Koira ei syö lääkkeitään - Mikä neuvoksi???

Liikuntarajoitteinen

Koirallamme, 10v Shetlannin lammaskoira, todettiin sydämen vajaatoiminta ja nesteen kerääntymistä keuhkoihin. Eläinlääkäri määräsi pillerit (2 erilaista), jotka kyllä pitivät taudin aisoissa niin kauan, kun koira saatiin syömään lääkkeensä, noin 5 - 6 viikkoa.
NYT ON TOSI ONGELMA!! Koiramme ei syö lääkkeitään millään konstilla! Kokeiltu on jos jonkinlaiset keinot, konstit ja "kikka-kakkoset", mutta ei sitten millään. Osaako joku neuvoa???
Neuvokaa pian, muuten lemmikkimme menehtyy varmasti.
Nimim. Liikuntarajoitteinen

26

6413

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • koiraihminen12345

      olette siis kokeilleet sekoittaa pillerit (esim. murskattuna) johonkin koiran herkkuruokaan vai?
      yksi tapa myös on että pillerit murskaksi - veden sekaan ja lääkeruutalla kurkusta alas ja pitää koiran kuonon kiinni käsillä hetken aikaa.

      Yksi loistava tapa mitä käytän omille koirilleni on, että otan nokareen oikeaa voita ja sujautan pillerin nokareen sisään ja voihan kelpaa koiralle oikein mainiosti ja se kun on niin liukas, niin hulahtaa hetkessä koiran kurkusta alas.. :)

      • tabut pois

        Maksalaatikko, juusto, joku voimakkaan hajuinen/makuinen herkkupala, jonka sisään ne tabut voi sujauttaa.
        Yrittää antaa ne koiralle niin, että ei tee asiasta mitään isoa "numeroa", jos koira tiputtaa ne pois suustaan, niin uusi yritys ilman isompaa showta.

        Jos ruokahalu on koiralla huono ja muu vippaskonsti ei auta niin ne tabletit täytynee antaa koiralle vaan kurkkuun syvälle ja pitää kuonoa kiinni vähän aikaa.


      • Liikuntarajoitteinen

        Suurkiitokset neuvoistasi. Tilanne alkoi olla tukala, ja sitä se on vieläkin. "Voi- ja sulatejuustokonstia" on jo kokeiltu. Muutaman kerran se on myös tepsinyt.
        Tänä aamuna käytössä oli maksalaatikkokonsti. Se tuntui auttavan, joskin pienen "taistelun" kautta.
        Seuraavaksi ajattelin hakea apteekista lääkeruiskun, tai muun pienen kirkkaan,
        vaikka alunperin muuhun käyttöön tarkoitetun pullon, jossa on "ruiskunokka".
        Heitetään sisältö pois ja desinfioidaan pullo. Katsotaan onnistuisiko paremmin.
        Kaikki lisävinkit ovat edelleen tervetulleita.
        Nimim. Liikuntarajoitteinen


      • Liikuntarajoitteinen
        tabut pois kirjoitti:

        Maksalaatikko, juusto, joku voimakkaan hajuinen/makuinen herkkupala, jonka sisään ne tabut voi sujauttaa.
        Yrittää antaa ne koiralle niin, että ei tee asiasta mitään isoa "numeroa", jos koira tiputtaa ne pois suustaan, niin uusi yritys ilman isompaa showta.

        Jos ruokahalu on koiralla huono ja muu vippaskonsti ei auta niin ne tabletit täytynee antaa koiralle vaan kurkkuun syvälle ja pitää kuonoa kiinni vähän aikaa.

        Suurkiitokset neuvoistasi. Tilanne alkoi olla tukala, ja sitä se on vieläkin.
        "Voi- ja sulatejuustokonstia on jo kokeiltu, tepsikin muutaman kerran.
        Tänä aamuna käytössä oli maksalaatikkokonsti. Se tuntui auttavan, joskin pienen "taistelun" kautta.
        Seuraavaksi ajattelin hakea apteekista lääkeruiskun, tai muun pienen kirkkaan,
        vaikka alunperin muuhun käyttöön tarkoitetun pullon, jossa on "ruiskunokka".
        Heitetään sisältö pois ja desinfioidaan pullo. Katsotaan onnistuisiko paremmin.
        Kaikki lisävinkit ovat edelleen tervetulleita.
        Nimim. Liikuntarajoitteinen


      • konstini

        Yksi melko varma konsti millä saat koiran syömään lääkkeen on,kun ostat jauhettua naudan maksaa,ei sian maksaa,ja jauhettua ei palana.Sitten vain vähän maksaa lääkkeen ympärille,niin minulla ainakin koirallani toiminut!


    • MEILLÄKIN

      Kyllä se ottaminen on välillä hankalaa meilläkkin,sydänlääke 2kertaa 1kerta nesteenpoisto-lääke.
      Meillä on parhaiten menny ohkasn juusto-tai kinkkusiivun kanssa,kun rulaa lääkkeen tiukasti piiloon,ja vielä perää herkkua että menee paremmin alas....

      meillä ollut vuoden tätä taistlua.....

      • Liikuntarajoitteinen

        Suurkiitokset neuvoistasi. Tilanne alkoi olla tukala, ja sitä se on vieläkin.
        "Voi- ja sulatejuustokonstia" on jo kokeiltu, tepsikin muutaman kerran.
        Koiralla on tunnetusti äärettömän herkkä hajuaisti ja kun koira haistaa lääkkeen hajun, niin meidän koira ainakin alkoi välittömästi hylkiä koko ruokalajia. Juuri niin kävi sen suuren herkun, suolalihan kanssa. Nyt ei suolaliha uppoa, ei sitten millään.
        Tänä aamuna käytössä oli maksalaatikkokonsti. Se tuntui auttavan, joskin pienen "taistelun" kautta.
        Seuraavaksi ajattelin hakea apteekista lääkeruiskun, tai muun pienen kirkkaan,
        vaikka alunperin muuhun käyttöön tarkoitetun pullon, jossa on "ruiskunokka".
        Heitetään sisältö pois ja desinfioidaan pullo. Katsotaan onnistuisiko paremmin.
        Kaikki lisävinkit ovat edelleen tervetulleita.
        Nimim. Liikuntarajoitteinen


    • .,.,.,.,.,

      Kokeile pekonin sisään laittaa lääke, vaikka pienissä erissä yksi pilleri.. Meillä on hyvin toiminut. Tai osa pilleristä pekoniin ja osa vaikka juuri kinkkuun niinkun tossa joku sanoikin. Kunhan vaan on todella vahvan hajuista niin pitäis toimia.. ja jos sen antaa ihan yllättäen, eikä hermoile niin koira ei tajua mitä tapahtuu. :)

      • minun koira oppi nopeaan pi...

        kun aikoinaan annoin sille matolääkkeetkin kokonaisina,mutta niin jotta olin itse ottavinani ja kas kummaa yksi tipahti koiran ulottuville ja minä en huomannut.Koira popsi ja oli sen jälkeen,kuin ei mitään.Nykyisin vahtaa jo vitamiinipurkkianikin josko sieltäkin tippuisi jotain.Kielletty maistuu aina hyvälle koirastakin:=)


      • jjjjjjjjjjjjfg

        Ajattelin heti ehdottaa että kääri ne pekoniin. En tiedä koirista mitään mutta itse ainakin pidän pekonista, niin varmaan nekin


    • kääpiöt

      Matolääkkeet tabletteina laitan ensin nappuloiden sekaan, jos ei mene niin otan kuonosta kiinni ja laitan tabletin syvälle kurkkuun ja pidän kuonoa hetken pystyssä/kuonon kiinni ja varmistan että tulee nielaistua. Kun asiasta ei tee isoa numeroa ei koira pidä tuotakaan tapaa pahana. Meillä jopa oppineet että kannattaa ottaa kiltisti koska se otetaan joka tapauksessa. Samat säännöthän pätee mihin tahansa koiraan kohdistuvaan. En kysy koiralta leikkaanko kynnet vaan ne leikataan varmoin ottein.

      • avaisitte koiran suun

        tiputatte pillerin ja samalla vähän kevyesti hierotte ns. aataminomenakohtaa. Ei välttämättä kiva keino, mutta jos mikään muu ei auta...


      • Liikuntarajoitteinen
        avaisitte koiran suun kirjoitti:

        tiputatte pillerin ja samalla vähän kevyesti hierotte ns. aataminomenakohtaa. Ei välttämättä kiva keino, mutta jos mikään muu ei auta...

        Eräs koiraihminen, jolla oli sama ongelma, kertoi antavansa pillerit vaahtokarkkien sisällä. Hänen koiransa piti niistä niin paljon, että homma luonnistui helposti. Meidän koirallemme ei toistaiseksi ole maistunut, vaikka vaniljasta pitääkin.


    • tabut pois

      Yksi asia vielä, lääkkeet kannattaa antaa "herkkupalan" sisällä aina silloin kun koira on hieman nälkäinen. Ei varmaan kylläisenä kelpaa minkään fileen välissä =) , jos koira on vähänkin nirso .

      Lääkkeet voi ottaa esille aikaisemmin, niin ei tarvitse lemmikin edessä niitä purkkeja rapistella, ei koira varmaan silloin ota niitä, ne hoksaa niin äkkiä kaikki "epämiellyttävät" jutut.

      Jos maksalaatikko-konsti toimi teillä, käytä sitä keinoa nyt, viimeinen vaihtoehto vain se ruiskuhomma...se on kuitekin epämiellyttävää koiralle ja itselle.

      • Liikuntarajoitteinen

        Tämän asian olemme huomanneetkin, että koiralla on pari ominaisuutta, jotka vaikuttavat asiaan: äärimmäisen hyvä hajuaisti (vrt. huumekoirat) ja hyvä oppimiskyky. Koira todellakin hoksaa helposti kaikki syöttäjän vilpit ja metkut, eikä enää syö.
        Täytyy kuitenkin hommata se ruisku äärimmäiseksi keinoksi. Jotenkin se tuntuu koiran luottamksen pettämiseltä.


      • pillerit
        Liikuntarajoitteinen kirjoitti:

        Tämän asian olemme huomanneetkin, että koiralla on pari ominaisuutta, jotka vaikuttavat asiaan: äärimmäisen hyvä hajuaisti (vrt. huumekoirat) ja hyvä oppimiskyky. Koira todellakin hoksaa helposti kaikki syöttäjän vilpit ja metkut, eikä enää syö.
        Täytyy kuitenkin hommata se ruisku äärimmäiseksi keinoksi. Jotenkin se tuntuu koiran luottamksen pettämiseltä.

        itse koen että tuo ruiskuhomma olis se epämiellyttävin. meillä tepsii seuraava:
        -saa pureskella itse jos haluaa (usein meneekin näin)tai kokeillaan makkaran tai muun kanssa, koira erottelee hyvin pillerit pois suustaan.
        -kaikista nopein ja vähävaivaisin konsti on tuo, että koiran suu auki,laitetaan pilleri mahdollisimman syvälle kielen päälle, kuono kiinni ja hierotaan koiran kaulaa ylhäältä alas. melkein menee aina kerta onnistumalta ja koira ei ole moksiskaan kun saa herkkua päälle ku tabut on otettu :)


      • MEILLÄKIN
        Liikuntarajoitteinen kirjoitti:

        Tämän asian olemme huomanneetkin, että koiralla on pari ominaisuutta, jotka vaikuttavat asiaan: äärimmäisen hyvä hajuaisti (vrt. huumekoirat) ja hyvä oppimiskyky. Koira todellakin hoksaa helposti kaikki syöttäjän vilpit ja metkut, eikä enää syö.
        Täytyy kuitenkin hommata se ruisku äärimmäiseksi keinoksi. Jotenkin se tuntuu koiran luottamksen pettämiseltä.

        Kun olet antamassa lääkettä herkulla,kiusaa että syöt itse sen.Minä pistän oman suuneteen ja sanon että otan tämän herkun,senjäkee koira hotkasee lääkkeen.....nami,nami kun on hyvää......


      • ruuan ja tapletin
        pillerit kirjoitti:

        itse koen että tuo ruiskuhomma olis se epämiellyttävin. meillä tepsii seuraava:
        -saa pureskella itse jos haluaa (usein meneekin näin)tai kokeillaan makkaran tai muun kanssa, koira erottelee hyvin pillerit pois suustaan.
        -kaikista nopein ja vähävaivaisin konsti on tuo, että koiran suu auki,laitetaan pilleri mahdollisimman syvälle kielen päälle, kuono kiinni ja hierotaan koiran kaulaa ylhäältä alas. melkein menee aina kerta onnistumalta ja koira ei ole moksiskaan kun saa herkkua päälle ku tabut on otettu :)

        Munkin koira osaa erotella tapletin ja sit se tiputtaa sen lattialle. Mie työnnän kielen juureen tapletin ni ei tuu takas sitä.


      • Liikuntarajoitteinen
        MEILLÄKIN kirjoitti:

        Kun olet antamassa lääkettä herkulla,kiusaa että syöt itse sen.Minä pistän oman suuneteen ja sanon että otan tämän herkun,senjäkee koira hotkasee lääkkeen.....nami,nami kun on hyvää......

        Kävin apteekissa ostamassa lääkeruiskun, jota en toistaiseksi ole käyttänyt. Samalla ilmeni, että apteekeista on saatavana "EASYPILL" -nimisiä namupillereita, jotka helpottavat pillereiden antamista. Valmiste on siis pussillinen koiran namupaloja, joiden sisään tabletti "naamioidaan". Pussissa on selkeät ohjeet. Valitettavasti ne apteekkituotteina ovat hiukan hintavia pitkäaikaiseen käyttöön.


    • asti tabut

      Työnnä tapletit kädellä ihan kurkkuun, varmista sit ettei jää suuhun. Sitten kun työntää ihan kurkkuun niin ei ne ylös tuu, korkeintaa koira rupee kakomaan kun sen kurkussa ollut sormet. Mie oon laittanut yksii tapletteja noin 6 kerralla kurkkuun

    • villis, joka

      ei syönyt esim. matolääkkeitä vaikka olisi kuinka kätkenyt tai sekoittanut herkkupaloihin! Makkaranpalankin se söi ja sylkäisi sitten pillerin ulos suupielestä! Ainoa mikä auttoi; ei muuta kuin kita auki ja pillerit väkisin kurkkuun, kita kiinni, vähän aikaa kädellä pitäen leuat yhdessä ja sitten herkkupala perään.

      • Amiska

        Olemme antaneet matolääkkeen jauhettuna jonkun herkkupalan seassa, hyvin kelpasi, kuppi kiilsi vähän ajan kuluttua. Ei kai sen teho jauhamisesta kärsi?


      • toimii..
        Amiska kirjoitti:

        Olemme antaneet matolääkkeen jauhettuna jonkun herkkupalan seassa, hyvin kelpasi, kuppi kiilsi vähän ajan kuluttua. Ei kai sen teho jauhamisesta kärsi?

        Ruiskulla olen syöttänyt sydänlääkkeet jo kaksi vuotta.Meillä ne menee niin kivuttomammin.Ei tarvitse väkisin tunkea lääkkeitä kurkkuun.Ei se ole kivaa touhua pitemmän päälle.Liotan lääkkeet pieneen määrään jugurttia tai piimää,sitten vaan ruiskulla suupieleen.Jugurtti ja piimä käyvät paremmin kun vesi,ovat sakeampia ja pysyvät suussa paremmin.Vesi lirahtaa helposti pois.Minulla on pieni 10 mm ruisku.Koira on Tiibetinspanieli 15v.


    • niksu

      koiran suun, törkkäät pillerin suupielestä kurkkuun, tarpeeksi syvälle. Sitten kuono kiinni ja hierot koiran kurkkua, mikä laittaa koiran nielaisemaan. Näin meillä menee matolääkkeet ja antibiotit.

      • juttu,

        ei saa antaa vaihtoehtoja, vaan suu auki ja tabletti sinne kurkkuun.
        Oppii pian aukaisemaan suunsa itse ja nielee suosiolla tabut.
        Meillä kyseessä sakemanni, kidalla on kokoa, mutta hyvin sinne saa laitettua.


      • .......
        juttu, kirjoitti:

        ei saa antaa vaihtoehtoja, vaan suu auki ja tabletti sinne kurkkuun.
        Oppii pian aukaisemaan suunsa itse ja nielee suosiolla tabut.
        Meillä kyseessä sakemanni, kidalla on kokoa, mutta hyvin sinne saa laitettua.

        Joo,onneksi niitä vaihtoehtoja kuitenkin on.Tapauksen mukaan...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe