Foibe

työpaikkana

Kysyisin tietääkö kukaan, millainen työnantaja on Foibe Vantaalla? Millainen henki, entä palkat? Työtahti, onko sijaisia jos joku sairastuu tms.?

59

7737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MayK

      Kiirus on. Ei häävii. Mut ei kai missään tällä alalla.

      • Minea

        Jäykkää meininkiä myös hoidettaville. Palkka kai ihan sama kuin muuallakin. Isot sairaalat on parempia.


      • zbf

        Käsittämättömän huonoa hoitoa. Katriinan ja Peijaksen sairaalat sata kertaa parempia. Potilaan lääkkeitä katosi tai niitä ei haettu apteekista. Potilas jätettiin virumaan huoneeseen janoisena ja nälkäisenä. Esimiestaso ilmeisesti tuki suoraa valehtelemista omaisille ja yhteistyötahoille. Esim. jouluaattona olin potilaan luona n. klo 14-19. Kysyin hoitajalta, miksi potilaalle ei tuotu joulupäivällistä. Silmät kirkkaina hoitaja sanoi, että totta kai tuotiin. Olin kuitenkin koko ajan huoneessa.. Potilaan joutuessa pieneen leikkaukseen potilasta syötettiin aamulla ja kun leikkaussairaalasta soitettiin Foibeen ja kysyttiin syömisestä ennen nukutusta ja leikkausta, sairaanhoitaja oli toiselle sairaanhoitajalle vähätellyt syömisen haitallisuutta ennen leikkausta. Lukemattomia esimerkkejä. Ei uskoisi Suomessa tällaista tapahtuvan ellei olisi omin silmin nähnyt.


      • kauhulla
        zbf kirjoitti:

        Käsittämättömän huonoa hoitoa. Katriinan ja Peijaksen sairaalat sata kertaa parempia. Potilaan lääkkeitä katosi tai niitä ei haettu apteekista. Potilas jätettiin virumaan huoneeseen janoisena ja nälkäisenä. Esimiestaso ilmeisesti tuki suoraa valehtelemista omaisille ja yhteistyötahoille. Esim. jouluaattona olin potilaan luona n. klo 14-19. Kysyin hoitajalta, miksi potilaalle ei tuotu joulupäivällistä. Silmät kirkkaina hoitaja sanoi, että totta kai tuotiin. Olin kuitenkin koko ajan huoneessa.. Potilaan joutuessa pieneen leikkaukseen potilasta syötettiin aamulla ja kun leikkaussairaalasta soitettiin Foibeen ja kysyttiin syömisestä ennen nukutusta ja leikkausta, sairaanhoitaja oli toiselle sairaanhoitajalle vähätellyt syömisen haitallisuutta ennen leikkausta. Lukemattomia esimerkkejä. Ei uskoisi Suomessa tällaista tapahtuvan ellei olisi omin silmin nähnyt.

        Kauhulla luin tilanteesta. Omaisemme siirretty Katriinasta helmikuun alussa Foibeen. Hänellä on vaikea muistisairaus. Jonka johdosta emme voi häneltä itseltään kysyä olemisestaan ja hoidon tasosta. Eli olemme henkilökunnan kertomuksien varassa. Itse pidän paikkaa ankeana. Hoitajat ketä olen tavannut ovat olleet huonoa suomea puhuvia maahanmuuttajia. Mielestäni tälläisissä paikoissa pitää olla suomenkieli hallussa täydellisesti.


      • moraalinääni

        Sitten sinä varmaan otat omaisesi hoidettavaksi etkä vain syyllistä muita siitä että sinä olet juuri se henkilö kuka tämän kaiken mahdollistaa.


      • kauhulla
        moraalinääni kirjoitti:

        Sitten sinä varmaan otat omaisesi hoidettavaksi etkä vain syyllistä muita siitä että sinä olet juuri se henkilö kuka tämän kaiken mahdollistaa.

        Aina ei ole mahdollista itse hoitaa vanhusta vaikka haluaisi. Hoitolaitokselle maksetaan siitä että vanhukset saavat kunnollista hoitoa. Moraalinääni hiukan voisi ajatella ennen kirjoittamista. Vai oletko siellä työssä?


      • helenamaaria
        kauhulla kirjoitti:

        Aina ei ole mahdollista itse hoitaa vanhusta vaikka haluaisi. Hoitolaitokselle maksetaan siitä että vanhukset saavat kunnollista hoitoa. Moraalinääni hiukan voisi ajatella ennen kirjoittamista. Vai oletko siellä työssä?

        Kyse ei ole siitä että hoitajat olisivat päättäneet toimia huonosti, vaan katseet on suunnattava esimiestasoon. Ja kun töissä on noin 18-vuotiaita lähihoitajaopiskelijoita niin he tarvitsisivat erityistä perehdytystä ja tukea.
        Hehän ovat melkein lapsia vielä.


      • Ipatiiin
        helenamaaria kirjoitti:

        Kyse ei ole siitä että hoitajat olisivat päättäneet toimia huonosti, vaan katseet on suunnattava esimiestasoon. Ja kun töissä on noin 18-vuotiaita lähihoitajaopiskelijoita niin he tarvitsisivat erityistä perehdytystä ja tukea.
        Hehän ovat melkein lapsia vielä.

        Perehdytys on kaiken A ja o melkein... ite olin eilen ensimmäistä päivää keikalla foibessa, juuri menossa uudestaa. Mitään perehdytystä ei annettu eikä selkeitä ohjeita, työilmapiiri oli muutenkin aika huono.


      • Anonyymi
        kauhulla kirjoitti:

        Kauhulla luin tilanteesta. Omaisemme siirretty Katriinasta helmikuun alussa Foibeen. Hänellä on vaikea muistisairaus. Jonka johdosta emme voi häneltä itseltään kysyä olemisestaan ja hoidon tasosta. Eli olemme henkilökunnan kertomuksien varassa. Itse pidän paikkaa ankeana. Hoitajat ketä olen tavannut ovat olleet huonoa suomea puhuvia maahanmuuttajia. Mielestäni tälläisissä paikoissa pitää olla suomenkieli hallussa täydellisesti.

        Foide kartanossa epäpätevä psykopaatti palvelujohtaja..Kiusaa työntekijöitään itse tekemättä mitään. Pyörittää johtajaa mennen tullen. Henkilökuntaa kohdellaan todella huonosti. Miksi säätio ei puutu. Rouvat touhuavat mitä touhuavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Foide kartanossa epäpätevä psykopaatti palvelujohtaja..Kiusaa työntekijöitään itse tekemättä mitään. Pyörittää johtajaa mennen tullen. Henkilökuntaa kohdellaan todella huonosti. Miksi säätio ei puutu. Rouvat touhuavat mitä touhuavat.

        Ihmettelen sama miksi säätiö antaa täysin mielivaltaisen johtamisen jatkua. Foiben viihtyvyys on hävinnyt, kun virkistävää toimintaa järjestäviä ihmisiä potkitaan talosta pois. Julkikuvaa rakennetaan you tube videoiden kautta, mutta totuus on toinen. Kukaan ei uskalla puuttua diktaattori maiseen toimintaan. taloudellinen hyvin vointi menee asukkaiden hyvin voinnin edelle. Todella kylmää toimintaa johdon taholta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmettelen sama miksi säätiö antaa täysin mielivaltaisen johtamisen jatkua. Foiben viihtyvyys on hävinnyt, kun virkistävää toimintaa järjestäviä ihmisiä potkitaan talosta pois. Julkikuvaa rakennetaan you tube videoiden kautta, mutta totuus on toinen. Kukaan ei uskalla puuttua diktaattori maiseen toimintaan. taloudellinen hyvin vointi menee asukkaiden hyvin voinnin edelle. Todella kylmää toimintaa johdon taholta.

        Samaa mieltä. Mikään ei ole muuttunut. Foiben johto toimii mielivaltaisesti. Paljon on kauniita puheita ja youtube taltiointeja, mutta asukaat eivät uskalla valittaa ruoan laadusta tai mistään muustakaan. Toiminta on kaksinaamaista. Ulospäin näytetään muuta kuin todellisuus on. Foibessa ei asukkaan ääni kuulu.


    • Kokeiltu on

      Sinne haetaan kokoajan työntekijöitä, mikä kertonee jo paljon. Itse hain aikoinaan lähihoitajan paikkaa, mutta minulle ei työhönottaja Päällysaho vaivautunut edes vastaamaan olenko tullut valituksi. En tosin viitsinyt peräänkään kysellä.
      SEN TIEDÄN ETTEI SIELLÄ HYVÄKSYTÄ PALVELUVUOSILISÄ MUUALTA OLLENKAAN. Siitäs revitte. Eli on vasta-alalle tulleiden suosiossa.

    • murrrrr

      Voin kertoa että sinne ei kannata mennä! Työntekijät ovat orjia tai pikemminkin koiria jotkat noutavat kun käsketään. Mitään ei saa tehdä tai jättää tekemättä tai tunnet sen nahoissasi. Ilmapiiri TODELLA TODELLA huono! Itse en sinne keikkaa tekis enään eikä varmaan moni muukaan! Jotkut voisivat miettii mistä tämä johtunee!!??!?!?

    • gorba1

      Palveluvuosilisät on pakko hyväksyä, koska ne on lakisääteiset. Eriasia sitten jos olet ollut laikkarina tms,silloin ei hyväksytä hoitajan palkkaan niitä.
      olisko kellään mitään hyvää kerrottavaa? Aina muistetaan haukkua, mutta tuskin tässäkään paikassa olisi ketään töissä ellei siellä jotain hyvääkin olisi. Vantaankaupungin ostopalvelu paikkojahan nämä vanhuksille on ja kunnallinen palkka maksetaan eli se on jo parempi, kuin yksityisellä puolella. Esim yksityinen sosiaalialan tes on ihan naurettava Vantaalla esim verrattuna Helsinkiin, palkoissa jopa 1e/h eroa.

    • Usein haussa

      Ainakin jatkuvasti sinne haetaan henkilöstöä. Vai onko kyseessä valkkaus kun ei heille kelpaa oikeasti kukaan?

      Hakevatko he kokemattomia, juuri valmistuneita, joille voi maksaa pientä palkkaa.
      Mutta ei se kokematon ole ladullisesti paras vaihtoheto tai yleensä hän on se tekee mitä sanotaan. Useassa paikassa tämä on juuri sen vuoksi, että vastavalmistuntu onkin pelinappula. Tekee työnsä kiyise eikä mutise.

      Onko tämä paikka Diakonissalaitoksen alaisuudessa. Ainakin nämä kaksi samaa hakijaa hakee sinne henkilöstöä. Mikähän heille sitten kelpaa.

      Henkilöstöä taitaa olla ainkain liian vähän ja asiakaskunta raskashoitosta. Liian vähän hoitajia per vuoro.

      Pallaustaso taitaa olla sama kuin Vantaan kaupungin. Vaikka kyseessä yksityinen ilmeisemmin säätiöpohjainen, mutta Diakonissalaitoksen alainenko?

      Onko siellä johtaminen ajantasalla ja millainen koultus on näillä esimehillä, jotka hakevat sinne jatkuvasti uutta henkilöstöä.

      Nytkin taitaa olla sairaanhoitaja taas haettavana eli onko vaihtuvuus suurikin kyseissä organisaatiossa.

      Kertokaa jos tiedätte asiaa enemmän!

    • FB3

      En suosittele. Olin puoli vuotta töissä Foibessa ja sitten riitti. Työilmapiiri erittäin huono, työpaikkakiusaamiseen ei puututa tai sitä vähätellään, sijaisia ei oteta ja muiden sairaslomista osastonhoitaja huutelee kovaan ääneen kansliassa. Kollegoita ei auteta vaikka omat työt olisi jo tehty, itse saat selvitä myös ns. kahden autettavista. Pätevää laitoshuoltajaa ei ole ja se näkyy osastojen likaisuutena. Hoitotyön ohella hoidat myös keittiötyöt ja ruuan haun toisesta talosta sekä jakamisen asiakkaille. Töissä paljon opiskelijoita ja kielitaidottomia maahanmuuttajia.

    • Foide

      Talossa töissä ollut 20vuotta ja voin sanoa että työilmapiiri on vajaan vuoden aikana muuttunut tosi paljon.Ensin mentiin hyvään suuntaan,mutta nyt en oikein tiedä haluanko olla kyseisen työnantajan palveluksessa?

    • Voikukkka

      En suosittele kenellekkään. Älä edes harkitse!

      • Syytähuoleen

        Foibe on rekrytoinut loppukesästä terveydenhoitoalan ammattilaisia nopeasti; toimintaterapeutteja, fysioterapeutteja, sosionomeja. Vaikka haluaika on ollut vielä voimassa (mm. mol.fi -sivuilla), työsopimuksia kirjoitetaan, koska he haluavat "olla spontaaneja". Työsopimusta tehtäessä toimenkuva on ollut ihan jotakin muuta kuin sitten seuraavana päivänä perehdytyksessä.

        Toimintaterapeuttina minut perehdytettiin lähihoitajan työhön, tai "lähihoitajan apulaiseksi". Lähihoitajan työhön en ole pätevä enkä kykenevä. Ammattitaitoani toimintaterapeuttina ei haluttu hyödyntää. Puhalsin pelin heti poikki.

        Koska kyseessä on myös vakava potilasturvallisuuskysymys ja terveydenhuoltoon liittyvä eettinen rikkomus, olen ilmoittanut asiasta valvoville viranomaisille.

        Kehoitan kaikkia varmistamaan, mikä toimenkuva oikeasti on!


      • 005t

        Tällä hetkellä keittiöväki joutuu joka päivä menemään ryhmäkoteihin avustamaan .😮


      • orjatyötä

        Olen työskennellyt Foibessa viimeisen vuoden aikana. Ilmapiiri siellä on erittäin huono ja kuormittava, vaihtuvuus suurta. Johto ei kuuntele lainkaan henkilökuntaa vaan koettaa kehittää toimintaa oman- sinänsä hienon visionsa mukaisesti. Tarkoituksena on tukea vanhuksia aktiiviseen ja mielekkääseen elämään- mikä on sinänsä hienoa. Ongelmana vain on ettei henkilökuntaa ja sen jaksamista huomioida lainkaan. Henkilökunnan tehtävänä on tehdä työtä taukoamatta. Johto ei joko välitä tai ymmärrä kuinka pienillä resursseilla ja jaksamisensa rajoilla henkilökunta toimii. Itse koin olevani jonkinlaisessa orjatyössä. Työajalla ei usein ehtinyt muuta kuin juosta vanhuksen luota toisen luo. Kahden autettavia tuli auttaa yksin. Siivous-, tiski yms. kotityöt tehtiin hoitohenkilökunnan voimin. Johdon ajatus siitä että vanhuksille tarjotaan paljon aktiviteettejä on sinänsä hyvä ja kannatettava. Jotta tämä onnistuisi tulisi kuitenkin myös huolehtia resursseista, sekä henkilökunnasta ja kannustaa työntekijöitä. Vanhukset ovat oman elämänsä herroja ja heillä on joko oikeus osallistua toimintaan- tai sitten ei. Toiminta yksistään ei mielestäni riitä vaan kyse on siitä että henkilökunta kohtaa vanhuksen aidosti ja tukee hänen mahdollisuuksiaan päättää omasta elämästään niin pitkälle kun voi. Tämä ei onnistu jos johto kuvittelee henkilökuntaa laiskaksi ja piiskaa jo ennestään äärirajoilla toimivia ihmisiä entistä kovempaan työntekoon. Toivon todella että johto kuulisi myös henkilökuntaa ja osoittaisi arvostusta heille. Nyt tilanne on pikemminkin se että henkilökunta nähdään ongelmana eivätkä johdon hienot ajatukset kohtaa hoitotyötä tekevien epäinhimillistäkin, arkea.


      • Huolestunutomainen

        Ylläoleva kommentti vastaa täysin minunkin käsitystä tilanteesta. En ymmärrä miksi Foiben hallitus ei ole puuttunut tilanteeseen. Tällä johdolla Foibe on aikapommi. Johdon toiminta vaikuttaa epärealistiselta.


      • Anonyymi
        Huolestunutomainen kirjoitti:

        Ylläoleva kommentti vastaa täysin minunkin käsitystä tilanteesta. En ymmärrä miksi Foiben hallitus ei ole puuttunut tilanteeseen. Tällä johdolla Foibe on aikapommi. Johdon toiminta vaikuttaa epärealistiselta.

        Samaa mieltä. Viihtyvyys loppuu tällä menolla.


    • 12345678910111

      kiva paikka,ihmisestä kiinni,jos on laiska luonteeltaan niin varmaan turha hakea paikkaa.Huomannut työkavereiden laiskuuden...pitäisi vaan istua kahvilla ja palkka juoksisi..Hei haloo vanhukset kaipaa seuraa ja huolenpitoa,jos ei tunne tähän tehtävään oleva valmis,niin ALAN VAIHTO ja nopeasti..ja valitus pois!!

    • 12345678888888999

      Työntekijät tekee paikan onnelliseksi,harmi!Huonot hoitajat!

    • sssrules

      Yrittäkää luuserit ymmärtää, että ko paikan on tuotettava mahdollisimman paljon tuottoa yrittäjille. Onneksi tulee uusi sote, niin saadan kaikki samalle viivalle, loppuu toi kitinä hyvästä hoidosta ja työoloista...

    • 20v.foibe

      Jos olet valmis olemaan koko ajan sosiaalisessamediassa ja unohtamaan vanhukset niin paikka on juuri sinulle tarkoitettu!Mutta jos et suostu tähän sinua johtoportaan taholta ahdistellaan.Tiedän kokemuksesta.

      • muumimaailma

        Samaa olen kuullut, johtajat ovat täysiä Diktaattoreita uhkailu ja kiristys on heillä käytössä siellä saa työskenellä suorastaan pelon vallassa ei kuulemma omia mielipiteitään voi tuoda esille , ns takapuolen nuolijat ovat suosiossa, tälläisiäkö ovat nykyajan johtajat ( ei ehkä muualla).
        Kyllä on Foibessa menty alaspäin.


      • Anonyymi
        muumimaailma kirjoitti:

        Samaa olen kuullut, johtajat ovat täysiä Diktaattoreita uhkailu ja kiristys on heillä käytössä siellä saa työskenellä suorastaan pelon vallassa ei kuulemma omia mielipiteitään voi tuoda esille , ns takapuolen nuolijat ovat suosiossa, tälläisiäkö ovat nykyajan johtajat ( ei ehkä muualla).
        Kyllä on Foibessa menty alaspäin.

        Saman olen huomannut. Johdon toiminta on täysin mielivaltaista. Jos asetut poikkiteloin on edessä potkut. Julkista kuvaa kiillotetaan median kautta, mutta totuus on toinen. Hyvät työntekijät savustetaan pois jos ei pystytä irtisanomaan. Miksi Foiben hallitus ei puutu tähän toimintaan? Johdon toiminta on kaksinaamaista. Tämän huomaa, vaikka ei ole töissä Talossa.


      • Anonyymi
        muumimaailma kirjoitti:

        Samaa olen kuullut, johtajat ovat täysiä Diktaattoreita uhkailu ja kiristys on heillä käytössä siellä saa työskenellä suorastaan pelon vallassa ei kuulemma omia mielipiteitään voi tuoda esille , ns takapuolen nuolijat ovat suosiossa, tälläisiäkö ovat nykyajan johtajat ( ei ehkä muualla).
        Kyllä on Foibessa menty alaspäin.

        Tämä täysin totta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä täysin totta.

        Olin samaa mieltä siitä että Foiben toiminta on muutunut.Sieltä ajetaan työntekijöitä henkiselläpainoksella pois.Ihmettelen miten hallitus ei puutu näiden Naisten toimintaa.☹🙁😖


    • muumimaailma

      Askolasta lähti lääkärit, Foibesta hoitajat 3 vuoden aikana heitä lähtenyt kymmeniä, eihän työntekijät lähde työtä pakoon vaan johtajia.

    • Apuvax

      Foibe on nykyään pelottava paikka. Työntekijöitä uhkaillaan varoituksilla, esimies huutaa ja kiroilee, jos erehdyt kyseenalaistamaan "some-ensin" -kulttuuria. Aamuvuorossa saatetaan vaihtaa viimeiset vaipat ja tehdä aamupesuja lähempänä puoltapäivää, sillä Periscope-lähetykset, eläintenhoito ym menee aina ohi asukkaiden. Omaisille valehdellaan, lääkevirheitä sattuu useita viikottain, lääkeluvista ei ole niin väliä, mitään koulutuksia ei ole, eikä kukaan tiedä mistään mitään sillä suurin osa hoitajista on uusia. Koko ajan on haku päällä, sillä porukkaa irtisanoutuu joka kuukausi huonojen esimiesten vuoksi. Jos olisin uskonut nettikirjoittelua Foibesta, olisin säästynyt paljolta. En voi suositella!

    • 20.vfoibe

      Hoitajat laitetaa hoitamaan lampaita ja kanoja.Tuntuu olevan tärkeämpää kuin vanhusten hoito.Milloin nämä uudet johtajat saadaan pois sieltä?

    • 20.vfoibe

      Älä tee mitään mikä on "väärin"johtoportaan mielestä!Ole somessa ja ole kuin muutkin ovat.Älä koskaan kysein alaista mitään mitä johtoporrasas sanoo.Näillä neuvoilla toivottavasti näet rivien välistä kuinka huono työpaikka on.

      • Luulo

        Johtajat käyneet Luova tuho koulutuksen samaan aikaan irtisanottu työntekijöitä 2016 syksyllä? Tuhoon vievät tämän talon, ulospäin näytetään somessa et kaikki pyyhkii hienosti vaan ei ole ihan niin kuitenkaan.


    • Torakka

      Siellä työsoppariin laitetaan jo lampaiden & kanojen hoito mikä on ihan laitonta ei kuulu hoitajien tehtäviin, valitettavaa kun johto porras ei tiedä/ymmärrä oikeastaan mistään mitään.
      Ei osata ratkoa kiusaamisen tilanteita kuten jo aiemmin on kirjoitettu kiusaajien/ kiusaajan annetaan jatkaa, en voi suositella tätä paikkaa kenellekään.

      • 20.vfoibe

        Tulin lomalta ja aloin lukemaan kommentteja ja katsomaan wtittereirä mitä on kirjoitettuHuomasin että taas haetaan "ryhmäkotiin"uutta vastaavaa.Ihmettelen suuresti että Foiben hallitus ei ole miteenkään puuttunut siihen,että Foibesta lähtee niin paljon työntekijöitä pois.


      • Huolestunut

        Olen myös katsellut heidän sähköisiä sivuja.Miten työntekijöillä jotka ovat palkattu vanhustenhoitoon,on niin paljon aikaa olla somessa? Myös ihmettelen ,sitä että kyseisen talon johtajilla on niin paljon aikaa vastailla tai muuten vaan läheteillä viestejä sähköisesti.Mihin vanhustenhoito on mennyt,kysynpähän vaan!


      • Ihmettelevä

        Samat ihmisten (ja hoitajien) naamat pyörii somessa ja kuvataan näitä ns itsenäisiä, kaikkihan siellä pyöriikin näiden itsenäisesti asuvien ympärillä ei viedä mitään tapahtumia hoivakoteihin kuvaa koko talosta yritetään vääristellä.


      • Ihmettelevä

        Olen kuullut että työntekijän määräaikaisen työsopimuksen jatkoa ei ole jatkettu vaikka työntekijä olisi halunut.Palkattiin uusi työntekijä!Kuulin myös että Päätalolle EI saa tulla työvaatteissa.Syynä on että käy niin paljon vieraita että" täytyy näyttää hyvältä".Eikö henkilökunta ole työvaatteissa sitä varten että Vanhukset erottavat työntekijät?😕


      • Pipe
        Ihmettelevä kirjoitti:

        Samat ihmisten (ja hoitajien) naamat pyörii somessa ja kuvataan näitä ns itsenäisiä, kaikkihan siellä pyöriikin näiden itsenäisesti asuvien ympärillä ei viedä mitään tapahtumia hoivakoteihin kuvaa koko talosta yritetään vääristellä.

        Pettynyt kommentoi:Muistin että foibessa on todella hyvä ja monipuolinen salaattipöytä.Mikä pettymys kun menin käymään,salaattipöydässä oli tarjolla vaan,Porkkanaraastetta,Jäävuorisalaattia,Kurkkua,Tomaattia,Melonia sekä Raejuustoa.Tästä pitäisi maksaa pieneen rasiaan otettuna 3€.!!!!!On todella mennyt huonoksi tuo Foiden tarjoilu.


      • Anonyymi
        Pipe kirjoitti:

        Pettynyt kommentoi:Muistin että foibessa on todella hyvä ja monipuolinen salaattipöytä.Mikä pettymys kun menin käymään,salaattipöydässä oli tarjolla vaan,Porkkanaraastetta,Jäävuorisalaattia,Kurkkua,Tomaattia,Melonia sekä Raejuustoa.Tästä pitäisi maksaa pieneen rasiaan otettuna 3€.!!!!!On todella mennyt huonoksi tuo Foiden tarjoilu.

        Jep, edelleen vaan huononee taso foibessa. Ruoka ala-arvoista sontaa ja keittiön henkilökuntaa orjuutetaan. Ilmeisesti sama hoivapuolella :(


    • Imettelijä

      No jo aikoihin eletty. Siellä on varmaan työtekijöille pikkumustat ja korkkarit varattuna jos kuka sinne menee.

    • kumminkaima

      Taasko johtaja käyttänyt "mielivaltaansa" (väärin) miksi biljardipöytä siirretty pois eli ei voi pelata enään olisin pelannut omaiseni kanssa vaan eipä ollut mahdollista.
      Minua suorastaan pelottaa mitä tuossa talossa oikein tapahtuu.

      • Omainen

        Kuka TYÖNTEKIJÖISTÄ On niin rohkea että,uskaltaa ilmoittaa epäkohdat Foipen toiminnasta?Itse tiedän miten siellä toimitaan!!


      • onnibussi

        Kyllä sitä on tässäkin talossa paljon puutteita mm haamuhoitajia...
        Johtajat ilmeisesti eivät edelleenkän tiedä mistään mitään.
        Olihan tämäkin talo ja on edelleen tarkkailussa 2016 oli jo lähellä yhden talon sulkeminen.
        Kirjoitellaan että hyvä et puututaan isoihin firmoihin kun heidän pitäisi ensin katsoa mitä omissa taloissa tapahtuu.
        Edelleenkään työtekijöissä suuri vaihtuvuus ja mitähän se kertoo.


      • Anonyymi
        Omainen kirjoitti:

        Kuka TYÖNTEKIJÖISTÄ On niin rohkea että,uskaltaa ilmoittaa epäkohdat Foipen toiminnasta?Itse tiedän miten siellä toimitaan!!

        Samaa mieltä. Asukkaat eivät uskalla valittaa, mutta joukkovoimaa luulisi löytyvän työntekijöiden joukossa. Miten kauan Tämä saa jatkua, ennen kuin säätiö puuttuu asioihin. Uusi johto ja diktatuuri loppuun.


    • mietiskeliä

      Työn antajien vallan käyttö mennyt överiksi,eivät ymmärrä hoitajien tarpeita,eikä halua,esim osastolla missä ollaan paljon eritteiden kanssa tekemisissä ei työn antajat hommaa edes työvaatteita,,omilla pitäisi mennä..keskustelu taito tyrmäävää,tai lähde vaihda työpaikkaa,muistisairaatkin osaa keskustella asioista kun keskustellaan..

    • onnibussi

      Eihän Foibessa ole välitetty työtekijöiden hyvinvoinnista ollenkaan uuden johtajan aikana eli useampaan vuoteen, todella valitettavaa käytöstä.
      Yhteys työsuojeluvaltettuun ja myös Avin työsuojeluun niin pitäisi jotain tapahtua.

      • Anonyymi

        Olen yrittänyt netin ja puhelimen kautta saada tietoa Äitienpäivälounaasta.Empä ole kummastakaan saannut tietoa.!Ihmetyttää suuresti!!!!


    • Anonyymi

      Foiben työntekijänä joudut hoitamaan niin Ihmiset kuin myös Eläimet.En suosittele niille jotka haluavat ,tulla hoitamaan VANHUHSIA.

    • Anonyymi

      Työntekijöitä uhataan irtisanomisilla jos ovat yhteisessä entisiin työntekijöihin.Johtoporras ei osaa toimia,kuin pitäisi.Älä hae töihin jos halut hoitaa vaan vanhuksia.Mutta jos olet valmis hoitamaan myös eläimiä niin paikka on sinun mukainen.

    • Anonyymi

      Hyvää teatteria johtjien tasolta, jota ei voi kuin ihmetellä.
      Työntekijät todella tiukoilla hoitaja puutokset jatkuvia joka talossa ja sijaisia vaikea saada.
      Kannatti varmaankin työsopparin muutos halvenpaan, kunta makksaa parenpaa palkkaa niin sinne ne vähätkin hoitajat menevät.

      • Anonyymi

        Tämä ei ihan liity kirjoitukseen.Kävin tänään vanhempieni kanssa Foidessa. Olen entinen työntekijä. Kumpikaan johtoportaan ihmisestä ei tervehtinyt.Kävelivät ohi ilman huomiota vieraisiin vanhuksiin.!!Ja nämä ihmiset hehkuttaa kuinka hyvin kaikki vanhukset otetaan huomioon.Vanhempani olivat todella pöyristyneitä tästä käytöksestä.Ikänä vanhenemillani on 83 ja 81. Että tällästä Foidessa.🤔🤨😮😶


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä ei ihan liity kirjoitukseen.Kävin tänään vanhempieni kanssa Foidessa. Olen entinen työntekijä. Kumpikaan johtoportaan ihmisestä ei tervehtinyt.Kävelivät ohi ilman huomiota vieraisiin vanhuksiin.!!Ja nämä ihmiset hehkuttaa kuinka hyvin kaikki vanhukset otetaan huomioon.Vanhempani olivat todella pöyristyneitä tästä käytöksestä.Ikänä vanhenemillani on 83 ja 81. Että tällästä Foidessa.🤔🤨😮😶

        Satuin katsomaan Alfa TV:ltä ohjelman vai oliko mainos tästä laitoksesta. Niin ihanaa ja ihmeellistä. Todella vanhoja ihmisiä. En tiennyt paikasta ja tulin nettiin.

        Tuskin tämä ketju on savua ilman tulta. Jos ei vieläkään ole missään tarkkailussa eikä johtajat saaneet sanktioita niin ihmettelen.

        Eikö se aville ilmoitus riitä jotta alkavat penkoa toimintaa. Voi kai sen tehdä nimettömänäkin. Tai Iltalehteen, yleisönosastoille.

        Saako tähän paikkaa kunnan maksusitoumuksen vai kuinka paljon tämä homma maksaa.

        Sitä ihmettelin ohjelmassa kun kaikki oli koordinaattoreira. Kai noin vanhat ihmiset tarttee pesussa apua ja vaipat varmaan monella on. Onko siellä lähihoitajatkin jotain hyvän elämän koordinaattoreita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Satuin katsomaan Alfa TV:ltä ohjelman vai oliko mainos tästä laitoksesta. Niin ihanaa ja ihmeellistä. Todella vanhoja ihmisiä. En tiennyt paikasta ja tulin nettiin.

        Tuskin tämä ketju on savua ilman tulta. Jos ei vieläkään ole missään tarkkailussa eikä johtajat saaneet sanktioita niin ihmettelen.

        Eikö se aville ilmoitus riitä jotta alkavat penkoa toimintaa. Voi kai sen tehdä nimettömänäkin. Tai Iltalehteen, yleisönosastoille.

        Saako tähän paikkaa kunnan maksusitoumuksen vai kuinka paljon tämä homma maksaa.

        Sitä ihmettelin ohjelmassa kun kaikki oli koordinaattoreira. Kai noin vanhat ihmiset tarttee pesussa apua ja vaipat varmaan monella on. Onko siellä lähihoitajatkin jotain hyvän elämän koordinaattoreita.

        Siinä ohjelmassa ei ollut ollenkaan hoivakodeista, näytettiin vain näitä omissaan asuvia eli hyvä kuntoisia. Ei tullut totuus esille.
        Kaikkihan siellä pyörii näiden ns itsenäisesti aasuvien ympärillä on tansseja ym.
        Hoitaja nimitys hävisi uuden johtajan myötä on valmentajia ja kordinaateja.
        Onhan se niin hienoa käyttää muita nimityksiä kun hoitajia.


    • Anonyymi

      Harkitsen isälleni paikan hakemista Foibesta, hoivapuolelta. Kertokaa, kiltit, kokomuksianne - niin hoitajat kuin te, joiden oma äiti, isä tai muu läheinen täällä hoidossa?

    • Anonyymi

      Kotitalo 2:ssa töissä semmoinen esimies, joka saastuttanut työilmapiiriä jo vuosikausia. Jännä, miten näin keikkalaisena on tullut vastaan monen monta foibe 2:ssa työskennellyttä, joilla tismalleen samanlainen kokemus kyseisestä henkilöstä kuin itsellä 😉

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1769
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      42
      1568
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      46
      1527
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      3
      1477
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1457
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1122
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      2
      1102
    Aihe