisuutta tai muuta mikä kiinnostaa.
      Hänet voidaan diaknostoida mielialahäiriöiseksi tai miksi tahansa häiriköksi.
      hklö on nuori, lapsi, ei hän ymmärrä sitä kiirettä mikä opettajilla on.
      Älykäs lapsenlapseni on tälläisessä kurimuksessa.
      Anteeksi pitkä selostus.

      • Maalaismies*

        Opettajat ovat tupella liian suurien luokkien kanssa. Opetus on vedettävä samalla kammalla läpi. Heillä olisi kyllä valmiudet auttaa erityisoppilaita, mutta aikaa ei ole.

        Poliitikot voisivat auttaa, jos ymmärtäisivät asian tärkeyden.


      • oppilaita 32
        Maalaismies* kirjoitti:

        Opettajat ovat tupella liian suurien luokkien kanssa. Opetus on vedettävä samalla kammalla läpi. Heillä olisi kyllä valmiudet auttaa erityisoppilaita, mutta aikaa ei ole.

        Poliitikot voisivat auttaa, jos ymmärtäisivät asian tärkeyden.

        Montako minuuttia aikaa henkilökohtaiseen ohjaukseen ja kohtaamiseen? 2 min.


    • Läheinen

      Nythän on niin, että susikin joutuu taistelemaan paikkansa uuteen laumaan pyrkiessään.
      Lauma suojelee jäseniään vaikka laumassa olis heikkojakin yksilöitä, mutta vahvassakin laumassa on johtaja ja johtajillakin taistelu paikasta meneillään, vaikka kaikki ei näy pinnalla.

      Mikäli laumassa on asiat hyvin, hierarkia toimii kuin huomaamatta, alemmalla portaalla olevat väistyvät, vaikka hammasta purren ja irvistäen. Mikäli he alkaisivat sotimaan vastaan, pian koko lauma hyökkäisi puolustamaan johtajaa, tai, keiden välille se sota sitten syttyykin.
      Laumaan kuulumaton/sopeutumaton pois laumasta.

      Ihminen ei ole, aivojensa koosta huolimatta eläintä paremmin käyttäytyvä, kun asia koskee laumaa. Se ilmenee monessa yhteydessä.
      Siitä syystä kai monessa yhteisössä syyllistytään poikkeavuutta kohdattaessa syrjintään, etsimään vikaa ja syytä, syyttämään ja lannistamaan. Sairautta ei ymmärretä, sitä ei ymmärretä lähipiirissäkään tarpeeksi hyvin, että se hyväksyttäisiin osaksi persoonallisuutta johon ihminen itse ei sairauden sattuessa kohdalle voi vaikuttaa. Vain vaikenemalla laumassa, olemalla sivussa, varuillaan, varomassa hyökkääviä lajitovereita, siinä se loppukin persoonallisuus häviää, koska omilla taidoillansa ei voi olla muka muiden tasolla.

      Nämä keskusteluyhteisötkin ovat raadollisia laumoja. Täälläkin lauma suojelee, hyökkääjä nujerretaan joukkovoimalla, mikäli ilmaantuu että tunkeilijakin haluaa puolustaa oikeuksiaan, terve tai sairas, sairaaksi leimattuna siinä varmasti tuntee olevansa kuin astmapotilas hapettomassa tilassa.

      Asosiaalinen henkilö luokitellaan usein liiankin helposti yhteiskuntakelvottomaksi, koska hän muuttuu herkästi agressiiviseksi, hallitsee heikosti mielialojansa ja ärtyy helposti pienestäkin asiasta. Vankien joukossa heitä onkin nykytutkimuksen mukaan jopa 75%.
      Mutta eihän kukaan ulkopuolinen voi määritellä milloin ihminen on sairas, ei luokitella eikä määrätä lääkekaapille. Se on ammattitaitoisen tutkimuksen jälkeen selvinnyt monille aikuisillekin jopa itselleen, että lyhytjännitteisyyteenkin on syy sairaudessa.

      Juuri siksi aloituksesi on huomioitava asia.
      Yksilön vapauteen kuuluu sananvapaus. Yksilön terveydentila ei saa olla lyömäase, arvailu vielä vähemmän, syyttäminen mielipiteen vuoksi on keskustelussa turhaa, koska poikkeava mielipide on muillekin usein omien tietojen tarkastelun paikka.

      Lauma puolustaa omiaan henkeen ja vereen, uskonnolliset yhteisöt kuolevat joskus johtajansa unelman vuoksi, muissa joukoissa vastaan hangoitteleva tulija tietää pian paikkansa tai pakenee.

      • Eiköhän ne itsekunkin käyttäytymismallit ole kasvaneet pitkän ajan kuluessa, jopa lapsuudesta saakka. Sivistykseksi kai sanotaan sitäkin, että ei sano heti ajattelematta jotain höperää; herjausta tai perätöntä juttua.
        Parhaassa kuntoisuusiässäkin on tyyppejä, jotka heittävät "asiansa" parilla herjalla sen enempää perustelematta. Ja saavat taputuksia.

        Täälläkin perätään kadotettuja viestejä, joissa ponnisteltu hengentuote sisältää lyhyen herjan, kehotuksen lääkehoitoon menosta, yms. Tietysti voisi ajatella, että pitäähän sekin sananvapauteen kuulua, mutta eipä niistä iloa ja apukaan ole.

        Vanhemmiten saattaa kärttyisyys lisääntyä. Olen sen huomannut itsestänikin. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni - jos pystyy.

        Tuosta "laumaan kuulumisesta". Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.


