Kyseinen rotu on ollut mielessäni jo kauan. Nyt haluaisinkin kysyä, onko jollakin täällä omakohtaista kokemusta rodusta ihan kotikoirana?
Asun pienkerrostalossa, ensimmäisessä kerroksessa ja minulla on toinen koira, saksanpaimenkoira narttu. Viihtyykö kerrostalossa, haukkuuko? Ihan seurakoiraksi olen miettinyt, ja sitten jälkeä ehkä harrastusmielessä bassetin kanssa olisi kiva kokeilla. Onko tämä väärin rotua kohtaan, vai toimiiko ihan seurakoiranakin?
Askarruttaa myös tuo liikkumispuoli. Eli pysyykö saksanpaimenkoiran perässä lenkeillä? Jotenkin olen saanut käsityksen hitaasti etenevästä koirasta(?) Onko kuinka aktiivinen, vaatiiko paljon virikkeitä? Saksanpaimenkoirani kanssa lenkkeilemme paljon luonnossa ja tokoilemme, basset ei taida kovin kiinnostua temppujen opettelusta?
Kuulemani mukaan eivät ole sieltä mielyttämisenhaluisesta päästä. Oppiiko vaadittavat asiat kuitenkin nopeasti?
Sitten tuo terveyspuoli. Oletteko joutuneet paljoa käymään lääkärissä ja minkä vuoksi?
Tässä joitakin kysymyksiä joita on päässäni pyörinyt. Tästä surusilmästä olen tosiaan haaveillut jo kauan, mutta vasta nyt on ruvennut kiinnostamaan ihan tosissaan. Eli siis, kokemuksia rodun kanssa eläneiltä toivon enemmän kuin mielelläni :)
Kiitoksia vastauksista jo etukäteen!
basset hound
1
1045
Vastaukset
- Bassetti
Minulla oli monta vuotta sitten basset hound, joka eli 10-vuotiaaksi. Oli ihana koira, rakasti lapsia ja tykkäsi muista koirista. Ei kumminkaan ollut helppo kouluttaa, koska käyttätyi tavattoman itsepäisesti, mutta samalla hellästi.
Haukkui kyllä herkästi ilosta, muttei liian äänekäs.
Basset hound nauttii liikunnasta ja tarvitsee sitä varsinkin rakenteensa vuoksi. On kyllä melko hitaasti liikkuva, mutta ei silti mikään taapertaja, jos itse haluaa juosta.
Googlen Wkipediassa kerrottaviin terveystietoihin rodusta on luottamista. Mutta koiran luonne kyllä korvaa terveyden ja sen hinnan, usko pois.
Vaikuttaa siltä, että basset hound saisi sinulta vallan mainion kodin ja elämän.
Kannattaa kuitenkin kysyä neuvoja rodusta tarkasti vielä sen kasvattajalta, eli siltä, jolta pennun hankit.
Hyvää jatkoa!
T: Bassetti
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053181Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391610Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus951472- 921379
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461334Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1561246Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121178Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze1231009Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89922Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44803