Topimaxista masentuneisuutta?

Olen käyttänyt Topimaxia n. 3kk, alku meni hyvin mutta paino alkoi laskemaan melkoisen nopeasti. Annos oli aluksi 25mg, sitten 50mg, sitten 75mg. 75mg tuntui ihan hyvältä mutta kohtauksia oli, joten annos nostettiin 100mg/ per päivä.

Painoa multa on lähtenyt 7 kg. Mittani ovat 167cm ja 47.4kg. Ruokahaluni on pienentynyt puoleen ja ruoka yksinkertaisesti ällöttää. Mutta suurin huoleni on se että aiheuttaako topimax masentuneisuutta? Tuttavieni mielestä olen ollut tavallista apaattisempi sekä hiljaisempi eikä monet asiat enää kiinnosta. Voiko topimaxilla olla tähän vaikutusta? Muuten kyllä pidän topista, mulla on neurologille aika varattuna ja keskustellaan asiasta. Eli te jotka käytätte topia, oletteko huomanneet masentuneisuutta? Aiheuttaako topimax sitä vai johtuuko tämä jostain muusta? Kiitos jo valmiiksi vastaajille!
3711
Äänestä

Muut lukivat myös

Vastaukset 3

Vanhimmat

Aluksi nostettiin pikkuhiljaa kohtaukset ei lähteneet alle 100mg topimaxin käyttö oli vielä virkeä olo. Lääkäri nosti aamuun ja iltaan 150mg ja kaikki muuttui toisin päin en halunnut nähdä kavereita ja ulkopuolisien tuntemattommien ihmisten kanssa tahtioi helposti haastaa riitaa. Tämä on muutenkin pitkä tarina miten se purkaantui, mutta taas on parantamisenvaraa.

Äänestä

Mulle aloitettiin Topi migreenin estoon. Käytin pienempää annostusta kuin sinä. Mulla myös paino alkoi tippua, kun kaikki ruoka ällötti. Ja mulle tuli masennus tuosta lääkkeestä. Lääke lopetettiinkin, onneksi, ja vaihdettiin toiseen.

Äänestä

Topiramaatin (Topimax)harvinaisiin ja vakaviin haittavaikutuksiin on lueteltuna psyykkiset häiriöt.

http://www.epilepsia.fi/chapter_images/2613_2528_aikuinen[1].pdf

Tuolta löytyy luettelo yleisimmistä lääkkeistä aikuisten epilepsia hoidosta ja niiden vaikuttavat aineet ja sivuvaikutukset.

Äänestä

Kommentoi aloitusta


teekannu kirjoitti:

Olen käyttänyt Topimaxia n. 3kk, alku meni hyvin mutta paino alkoi laskemaan melkoisen nopeasti. Annos oli aluksi 25mg, sitten 50mg, sitten 75mg. 75mg tuntui ihan hyvältä mutta kohtauksia oli, joten annos nostettiin 100mg/ per päivä.

Painoa multa on lähtenyt 7 kg. Mittani ovat 167cm ja 47.4kg. Ruokahaluni on pienentynyt puoleen ja ruoka yksinkertaisesti ällöttää. Mutta suurin huoleni on se että aiheuttaako topimax masentuneisuutta? Tuttavieni mielestä olen ollut tavallista apaattisempi sekä hiljaisempi eikä monet asiat enää kiinnosta. Voiko topimaxilla olla tähän vaikutusta? Muuten kyllä pidän topista, mulla on neurologille aika varattuna ja keskustellaan asiasta. Eli te jotka käytätte topia, oletteko huomanneet masentuneisuutta? Aiheuttaako topimax sitä vai johtuuko tämä jostain muusta? Kiitos jo valmiiksi vastaajille!

Anonyymi
5000

Ilmoita asiaton sisältö

  • Sisältää materiaalia, joka on loukkaavaa, herjaavaa, rasistista, uhkailevaa tai ahdistelevaa.

  • Materiaali sisältää nimiä, yhteystietoja tai muita henkilökohtaisia tietoja. Julkisuuden henkilöistä, julkisissa viroissa toimivista ihmisistä sekä yritysten vastuuhenkilöistä saa keskustella työhön liittyen. Myös yksityiselämään liittyvistä asioista voi keskustella siltä osin, kuin niistä on julkisesti kerrottu.

  • Sisältää lapsille haitallista tai heiltä kiellettyä materiaalia. Seksuaalinen sisältö on sallittua aiheeseen tarkoitetuilla palstoilla, joiden ikäraja on 18 vuotta.

  • Lainvastaista sisältöä voi olla mm. yksityiselämää loukkaavan tiedon levitys, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, laiton uhkaaminen, alaikäisiin liittyvä seksuaalinen sisältö/grooming, petokset, identiteettivarkaudet, kunnianloukkaukset ja tekijänoikeusrikkomukset.

  • Sisältö ei liity palstan tai keskusteluketjun aiheeseen.

  • Viesti ei ole suomea tai ruotsia (pl. International Forums), se sisältää mainontaa, se sisältää tekijänoikeuksin suojattua materiaalia, se on massapostitus tai jokin muu syy.

Jaa keskustelu