näön sumeneminen

sussu123

kannataisiko käydä silmälääkärillä, kun silmissäni sumenee aina välillä? esim. kun luen jotain tekstiä niin yhtäkkiä teksti muuttuukin sumeaksi ja kun taas räpäytän silmiä niin näen taas normaalisti. enkä myöskään näe välillä kovin kauas ja sekin on vain hetkellistä.

11

2509

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mars....

Hei!
      mielestäni sinun kannattaa käydä optikolla näöntarkastuksessa. maksaa n 10-20 euroa.

• sain lasit

Mulla oli samoja oireita ja menin silmälääkärille, joka tarkisti silmien kunnon. Oli vähän paineet ylhäällä toisessa silmässä. siihen sain lääkkeen.
      Oireet katosi, kun sain silmälääkäriltä silmälasireseptin ja ostin lasit. Kuulemma iän myötä tullut lasitarve.

• sussu123

joo, täytyypä varata aika sitten silmälääkärille. tuntuu että oireet vaan pahenisi.

• sussu123
        sussu123 kirjoitti:

joo, täytyypä varata aika sitten silmälääkärille. tuntuu että oireet vaan pahenisi.

onko se normaalia että kun katsoo esim. valoa päin niin lampun ympärillä on sellainen "valo ympyrä"?

sussu123 kirjoitti:

On myös mahdollista, että kuiva sisäilma aiheuttaa ajoittaista sumenemista. Mulle ainakin käy niin. Riittää kun räpyttää pari kertaa tai haukottelee ja kaikki on taas kirkasta. Saahan apteekista ja optikkoliikkeistä myös tippoja...

• sussu123

sain selville mikä silmiäni vaivasi. näkö oli huonontunut, kummasakin silmässä -1.0 ja hajataittoa toisessa silmässä 0.50

• kakkula

Joko olet saanut lasit? Miten näkyy ja miltä tuntuu?

• sussu123
        kakkula kirjoitti:

Joko olet saanut lasit? Miten näkyy ja miltä tuntuu?

en ole vielä saanut. saan parin päivän päästä..

• kerro sitten
        sussu123 kirjoitti:

en ole vielä saanut. saan parin päivän päästä..

Kerrohan sitten kuulumisia ja fiiliksiä täällä kun lasit saat. Sama tilanne itsellä edessä. Huonontunut näkö toisessa silmässä todettu, mutta laseja ei ole tilattu vielä...

• Uteliaskakkula
        kerro sitten kirjoitti:

Kerrohan sitten kuulumisia ja fiiliksiä täällä kun lasit saat. Sama tilanne itsellä edessä. Huonontunut näkö toisessa silmässä todettu, mutta laseja ei ole tilattu vielä...

No mikäs on tilanteesi? Joko on lasit? Miten toimii?

• kukkakaali^^

Kerrohan miten toimii, koska oon juuri huomannu ittelläni samaa. Huomaan tuon sumenemisen parhaiten kun luen kirjasta mustaa tekstiä. Ehdin jo säikähtää, että olis kaihi, mutta ei sitä näin nuorilla pitäis olla. Haluaisin tietää että onko ne lasit sulla auttanu, koska ite tarviin kummiskin vahvemmat linssit pian.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      89
      2138
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1786
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      177
      1329
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      234
      801
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      721
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      60
      720
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      577
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      40
      530
    Aihe