Murtohälytin omakotitaloon

Langaton

Pohdimme omakotitalomme suojaamista murtohälyttimellä. Asennuksen tulisi olla langaton ja GSM pohjainen.

Nettiä selaamalla törmää mm. tälläisiin:

http://www.clasohlson.fi/Product/Product.aspx?id=59275765

http://www.kotihalytin.fi/fi/index.php?page=kotihalytinpaketit

Onko jollakulla näistä kokemuksia? Vai pitäisikö sijoittaa johonkin muuhun vaihtoehtoon? Ja... olemme ostamassa hälytintä, emme vartiointipalvelua.

11

4252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jeki

      Itselläni on ollut samantyylinen jo kohta kymmenen vuotta ja olen ollut tyytyväinen laitteisiini.Parasta on kun EI tarvitse johtoja asennella vaan kaikki toimii langattomasti.
      Itselläni on vielä noiden lisäksi Ulkohälytin siihen sisä hälyttimeen liitettynä ja sekin on langaton,Että jos joku yrittää sisään niin naapuritkin lyllä kuulee. Ja tarrat kertoo että kiinteistössä on hälytin.

      • hälytyksen?

        Luuletkos, että ne säntäävät ottamaan murtomiehiä kiinni? Tää on mun mielestä käsittämätön ajattelutapa, kun asennetaan näitä omia hälyttimiä... että kyllä sit joku sivullinen kuulee ja menee katsomaan. Menisitkö itse? Mä en ainakaan menis, kun ei tiedä, mitä huumehörhöjä ja millaisella aseistuksella varustettuna, kulkee irrallaan. Ja jos soitat poliisille, että sain muuten kännykkääni tällaisen hälytyksen, että meille varmaan murtaudutaan, niin luuletko että lähtevät katsomaan? Eivät lähde! Enkä ole mikään hälytinfirman mainosmies, kunhan vain ihmettelen, että mitä hyötyä niistä kännykkähälyistä on, jos olet itse vaikkapa satojen kilometrien päässä?


      • Paljastuit
        hälytyksen? kirjoitti:

        Luuletkos, että ne säntäävät ottamaan murtomiehiä kiinni? Tää on mun mielestä käsittämätön ajattelutapa, kun asennetaan näitä omia hälyttimiä... että kyllä sit joku sivullinen kuulee ja menee katsomaan. Menisitkö itse? Mä en ainakaan menis, kun ei tiedä, mitä huumehörhöjä ja millaisella aseistuksella varustettuna, kulkee irrallaan. Ja jos soitat poliisille, että sain muuten kännykkääni tällaisen hälytyksen, että meille varmaan murtaudutaan, niin luuletko että lähtevät katsomaan? Eivät lähde! Enkä ole mikään hälytinfirman mainosmies, kunhan vain ihmettelen, että mitä hyötyä niistä kännykkähälyistä on, jos olet itse vaikkapa satojen kilometrien päässä?

        joo, kyllähän ne murtomiehet jää sinne oottelemaan, kun pillit huutaa täysillä ja on miellyttävän kodikas olo ootellessa josko poliisit/vartijat/ketkä lie tulee minuutin/tunnin/vuoden kuluttua.


    • Osittain pettynyt

      Ostin tällaisen halvan hälytinjärjestelmän.
      Itse hälytinosa tekee suurin piirtein sitä,
      mitä sen pitäisikin.
      Laajensin järjestelmääni nykyään
      Jäätymisvahti –nimellä kulkevalla
      lisäosalla.
      Lisäosa saattaa olla erillään teknisesti
      toimiva vekotin. Mutta yhdessä hälyttimen
      kanssa se on täydellinen esimerkki huonosta
      suunnittelusta, jonka seuraukset saatat sinä
      maksaa.
      Tässä miten se toimi minulla (eli 4 syytä miettiä hankintaa):

      1) Jäätymisvahtia ei saa pois päältä
      (deaktivoitua) millään ohjauskomennolla.
      Jäätymisvahdin soitettua ja lähetettyä tekstiviestin
      se tulee toimintakuntoon n. 15min
      kuluttua hälytyksen jälkeen,
      jolloin se taas soittaa ja lähettää uuden tekstiviestin.
      Vaikka olisit kuitannut hälytyksen kuinka
      monta kertaa. Et saa sitä pois mitenkään.

      Ehtii soittamaan aika monesti mökkimatkallasi mennessäsi tarkastamaan
      tilannetta perillä. Tosin hälytys tulee todennäköisesti
      kesken työpäivän ja joudut vastailemaan hälyttimen
      soittoihin jatkuvasti.
      Toivottavasti sinulla ei ole puhelin suljettuna ja
      siinä puhelinvastaajaa. Ehdit työpäivän aikana saada
      n. 800e puhelinlaskun.

      Näin se tapahtuu : puhelinvastaaja kuuntelee
      ”Murtohälytys” –viestejä piip merkkien välillä aika
      kauan sitten katkaisee puhelun. Hälytin soittaa heti uudestaan
      ja tätä jatkuu ja jatkuu.

      2)   Jäätymisvahti on ”liimattu” häthätää
      muuhun hälytinjärjestelmään. On kuin mikä tahansa
      anturi: ON = hälytys, OFF = ei hälytystä (paitsi,
      ettei sitä saa pois päältä). Lämpötilavahti on
      luonteeltaan etäohjausjärjestelmä, joten ei kait
      kuulu asiaan, että se herättää koko naapuruston
      sireenin uikutuksella. Jos et halua naapuruston
      heräävän, niin sireeni täytyy kytkeä kokonaan pois.
      Eli myös hälytinjärjestelmästä.
      3)   Ei minkäänlaisia säätömahdollisuuksia tämän
      anturin suhteen. Ei tosin koko hälyttimenkään suhteen.
      Voisiko esim. soittojen määrää rajoittaa tai tunnistaa,
      onko puheluun vastattu.
      4)   Laitteiston myyjä on ilmeisesti sen maahantuoja ei kehittäjä,
      joten on aivan turha esittää mitään palautetta
      puutteellisesta toiminnasta. Puhumattakaan siitä,
      että se aiheuttaisi mitään toimintaa.

      Eli välttäkää ainakin näitä lisäosia. Itse hälytin saattaa jopa
      toimiakin (jonkin aikaa) –hinta toivottavasti on halpa.

    • anttimies
    • Nipa7

      noihan on kiinanpojan vehkeitä kokeileppa näitä www.bestware.fi

    • www.kodinturva.net

      www.kodinturva.net - laadukkaat murtohälyttimet ja valvontakamerat ilman ylimääräisiä kuukausimaksuja!

    • Criciuma

      I bought probably the worst ever alarm system from kodinturva.fi. Since the total price went over 200 euros, one would expect to receive a high quality product. That was not the case. Made a complain to the company, asking for a replacement of two remote controllers. Customer service was only kind enough to send me one new control. I then sent a few emails asking for a second device. My emails were simply ignored.
      If you have pets, don't bother paying extra for a suppose to be "pet sensitive". It simply doesn't work. My cat always manages to set the alarm off even though the sensor is at its lowest sensitivity. Also something the company refused to replace.

    • todellapettynytsiansaksa

      ÄLKÄÄ VAAN HYVÄT IHMISET TILATKO GSM-MURTOHÄLYTYSJÄRJESTELMÄÄ DELIVET OY:LTÄ, JAMMAA.COM. AIVAN SUSI LAITE JA KUN PYYSIN APUA KUN HÄLYTIN HÄLYYTTI AINA VAAN KUN SEN YRITTI LAITTAA PÄÄLLE NIIN SAIN VASTAUKSEKSI ETTÄ LAITA PÄÄLLE TEKSTIVIESTILLÄ NIIN EI SEKÄÄN AUTTANUT HÄLYYTTI HETI SILTI. AIVAN HIRVEE KÄYTTÖOHJE TÄYNNÄ VIRHEITÄ JA KÄÄNNÖSVIRHEITÄ SUORAAN SANOTTUNA SIANSAKSAA...

    • Osa-aikaeläkeläinen

      Minulla on molemmissa taloissani Verisure, ja olen siihen tyytyväinen. Yrittävät kyllä myydä turhia lisäpalveluja, mutta eihän niitä tarvitse ostaa.
      Viime viikolla tuli kaupunkipirtistäni kamerahäly. Eivät saaneet meitä puhelimella kiinni, mutta katselivat kuvista että ketään ei näy talossa, eivätkä soittaneet poliisille. Syy hälyyn oli ilmeisesti se, että riippuvasta kukasta putosi oksa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe