Infulenssa

Sairstuin jouluna siihen

Ei minua ainakaan rokote suojannut. Eikä suojanut viimevuonakaan.
Sairaus oli juuri sellainen kuin Iltalehden 2.1 artikelissa kuvattiin. Paitsi kuume ei ollut korkealla. Lima jumalatomana kittinä kurkussa, että meinaa tukehtua. Tätä iloa on riittänyt jouluaatosta saakka.

7

2663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kovemat kuin tavalisessa fl...

Hengitystie tulehtuvat, paikkoja särkee, päätä särkee ja voi pahoi. Iselläsi oli sitkeä lima kurkussa, joka ei millään meinanut purkautua nenänkautta ulos ja kurkku oli kipeä ja ääni ajoitin poissa. Korkeaa kuumeta ei ollut. Paleli ja hikoili ihan riittävästi.

• mullakin se

kirjoitin tonne pandemia kohtaan jo kun ihmettelin mikä mulla on, mut kuulostaisi sitten tuolta influenssalta. Lihaksiin koski ja päähän koskee ihan tajuttomasti! Niin ettei tavallisista särkylääkkeistä mitään apua ollut. Nyt sentään kun neljäs päivä menossa, on goldrexistä apua. cofeiini piristää ym. Kurkkukipu ol ihan älytön, ja miusta tuntuu et noin kovasti ei ookaa koskenu kurkkuun ikänä, nielu oli tulipunanen ja puhua ei kärsinyt

• nojuu...
        mullakin se kirjoitti:

kirjoitin tonne pandemia kohtaan jo kun ihmettelin mikä mulla on, mut kuulostaisi sitten tuolta influenssalta. Lihaksiin koski ja päähän koskee ihan tajuttomasti! Niin ettei tavallisista särkylääkkeistä mitään apua ollut. Nyt sentään kun neljäs päivä menossa, on goldrexistä apua. cofeiini piristää ym. Kurkkukipu ol ihan älytön, ja miusta tuntuu et noin kovasti ei ookaa koskenu kurkkuun ikänä, nielu oli tulipunanen ja puhua ei kärsinyt

Mua ihmetyttää vaan tän oman taudin kohdalla,kun ei ollenkaa nuhaa. Siis nenä ei tukossa, eikä räkää tule mistään. Kuitenkin kuumeen piti ja nuo säryt oli aivan järkyttävät, siksi epäilin,josko influenssaa olisi ollut.

Mutta minulla alussa oli ripuli, paha olikin, mut se tietenkin on voinut olla ihan omansa, tautinsa

• mullakin se
        mullakin se kirjoitti:

kirjottelin viime viikolla jo ja edelleen tää hemmetin tauti päällä,mitä ikinä onkaan. Päänsärky joka päivästä ollu ja tosi jomottavaa ja kivistävää, niskaan särkee, silmiin särkee. Tänä aamuna nenä umpitukossa, edelleenkin on ,mutt nuha puuttuu kokonaan,mitään eritettä ei ole nenästä tullu koko aikana. vielä eilen oli kurkku kipee, eli melkein viikon jo. Ja lämpöö åitää koko ajan, onneks ei kuumetta enää, tai sit särkylääkkeet pitää kuumeen poissa, tiedä häntä.
        Mustaherukkamehua lipittänyt jo monta päivää et alkaa jo kohta etoa. Mikä tauti lie, ei tavllisen flunssantyyppinen ollenkaan, ei ainakaan mulla ennen tämmöstä ollu.

• Ei tohtori

Flunssaa ei pidä sekoittaa influenssaan, joka on "lentsua" huomattavasti vakavampi sairaus, ja eri viruksen aiheuttama. Nimien samankaltaisuus aiheuttaa usein sekaannusta.

Tavallisimmat flunssan oireet ovat kirkas erite nenästä, aivastelu, yskä, kuume, äänen käheys, lihassäryt, kurkkukipu ja paineen tunne poskionteloissa. Oireet riippuvat taudinaiheuttajasta sekä potilaan iästä ja kunnosta. Aikuisilla esiintyy useimmiten yskää ja limannousua, ja lapsilla yleisin oire on nuha. Flunssa alkaa yleensä kurkkukivulla, joka saattaa säteillä korviin. Seuraavina oireina esiintyy runsasta räkäisyyttä sekä mahdollisesti paineentunnetta poskiontelon tai otsalohkon alueella.

• tähti

Mulla on jatkunut yskä jo 2 kk.Alussa todettiin lievä keuhkokuume ja sain antibiootin ja Cocillaanaa yskään.Se lievensi vähän yskää mutta ei poistanut sitä.Lämpöä oli noin 37 ja vähän yli eli ei sen korkeammaksi noussut.Keuhkoissa ja poskionteloissa ei ollut mitään.Vähän yli viikko sitten sain flunssan joka tarttui pojaltani ja yskäkin paheni.Kuumetta ollut 37,5-8.Sen lisäksi tuli angiina ja silmät rähmi.Sain V-pen mega kuurin.Nyt olo pikku hiljaa alkaa parantua,vaikka yskä jatkuu, mutta olen huolissani kun syödessä tai juodessa tuntuu jonkinlainen möykky tai alue joka on arka rintalastan kohdalla.Mitä se voisi olla ja mitä yskä voi aiheuttaa pitkittyessään?Vaikuttaako oksentelu jotenkin vaikka se on nyt ollut lievempää?Mihin kohtaan kurkkupaise tulee?

• ainakin mulla

En usko että tämä on influenssaa, oireet tavallisen flunssan kaltaiset
      - ensin oli aivastelua
      - parina ekana päivänä nuhaa, vähän vilun väreitä, välillä oli kuuma
      - kurkkukipua, korvia vihloo
      - limainen tunne kurkussa
      - kuumetta n. 37-37.5
      - lihaskipua, varsinkin niskassa ja olkapäiden alueella
      - päätä jomottaa hieman
      - väsymystä
      - ruokahaluttomuutta

Yskää ei ole vielä ollut. En ole koskaan ottaanut influenssa-rokotetta.

Alkoi varmaan lauantaina-sunnuntaina, eilen olin vielä duunissa, mutta takkuista oli. Nyt sitten 'kunnon' oireet päällä. Burana-Capseilla sain nukahdettua, mutta yöllä heräsin moneen otteeseen kurkussa tuntuvaan limaan ja omaan 'korinaani'

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      63
      15440
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      28
      3489
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      271
      2433
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      128
      1763
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      128
      1474
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      377
      1426
    7. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1223
    8. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      13
      1143
    9. Onko PS kaaoksessa?

Kuinka pahasti kulissit heiluu? Tulenarka aihe? Kyllähän vaalitappio toisensa jälkeen on vakava paikka, mutta jospa P
      Perussuomalaiset
      76
      942
    10. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      115
      905
    Aihe