Apua, EKG muutoksia!

Nyt tarvitsen maalaisjärkeä, kokemuksia.

Tarinani lyhyesti on, että viimekesänä alkoi kovat tykyttelyt, kammioextrat ja piitkät lyöntitauot. Olin sen takia kardiologilla tutkimuksissa, ultra normaali, holtterissa varsin voimakkaasti vaihteleva syketaajuus, ilman selkeää rasitusta. Esim kun nousin tuolilta seisomaan > syke 174, rappusia noustessa syke 192. 6 SVT lyöntiä, 5 kammioextraa ja epätasainen syke. -> Aloitettu emconcor5mg, joka auttanut.

Muutaman kuukauden oli hyvä olo, kunnes lääkeyliannoksen jälkeen (peratsin) jäi tykyttelyt päälle emconcorista huolimatta, syke makuultaan istumaan noustessa 150. Mut viedään sairaalaan, otetaan osastolle viikoksi, jossa telemetria seurannassa SVT epäily sykkeellä 150. Leposyke kokoajan 100, VAIKKA emconcor nostettiin 10mg/pv. Rasituskoea ja ekg:t, verikokeet, sydän entsyymit ja kilpparit normaalit.

Pari viikkoa oli hyvä olo, kunnes eilis yöllä alkoi hirveä pahoinvointi ja rintakipu, soitin ambulanssin, jossa muut arvot olivat hyvät, mutta epäspesiifinen t-aalto, eli se kääntyi akselinsa ympäri.

Nyt kontrollikäynti 2 viikonkuluttua osastolle.

Osaako kukaan sanoa, mikä minua vaivaa? Ja mitä käytännössä tarkoittaa kun t aalto kääntyy ympäri, kam mioiden toimintaahan se kuvaa, sen tiedän. AUTTAKAA!
44332
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 4

Vanhimmat

elektrofysiologinen tutkimus????? Siinähän näkee koko sydämen sähköisen toiminnan tarkalleen,ja sen,mistä kohdin svt ym.käynnistyy?Ja rytmihäiriösi voidaan saman toimenpiteen aikana myös hoitaa pois. Mikä on ikäsi,jos saa kysyä?
Kyllä nuo rytmihäiriöt vähentää elämänlaatua hurjasti,tiedän sen omasta kokemuksesta. Itse odotan pääsyä ablaatioon tällä hetkellä.En juuri uskalla suunnitella tulevaisuutta jne.Aina lääkkeet (Emconcor) mukana,kaupoissa,töissä,kylässä jne.
Itselläni on hankala ja harvinainenkin eteisperäinen takykardia,rajuja kohtauksia ilmaantuu n.3-4 kuukauden välein,jolloin syke lähes 200. Mulla elektrofysiologisessa tutkimuksessa selvisi mikä on vikana,mutta sitä ei silloin korjattu,koska ei ollut oikeita välineitä vikaa korjaamaan.Lääkkeet kun ei enää auta,niin nyt sit kokeillaan tuota ablaatiota kuitenkin,jäädyttämällä...
Jaksuja!

Äänestä
  • Ikää tulee helmikuussa 20 vuotta. Että nuoripa olen vielä. :O Tiedätkö mikä on tuo negatiivinen t aalto?

    Äänestä

  • aloittaja....... kirjoitti:

    Ikää tulee helmikuussa 20 vuotta. Että nuoripa olen vielä. :O Tiedätkö mikä on tuo negatiivinen t aalto?

    aiheuttaa t-aaltoihin muutoksia? Peratsinin kanssa kun varovainen pitää olla,mikäli on sydänsairauksia. Mutta luultavasti hoitavat lääkärisi ovat asiaan jo kantaa ottaneet?

    Äänestä

Peratsin taitaa vaikuttaa sydämen johtoratajärjestelmään joten voi ehkä oireet tähän liittyä. Sydänecho ollut ok ja telemetriassa viitettä SVT:sta yliannoksen jälkeen. Rasituskoekin tehty ja tässä kaikki kunnossa.

Laajasti on tutkittu ja seuraava askel olisi kai elektrofysiologinen tutkimus jos tytkytely kovasti häiritsee tai taju menee.

Rintakipu ja pahoinvointi on uutena oireena vakavasti otettava vaikka ekg:n T-invertaatiot ovat epäspesifisiä muutoksia. Jos nämä ovat laaja-alaisia rintakytkennöissä niin kyllä keuhkoembolia ja sydäninfarkti pitää poissulkea vaikka ainakin sydäntapahtuma noin nuorella on äärettömän epätodennäköinen.

Tarinan perusteella jää epäselväksi tuliko käytyä päivystyksessä ollenkaan ja mitä siellä mahdollisesti sanottiin.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


epätoivoinen......... kirjoitti:

Nyt tarvitsen maalaisjärkeä, kokemuksia.

Tarinani lyhyesti on, että viimekesänä alkoi kovat tykyttelyt, kammioextrat ja piitkät lyöntitauot. Olin sen takia kardiologilla tutkimuksissa, ultra normaali, holtterissa varsin voimakkaasti vaihteleva syketaajuus, ilman selkeää rasitusta. Esim kun nousin tuolilta seisomaan > syke 174, rappusia noustessa syke 192. 6 SVT lyöntiä, 5 kammioextraa ja epätasainen syke. -> Aloitettu emconcor5mg, joka auttanut.

Muutaman kuukauden oli hyvä olo, kunnes lääkeyliannoksen jälkeen (peratsin) jäi tykyttelyt päälle emconcorista huolimatta, syke makuultaan istumaan noustessa 150. Mut viedään sairaalaan, otetaan osastolle viikoksi, jossa telemetria seurannassa SVT epäily sykkeellä 150. Leposyke kokoajan 100, VAIKKA emconcor nostettiin 10mg/pv. Rasituskoea ja ekg:t, verikokeet, sydän entsyymit ja kilpparit normaalit.

Pari viikkoa oli hyvä olo, kunnes eilis yöllä alkoi hirveä pahoinvointi ja rintakipu, soitin ambulanssin, jossa muut arvot olivat hyvät, mutta epäspesiifinen t-aalto, eli se kääntyi akselinsa ympäri.

Nyt kontrollikäynti 2 viikonkuluttua osastolle.

Osaako kukaan sanoa, mikä minua vaivaa? Ja mitä käytännössä tarkoittaa kun t aalto kääntyy ympäri, kam mioiden toimintaahan se kuvaa, sen tiedän. AUTTAKAA!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu