Isommat VESPAT

Veparis

Moro. Ajattelin kysellä onko täällä kellään kokemuksia Vepsan isommista skoottereista? Itseäni kiinostaa tuo Vespa GTS 300 Super. Onko tietoa mahdollisista viritysosista, ettei jäisi muiden samanlaistaen jalkoihin?

Terv. Kauko

23

10117

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jaakko

      Ostin Vespa gts 250 marraskuussa ja vain yhtenä päivänä pääsin testaamaan vain 9km matkan. Edellinen oli Vespa 50 ja uudella, isommalla, melkein meinasi niskat taittua kaasuhanaa kääntäessä.
      Kirjallisuuden mukaan 0-100 pitäisi taittua n.15 sekunnissa mutta epäilen että se taittuu nopeammin.
      GTS 300 0n sama kone kuin minulla. Mitä hyvää saa sillä muutamalla lisäsatasella kuin 50 pykälää isomman nimmarin. Värivalikoima on erilainen. Aiempaan 50cc pyörään mahtui kypärä helposti satulan alle, mutta ei tähän isompaan sovikkaan.

      • AZ232

        GTS 300 saa kaksi kypärää penkin alle. :) ehkä se olis sulle pare!


      • jaakko
        AZ232 kirjoitti:

        GTS 300 saa kaksi kypärää penkin alle. :) ehkä se olis sulle pare!

        Terve,
        Olisi kiva jos ison Vespan satulaan saisi sopimaan kypärät, tai edes yhden. Pääni koko on 62, vaimolla 54.

        Onko tosi että 300satasessa on isompi boxi. Esitteiden perusteella ne ovat identtiset, paitsi moottorissa muutama kymmenen cc ja nopeutta 10 km/h enemmän.

        Ennen tätä uutta pyörää minulla oli pari vuotta "mopo" eli 50 cc GLX. Sen satulan alle mahtui yksi kypärä helposti muuta "roinaa", lisäksi sama takaboxi jonka siirsin 250 GTSään.

        Nyt on etu-tarakka ja takana Givin 54l boxi.

        T. Jaakko


      • jaakko
        AZ232 kirjoitti:

        GTS 300 saa kaksi kypärää penkin alle. :) ehkä se olis sulle pare!

        Moi,

        Onkohan boxin koko muuttunut?
        Laittaitko digikuvan miten se toimii, edes yhdelle kypärälle.
        Voisin mennä myyjälle narisemaan.

        T. Jaakko


      • 250 GTS
        jaakko kirjoitti:

        Terve,
        Olisi kiva jos ison Vespan satulaan saisi sopimaan kypärät, tai edes yhden. Pääni koko on 62, vaimolla 54.

        Onko tosi että 300satasessa on isompi boxi. Esitteiden perusteella ne ovat identtiset, paitsi moottorissa muutama kymmenen cc ja nopeutta 10 km/h enemmän.

        Ennen tätä uutta pyörää minulla oli pari vuotta "mopo" eli 50 cc GLX. Sen satulan alle mahtui yksi kypärä helposti muuta "roinaa", lisäksi sama takaboxi jonka siirsin 250 GTSään.

        Nyt on etu-tarakka ja takana Givin 54l boxi.

        T. Jaakko

        Niihin molempiin mahtuu ainoastaan Vespan omat kypärät jossa on nahkainen (joustava) se öh.. leukaosa. Saattaa tosin jotku muutkin avokypärät mahtua jos on pieni ja ohutkuorinen.


      • jaakko
        AZ232 kirjoitti:

        GTS 300 saa kaksi kypärää penkin alle. :) ehkä se olis sulle pare!

        Kävin tänään skootterin myyntifirmassa hakemassa suojakaaria yms.
        Tuli puheeksi tuo kypärän säilitystila, minulla on siis liian iso pää uusiin eurostandarteihin.. V.67 armeijassakin olin muutaman viikon ilman verikauhaa, joutuvat tilaamaan Hyvinkäälta erikois koon N:o 64.

        Onneksi olen sen verran sutjakka että pyörän päällä on miellyttävä olla.

        Vaikka on näin talvikeli, käyn viikoittaisin "keskustelemassa" ensi kesän "huoltotarpeesta"


      • jaakko
        250 GTS kirjoitti:

        Niihin molempiin mahtuu ainoastaan Vespan omat kypärät jossa on nahkainen (joustava) se öh.. leukaosa. Saattaa tosin jotku muutkin avokypärät mahtua jos on pieni ja ohutkuorinen.

        Kävin tänään testaamaani Givin XXL kypärää.
        Ei tuntunut sopivalta.

        Pää on siis liian turvoksissa.


      • jopas 

        jotakin. Että oikein niskat meinasi taittua. Ja että 15 sekuntia. Siis meinasi taittua eteenpäin kun yritit potkia vauhtia lisää etteivät polkupyöräilijät mene ohitse.


      • jaakko
        jopas  kirjoitti:

        jotakin. Että oikein niskat meinasi taittua. Ja että 15 sekuntia. Siis meinasi taittua eteenpäin kun yritit potkia vauhtia lisää etteivät polkupyöräilijät mene ohitse.

        Nyt putosin Vespan selästä !!!


      • Jaakko
        250 GTS kirjoitti:

        Niihin molempiin mahtuu ainoastaan Vespan omat kypärät jossa on nahkainen (joustava) se öh.. leukaosa. Saattaa tosin jotku muutkin avokypärät mahtua jos on pieni ja ohutkuorinen.

        Olen kokeillut mahtuuko ne "ruumaan". Ei mahtunut sinne tai päähäni.
        Vanhempien vika että olevat tehneet näin isopäisen.

        Olisiko kavereita joskus Heinäkuussa/juhannuksen jälkeen lähtemään motskarilla (minulla on 250cc Vespa) rundille etelä ruotsiin?

        Jaakko


      • Jaakko
        jopas  kirjoitti:

        jotakin. Että oikein niskat meinasi taittua. Ja että 15 sekuntia. Siis meinasi taittua eteenpäin kun yritit potkia vauhtia lisää etteivät polkupyöräilijät mene ohitse.

        Se tuli nyt testattua. 0-100 taittuu ylämäkeen n.16 sekunnissa.


    • Jaakko

      Jos takaboxiin mahtuu "pullea lompakko" niin aja vaan.
      Joskus olen lukenut etteivät automaattitutkat rekisteröi moottoripyöriä mutta testaa ja kirjoita tänne kuinka kävi.

    • zöf

      Jos on pelkona jalkoihin jäänti niin osta moottoripyörä.

    • Geccux
      • Il specchio

        Tarviiko sitä ampiaista nyt viritellä? Mutta kotikorjaajalle ja -huoltajalle noi häynesit on kyllä käypää tavaraa.


      • Vesper
        Il specchio kirjoitti:

        Tarviiko sitä ampiaista nyt viritellä? Mutta kotikorjaajalle ja -huoltajalle noi häynesit on kyllä käypää tavaraa.

        Haynesilla on aika kattava korjausopasvalikoima Vespoihin. Ostin juuri Bella Italiassa omaani koskevan.


    • agostin hk

      ostin vespani 300 gts superin keväällä 2013 .minulla on ollut aikasemmin useita moottoripyöriä ja skoottereita.ihastuin vespan ajomukavuuteen heti . vespani kiihtyy ilmanvirityksiäkin loisvasti .tietysti jos haluaa jotain muuttaa voisi harkita vaikka teho pakoputkea

    • Koeajanut

      Kyllä Vespa 300 on ainoa, jos mielii tiellä ajaa ja kaksi päällä. Kaupungissa menee piikkinenkin joten kuten. Itselläni on ollut niin mopo, piikki kuin kolmesatanenkin.

    • Vespa-Daddy

      Moi.
      Hommasin 2 vuotta sitten Vespa GTS 300 Superin ja en ole hankintaa katunut hetkeäkään. Leppoisa peli, jolla menee helposti 2 päällä. Mahtava mutkateillä, toimii myös kaupaungissa. Suosittelen lämpimästi.

      • Anonyymi

        Täällä sama....kaksi vuotta sitten Gts. jne. Olisi pitänyt hankkia jo vuosia sitten.


    • Anonyymi

      Hei. Ostin gts 300 ja tuntuu vauhdin noustessa 100km-> , että keula alkaa tärisemään jonkin verran. Onkohan tämmöinen ominaisuus vai pitäisikö alkaa tutkia mistä johtuu? Renkaita ei lienee tasapainotettu, mutta olisiko kyse kuitenkaan siitä..

    • Anonyymi

      Mieki oom huomannu tuntevani vetoa samaan suku puoleen.

      T: Kuhmon skootteristi

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3184
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2131
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2054
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1905
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe