jos vain rahat riittää.
Sillä Lexus on parhaiten arvonsa säilyttävä automerkki Suomessa. Kaikki muut tittelithän on jo aikaisemmin voitettu.
Tuulilasi 17.12.2008
"Millä tavalla automerkki vaikuttaa käytetyn auton hintaan, sen jäännösarvoon?
.....
Parhaiten arvonsa säilyttävä merkki tutkimuksen mukaan on Lexus. Toisena on Toyota ja kolmantena Mercedes-Benz."
Että näin.
Ostajia Lexuksille riittäisi...
16
1336
Vastaukset
- juuri sen vuoksi
ne ei liiku autokaupasta mihinkäään.Myös vertailutestin viimeinen sija (lexus 200)voi vaikuttaa.Autoliikkeet ei oikein huoli niitä mielellään.Myös takaveto ja kevyt perä on suomen oloihin huono valinta.Kyllä sillä pärjää,kunhan ajaa uusilla renkailla ja ei ohittele liukkaalla,eikä ajele mäkisessä maastossa.En myöskään suosittele kauniimmalle sukupuolelle tai eläkeläisille ollenkaan,ellei sitten ole tottunut talviajossa heittelehtiviin autoihin.
- taas trolli
uskomatonta tekstiä edelliseltä, autoliikkeet ei huoli muka :) Ja käyppä ajamassa nyky-takavetoja. Yliohjaava auto on jopa turvallisempi monissa tilanteissa kuin etuvetoinen. Uskomatonta paskaa muutamat harrastaa. Kauanko kesti miettiä tekstiä miten tuonkin sai käännettyä negatiiviseksi uutiseksi?
- `^*_
Mersut ja BMW:t ovat myös takavetoisia eli ovat siis suomen oloihin huono valinta? Vittu mitä pösilöitä täällä kirjoittelee.
- Biimeeri
`^*_ kirjoitti:
Mersut ja BMW:t ovat myös takavetoisia eli ovat siis suomen oloihin huono valinta? Vittu mitä pösilöitä täällä kirjoittelee.
Oli tuo "vertailutestin viimeinen sija IS200". Eli siis kirjoittaja on -90 luvun bemaria rassaava takatukka. Eikös siihin vanhoihin bemareihin heitellä hiekkasäkkejä takaluukkuun talveksi?
Ei ole ollut vaimolla ongelmia ajella Lexuksella, osasihan tuo ajaa jo aikaisemmin mersullakin.
- kiinnostusta ei
Joilla riittää rahaa ei riitä kiinnostus. Lexus kiinnostaa lähinnä pikkupoikia joiden isät ajavat Toyotilla. Oikeita Automiehiä Lexus ei puhuttele lainkaan vaan on lähinnä vitsi.
Joidenkin tutkimusten mukaan monikin automerkki säilyttää paremmin arvonsa. Toisaalta joilla raha riittää ei arvon säilyminen ole ongelma.
"Kaikki muut tittelithän on jo aikaisemmin voitettu." Siis mitä? Eihän tuolla ole voitettu oikein yhtään mitään. Milloin esim. Vuoden Auto titteli on voitettu? Toisaalta eivät nuo tittelitkään juuri kiinnosta rahamiehiä.
Lexuksen ongelmana ovat ominaisuudet joita ei juuri ole. Toinen ongelma on erittäin vaatimaton ulkonäkö. Tyyli ja arvokkuus puuttuu. Testeissäkin tulee lähes aina takkiin.
Lexuksesta tulee mieleen ylihintainen korealainen räpsy vaikka onkin japanilainen.- is man
ainakin laatu ja luotettavuus (ei mm.sähkövikoja,niin kuin Saksalaisissa on).
- hyvä auto
Joka vuosi lexus on ollut vähävikaisin auto. merkkien merkki se oli viime vuonna, heti kun se otettiin vertailuun mukaan.
Mielestäni lexus erottuu liikenteestä erittäin selkeästi. Ulkonäkö on mielestäni onnistunut lexuksen malleissa. Sen sijaan joku audi a4 tai bmw:t eivät erotu millään tavalla, vaikka niiden omistajat näin varmasti uskovat ja samalla onanoivat siitä miten kaikki tapittavat hänen autoaan kateellisina. syy miksi niitä ei huomaa, on se että kun niitä on niin perkeleesti. Lexukset ovat suhteellisen harvinaisia liikenteessä ja erottuvat sen takia aina kun tulee vastaan.
Etenkin is-sarja on erittäin tyylikäs peli mielestäni. hakkaa mennentullen vaikka 3-sarjan bemarin. Tyyliä ja arvokkuutta löytyy takuulla enemmän lexuksesta.
Ajo-ominaisuuksissa on nykyautoissa niin pieniä eroja, että mitään ei voi haukkua. Eikä bemareidenkaan suuntavakavuutta ole ylistetty pahemmin. Jos sinulle annettaisiin vaikka uusi mercedes c-sarjalainen, jossa olisi lexuksen alusta, niin kehuisit sitä taatusti
Monella on vaan se ennakkoluulo että toyota on paska muovinen laaduton rämisevä romu, jonka takia lexuskin on varmasti samaa sarjaa. Tämän kasvatuksen kun on saanut pienenä, niin tietysti se opetetaan myös omille lapsille, vaikka mitään omaa kokemusta ei olisi kyseisistä autoista ollut aikoihin. Toyota ei siis todellakaan ole tuota, mitä sanoin.
jenkeissä missä ei ole moisia ennakkoluuloja, niin lexus onkin tietysti premium merkkien ykkönen ollut vuosia. - merkitystä
hyvä auto kirjoitti:
Joka vuosi lexus on ollut vähävikaisin auto. merkkien merkki se oli viime vuonna, heti kun se otettiin vertailuun mukaan.
Mielestäni lexus erottuu liikenteestä erittäin selkeästi. Ulkonäkö on mielestäni onnistunut lexuksen malleissa. Sen sijaan joku audi a4 tai bmw:t eivät erotu millään tavalla, vaikka niiden omistajat näin varmasti uskovat ja samalla onanoivat siitä miten kaikki tapittavat hänen autoaan kateellisina. syy miksi niitä ei huomaa, on se että kun niitä on niin perkeleesti. Lexukset ovat suhteellisen harvinaisia liikenteessä ja erottuvat sen takia aina kun tulee vastaan.
Etenkin is-sarja on erittäin tyylikäs peli mielestäni. hakkaa mennentullen vaikka 3-sarjan bemarin. Tyyliä ja arvokkuutta löytyy takuulla enemmän lexuksesta.
Ajo-ominaisuuksissa on nykyautoissa niin pieniä eroja, että mitään ei voi haukkua. Eikä bemareidenkaan suuntavakavuutta ole ylistetty pahemmin. Jos sinulle annettaisiin vaikka uusi mercedes c-sarjalainen, jossa olisi lexuksen alusta, niin kehuisit sitä taatusti
Monella on vaan se ennakkoluulo että toyota on paska muovinen laaduton rämisevä romu, jonka takia lexuskin on varmasti samaa sarjaa. Tämän kasvatuksen kun on saanut pienenä, niin tietysti se opetetaan myös omille lapsille, vaikka mitään omaa kokemusta ei olisi kyseisistä autoista ollut aikoihin. Toyota ei siis todellakaan ole tuota, mitä sanoin.
jenkeissä missä ei ole moisia ennakkoluuloja, niin lexus onkin tietysti premium merkkien ykkönen ollut vuosia.ole millään Merkkien merkki -tittelillä tai vaikkapa Vuoden auto -tittelillä (jota siis Lexus ei ole saanut ainakaan täälläpäin maailmaa).
Lexus nimenomaan ei erotu liikenteessä. IS-sarjan erottaa logosta, muutoin sen sotkee Mazda 6:een. IS on muutenkin halvan tuning-auton oloinen kuten Mazdakin.
Auto ei muuten erotu liikenteessä sen vuoksi, että se olisi yleinen tai harvinainen vaan muotoilunsa vuoksi. Minäkin erotin aina hyvin Kupla-Volkkarin liikenteessä kun se oli yleinen ja myöskin nyt kun se on harvinainen. Sama koskee vaikkapa Ladaa.
Lexus on tylsääkin tylsempää pullamössöä, jota ei erota. Näin totesi aikanaan mm. Teknikens Värld todeten myös, ettei sitä erota halvoista korealaisista.
IS-sarja on Bemariin verrattuna todellakin halvan tuning-lelun näköinen.
Lexus ei pärjää myöskään alustallaan kilpailijoilleen.
Jenkeissä Lexus varmasti kelpaa, siellä eivät lullamaiset ajo-ominaisuudet haittaa. Kun Jenkeissä tehtiin gallup, jossa kysyttiin minkä maalainen auto on Toyota, enemmistö uskoi sen olevan amerikkalainen. Amerikkalaiseen makuunkin se on tehty ja siksi niin mitäänsanomaton ja konservatiivinen.
Autonharrastajat missään päin maailmaa eivät Lexusta paljon arvosta. - kateelliset liikenteessä
merkitystä kirjoitti:
ole millään Merkkien merkki -tittelillä tai vaikkapa Vuoden auto -tittelillä (jota siis Lexus ei ole saanut ainakaan täälläpäin maailmaa).
Lexus nimenomaan ei erotu liikenteessä. IS-sarjan erottaa logosta, muutoin sen sotkee Mazda 6:een. IS on muutenkin halvan tuning-auton oloinen kuten Mazdakin.
Auto ei muuten erotu liikenteessä sen vuoksi, että se olisi yleinen tai harvinainen vaan muotoilunsa vuoksi. Minäkin erotin aina hyvin Kupla-Volkkarin liikenteessä kun se oli yleinen ja myöskin nyt kun se on harvinainen. Sama koskee vaikkapa Ladaa.
Lexus on tylsääkin tylsempää pullamössöä, jota ei erota. Näin totesi aikanaan mm. Teknikens Värld todeten myös, ettei sitä erota halvoista korealaisista.
IS-sarja on Bemariin verrattuna todellakin halvan tuning-lelun näköinen.
Lexus ei pärjää myöskään alustallaan kilpailijoilleen.
Jenkeissä Lexus varmasti kelpaa, siellä eivät lullamaiset ajo-ominaisuudet haittaa. Kun Jenkeissä tehtiin gallup, jossa kysyttiin minkä maalainen auto on Toyota, enemmistö uskoi sen olevan amerikkalainen. Amerikkalaiseen makuunkin se on tehty ja siksi niin mitäänsanomaton ja konservatiivinen.
Autonharrastajat missään päin maailmaa eivät Lexusta paljon arvosta.Täällä muutama apina aina jaksaa ottaa Mazda kortin esille. Tiedätkö milloin nykyinen IS julkaistiin ja milloin Mazda? Et tiedä kun olit silloin kortistossa jossa ei ollut nettiä käytössä. Nykyisin työkkärissäkin näköjään pääsee köyhät nettiin katselemaan AUTOJA.
Minkähän takia päät kääntyy aina turuilla ja toreilla kun meikäläiset ajelee IS:llä 20" valsseilla ja kaikilla herkuilla? Kukaan ei kattele nykyään enää mitään teini-bimmereitä yms. VW skeidaa. - milloin...
kateelliset liikenteessä kirjoitti:
Täällä muutama apina aina jaksaa ottaa Mazda kortin esille. Tiedätkö milloin nykyinen IS julkaistiin ja milloin Mazda? Et tiedä kun olit silloin kortistossa jossa ei ollut nettiä käytössä. Nykyisin työkkärissäkin näköjään pääsee köyhät nettiin katselemaan AUTOJA.
Minkähän takia päät kääntyy aina turuilla ja toreilla kun meikäläiset ajelee IS:llä 20" valsseilla ja kaikilla herkuilla? Kukaan ei kattele nykyään enää mitään teini-bimmereitä yms. VW skeidaa.julkaistiin nykyinen IS enkä välitäkään tietää. Nykyinen Mazda 6 julkaistiin viime vuonna (2008). En ole väittänyt kummankaan olevan kummankaan kopio. Molemmat ovat tuning-oloisia autoja jotka eivät voi vähemmän kiinnostaa.
Päivääkään en ole ollut työttömänä ja kortin ajoin kun kuplavolkkari oli tavallinen auto liikenteessä.
Itse harrastan autoja, en todellakaan mitään tuunausta vaan nykyään vanhoja autoja. Ennen kilpa-autoilua.
Jos joku tosiaan katselee sinun IS:ääsi niin todennäköisesti nauraa ylisuurille vanteille. Sama pätee teini-bemareihin ym.
Käy kysymässä mitä mieltä on vaikka joku vanhoja Porscheja harrastava herrasmies IS:stäsi ja ylisuurista vanteista. Älä pelkää, herrasmiehinä emme naura. - täältäkin taaaaaa
milloin... kirjoitti:
julkaistiin nykyinen IS enkä välitäkään tietää. Nykyinen Mazda 6 julkaistiin viime vuonna (2008). En ole väittänyt kummankaan olevan kummankaan kopio. Molemmat ovat tuning-oloisia autoja jotka eivät voi vähemmän kiinnostaa.
Päivääkään en ole ollut työttömänä ja kortin ajoin kun kuplavolkkari oli tavallinen auto liikenteessä.
Itse harrastan autoja, en todellakaan mitään tuunausta vaan nykyään vanhoja autoja. Ennen kilpa-autoilua.
Jos joku tosiaan katselee sinun IS:ääsi niin todennäköisesti nauraa ylisuurille vanteille. Sama pätee teini-bemareihin ym.
Käy kysymässä mitä mieltä on vaikka joku vanhoja Porscheja harrastava herrasmies IS:stäsi ja ylisuurista vanteista. Älä pelkää, herrasmiehinä emme naura.IS julkaistiin vuonna 2005, Mazukka 2008, mut en tiedä mitä tällä tiedolla on tekemistä tällä palstalla. Ehket Mazda palstalla olisi ajankohtaisempi.
- GS450h
täältäkin taaaaaa kirjoitti:
IS julkaistiin vuonna 2005, Mazukka 2008, mut en tiedä mitä tällä tiedolla on tekemistä tällä palstalla. Ehket Mazda palstalla olisi ajankohtaisempi.
http://www.hs.fi/autot/?merkki=Lexus
Ei Muuta. - ovat tyytyväisimpien joukossa
GS450h kirjoitti:
http://www.hs.fi/autot/?merkki=Lexus
Ei Muuta.koska ovat tietoisesti ostaneet/halunneet juurikin kyseisen automerkin.Merkin jota ei juuri kukaan osta.Eli on hyvinkin harvinainen.Joillakin ihmisillä vain on halu erottua massasta.Myös se vaikuttaa ettei ole kokemusta muista merkeistä Tojotaa lukuunottamatta.Tietysti nyt sitä "iloa "erottua heikentää se että autoa ei erota Mazdasta kuin Lexuksen ja Mazdan omistajat.Eli tuskin on juuri mitään syytä enää ostaa Lexusta.Vanha kunnon Lada olisi nyt sellainen harvinainen......ja takavetoinen......ja tulisi paljon halvemmaksi pitääkin.....ja aika paljon samanlainen ajettava talvella.....
t:Neliveto sen olla pitää. - Takaveto
ovat tyytyväisimpien joukossa kirjoitti:
koska ovat tietoisesti ostaneet/halunneet juurikin kyseisen automerkin.Merkin jota ei juuri kukaan osta.Eli on hyvinkin harvinainen.Joillakin ihmisillä vain on halu erottua massasta.Myös se vaikuttaa ettei ole kokemusta muista merkeistä Tojotaa lukuunottamatta.Tietysti nyt sitä "iloa "erottua heikentää se että autoa ei erota Mazdasta kuin Lexuksen ja Mazdan omistajat.Eli tuskin on juuri mitään syytä enää ostaa Lexusta.Vanha kunnon Lada olisi nyt sellainen harvinainen......ja takavetoinen......ja tulisi paljon halvemmaksi pitääkin.....ja aika paljon samanlainen ajettava talvella.....
t:Neliveto sen olla pitää.Hyvin tiesi tämäkin vanhaa audia ajava kaveri että Lexuksen omistajilla on kokemuksia vain Toyotasta. Sinänsä mielenkiintoista että 98%:lla Toyotan omistajista ei ole rahaa Lexukseen. Juuri siksi Lexus onkin harvinainen auto, siihen ei kaikilla rahat riitä. Ilmeisesti viestiketjun aloittaja tarkoitti juuri tätä.
Aika hyvin nuo muuten tuntuvat erottavan, ihan mukavaahan se on. Aikaisemmin ajelin Mersulla, mutta niitähän on joka taksitolpalla ja raviratojen pihat täynnä. Hai. - Gs450h
Takaveto kirjoitti:
Hyvin tiesi tämäkin vanhaa audia ajava kaveri että Lexuksen omistajilla on kokemuksia vain Toyotasta. Sinänsä mielenkiintoista että 98%:lla Toyotan omistajista ei ole rahaa Lexukseen. Juuri siksi Lexus onkin harvinainen auto, siihen ei kaikilla rahat riitä. Ilmeisesti viestiketjun aloittaja tarkoitti juuri tätä.
Aika hyvin nuo muuten tuntuvat erottavan, ihan mukavaahan se on. Aikaisemmin ajelin Mersulla, mutta niitähän on joka taksitolpalla ja raviratojen pihat täynnä. Hai.http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Avoin kirje Audin p%C3%20%20%A4%C3%A4johtajalle/HL20070421SI1AL0336y
Ja näin mennään.... - ole.Nimittäin
Takaveto kirjoitti:
Hyvin tiesi tämäkin vanhaa audia ajava kaveri että Lexuksen omistajilla on kokemuksia vain Toyotasta. Sinänsä mielenkiintoista että 98%:lla Toyotan omistajista ei ole rahaa Lexukseen. Juuri siksi Lexus onkin harvinainen auto, siihen ei kaikilla rahat riitä. Ilmeisesti viestiketjun aloittaja tarkoitti juuri tätä.
Aika hyvin nuo muuten tuntuvat erottavan, ihan mukavaahan se on. Aikaisemmin ajelin Mersulla, mutta niitähän on joka taksitolpalla ja raviratojen pihat täynnä. Hai.uudehkon tai uuden toyotan ostajalla ON rahaa ostaa käytetty hieman vanhempi Lexus ja sama toisin päin.Mutta näinhän ei käy....miksi?....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206959Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297865- 72855
- 40851