Mitäpä kuulinkaan helsinkiläisiltä tuttavilta. Siellä s-marketit myyvät puoleen hintaan elintarvikkeita, joissa viimeinen myyntipäivä on huomenna tai ylihuomenna
Kajaanin prismassa on alennus vain 30 prosenttia ja vasta märkänemistä edeltävänä päivänä annetaan
sekin alennus.
Katsokaa prismassa tarkasti tuotteen viimeinen myyntipäivä, ei kannata maksaa täyttä hintaa vanhasta kun samalla hinnalla saa tuoreen joka säilyy vielä kotona jääkaapissa.
Kajaanin prisma kusee suoraan asiakkaan
33
4990
Vastaukset
- kertomasi
on totta. Niin herra Hakalan johtamat kuviot ovat paskamaista valetta.
Tuota alennusprosenttia ihmetellessäni eräässä Asiakasomistaja -liikkeessä. Sanottiin sen olevan ketjun määräys.
Siispä Osuuskauppa Maakuntako toimiikin näin?
Muutenkin vituttaa koko homman nimi. Hinnat nousee jatkuvasti. Vaan joka helkkarin yhteydessä tulee esiin ASIAKASOMISTAJUUS.
Sillä höynäytetään meitä totteroita uskomaan ASIKASOMISTAJUUDEN olevan jotain suurta.
Katsotaanpa kuinka kestää arvostella. Hyvin herkästi tämän tyylin keskustelut poistatetaan - Osta tuoreita tuotteita.
Se varmaan kannattaa lähteä sinne hälssingforssiin ostamaan maksalaatikot, jos ne kerran siellä niin halpoja on? Tai vaihtaa kauppaan jossa asiakasta ei kuseteta.
Ja "knoppitietona" tähän loppuun.
Tiesittekö, että kauppiaat eivät myy tuotteitaan sillä hinnalla millä he ostavat ne sisään? - Kaupaa jooko ?
Minä kuulin myös helsinkiläiseltä tuttavaltani että siellä eräs suurkauppa jonka nimi alkaa T:llä liimaili elintarvikkeisiin uusia viimeisiä myyntipäiviä ja on palanut TV: mukaan jo monesti. Meno eikun jatkuu ja halpa Helsinki vetää kuin hoover imuri maksavia asiakkaita tuoreitten lihakääröjen perään.
Niilin hai on nyt siellä tarjouksessa ja taimaalaiset etanat.- **ää**
ollut T-alkuinen vaan S-alkuinen.
Elintarvikelaki muuten kieltää vanhentuneen tuotteen myymisen ihmisen ruuaksi... - tokmanni ei ole
**ää** kirjoitti:
ollut T-alkuinen vaan S-alkuinen.
Elintarvikelaki muuten kieltää vanhentuneen tuotteen myymisen ihmisen ruuaksi...sama kuin stockmann
- kusetusta
Tästä tuli kerran kuningaskuluttajassa, vai mikä se oli, jokainen liike määrää itse, paljonko haluaa pudottaa vanhaksi menossa olevien tuotteiden hintaa, pakko ei ole pudottaa yhtään, mutta onhan se myyjän etu, että vanhaksi menossa olevista tuotteista pääsee eroon. Joku myy puoleen hintaan, joku ei, niin se vaan näkyy menevän.
- on tyhmää
Tyhmää on olla katsomatt viimeistä myyntipäivää, sattuu sitä itsellenikin, ketuttaa mutta ei se kauppiaan vika ole niin kauan kun ei yli-ikäistä myy.
Toisekseen, tuossa samaisessa kaupassa on usein erinomaisia tarjouksia, joita ei mitenkään hyllyn reunassa mainosteta tarjouksian (esim kahvi), ne vaan pitää valppaan kuuttajan hoksata että ihan on ällistyttävä hinta tänään ja sitten taas yks päivä se hinta nousee normaaliks.
Kuluttajan pitää pitää silmät auki, semmost se vaan on. - .ero
Jos suuri pakkaus meheviä kanan rintaleikkeitä maksaa 8 euroa ja saat sen neljällä eurolla, koska viimeinen myyntipäivä on ylihuomenna, niin sinun kannattaa ostaa kaksi pakkausta ja laittaa leikkeet uunipellille paistumaan. Osan voit paistamisen jälkeen pakastaa. Jälkiruuaksi voit leipoa kesällä poimimistasi mustikoista piirakan.
Ja ruokalautasen reunan voit koristaa puolukkahyytelöllä.
Paitsi Kajaanin prisman alennus on vain 30 prosenttia. Kannattako vaivautua?- minkä ihmeen tkaia
Minkä ihmeen takia, kauppias pudottaisi tuotteen hintaa -50, jos se tietää että se menee kumminki kaupaksi -30%. Voettoohan ne tekkee...
- kysytään
minkä ihmeen tkaia kirjoitti:
Minkä ihmeen takia, kauppias pudottaisi tuotteen hintaa -50, jos se tietää että se menee kumminki kaupaksi -30%. Voettoohan ne tekkee...
No siellähän oli 50 prosentin alennus. Mutta nyt vain 30 prossaa. Helsingissä on 50.
Siitä tässä on kyse. Vai ollaanko Kajaanissa niin hyvin toimeen tulevia ja vastaan panemattomia, että tämä niellään.
Menemme kaikki huomenna prismaan ja kysymme, miksi pakkauksen päällä on 30 eikä 50 kuten muualla. - miksi ette
kysytään kirjoitti:
No siellähän oli 50 prosentin alennus. Mutta nyt vain 30 prossaa. Helsingissä on 50.
Siitä tässä on kyse. Vai ollaanko Kajaanissa niin hyvin toimeen tulevia ja vastaan panemattomia, että tämä niellään.
Menemme kaikki huomenna prismaan ja kysymme, miksi pakkauksen päällä on 30 eikä 50 kuten muualla.mene hakemaan sieltä Helsingistä?
- ryhdistäydy
miksi ette kirjoitti:
mene hakemaan sieltä Helsingistä?
Siksi että otetaan se alennus täältä.
- asuneena
kysytään kirjoitti:
Menemme kaikki huomenna prismaan ja kysymme, miksi pakkauksen päällä on 30 eikä 50 kuten muualla.kyllä sanon että siellä se vasta ruoka kallista onkin! Ihan samat tarjoukset siellä on Prismoissa ja muissa isoissa kaupoissa kuin täälläkin, ihan turha sitä on väittää että toisin olisi ja sitä Helsinkiä ihannoida. Keskustan ruokakaupat on sitten ihan älyttömän kalliita.
Kyllä se tulee Helsingissäkin tarjousleikkeelle hintaa kun lähtee sitä jostain Vantaan Jumbosta hakemaan. Kampin kaupoissa on ihan samanhintaista ruokaa kuin täälläkin ja ihan samanlaiset tarjoukset. - ruokaa etelässä
asuneena kirjoitti:
kyllä sanon että siellä se vasta ruoka kallista onkin! Ihan samat tarjoukset siellä on Prismoissa ja muissa isoissa kaupoissa kuin täälläkin, ihan turha sitä on väittää että toisin olisi ja sitä Helsinkiä ihannoida. Keskustan ruokakaupat on sitten ihan älyttömän kalliita.
Kyllä se tulee Helsingissäkin tarjousleikkeelle hintaa kun lähtee sitä jostain Vantaan Jumbosta hakemaan. Kampin kaupoissa on ihan samanhintaista ruokaa kuin täälläkin ja ihan samanlaiset tarjoukset.käväsin tuolla etelä-suomessa ja ostelin ruokaa pesueelleni kalista oli. Eihän siellä saa edes kunnon ruisleipää, on jotain reissumiestä josta kukaan ei tykkää. Kyllä se ruisleipä pitää ootta mukaan kainuusta kun matkalle lähtöö.
- siinähän
ryhdistäydy kirjoitti:
Siksi että otetaan se alennus täältä.
yritätte.
- leipää
ruokaa etelässä kirjoitti:
käväsin tuolla etelä-suomessa ja ostelin ruokaa pesueelleni kalista oli. Eihän siellä saa edes kunnon ruisleipää, on jotain reissumiestä josta kukaan ei tykkää. Kyllä se ruisleipä pitää ootta mukaan kainuusta kun matkalle lähtöö.
ja paljon halvenpaa !!!!
- Siitä tässä on kyse.
kysytään kirjoitti:
Menemme kaikki huomenna prismaan ja kysymme, miksi pakkauksen päällä on 30 eikä 50 kuten muualla.Mikä halvatun pösilö täällä oikein uikuttaa?
Mikä pakko se kauppiaan on alennuksella tuotteitaan myydä? Yhtähyvin se voisi kipata ne vanhettuneet ruuat roskiin. Sinne menisi se 30% alennuskin. Ei kaupankäynti mitään hyväntekeväisyyttä ole.
Vaihtaisit markettia jos asia noin ahdistaa. Tai ehkä parempi jos vaihtaisit kaupunkia ja menisit sinne Helsinkiin, alennusmyyntien mekkaan, asumaan. Kun siellä on se 50% alennuskin. Ja kun täällä ei.
- kirjoittajista
lienee Osuuskauppa Maakunnan jäsen?
Moniko ymmärtää mistä on lähdetty keskustelemaan?
Katsokaapa vaikka toinen viesti aloittajasta lukien.- kirjoittaja
Itse olen jäsen.
Käsittääkseni on lähdetty keskustelemaan siitä, kun joitain ihmisiä sapettaa, kun he eivät saakaan niitä vanhenevia tuotteita enää puoleen hintaan. Ja heidän mielestään tuollainen on asiakkaan kusetusta.
Olenko väärässä? Jos olen, niin aloitusviesti oli siinä tapauksessa aika huonosti ja epäselvästi kirjoitettu.
Täytyy kyllä myöntää, että tuo aiempi viestini oli hieman... no... provosoiva.
