Hei!
Olen kiinnostunut Volvo 740-sarjan autoista ostomielessä - käytännössä -89 tai uudempaa, ja ehkä mieluummin 2 litraisella moottorilla. Mutta: minkälaista polttoaineen kulutusta niihin käytännössä voi odottaa? Entä 2,3?
Entä koska suurin osa on ajettu jo 350tkm tai enemmän, miten olisi niiden uskottava kestävyys - haluamme auton noin neljäksi vuodeksi - ja noin 60 tkm varten. Eli paljonko noilla on pystytty ajamaan ilman auton "uudelleen rakentamista"?
Volvo 740?
11
2142
Vastaukset
- Volvoman
740 GLT-89, 2.3 16-v (160 hv)kulutus 9.5 l/100 km
[email protected] - Kunnon volvo
700 sarjan volvot on isoja autoja joihin tuo 2.0L kone on vähän puhditon. Itse etsisin käsiini 2,3 perus ruiskun minimissään. 2,8 v6 tulee taas välttää koska renun löyhempi tekele.
Lisäksi 2,3 on erittäin kestävä. Eritoten kun km on mittarissa yli 300tkm niin varmempi valinta 2,3. Muista että valataosassa on min 100tkm enemmän ajettuja kuin mitä mittarissa on. Sikäli merkitystä, auto kestää kyllä km vaikka kuinka.
Kulutuksessa ei ole isoja eroja 2,0L tai 2,3L. Isommalla lastilla voi 2,3 jopa viedä vähemmän.
Matka ajoa pääsee parhaimmillaan alle 7L /100. 8L olen päässyt jopa 2,3 turbo:lla, jossa hieman potkua enemmän kuin perus koneissa. 2,0 / 2,3 koneilla pitäisi sekalaiset talviajotkin pyöritellä 10L pintaan.
Jos löydät siistin, jämäkän oloisen ja todelliset km tuossa 300tkm lähellä niin kyllä sillä pitäis se 4 vuotta / 100 - 200tkm päästä.
Osathan noihin on halpoja ja niitä saa vähän joka paikasta. Myöskin helppo korjata tee se itse miehelle.- esimies
Eikös se 2.8 kuulunut vain 760:lle? Joka oli autona suunnittelukukkanen joka suhteessa (helkutin painava kone josta syytä surkea talviajettava). Lisäksi varaosat tähtitieteellisen kalliita. Eli varo noita 2.8, jos semmoisia 740 keulilta kuitenkin löytyy.
- Kunnon volvo
esimies kirjoitti:
Eikös se 2.8 kuulunut vain 760:lle? Joka oli autona suunnittelukukkanen joka suhteessa (helkutin painava kone josta syytä surkea talviajettava). Lisäksi varaosat tähtitieteellisen kalliita. Eli varo noita 2.8, jos semmoisia 740 keulilta kuitenkin löytyy.
760 keulilta vakiona tuo 2,8 V6 löytyy, jota tulee välttää.
760 löytyy tosin myös vakiona 2,4 turbo dieselinä ja volvon 2,3 turbo ic koneella. Myös noiden 2,8 tilalle on paljon vaihdettu volvon 2,3 peruskoneita. Jos tämmöisen hyvässä kunnossa olevan löydät kohtuu hinnalla, kannattaa harkita.
760 ovat huippu varusteltuja, sisustaltaan ylellisempiä, äänieristykseltään parempia kuin vst. 740.
Etenkin tuo 2,3 turbo ic on upea auto kaikin puolin, jos hyvän löydät. - Kiinnostunut
Kunnon volvo kirjoitti:
760 keulilta vakiona tuo 2,8 V6 löytyy, jota tulee välttää.
760 löytyy tosin myös vakiona 2,4 turbo dieselinä ja volvon 2,3 turbo ic koneella. Myös noiden 2,8 tilalle on paljon vaihdettu volvon 2,3 peruskoneita. Jos tämmöisen hyvässä kunnossa olevan löydät kohtuu hinnalla, kannattaa harkita.
760 ovat huippu varusteltuja, sisustaltaan ylellisempiä, äänieristykseltään parempia kuin vst. 740.
Etenkin tuo 2,3 turbo ic on upea auto kaikin puolin, jos hyvän löydät.Hei!
Kiitos avusta!
Joo. Olen jo muutamassa autoliikkeessä saanut hiukan nihkeää palvelua kun olen maininnut kilometrimäärien olevan aina VÄHINTÄÄN eikä absoluutteja lukuja.
Minua ei häiritse se että kaksilitrainen on laiska, olen muutenkin teiden tukko... Sen sijaan se kestävyys kiinnostaa, koska ei sitä halua koko ajan korjamoille viedä - en nimittäin ole kovinkaan teknisesti lahjakas. Silti olen kuullut että nämä autot ovat halpoja korjata.
Entä onko kukaan löytänyt sellaisia -89 tai uudempia 740-Volvoja jotka ovat alkaneet ruostua? Olen katsonut neljää (740) tähän mennessä, ja ne ovat kaikki olleet niin hyvän näköisiä, että hiukan ihailen. Hintaluokassa max 5000e ei oikein löydä kovin montaa muuta autoa jotka ovat yhtä siistejä - muutama poikkeus esimerkiksi P 405: ja Saab 9000 olen koittanut, mutta ne eivät onnistuneet vakuuttamaan tekniikallaan. Pösö "tikitti" niin että vanhan ajan radistisähköttäjä olisi alkanut tulkita sen sähköttämää viestiä.
Vielä kerran kiitos. - petetty?
Kunnon volvo kirjoitti:
760 keulilta vakiona tuo 2,8 V6 löytyy, jota tulee välttää.
760 löytyy tosin myös vakiona 2,4 turbo dieselinä ja volvon 2,3 turbo ic koneella. Myös noiden 2,8 tilalle on paljon vaihdettu volvon 2,3 peruskoneita. Jos tämmöisen hyvässä kunnossa olevan löydät kohtuu hinnalla, kannattaa harkita.
760 ovat huippu varusteltuja, sisustaltaan ylellisempiä, äänieristykseltään parempia kuin vst. 740.
Etenkin tuo 2,3 turbo ic on upea auto kaikin puolin, jos hyvän löydät.Kysyn, että mites sen vaihdon voi tehdä? Eli onko minua kusetettu. Kun korjaamolla väittivät, että muut koneet kuin 2.8 ei mene siihen tilaan, koska apulaitteet ja moottorin kannattimet on eri paikoilla, ja samalla pitäisi vaihtaa muutakin, ainakin kardaani. Niinpä myin jotain 350000 tuhatta ajetun 2.8 GLE:n (760 siis) 3000 mummon markalla, kun sen kone ( ilmastointilaite) oli taas kertaalleen sökönä. Meni muuten jotain 50 000 markkaa kolmessa vuodessa sen remontteihin. Niin, itse siis yritin tyrkyttää naapurin joutilasta 200 - sarjalaisen konetta siihen, mutta eivät innostuneet. No sitten ostin lähes 4000 markalla toisen 240 - Volvon, jolla ajoin noin 3000 kilometriä ennenkuin moottori laukesi yllättäen (reikä kylkeen kesken ajon, no oli siitä vedot poissa jo 30 km ennen). Se nyt olikin ihan ikäloppu, mittarissa jotain 520 000 km. Oiskohan ollut peräti alkuperäinen kone. Mutta siis voiko tuohon 760 pistää minkään muun koneen kustannusjärkevästi ja laillisesti?
- Kunnon volvo
petetty? kirjoitti:
Kysyn, että mites sen vaihdon voi tehdä? Eli onko minua kusetettu. Kun korjaamolla väittivät, että muut koneet kuin 2.8 ei mene siihen tilaan, koska apulaitteet ja moottorin kannattimet on eri paikoilla, ja samalla pitäisi vaihtaa muutakin, ainakin kardaani. Niinpä myin jotain 350000 tuhatta ajetun 2.8 GLE:n (760 siis) 3000 mummon markalla, kun sen kone ( ilmastointilaite) oli taas kertaalleen sökönä. Meni muuten jotain 50 000 markkaa kolmessa vuodessa sen remontteihin. Niin, itse siis yritin tyrkyttää naapurin joutilasta 200 - sarjalaisen konetta siihen, mutta eivät innostuneet. No sitten ostin lähes 4000 markalla toisen 240 - Volvon, jolla ajoin noin 3000 kilometriä ennenkuin moottori laukesi yllättäen (reikä kylkeen kesken ajon, no oli siitä vedot poissa jo 30 km ennen). Se nyt olikin ihan ikäloppu, mittarissa jotain 520 000 km. Oiskohan ollut peräti alkuperäinen kone. Mutta siis voiko tuohon 760 pistää minkään muun koneen kustannusjärkevästi ja laillisesti?
Ainakin pörssissä on ollut myynnissä 760 joihin kone vaihdettu.
Voihan olla että se ei ihan yks yhteen sinne keulalle heti sovi ja muutakin tekniikka osaa saattaa mennä vaihtoon. Mutta ei se mahdotonta ole. Vaihtaa vaikka tuontiautosta (kolari) koko tekniikan. Saatavuus ei ongelma suomessa.
Lain puitteissa mitään ongelmia ei pitäisi olla koneen vaihdolle.
Koneen vaihto ei varmaan kaikkia korjaamoja kiinnosta ja hintaakin tulee paljon. Vaihto kannattanee parhaiten tee se itse miehille. - Kunnon volvo
Kiinnostunut kirjoitti:
Hei!
Kiitos avusta!
Joo. Olen jo muutamassa autoliikkeessä saanut hiukan nihkeää palvelua kun olen maininnut kilometrimäärien olevan aina VÄHINTÄÄN eikä absoluutteja lukuja.
Minua ei häiritse se että kaksilitrainen on laiska, olen muutenkin teiden tukko... Sen sijaan se kestävyys kiinnostaa, koska ei sitä halua koko ajan korjamoille viedä - en nimittäin ole kovinkaan teknisesti lahjakas. Silti olen kuullut että nämä autot ovat halpoja korjata.
Entä onko kukaan löytänyt sellaisia -89 tai uudempia 740-Volvoja jotka ovat alkaneet ruostua? Olen katsonut neljää (740) tähän mennessä, ja ne ovat kaikki olleet niin hyvän näköisiä, että hiukan ihailen. Hintaluokassa max 5000e ei oikein löydä kovin montaa muuta autoa jotka ovat yhtä siistejä - muutama poikkeus esimerkiksi P 405: ja Saab 9000 olen koittanut, mutta ne eivät onnistuneet vakuuttamaan tekniikallaan. Pösö "tikitti" niin että vanhan ajan radistisähköttäjä olisi alkanut tulkita sen sähköttämää viestiä.
Vielä kerran kiitos.Ei 2,3 mikään lentokone ole, mutta paremmin tehot tasapaonossa korin kokoon. Ja km ollessa paljon niin kyllä 2,3 kauemmin kestää. Hinnassa ero ei pitäisi enää juuri näkyä.
Kyllä -89 volvo ruostuu siinä missä muutkin autot, vanhoja alkavat nekin jo olla. Autoliikeissä saat ehkä vähän "siloitellun" kuvan autoista. Pakkaavat meikata aika taidokkaasti autonsa. Käy katsomassa yksityisillä myynnissä olevia, tiedät paremmin mitä saat.
Jos haluat tarkastaa km:
Katsastusasemalta saat entiset omistajat selville ja jotain km tietoja. Katsastusaseman km tiedot eivät kuitenkaan kerro paljoakaan.
Itse olen saanut todellisia km selville soittamalla auton ensimmäiselle omistajalle. Toinen keino on ollut soittaa volvon huoltoon (Wetteri oy:t, käyttöauto, jne.) alueella jossa auto on pääosin ollut ensimmäiset 5 vuotta. Näillä keinoin on km aina selvinneet.
Jos vakuutut km olevan 100tkm pielessä niin ei kannata silti autoa unohtaa (väitän valtaosan olevan samanlaisia). Hyvä keino alkaa tosissaan tinkiä >:D - Kiitollinen
Kunnon volvo kirjoitti:
Ei 2,3 mikään lentokone ole, mutta paremmin tehot tasapaonossa korin kokoon. Ja km ollessa paljon niin kyllä 2,3 kauemmin kestää. Hinnassa ero ei pitäisi enää juuri näkyä.
Kyllä -89 volvo ruostuu siinä missä muutkin autot, vanhoja alkavat nekin jo olla. Autoliikeissä saat ehkä vähän "siloitellun" kuvan autoista. Pakkaavat meikata aika taidokkaasti autonsa. Käy katsomassa yksityisillä myynnissä olevia, tiedät paremmin mitä saat.
Jos haluat tarkastaa km:
Katsastusasemalta saat entiset omistajat selville ja jotain km tietoja. Katsastusaseman km tiedot eivät kuitenkaan kerro paljoakaan.
Itse olen saanut todellisia km selville soittamalla auton ensimmäiselle omistajalle. Toinen keino on ollut soittaa volvon huoltoon (Wetteri oy:t, käyttöauto, jne.) alueella jossa auto on pääosin ollut ensimmäiset 5 vuotta. Näillä keinoin on km aina selvinneet.
Jos vakuutut km olevan 100tkm pielessä niin ei kannata silti autoa unohtaa (väitän valtaosan olevan samanlaisia). Hyvä keino alkaa tosissaan tinkiä >:DKiitos paljon avusta. Tuossahan se kaikkein tärkein tuli, sillä rahastahan se aina viime kädessä on kiinni. Tuossa hintaluokassa kun ei muutenkaan oikein sitä "vähän ajettua" paitsi tarjota, myöskään oikein kannat hakea.
Ja se mitä neljän viiden vuoden jälkeen saa noin vanhasta autosta etsiessään sille seuraajaa ei muuten juurikaan poikkea - oli kilometrit sitten mitkä tahansa, joten tuo oli hyvä näkökulma. - Volvoman
Kunnon volvo kirjoitti:
Ei 2,3 mikään lentokone ole, mutta paremmin tehot tasapaonossa korin kokoon. Ja km ollessa paljon niin kyllä 2,3 kauemmin kestää. Hinnassa ero ei pitäisi enää juuri näkyä.
Kyllä -89 volvo ruostuu siinä missä muutkin autot, vanhoja alkavat nekin jo olla. Autoliikeissä saat ehkä vähän "siloitellun" kuvan autoista. Pakkaavat meikata aika taidokkaasti autonsa. Käy katsomassa yksityisillä myynnissä olevia, tiedät paremmin mitä saat.
Jos haluat tarkastaa km:
Katsastusasemalta saat entiset omistajat selville ja jotain km tietoja. Katsastusaseman km tiedot eivät kuitenkaan kerro paljoakaan.
Itse olen saanut todellisia km selville soittamalla auton ensimmäiselle omistajalle. Toinen keino on ollut soittaa volvon huoltoon (Wetteri oy:t, käyttöauto, jne.) alueella jossa auto on pääosin ollut ensimmäiset 5 vuotta. Näillä keinoin on km aina selvinneet.
Jos vakuutut km olevan 100tkm pielessä niin ei kannata silti autoa unohtaa (väitän valtaosan olevan samanlaisia). Hyvä keino alkaa tosissaan tinkiä >:Densimmäinen sinkitty 740 korinen on vm-89. Siinä syy miksi pysyvät niin hyvissä maaleissa. Kaikki ruosteiset ovat vm-85...88
- tutkaillut
Kunnon volvo kirjoitti:
Ainakin pörssissä on ollut myynnissä 760 joihin kone vaihdettu.
Voihan olla että se ei ihan yks yhteen sinne keulalle heti sovi ja muutakin tekniikka osaa saattaa mennä vaihtoon. Mutta ei se mahdotonta ole. Vaihtaa vaikka tuontiautosta (kolari) koko tekniikan. Saatavuus ei ongelma suomessa.
Lain puitteissa mitään ongelmia ei pitäisi olla koneen vaihdolle.
Koneen vaihto ei varmaan kaikkia korjaamoja kiinnosta ja hintaakin tulee paljon. Vaihto kannattanee parhaiten tee se itse miehille.Joo mutta toisin päin tulee vielä muitakin remppoja, tai voi tulla. Nimittäin jos yrittää vaihtaa suuremman koneen keulille kuin siellä on siinä mallissa Suomessa ollut. Niin voipi joutua "mitoittamaan" esim. jarrut uudestaan, esim. juuri tuossa 740/760 - parissa tulisi varmaan vastaan (mutu arvaus). Mutta kun tuo 2.8 on mikä on niin eihän sitä kukaan vapaaehtoisesti keulille lähde vaihtamaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k512264Hyvä että lähdit siitä
Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖251068Aavistatko että moni tietää
Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut82982Yritin saada
Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.11914Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa
Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt54883- 68873
Olisitko mies valmis?
Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me126853Kronikat..
Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu10783vieläkin sanoa voin...
💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos22763Täällä istun ja mietin
Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu49759