      • Lukija*
        ynnämuu kirjoitti:

        Eiköhän ne itsekunkin käyttäytymismallit ole kasvaneet pitkän ajan kuluessa, jopa lapsuudesta saakka. Sivistykseksi kai sanotaan sitäkin, että ei sano heti ajattelematta jotain höperää; herjausta tai perätöntä juttua.
        Parhaassa kuntoisuusiässäkin on tyyppejä, jotka heittävät "asiansa" parilla herjalla sen enempää perustelematta. Ja saavat taputuksia.

        Täälläkin perätään kadotettuja viestejä, joissa ponnisteltu hengentuote sisältää lyhyen herjan, kehotuksen lääkehoitoon menosta, yms. Tietysti voisi ajatella, että pitäähän sekin sananvapauteen kuulua, mutta eipä niistä iloa ja apukaan ole.

        Vanhemmiten saattaa kärttyisyys lisääntyä. Olen sen huomannut itsestänikin. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni - jos pystyy.

        Tuosta "laumaan kuulumisesta". Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.

        Viimeinen virkkeesi;

        *Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.*

        Harvassa yhteisössä tuo vain toteutuu, kateus kun on kansantauti ja nähdäkseni ei toimi edes täällä moitteetta.


      • Pelkkästään
        Lukija* kirjoitti:

        Viimeinen virkkeesi;

        *Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.*

        Harvassa yhteisössä tuo vain toteutuu, kateus kun on kansantauti ja nähdäkseni ei toimi edes täällä moitteetta.

        Ei ihmisen koko elämä ole pelkkää teoriaa ja opiskelua, ne ihmiset käy aivan muualla joita asia kiinnostaa.
        Tarvitaan joskus kevyttä keskustelua ja ajan vietettä, kumma vaan että sitä ei tänne saa kirjoittaa.
        Diaknoosit tehdään jossain aivan muualla kuin suomi24 70 , eiköhän meidän tekemät ole vitsejä.


      • Lukija* kirjoitti:

        Viimeinen virkkeesi;

        *Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.*

        Harvassa yhteisössä tuo vain toteutuu, kateus kun on kansantauti ja nähdäkseni ei toimi edes täällä moitteetta.

        "Lukijalle"; eihän se mallikkaasti toimi, mutta ainahan sitä voi pyrkiä mallikkaampaan. Siitä huolimatta, vaikka saisi räntää silmille.


      • luokittelematon**
        Lukija* kirjoitti:

        Viimeinen virkkeesi;

        *Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.*

        Harvassa yhteisössä tuo vain toteutuu, kateus kun on kansantauti ja nähdäkseni ei toimi edes täällä moitteetta.

        Hyvä kirjoittaja, mitä se tarkoittaakaan. Palstoilla aika ajoin huhuillaan ns. hyvien kirjoittajien perään, itselle mieluisten luultavasti. Nykyisin on niin monta foorumia kirjoitella, että tämä villi suomi24 on huono kilpailija hyvistä kirjoittajista. Palstan pahin näivettäjä on pomottajajoukko, joskus hyvin pieni, usein toisilleen live-tuttukin, joka keskinäisellä kehulla ja toisiaan myönteisesti myötäilemällä karkottaa tehokkaasti varsinkin uudet yrittäjät. Vanhojen riitojen kaivelu on tympeää, samoin kaiken erimelisyyden leimaminen kateudeksi. Kovin herkästi jotkut tekevät mielenterveysdiagnooseja eri mieltä olevista.


      • pieneltä ihmiseltä
        ynnämuu kirjoitti:

        Eiköhän ne itsekunkin käyttäytymismallit ole kasvaneet pitkän ajan kuluessa, jopa lapsuudesta saakka. Sivistykseksi kai sanotaan sitäkin, että ei sano heti ajattelematta jotain höperää; herjausta tai perätöntä juttua.
        Parhaassa kuntoisuusiässäkin on tyyppejä, jotka heittävät "asiansa" parilla herjalla sen enempää perustelematta. Ja saavat taputuksia.

        Täälläkin perätään kadotettuja viestejä, joissa ponnisteltu hengentuote sisältää lyhyen herjan, kehotuksen lääkehoitoon menosta, yms. Tietysti voisi ajatella, että pitäähän sekin sananvapauteen kuulua, mutta eipä niistä iloa ja apukaan ole.

        Vanhemmiten saattaa kärttyisyys lisääntyä. Olen sen huomannut itsestänikin. Pitää vain ottaa itseään niskasta kiinni - jos pystyy.

        Tuosta "laumaan kuulumisesta". Hyviä kirjoittajia voi arvostaa ja toivoa jatkoa sen kummemmin pelkäämättä luokittelua mihinkään laumaan.

        Moni puhuu hyvistä kirjoittajista.
        Kaikki eivät ole hyviä.
        Kuinka monta viestiä pitää kirjoittaa tullakseen hyväks(i)ytyksi?
        Onko se hyvyys kiinni kieliopillisesta oikeinkirjoituksesta?
        Onko se asaiassa pysymistä?
        Onko se kaiken muiden sanomisten hyväksymistä, hyssyttelyä?
        Onko se porukassa pyörimistä?

        Ei ymmärrä pieni ihmine kuka on hyvä ja millä se mitataan.
        Vai onko se ystävien lukumäärä profiilissa? (kuulin että siitäkin kilpaillaan)
        Ystäväähän pitää aina puolustaa ja kannatta.

        Turhaa porua poistoista ja turhaa puhua hyvistä kirjoittajista.
        Joko hyväksytään kaikki, tai (ohitetaan muutamat kuin tyjää) ollaan kehumatta ketään.
        Tasa-arvo hyville ja huonoille, pilkuista ja pisteistä viis.


      • Lukija*
        ynnämuu kirjoitti:

        "Lukijalle"; eihän se mallikkaasti toimi, mutta ainahan sitä voi pyrkiä mallikkaampaan. Siitä huolimatta, vaikka saisi räntää silmille.

        Kunhan kaikki pyrkivät, päämääräkin voi olla tavoitettavissa.


      • löytyy

        helmi,

        kun jaksaa käydä etsimässä.

        Yhä harvemmin käyn.

        Sosiaalipsykologian alaan lienee "lähimmäinen*"
        perehtynyt, ja lisänä oma aivokapasiteetti.

        Täällä älyä ja opiskelua pidetään kyllä miinusmerkkisinä asioina yleensä.

        Tyhmyys on niin suosiossa täällä.


      • pieneltä ihmiseltä kirjoitti:

        Moni puhuu hyvistä kirjoittajista.
        Kaikki eivät ole hyviä.
        Kuinka monta viestiä pitää kirjoittaa tullakseen hyväks(i)ytyksi?
        Onko se hyvyys kiinni kieliopillisesta oikeinkirjoituksesta?
        Onko se asaiassa pysymistä?
        Onko se kaiken muiden sanomisten hyväksymistä, hyssyttelyä?
        Onko se porukassa pyörimistä?

        Ei ymmärrä pieni ihmine kuka on hyvä ja millä se mitataan.
        Vai onko se ystävien lukumäärä profiilissa? (kuulin että siitäkin kilpaillaan)
        Ystäväähän pitää aina puolustaa ja kannatta.

        Turhaa porua poistoista ja turhaa puhua hyvistä kirjoittajista.
        Joko hyväksytään kaikki, tai (ohitetaan muutamat kuin tyjää) ollaan kehumatta ketään.
        Tasa-arvo hyville ja huonoille, pilkuista ja pisteistä viis.

        Ei tuo hyvyys ole ainakaan viestien määrästä kiinni. Aito hyvyys ihmisenä on vielä jotain aivan muuta.

        Hyvä suomen kielen taito on eduksi. Viestejä on silloin helppo lukea eikä tule väärinymmärryksiä.

        Viestiketjun avaus on tärkeä. Siinä kerrotaan aihe, josta avaaja toivoo keskusteltavan.

        Erimielisyyttä toivotaan. Toivotaanko? Sehän on kuin riidan synonyymi. Eri mieltä oleminen on aivan toinen asia. Jokaisen meidän tiedoissamme on puutteellisuuksia ja asiavirheet tuleekin korjata. Perustelu korjaustarpeesta pitää vain esittää.

        Monia ohitetaan kuin tyhjää. "Ei noteerata", on käytetty ilmaisu.

        Usein jo avuaus rajoittaa keskustelua. Eivät palstalaiset voi osallistua jonkun miehen, vaimon tai muuta tuntematonta koskevaaan keskusteluun.

        On selvää, että ikänsä raskasta ruumiillista työtä tehnyt ei useinkaan ole hyvä kirjoittaja. Ei ole ollut tarvetta ehk'ei kiinnostustakaan.

        Voitte kokeilla omien kokemustenne ja näkemystenne kiinnostavuutta palstalla. Ei parhainkaan kirjailija tarvitse hyvää kirjoitustaitoa, asiasisältö on ratkaiseva.

        Ihmiset ovat ja pysyvät erilaisina. Sehän edustaa jo suurta arvoakin. Ei pidä kirjoittaa hyvistä tai huonoista, korkeintaan erilaisista.

        Olen ollut pitkään runsaimmin kirjoittava. Olen myös haukutuin, ylivoimaisesti.

        Tuohon on kaksi syytä: On paljon haukuttavaa ja tiedetään ketä haukkua.

        Parempaa uutta vuotta!


      • Ruuneperi kirjoitti:

        Ei tuo hyvyys ole ainakaan viestien määrästä kiinni. Aito hyvyys ihmisenä on vielä jotain aivan muuta.

        Hyvä suomen kielen taito on eduksi. Viestejä on silloin helppo lukea eikä tule väärinymmärryksiä.

        Viestiketjun avaus on tärkeä. Siinä kerrotaan aihe, josta avaaja toivoo keskusteltavan.

        Erimielisyyttä toivotaan. Toivotaanko? Sehän on kuin riidan synonyymi. Eri mieltä oleminen on aivan toinen asia. Jokaisen meidän tiedoissamme on puutteellisuuksia ja asiavirheet tuleekin korjata. Perustelu korjaustarpeesta pitää vain esittää.

        Monia ohitetaan kuin tyhjää. "Ei noteerata", on käytetty ilmaisu.

        Usein jo avuaus rajoittaa keskustelua. Eivät palstalaiset voi osallistua jonkun miehen, vaimon tai muuta tuntematonta koskevaaan keskusteluun.

        On selvää, että ikänsä raskasta ruumiillista työtä tehnyt ei useinkaan ole hyvä kirjoittaja. Ei ole ollut tarvetta ehk'ei kiinnostustakaan.

        Voitte kokeilla omien kokemustenne ja näkemystenne kiinnostavuutta palstalla. Ei parhainkaan kirjailija tarvitse hyvää kirjoitustaitoa, asiasisältö on ratkaiseva.

        Ihmiset ovat ja pysyvät erilaisina. Sehän edustaa jo suurta arvoakin. Ei pidä kirjoittaa hyvistä tai huonoista, korkeintaan erilaisista.

        Olen ollut pitkään runsaimmin kirjoittava. Olen myös haukutuin, ylivoimaisesti.

        Tuohon on kaksi syytä: On paljon haukuttavaa ja tiedetään ketä haukkua.

        Parempaa uutta vuotta!

        samaa mieltä, niin ei tule keskustelua, on vain hymistelyä.

        Jokaisen mielipiteenilmaisijan täytyy hyväksyä myös vastaväite loukkaantumatta.

        Vastaväitteen tulee mielestäni kuitenkin olla perusteltu, muuten se on arvoton.


      • monoggeli
        löytyy kirjoitti:

        helmi,

        kun jaksaa käydä etsimässä.

        Yhä harvemmin käyn.

        Sosiaalipsykologian alaan lienee "lähimmäinen*"
        perehtynyt, ja lisänä oma aivokapasiteetti.

        Täällä älyä ja opiskelua pidetään kyllä miinusmerkkisinä asioina yleensä.

        Tyhmyys on niin suosiossa täällä.

        Jokainen ihminen ellei ole jo pelkkä vihannes löytää näistä niistä itselleen käypiä määreitä. Siksi niitä ei juuri kannata enemmälti tutkia ja jos tutkii niin ei niihin täältä kanata vastauksia kysellä.
        Jokainen joutuu jossain elämän vaiheessa vetämään jonkin moista roolia.


      • jo luopua
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ei tuo hyvyys ole ainakaan viestien määrästä kiinni. Aito hyvyys ihmisenä on vielä jotain aivan muuta.

        Hyvä suomen kielen taito on eduksi. Viestejä on silloin helppo lukea eikä tule väärinymmärryksiä.

        Viestiketjun avaus on tärkeä. Siinä kerrotaan aihe, josta avaaja toivoo keskusteltavan.

        Erimielisyyttä toivotaan. Toivotaanko? Sehän on kuin riidan synonyymi. Eri mieltä oleminen on aivan toinen asia. Jokaisen meidän tiedoissamme on puutteellisuuksia ja asiavirheet tuleekin korjata. Perustelu korjaustarpeesta pitää vain esittää.

        Monia ohitetaan kuin tyhjää. "Ei noteerata", on käytetty ilmaisu.

        Usein jo avuaus rajoittaa keskustelua. Eivät palstalaiset voi osallistua jonkun miehen, vaimon tai muuta tuntematonta koskevaaan keskusteluun.

        On selvää, että ikänsä raskasta ruumiillista työtä tehnyt ei useinkaan ole hyvä kirjoittaja. Ei ole ollut tarvetta ehk'ei kiinnostustakaan.

        Voitte kokeilla omien kokemustenne ja näkemystenne kiinnostavuutta palstalla. Ei parhainkaan kirjailija tarvitse hyvää kirjoitustaitoa, asiasisältö on ratkaiseva.

        Ihmiset ovat ja pysyvät erilaisina. Sehän edustaa jo suurta arvoakin. Ei pidä kirjoittaa hyvistä tai huonoista, korkeintaan erilaisista.

        Olen ollut pitkään runsaimmin kirjoittava. Olen myös haukutuin, ylivoimaisesti.

        Tuohon on kaksi syytä: On paljon haukuttavaa ja tiedetään ketä haukkua.

        Parempaa uutta vuotta!

        Tuosta vanhasta Seriffin roolistasi, Mikä sinä olet opettamaan 70 vuotiaita ihmisiä. Eiköhän jätetä heidät rauhaan olkoot heillä sitten mitä sanottavaa tahansa.


      • jo luopua kirjoitti:

        Tuosta vanhasta Seriffin roolistasi, Mikä sinä olet opettamaan 70 vuotiaita ihmisiä. Eiköhän jätetä heidät rauhaan olkoot heillä sitten mitä sanottavaa tahansa.

        Miten keskustellaan, jos kaikki ei saa esittää mielipidettään?
        Joku saattaa olla hyvinkin kiinnostunut asiasta, mikä ei Sinua kiinnosta, joten anna ihmisten puhua rauhassa.


      • huomaatko
        Jopel kirjoitti:

        samaa mieltä, niin ei tule keskustelua, on vain hymistelyä.

        Jokaisen mielipiteenilmaisijan täytyy hyväksyä myös vastaväite loukkaantumatta.

        Vastaväitteen tulee mielestäni kuitenkin olla perusteltu, muuten se on arvoton.

        loukkaantumatta ja ryhtymättä nimittelemään.


      • avaukseen
        Jopel kirjoitti:

        Miten keskustellaan, jos kaikki ei saa esittää mielipidettään?
        Joku saattaa olla hyvinkin kiinnostunut asiasta, mikä ei Sinua kiinnosta, joten anna ihmisten puhua rauhassa.

        Psykopatia on erillaisten oireiden muodostama oireryhmä voitaisikko Jopel keskustella vaikka niistä.


      • avaukseen kirjoitti:

        Psykopatia on erillaisten oireiden muodostama oireryhmä voitaisikko Jopel keskustella vaikka niistä.

        mutta kun keskusteluun tarvitaan vähintään kaksi, muuten sanotaan höppänäksi.


      • kerroppas
        Jopel kirjoitti:

        mutta kun keskusteluun tarvitaan vähintään kaksi, muuten sanotaan höppänäksi.

        edes jotain oireyhtymistä. Josko vaikka sosiaalisista suhteista tunne tasolla. Vai oletko yhtä pönttö kuin tuo huruukko joka täällä ohjeita jakelee.


      • onkin
        Ruuneperi kirjoitti:

        Ei tuo hyvyys ole ainakaan viestien määrästä kiinni. Aito hyvyys ihmisenä on vielä jotain aivan muuta.