Mutta. Itse ainakin vaihdan kauppaa, jos tunnen joutuneeni "kusetetuksi" siellä asioidessani. En minä siitä valita keskustelupalstoilla taikka ryhdy kasaamaan kansanliikettä kyseistä yritystä vastaan.
ja mennessäni kauppaan en lähde kyttäämään mitään aletuotteita, vaan lähden ostamaan sen mitä sieltä tarvitsen. Ja ostan sen olipa se alennuksessa tai ei.
Ja loppuun voinenkin esittää sinulle pari kysymystä. Oletko itse Maakunnan jäsen ja ymmärrätkö itse mistä on lähdetty keskustelemaan?
- aina.............
sellaisen, jossa on vielä myyntiaikaa jäljellä...näkyy s-marketissa välillä olevan 50%:n alennuksia,mä yleensä jätän ne ostamatta, jos ei ole tuoretta jätän ostamatta
- Prisma !!!!!!!!!!!!
kaksi eri asiaa, vaikka molemmat on S-liikkeitä S-marketissa kaikki on kalliimpaa kun prismassa
- itse laskea ale..
ennen piti itse myyjän laskea tuotteelle mielestään sopiva alennus, joten tuotteen alennettu hinta vaihteli aina myyjästä riippuen. siitäkös asiakkaat riemusivat. sitten tuli kauan kaivattu ja odotettu, myyjien työtä nopeuttavat -50% aletarrat. itse alennettuina tuotteille saatiin sopiva alennus ja voitiin alentaa pidemmällekin päiväykselle, mutta -50% aletarrasysteemillä kauppa ei vaan kannata. mielestäni -30% ale on sopiva ratkaisu tähän sekä liikkeen että asiakkaan kannalta ja onhan se enemmän kuin useiden muiden kauppojen tarjoamat aleprosentit (mm. lidl -20%). Liikkeet eivät tee liikaa tappiota ja asiakaskin saa halvemmalla hinnalla seuraavan päivän tuotteita. Jugurttiakin kun voi syödä vielä parasta ennen -päiväyksen jälkeen.. parasta ennen -päiväyshän on vain suuntaa antava.
- kilpailu on
kovaa siellä missä sitä on.Itke sitten jos sinulle on myyty vanhaa.Ei Kajaanissa voi saveltaa samaa käytäntöä kuin Helsingissä,asiakaspohja on aivan liian pieni kilpailulle.
- Maistelija
varmasti maukasta ja ravitsevaa sekä terveellistä syötävää. Siksi niitä ei kannata kainuun köyhille syöttää.
- nekään ostaa?
Maistelija kirjoitti:
varmasti maukasta ja ravitsevaa sekä terveellistä syötävää. Siksi niitä ei kannata kainuun köyhille syöttää.
Laittaisivat potut ja lantut peltoon. Ja sekaan vaikka puolet petäjäistä.
- miten se vanha sanonta meni...
Tyhmä ei ole se joka pyytää, tyhmä on se joka maksaa.
- tässä aletavaroiden
myynnissä on se, että ruokaa ei laiteta ensisijaisesti roskiin vaan laitetaan se myyntiin alennuksella.
Itse en asioi sellaisissa kaupoissa joissa laitetaan ruokaa ensisijaisesti mieluummin roskiin kuin alennusmyyntiin tai muuhun hyötykäyttöön. - viskivetenä
Litli on halvin.
Pitäkää rosentit ja asiakaskortit.
https://suomimedia.wordpress.com/2016/09/17/lidl-edelleen-edullisin-ruokakauppa/ - IhanSamaMikäAlennus
Yleensä on fiksuinta jättää nuo vanhenemisen takia alennetut tuotteet kaupan hyllylle. Ja sama juttu tuoteryhmän halvimpien kohdalla. Näin, jos ei halua syödä pelkkää bulkkia.
- Not2Poor
Vaikka olen tosi varakas, ostan aina -30% tuotteita jos niitä on vain saatavana. Saattaa toki olla, että sen vuoksi sitä maallista mammonaa onkin kertynyt, nimittäin samoin toimii eduskunnan rikkain kansanedustaja Eero Lehti.
Ottakaapa ruuan hinnasta ruikuttajat mallia!- filosofikosmoksen
Ei se ole pahasta mikä menee suusta sisään,vaan se mikä tulee ulos. Sinunkin ylpeytesi on joskus kuihtuva. Muista olemme vain kuolevaisia. Hyvää Joulua !
- Anonyymi
filosofikosmoksen kirjoitti:
Ei se ole pahasta mikä menee suusta sisään,vaan se mikä tulee ulos. Sinunkin ylpeytesi on joskus kuihtuva. Muista olemme vain kuolevaisia. Hyvää Joulua !
Juuri näin....kyllä sen näkee että monet varakkaat ostavat järkevästi..eli säästetystä eurosta voi tulla enemmän kun sen sitten käyttää järkevästi.
- Anonyymi
Perspilua sovituskopissa!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työsuhdepyörän veroetu poistuu
Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan2236965Pakko tulla tänne
jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää421249Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka271042- 75891
Hävettää muuttaa Haapavedelle.
Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal48845Katseestasi näin
Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a61837Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä
Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.93794Toinen kuva mikä susta on jäänyt on
tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.38791Tietenkin täällä
Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.14756- 43733