Tuossa vuoden 2007 loppupuolilla yhtäkkiä hoksasin, että kohtahan koittaa 2010-luku. 90-luvun lamavuosien vesana tulen täysi-ikäiseksi vasta seuraavalla, vielä hämärän peitossa olevan vuosikymmenen alussa (aikaa siihen on päälle vuosi). Ehkä olen vain hieman typerä, mutta jostain syystä tämä ajoittain ahdistaa minua. Nyt vuoden päästä olemme yhä lähempänä, itse asiassa vuoden päässä, tuosta hieman pelottavastakin vuosikymmenestä. Joskus ajatellen, että olisinpa syntynyt aikasemmin. Toisaalta, jos olisinkin maailmaan putkahtanut vuonna 1982, 1972 tai vaikka vielä aikaisemminkin, niin olisinko silloisessakin nuoruudessani ollut hiipivä pelko perseessä tulevista vuosikymmenistä?
Tyhmäähän tällaista on surkutella, eihän kukaan pysty vaikuttamaan omaan syntymähetkeensä. En tiedä, että onko muilla ollut tällaista kompleksia, eli syntynyt liian myöhään ja aika kulkee liian lujaa eteenpäin kohti tuntematonta.
Tulevaisuus ahdistaa
2
381
Vastaukset
- Syntymistäs
et tosiaankaan itse suunnitellut, turha sillä päätäs vaivata :) . En voi sille mitään, mutta eläydyin tekstiisi hyvin (oon jo vanhempi) ja suorilta tuli mieleeni sanoa: "Anna tiesi Herran haltuun, kyllä hän sen tekee", suora lainaus Raamatusta. Ota tai jätä. (Mun turva on tuossa, mihin vihjaan. Olin erittäin ahdistunut tulevaisuudesta nuorena. Ajattelevaiset ja älyään käyttävät varsinkin ovat. Nyt en ole ahdistunut, mutta toki, tiedän, että tuntematonta ON. Jos lohduttaa, AINA on syytä olla ollut ahdistunut. ... Ennen 2. maailman sotaa,kun ehkä enteitä oli, ennen jotakin suurta lamaa, lieneekö ollut 1939; kaikenlaista historiasta löytyy, you know.) - En tiä, miksi tää sulkuihin tuli :o
elämme tavattoman jännittäviä aikoja maailmanhistoriassamme; mihin suuntaan tämä maailma on menossa, saammeko ratkaistua globaalit ongelmat, mitä tiede ja teknologia tulevat saamaan aikaan ja onko ylipäätään elämää tällä planeetalla sukupolvemme jälkeen! Pelottavaa - kyllä, mutta myöskin HYVIN MIELENKIINTOISTA!!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76648
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483