        Hyvä suomen kielen taito on eduksi. Viestejä on silloin helppo lukea eikä tule väärinymmärryksiä.

        Viestiketjun avaus on tärkeä. Siinä kerrotaan aihe, josta avaaja toivoo keskusteltavan.

        Erimielisyyttä toivotaan. Toivotaanko? Sehän on kuin riidan synonyymi. Eri mieltä oleminen on aivan toinen asia. Jokaisen meidän tiedoissamme on puutteellisuuksia ja asiavirheet tuleekin korjata. Perustelu korjaustarpeesta pitää vain esittää.

        Monia ohitetaan kuin tyhjää. "Ei noteerata", on käytetty ilmaisu.

        Usein jo avuaus rajoittaa keskustelua. Eivät palstalaiset voi osallistua jonkun miehen, vaimon tai muuta tuntematonta koskevaaan keskusteluun.

        On selvää, että ikänsä raskasta ruumiillista työtä tehnyt ei useinkaan ole hyvä kirjoittaja. Ei ole ollut tarvetta ehk'ei kiinnostustakaan.

        Voitte kokeilla omien kokemustenne ja näkemystenne kiinnostavuutta palstalla. Ei parhainkaan kirjailija tarvitse hyvää kirjoitustaitoa, asiasisältö on ratkaiseva.

        Ihmiset ovat ja pysyvät erilaisina. Sehän edustaa jo suurta arvoakin. Ei pidä kirjoittaa hyvistä tai huonoista, korkeintaan erilaisista.

        Olen ollut pitkään runsaimmin kirjoittava. Olen myös haukutuin, ylivoimaisesti.

        Tuohon on kaksi syytä: On paljon haukuttavaa ja tiedetään ketä haukkua.

        Parempaa uutta vuotta!

        Laajentunut itsetunto ja ego. Hänellä on hyvä itsetunto ja hän on itsekeskeinen ja dominoiva.


      • kerroppas kirjoitti:

        edes jotain oireyhtymistä. Josko vaikka sosiaalisista suhteista tunne tasolla. Vai oletko yhtä pönttö kuin tuo huruukko joka täällä ohjeita jakelee.

        neuvomasta ja kouluttamasta tämän ikäisiä.


      • osaisit
        Jopel kirjoitti:

        neuvomasta ja kouluttamasta tämän ikäisiä.

        kouluttaa. Äläkä raavio päätäsi siiitä saat vaan tikkuja kynsiesi alle. Älyttömiä osaa pöntötkin huudella...


      • irtoaako
        Jopel kirjoitti:

        neuvomasta ja kouluttamasta tämän ikäisiä.

        sieltä mitään minähän kysyin ja sinun pitäisi vastata. Annappas tulla nyt.


      • hengen tuote
        irtoaako kirjoitti:

        sieltä mitään minähän kysyin ja sinun pitäisi vastata. Annappas tulla nyt.

        siellä komeilee, uusi upea aloitus, mikä huumorin ja älyn säihke!


      • ettet
        Jopel kirjoitti:

        neuvomasta ja kouluttamasta tämän ikäisiä.

        ole capt.cöpenick esittämä raasu, joka on saanut ainoastaabn yhden teelusikallisen.


      • sineen
        hengen tuote kirjoitti:

        siellä komeilee, uusi upea aloitus, mikä huumorin ja älyn säihke!

        taivaan niinhän se Katri Helenakin upeasti lauloi.
        Uudesta aiheesta on hyvä alkaa aina uusi ketju. Eikös tässä käsitelty. Psykkaa ?


      • kuuluu ..
        onkin kirjoitti:

        Laajentunut itsetunto ja ego. Hänellä on hyvä itsetunto ja hän on itsekeskeinen ja dominoiva.

        aivan sairas oman egon pönkitys.

        Sellaiselle *keskustelu* tarkoittaa, että hän sanelee, ja muut kehuvat häntä.

        Eri mieltä ei saa olla.

        Hän suuttuu helposti, *narsistinen viha* leimahtaa rajusti.

        Narsisti on mustasukkainen psykopaatti.


      • ettet kirjoitti:

        ole capt.cöpenick esittämä raasu, joka on saanut ainoastaabn yhden teelusikallisen.

        Ettekö te huomanneet, että tämä oli psykotesti.

        Näin helposti teidät saadaan mukaan tällaiseen sanaleikkiin.
        Sehän on vireän mielen merkki. Olkaa onnellisia.


      • Koska: Me ihmisetkin ollaan biologisessa mielessä nisäkkäitä ome käyttäytymismalleinemme.
        Laumaeläimiä me ollaan...näin alan asiantuntijat asian ilmaisevat.

        Kuitenkin meillä ihmisillä pitkälle kehittyneen aivokompleksimme ansiosta on 'eläimiä' humaanimpi
        tapa esim. lapsiamme kohtaan.
        Leijona emo hylkää pahoin vioittuneen pentunsa - me Homo sapiens sapiensit emme tee niin.

        Toisaalta Norsu emo suree kuollutta poikastaan monia päiviä.
        Kuten täällä tässäkin keskusteluvitjassa on todettu, täällä netissäkin joutuu raivaamaan
        paikkansa mielipiteenilmaisuunsa.

        Näihin viestipoistoista en ole erityisen suivaantunut; kun heitän viesteissäni
        totaalisesti 'vapaalle' - eihän niitä susikaan voi ulvomatta lukea.

        Aspergisuuteni ja tietty primitiivisyyteni saa 'hihnan' käryämään päivittäin.
        On jo terveytensä yllä pitämiseksi väliin "pakko istuutua kannolle' ja kiroilla sydämensä
        kyllyydestä.
        (tietysti vaimon kuulematta, koska hän nouruaa siitä poikkeuksetta)

        Aivan ilmiselvää a-sosiaalisuutta, mutta myös vahvoja itsetuhoisia käyttäytymismalleja
        pyrkii esiin vuosikymmenistä huolimatta.

        Nettikeskusteluvaikuttajaksi meikästä ei ole eikä tule. Syykin on pläkin kirkas;
        Enimmältään oman viestin saitille paiskaaminen ei kiinnosta usein kuollutta hiirtä enempää.
        Siis koneelta poistuttua.

        Tämäkin on kuten mainitset Läheinen totta, että erikoisesti käyttäytyvät persoonahäiriöiset
        ovat enemmän erilaisten laitosten asiakkaita. Valitettavasti.

        Kiitän 'Läheistä' ymmärtävästä asenteesta näitä erilaisia ihmiskohtaloita kohtaan.
        Kaikille ikä-palstalaisille toivotan terveyttä ja vilkasta keskustelua alkaneena vuonna.


      • kuuluu .. kirjoitti:

        aivan sairas oman egon pönkitys.

        Sellaiselle *keskustelu* tarkoittaa, että hän sanelee, ja muut kehuvat häntä.

        Eri mieltä ei saa olla.

        Hän suuttuu helposti, *narsistinen viha* leimahtaa rajusti.

        Narsisti on mustasukkainen psykopaatti.

        Pistetään masiina käyntiin persoonallisuushäiriöisyydestä. Ne ovat yleistyneet nykyisin.

        Esim. nämä koulusurmiin päätyneet voivat olla heitä. Kuitenkaan kouluttamattoman kansalaisen
        "diagnoosi" on horoskooppi-viestin arvoinen.

        Viestiketju on tehnyt tehtävänsä - mauri ja manta tehkööt edelleen "diagnoosejansa".
        *** humori kukkikoon valtoimenaan ja kippurainen röhönauru sijansa saakoon: Koska.
        "Rokkoherran" diagnoosi saattaa pitää kaikissa oikeusasteissa - bubi-raateja hylkimättä.

        "Narsisti on mustasukkainen psykopaatti".

        Sanottu olkoon, sanoi Kiven Alekkakin. Rahvaan laatimana sillä "diagnoosilla"
        ehkä kuitenkin AD 2009 saattaa olla vain kuolleen torakan nimellisarvo.


      • totta,
        capt.cöpenick kirjoitti:

        Pistetään masiina käyntiin persoonallisuushäiriöisyydestä. Ne ovat yleistyneet nykyisin.

        Esim. nämä koulusurmiin päätyneet voivat olla heitä. Kuitenkaan kouluttamattoman kansalaisen
        "diagnoosi" on horoskooppi-viestin arvoinen.

        Viestiketju on tehnyt tehtävänsä - mauri ja manta tehkööt edelleen "diagnoosejansa".
        *** humori kukkikoon valtoimenaan ja kippurainen röhönauru sijansa saakoon: Koska.
        "Rokkoherran" diagnoosi saattaa pitää kaikissa oikeusasteissa - bubi-raateja hylkimättä.

        "Narsisti on mustasukkainen psykopaatti".

        Sanottu olkoon, sanoi Kiven Alekkakin. Rahvaan laatimana sillä "diagnoosilla"
        ehkä kuitenkin AD 2009 saattaa olla vain kuolleen torakan nimellisarvo.

        että tässä viisaana asiantuntijana ja kirjanoppineena vahvistit tämän diaknoosin. Juuri tuollaisia päätelmiä täällä on tyhmemmätkin horoskoopin laatijat todenneet.

        Psyköpaatti onkin lyhyt jännitteinen imbulsiivinen ja äkkipikainen, Tyypillistä onkin usein tapahtuva oman viestin poistaminen.


    • monoggeli

      Valittiin suuren amerikkalaisen yrityksen työntekijätkin suomessa professori Robert D.Haren oppien mukaan. Mielenkiintoista näiden psykologin testeissä oli peruskoulutuksen pitäminen toissijaisena tekijänä, sehän oli helposti koulutuksella korjattva. Etsittiinkö sitten näitä pikku hitlereitä vaiko näitä Asperpergerin synroomalaisia molempia kyllä yrityksestä löytyi. Diaknoosien tekovaihe testeineen vei useita viikkoja. Vasta saatujen tulosten pohjalta suoritettiin työtekijän valinta. Testatuista kelpuutettiin yleensä alle prosentti. Täytyy kyllä muistamalla muistella ettei yrityksessä ollut ainuttakaan normaalia työnekijää. Heillä oli hyvä itse tunto, mutta pystyivät silti tekemään hyvää yhteistyötä.
      Liekkö sitten saaneet teelusikalla vaiko kauhalla, Tiedäppä sitä, kaikki kuitenkin menestyvät jatkokoulutuksissa jopa kansakoulupohjalta akateemisiksi asti ja varastuivat taloudellisesti. Useat muuttivat muutaman palvelus vuoden jälkeen ulkomaille erillaisiin asiantuntija tehtäviin.

      On se hyvä ettei ole tarpeellista palata ikäihmisenä sen kummemmin kyseiseen tieteeseen, nautitaan vaan niistä miljoonista teelusikallisista jota luoja on antanut.

      • joistain *yrityksistä*!

        Aivan outoa puhetta nikki "monoggeli* meille nyt syöttää.

        Mistähän "yrityksestä" on puhumus?


      • monoggeli
        joistain *yrityksistä*! kirjoitti:

        Aivan outoa puhetta nikki "monoggeli* meille nyt syöttää.

        Mistähän "yrityksestä" on puhumus?

        nimellä ei ole merkitystä.


      • Äsken vielä monikossa!
        monoggeli kirjoitti:

        nimellä ei ole merkitystä.

        Monoggeli = yksisilmäinen.

        Taitaapa olla yksisarvinenkin.


      • sanoa
        Äsken vielä monikossa! kirjoitti:

        Monoggeli = yksisilmäinen.

        Taitaapa olla yksisarvinenkin.

        Samoilla menetelmillä valittiin myöhemmin useisiin yrityksiin työntekijöitä. Tuossa mainitussa yrityksessä työskenteli alan parhaimisto.


      • No huh huh,
        sanoa kirjoitti:

        Samoilla menetelmillä valittiin myöhemmin useisiin yrityksiin työntekijöitä. Tuossa mainitussa yrityksessä työskenteli alan parhaimisto.

        on siinä meillä viestijä.


      • Myhäillen mukana
        No huh huh, kirjoitti:

        on siinä meillä viestijä.

        On siinä mulla jankuttaja. Sotkeutuu mielenkiintoiseen ketjuun jankuttamaan tyhjää. Ei ilmeisesti osaa kirjoittaa pitempää analyysiä, vaan odottaa muiden tekevän sen puolestaan ja sitten taas saa jankuttaa.

        Kaikenlaisia täällä parveilee.


      • monoggeli
        No huh huh, kirjoitti:

        on siinä meillä viestijä.

        Psykka oli mielestäni mielenkiintoinen aihe vaikka siihenkin pääsin sisäistymään vasta myöhemmällä iällä. Nykyään ei oikeastaan ole muulla käyttöä kuin käytännön psykkalla. Ihmisten arvostelun jätän muieluusti tämmöisten "No huh huh," tyypeille, jotka puskasta huutelee ja nimittelee jopa Ruunea, kunnioitettua palstan vanhusta. Sietäisi hävetä !


      • käyttäytynyt aivan
        monoggeli kirjoitti:

        Psykka oli mielestäni mielenkiintoinen aihe vaikka siihenkin pääsin sisäistymään vasta myöhemmällä iällä. Nykyään ei oikeastaan ole muulla käyttöä kuin käytännön psykkalla. Ihmisten arvostelun jätän muieluusti tämmöisten "No huh huh," tyypeille, jotka puskasta huutelee ja nimittelee jopa Ruunea, kunnioitettua palstan vanhusta. Sietäisi hävetä !

        herrasmiehen tavoin minua kohtaan silloin kun rekattuna kirjoitan. En ollut aiemmin tuolla, kun esim. Jopelille jotkut vastailivat rumasti. Hän on yksi parhaista kirjoittajista, huumorintajuinen ja älykäs.
        Tulin koneelle vasta myöhemmin.

        Niin, anteeksi monoggeli, ei ollut tarkoitukseni mieltäsi pahoittaa,
        en vain voinut tuolle kannanotolleni mitään.

        Se oli vilpitön ajatukseni.

        Yleensä en puutu toisten viesteihin.
        Jokainen kirjoittaa, mitä haluaa.


      • löytyy helmi..."
        käyttäytynyt aivan kirjoitti:

        herrasmiehen tavoin minua kohtaan silloin kun rekattuna kirjoitan. En ollut aiemmin tuolla, kun esim. Jopelille jotkut vastailivat rumasti. Hän on yksi parhaista kirjoittajista, huumorintajuinen ja älykäs.
        Tulin koneelle vasta myöhemmin.

        Niin, anteeksi monoggeli, ei ollut tarkoitukseni mieltäsi pahoittaa,
        en vain voinut tuolle kannanotolleni mitään.

        Se oli vilpitön ajatukseni.

        Yleensä en puutu toisten viesteihin.
        Jokainen kirjoittaa, mitä haluaa.

        jossa kommentoin "Lähimmäisen" kirjoittamaa hienoa viestiä.

        Positiivista palautetta olen antanut aikaisemminkin.


      • monoggeli
        käyttäytynyt aivan kirjoitti:

        herrasmiehen tavoin minua kohtaan silloin kun rekattuna kirjoitan. En ollut aiemmin tuolla, kun esim. Jopelille jotkut vastailivat rumasti. Hän on yksi parhaista kirjoittajista, huumorintajuinen ja älykäs.
        Tulin koneelle vasta myöhemmin.

        Niin, anteeksi monoggeli, ei ollut tarkoitukseni mieltäsi pahoittaa,
        en vain voinut tuolle kannanotolleni mitään.

        Se oli vilpitön ajatukseni.

        Yleensä en puutu toisten viesteihin.
        Jokainen kirjoittaa, mitä haluaa.

        ei minun mieltäni pysty kukaan pahoittamaan. Olen testini käynyt ja kolutukseni saanut. Sen myötä myös paljon maallista hyvää.


      • monoggeli
        joistain *yrityksistä*! kirjoitti:

        Aivan outoa puhetta nikki "monoggeli* meille nyt syöttää.

        Mistähän "yrityksestä" on puhumus?

        Psykopaatin sosiaaliset suhteet ovat olemattomat. Varsin useasti ne rajoittuvat muutamaan näkymättömään näennäiseen nettiystävään joiden kanssa hän pitää näkymättömänä seuraa. Hän on parasiitti joka ottaa muilta mutta ei oikeasti anna mitään !!!!


      • arvaa kuka ?
        monoggeli kirjoitti:

        Psykopaatin sosiaaliset suhteet ovat olemattomat. Varsin useasti ne rajoittuvat muutamaan näkymättömään näennäiseen nettiystävään joiden kanssa hän pitää näkymättömänä seuraa. Hän on parasiitti joka ottaa muilta mutta ei oikeasti anna mitään !!!!

        muutaman kerran olen täällä kertonut, ettei täällä voi varsinaisesti nk arvokeskustelua käydä, Jo tämänkin ketjun avaukseen olisi voinut ottaa asiallisesti kantaa. Mitä vielä surkeita puuttumisia itse henkilöihin käsiteltävän asian sijaan. Ikävä todeta. Ei todellakaan voi kauhalla vaatia jos on teelusikalla saanut.


      • henkilöön
        arvaa kuka ? kirjoitti:

        muutaman kerran olen täällä kertonut, ettei täällä voi varsinaisesti nk arvokeskustelua käydä, Jo tämänkin ketjun avaukseen olisi voinut ottaa asiallisesti kantaa. Mitä vielä surkeita puuttumisia itse henkilöihin käsiteltävän asian sijaan. Ikävä todeta. Ei todellakaan voi kauhalla vaatia jos on teelusikalla saanut.

        puuttumisia taidat toivoa itsekin kun kysyt "arvaa kuka". Eipä kiinnosta arvuutella.


      • edellyttää
        arvaa kuka ? kirjoitti:

        muutaman kerran olen täällä kertonut, ettei täällä voi varsinaisesti nk arvokeskustelua käydä, Jo tämänkin ketjun avaukseen olisi voinut ottaa asiallisesti kantaa. Mitä vielä surkeita puuttumisia itse henkilöihin käsiteltävän asian sijaan. Ikävä todeta. Ei todellakaan voi kauhalla vaatia jos on teelusikalla saanut.

        anna jo olla.


      • olet monoggeli = minä vaan
        arvaa kuka ? kirjoitti:

        muutaman kerran olen täällä kertonut, ettei täällä voi varsinaisesti nk arvokeskustelua käydä, Jo tämänkin ketjun avaukseen olisi voinut ottaa asiallisesti kantaa. Mitä vielä surkeita puuttumisia itse henkilöihin käsiteltävän asian sijaan. Ikävä todeta. Ei todellakaan voi kauhalla vaatia jos on teelusikalla saanut.

        ja sammaa mieltä olen : ei edes teelusikalla...


      • voi vain ihmetellä.
        monoggeli kirjoitti:

        Psykopaatin sosiaaliset suhteet ovat olemattomat. Varsin useasti ne rajoittuvat muutamaan näkymättömään näennäiseen nettiystävään joiden kanssa hän pitää näkymättömänä seuraa. Hän on parasiitti joka ottaa muilta mutta ei oikeasti anna mitään !!!!

        Miksi te alistutte pelkkään sanailuun?
        Syystä ei tietoakaan, mutta asiaakaan ei ole.

        Ohjeeksi voisi jo sanoa, viisaampi vaikenee ensiksi.


      • ei kertakaikkiaan
        edellyttää kirjoitti:

        anna jo olla.

        yhtikäs mitään. Ei edes Mensan testissä kunnon tulosta, saatikka minkään moista loppututkintoa, miltään alueelta. Pelkää pipetin tuotetta. Näinhän on pullat uunissan, Minähän tässä torttua väännän ja sinä sitä haukkaat...


      • niinkö on
        olet monoggeli = minä vaan kirjoitti:

        ja sammaa mieltä olen : ei edes teelusikalla...

        monoggeli on suurentava yhden silmän suurennuslasi jolla voi tarkastella asioita seikkaperäisin ja minä vaan tämä vaatimaton hauskuuttaja.
        Muuten arvasit oikein mitäpä sitä köyhän pirtin pojalla olisi ollut. Tyhjät taskut eikä muuta, Kaikki hyvä on maailmalta hankittua. Jos sitten tuo järki on jääänyt vähäiseksi niin haitanneeko tuo miittään, kun sitä kuitenkin on omiksi tarpeiksi.


      • älä arvaa
        henkilöön kirjoitti:

        puuttumisia taidat toivoa itsekin kun kysyt "arvaa kuka". Eipä kiinnosta arvuutella.

        silloibn kun ketju lähtee kovalla vauhdilla venyvään ei tarvii arvuutella. Kirjoitus on niin tarkoitus hakuista ettei sitä voi olla lukematta. Itseään saa pidätellä ettei tule heti vastatuksi.
        Kertakaikkiaan osaavan henkilön tekstiä.
        Tack !


      • monoggeli
        voi vain ihmetellä. kirjoitti:

        Miksi te alistutte pelkkään sanailuun?
        Syystä ei tietoakaan, mutta asiaakaan ei ole.

        Ohjeeksi voisi jo sanoa, viisaampi vaikenee ensiksi.

        Hyvä kysymys. Miksi tosiaan niin teet. Ota pääsi pois puskasta ja tartu aiheeseen, vai tunnetko itsesi liian viisaaksi osallistuaksesi avauksen edellyttämään keskusteluun ?


      • hahhaa
        älä arvaa kirjoitti:

        silloibn kun ketju lähtee kovalla vauhdilla venyvään ei tarvii arvuutella. Kirjoitus on niin tarkoitus hakuista ettei sitä voi olla lukematta. Itseään saa pidätellä ettei tule heti vastatuksi.
        Kertakaikkiaan osaavan henkilön tekstiä.
        Tack !

        woi minä vaania


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe