Riittääkö pelkkä frolic ?

Diid82

Kaikenlaisia ruoka merkkejä ollaan kokeiltu kalliista halpoihin. Nyt lopulta löytyi frolic josta koira tykkää. Riittääkö se pelkäksi ravinnoksi 2 vuotialle collielle ?

9

10572

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • riitä.

Sisältää paljon sokeria ja viljaa.Meillä vain makupalana sillä ei ihminenkään kakulla elä.Kokeile royal caninia tai tee itse liha/kana-riisi ruokia,laita voita sekaan.Myös cesareista voi löytyä joku mieluinen.

• muuten,

paitsi, laita kotiruuan sekaan voin asemesta/lisäksi öljyä, saa omegoja myös. Frolic on täyttä sontaa, älä ihmeessä sitä syötä kuin makupaloina. Itse tehty on tosiaan hyvä ja uskon että maistuu nirsommallekin: Googleta siis yrjölän puuro. Huomioi, että älä säästele lihassa, sitä todella laitetaan runsaasti, jos et halua laittaa yrjölän ohjeen mukaan raakana, laita kypsymään puuron kypsennyksen loppuvaiheessa sekaan sekoitettuna.

• vanha hyvä

Joskus aikoinaan kun nykyiset koiranmuonat olivat vasta tuloillaan ja BARF ei ollut nimeltään BARF vaan kotiruoka, tällöin pistettiin koira Frolicille.

Frolic oli tuolloin hyvä vastaus koiramakkaroille mitkä sisälsi verta ja minkä vuoksi monen koiran kuonon karvat alkoivat punertaa. Oli kroonista korvatulehdusta sun muuta.

Syötä pois. Hyvä ruoka. Koira on parivuotias joten voit huoletta heittää mukaan myös ekstraa. Meillä käytetään namuna ja kovien pakkaspäivien aktivointiin tuota mutta jos koiran muoto pysyy hyvänä ja se voi hyvin miksi ei?

Noin yleensä kun vaihdat ruokaa, blandaa vanhaa muutaman ajan. Siitä tiedät sopiiko se. Voit myös blandata froliccia ja muuta. Senhän tiedätkin.

• Collikka

Makupaloina frolicia joskus annan. Nirson koiran kanssa kannattaa huomioida, ettei saa ruuan lisäksi muita herkkuja, jotka veisivät ruokahalun. Eikä aivan heti luovuttaa uuden ruuan kanssa, harva koira itseään nälkään tappaa, jos ei muuta tipu niin viimein rupeaa ehkä maistumaan.
      Eikä kannata ruokaa pitää tarjolla koko ajan ainoastaan ruoka-ajoilla.

• lukien Frolicin tuoteselostetta - tavara on pelkkää viljaa ja sisältää myös hieman "eläinperäisiä tuotteita" eli mitä ...? Tod.näköisesti kananhelttoja sun muuta hyödytöntä ravintoa. Lisäksi väriaineita on aikas mukavasti, varoituksena siis se että jos koirasi sonta muuttuu punaiseksi, se kuuluu asiaan ..... Tuo Yrjölänpuuro on myös pelkkää viljaa ja koira ei ole viljansyöjä. Vilja on pelkkää hiilaria joka lihottaa.

Mulla Frolicit on koulutuksessa namupaloina silloin tällöin, ovat kyllä maistuvia ja koirat tykkää mutta kuten tuossa joku kirjoitti että ei se ihminenkään pelkällä kakulla elä.

Etsi ruoka jonka tuoteselosteessa mainitaan ensimmäisenä liha (ensimmäisenä mainittua ainesosaa on aina ruoassa eniten) ja mieluummin viljatuotteet siellä loppupäässä. Valmistusprosessi näissä nappularuoissa menee niin että halvoissa ruoissa koko nappula-ainesosat kypsytetään samaan aikaan joten osa vitamiineista sun muista tuhoutuu. Hieman kalliimmissa ja laadukkaimmissa nappuloissa, ainesosat on kypsytetty erikseen joten vitamiinit sun muut ovat kutakuinkin tallessa.

Parastahan olisi kuitenkin barf :)

• kuuluu...

oleellisena osana sen puuro-kasvisosan lisäksi erilaiset lihat, kalat, sisäelimet. Tuossa juuri edellisessa kirjoituksessani nimenomaan painotin, etä eläinperäisten ainesten, liha, kala, sisäelimet, rasva, osuus tulee olla runsas.

• kuuluu... kirjoitti:

oleellisena osana sen puuro-kasvisosan lisäksi erilaiset lihat, kalat, sisäelimet. Tuossa juuri edellisessa kirjoituksessani nimenomaan painotin, etä eläinperäisten ainesten, liha, kala, sisäelimet, rasva, osuus tulee olla runsas.

se menee. Tuon viljan/puuron osuus ei saisi olla ravinnosta kovin suuri. Puurohan on pelkkää mahantäytettä. Toki sitä en kiellä etteikö se olisi masulle hyväksi kun se on oikein kunnolla kypsytetty mutta malttia sen syötössä. Jos nyt ajatellaan barffausta (omien koirien ruoka) niin siinähän jäljitellään tuota susien ravintoa. Eli ekaksi susi syö peurasta sisäelimet ja mahalaukun sisällön. Mahalaukussahan on silloin taatusti jonkun verran viljaa ja myöskin kasvisravintoa. Pääpaino on kuitenkin lihaisissa luissa.

Itse en siis syötä viljatuotteita koirille, tämän on myöskin eläinlääkärini minulle sanonut että koira ei tarvitse viljatuotteita. eikä meillä ole koskaan ollut paino-ongelmiakaan. El itse asiassa ihmetteli kuinka 2 vuotta sitten leikattu narttuni voi painaa saman verran nyt kuin ennen leikkausta :)

• muistelisin
        Matka-Alma kirjoitti:

se menee. Tuon viljan/puuron osuus ei saisi olla ravinnosta kovin suuri. Puurohan on pelkkää mahantäytettä. Toki sitä en kiellä etteikö se olisi masulle hyväksi kun se on oikein kunnolla kypsytetty mutta malttia sen syötössä. Jos nyt ajatellaan barffausta (omien koirien ruoka) niin siinähän jäljitellään tuota susien ravintoa. Eli ekaksi susi syö peurasta sisäelimet ja mahalaukun sisällön. Mahalaukussahan on silloin taatusti jonkun verran viljaa ja myöskin kasvisravintoa. Pääpaino on kuitenkin lihaisissa luissa.

Itse en siis syötä viljatuotteita koirille, tämän on myöskin eläinlääkärini minulle sanonut että koira ei tarvitse viljatuotteita. eikä meillä ole koskaan ollut paino-ongelmiakaan. El itse asiassa ihmetteli kuinka 2 vuotta sitten leikattu narttuni voi painaa saman verran nyt kuin ennen leikkausta :)

että Susi ei syö vatsalaukun sisältöä, mutta koira syö.

• nimenomaan syö
        muistelisin kirjoitti:

että Susi ei syö vatsalaukun sisältöä, mutta koira syö.

Sudet saavat tarvitsemansa vitamiinit/hivenaineet/muut tärkeät
        juuri saaliseläinten mahalaukun sisällöstä.

Näin on :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma

Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.
      Maailman menoa
      258
      2707
    2. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      17
      2187
    3. Israel euroviisujen 2.

Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is
      Uskonnot ja uskomukset
      328
      1912
    4. Persujen puoluekokous 2026

Missä ja Milloin pidetään ?
      Maailman menoa
      104
      1656
    5. Euroviisut ei enää niin musiikkikilpailu?

Kappaleiden taso ei enää ole mikä sijoituksen ratkaisee.Eikö kukaan ihmettele että Israel pärjää lähes joka vuosi kisois
      Maailman menoa
      90
      1576
    6. Mun mielestäni on tosi loukkaavaa

Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra
      Ikävä
      206
      1279
    7. Mikä se viehättävin

Asia on kaivatussasi?
      Ikävä
      67
      1210
    8. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      25
      1141
    9. Mikä kaivatussasi

Viehättää ulkoisesti ja mikä sisäisesti?
      Ikävä
      50
      1103
    10. Rakas nainen ymmärsin

Että minun pitää pitää kiinni sinusta. Haluan, että sä olet onnellinen. Olet mulle se oikea ja mä sulle. Rakastan Sua yl
      Ikävä
      73
      1036
    Aihe