HEI!
Te ketkä olette sairastaneet myyräkuumeen, kertoisitteko oireistanne, taudinkestosta yms.
KIITOS !
MYYRÄKUUMEESTA
17
11829
Vastaukset
- joo4556678678
Kuume 40 astetta,kauhee pääkipu.
- Omark
Miehelleni tuli korkea kuume. Sairaalaan hän ei joutunut, koska munuaiset toimivat. Tosin veriarvot olivat pahasti sekaisin (valkosolut), joten hän oli hyvin tiheässä laboratorioseurannassa. Kaikki loppui onneksi hyvin.
- lähtien
myyräkuume on ollut pandemia?
http://fi.wikipedia.org/wiki/Pandemia
Mielestäni - vaikka se nyt onkin aika yleinen joissain osissa Suomea - myyräkuume ei ole lähelläkään pandemiaa. En nimittäisi sitä edes epidemiaksi.- sanottu että
myyräkuume olisi pandemia? Se on nimensä mukaisesti epidemia -> nephropatia epidemica.
- edelliseen
sanottu että kirjoitti:
myyräkuume olisi pandemia? Se on nimensä mukaisesti epidemia -> nephropatia epidemica.
en huomannut keskustelun otsikkoa.
- nuutar
...tuo myyräkuume. Olin itse -07 marraskuussa 5 päivää sairaalassa. Munuaiset onneksi toimivat ainakin jotenkin. Minulla oireet alkoivat kovalla selkä säryllä(illalla) ja aamulla oli kuume 39. Tämän jälkeen alkoi kova päätauti ja valot olivat vihonviimeiset. Sairaalassa silmät olivat kuin myyrällä, punaiset ja turvoksissa. Sitä paitsi unet olimitä ihmeellisempiä... :)
- onneksi jo takana
Siitä, kun sairastin myyräkuumeen on 15 vuotta. Tauti tuli kovan kuumeen, yli 40, kera. Päänsärkyjä ja muita särkyjä oli myös mukana.
Ensiksi päivystykseen, josta edelleen sairaalaan myyräkuume-epäilyn kera. Sairaalassa havaittiin, että veren hyytymisarvot olivat totaalisen pielessä ja oli vaara sisäisistä verenvuodoista. Munuaisten toiminta oli myös erittäin vähäistä, mistä syystä kehittyi vettä keuhkoihin.
Sairaalassa olin puolitoista viikkoa ja sairauslomalla sen jälkeen kolme viikkoa. Pitkän aikaa sairaalasta pääsyn jälkeen selkä oli munuaisten kohdalta hellä, niin että autoilu tai edes pitkäaikainen istuminen oli vaikeaa.
Siinä minun myyräkuumeeni. - myyryläinen
Itse sairastin myyräkuumeen jouluntienoilla. ja oli karmea tauti. Kuume useamman vuorokauden keikkui 40 asteessa ja siitä sitten pikkuhiljaa normalisoitui. Päänsärky oli aivan karsea, samoin kipuja vatsassa ja selässä. Virtsamäärät aluksi pieniä ja sitten suuria. Verikokeissa trombosyytit ensin laskivat ja sitten nousivat. Munuais ja maksa-arvot nousivat. ja maksa-arvo on edelleen kohonneena. Puumala viirusvasta-aineet olivat plussaa.
Kolmelta ekapäivältä en muista juuri mitään, olin niin kuumetokkurassa.
Kova oli tauti, mutta onneksi on nyt elinikäinen vastustuskyky myyräkuumetta vastaan.- positiiviseksi viiveellä
"Puumala viirusvasta-aineet olivat plussaa."
vasta-aineet tulee plussaksi noin 4 vrk:n viiveeellä, joten negatiiviset va:t ei sulje pois myyräkuumetta. Ihan näin sivukommenttina. - myyryläinen
positiiviseksi viiveellä kirjoitti:
"Puumala viirusvasta-aineet olivat plussaa."
vasta-aineet tulee plussaksi noin 4 vrk:n viiveeellä, joten negatiiviset va:t ei sulje pois myyräkuumetta. Ihan näin sivukommenttina.sairastelin pyhinä joten en mennyt heti lääkäriin ensimmäiset verikokeet otettiin viidentenä päivänä kuumeen alusta ja silloin oli virus vasta-aineet plussaa. Lekuri kyllä sanoi ettei kaikille tule vasta-aineita edes vereen.
- sitten Isänpäivänä
myyryläinen kirjoitti:
sairastelin pyhinä joten en mennyt heti lääkäriin ensimmäiset verikokeet otettiin viidentenä päivänä kuumeen alusta ja silloin oli virus vasta-aineet plussaa. Lekuri kyllä sanoi ettei kaikille tule vasta-aineita edes vereen.
alkoi heikottaa ja mittasin kuumeen joka oli lähes 40. Maanantai Aamuna terveyskeskukseen jossa pyysin lähetettä verikokeisiin, koska tiedän itseni, ja tuollaisessa kuumeessa on todennäköisesti joku tulehdus päällä. Lääkäri vaan totesi että on sellainen flunssa liikkeellä jossa vaan tulee korkea kuume ja määräsi Panadolia (virhe) ja varasi torstaiksi uuden ajan. Tiistaina soitin uudestaan, ja yritin saada lähetettä. sanottiin vaan että koita kestää. Keskiviikkona kuume jatkui ja kaikki yli viiden metrin päässä näkökentässä oleva muuttui harmaaksi massaksi joten soitto TK;hon. Sanottiin että Sinulla on huomenna aika, "koita jaksaa". Totesin vaan että jos lääkärillä ei ole aamulla lähete valmiina, niin vedän saman tien näköön, vaikka en edes autoa pystynyt enään ajamaan itse :) . Aamulla lääkäri kutsui sisään lähete kädessä jä lähdin labraan. Ekat tulokset kun tuli niin tuotiin pyörätuolia ja vietiin sänkyyn ja oltiin huolissaan että olenko kolhinut itseäni. Ne hyytymisarvot, (trmombosyytit?) olivat mulla 13, kun pitäisi olla 150:stä ylöspäin. Joten jo Panadol olisi saattanut aiheuttaa verenvuotoa vatsaan! Sitten kysyttiin että lähdenkö ambulanssilla vai taksilla keskussairaalaan ja siellä vietin viikon enemmän ja vähemmän sekaisin.Hoitavalta lääkäriltä kysyin että paljon kunta säästi kun ei kirjottanut heti lähetettä niin vastaus oli muutaman euron luokkaa ja varmaan tuli kalliimmaksi kunnalle mun sairaala keikka. Mitään pysyvää ei jäänyt. Onneksi.
En toivo kenellekkään.
:) Tosin lääkäri kielsi vaimon iloksi siivoamisen ja puiden pilkkomisen ja kaiken raskaan työn kuukaudeksi :)
- kamalaa
Ensiksi viikon korkeassa kuumeessa kotona. Sitten tutkimuksiin. Trombosyytit matalat (myyräkuumehan kuuluu verenvuotokuumeisiin)
Sairaalaan ja muutaman päivän päästä munuaiset tekivät stopin. Kreatiniini nousi, turvotuksia kertyi n. 15 kiloa ja sitten jouduinkin dialyysiin x pari kunnes munuaiset taas pelasivat. Sairaalassa meni 2 viikkoa ja sen jälkeen sairaslomalla kuukauden.
Kipu ja pahoinvointi oli inhottavaa. - menettänyt
Meillä alkoi kauhealla väsymyksellä,jota kesti viikon.....mulla tuli ranteet ja silmät kipeeks ja kummallakin aivan mielettömän kylmä kokoajan.
Miehellä nousi kuume ja meni lääkäriin, joka antoi diaknoosin>flunssa(vaikkei edes nenä vuotanut).Mulla jopa oireet helpottui ja miehelläkin laski kuume, mutta seuraavana yönä kertoi ettei nähnyt mitään ja sitten kiirellä takasin lääkäriin, mutta niin se matka päättyi teho-osastolle ja neljäntenä päivänä mies sitten kuoli. Minä jouduin miehen sairaalaan joutumisen jälkeisenä päivänä, sitten itse kokemaan myös tämän maaanpäällisen helvetin myyräkuumeen muodossa...sellanen päänsärky,että se ei ole tästä maailmasta ja kaikki ne verikokeet ja 40 asteen kuume ja miehen kuolema vielä lisäämässä tuskaa.ETTÄ EI TÄSSÄ VOI OLLA KUN HELVETIN VIHANEN!!!!! - 20v sitten
kuin edellä. Lisäksi kuten tuossa yllä, näkö meni muutamaksi päiväksi. Olin jopa tutkimuspotilaana amerikkal. silmätautilehdessä. Ensimmäinen moinen, jäi kolmenlaista vikaa silmiin, ei kovin paha enää.
Olin monta päivää tipassa sairaalassa, myös verenvuotoa ym. kuukauden sairaslomalla. Silloin ei vielä tiedetty eikä diagnosoitu kunnolla tautia.- hih hei
Miten äkkiä ootte ottanut alkoholia myyräkuumeen jälkeen? Itsellä oli aika raju myyräkuume, munuaisarvot nousi 700 ja olin tiputuksessa päiviä.
Nyt munuaisarvot ei ole enää koholla kun sairauden alusta on mennyt noin kuukausi(6 päivää sitten aivan vähän koholla vielä). Jokohan saisin maistaa alkomahoolia vaikka sixpäccärin verran? Hirveä himo olisi. Mistään ei ole löytynyt kunnolista tietoa.......
- Touha
Myyräkuumeen oireet voivat vaihdella pienestä päänsärystä verevuototautia vastaavaksi. Eli kakkea maan ja taivaan väliltä. Perheeni sairasti myyräkuumeen 1986. Isäni kärsi pelkästä päänsärystä pari päivää. Äitini ja nuorempi veljeni kaärsivät kuumeesta (yli 40 C) ja pään särystä. Vanhempi veljeni joutui sairaalahoitoon munuaisten vajaatoiminnan vuoksi. Itse makasin 2 viikkoa (munuaiset, sydän, keuhkot etc. tilttasivat). Selvisin taudistani pelkästään hyvän yleiskuntonivuoksi. Näin lääkärit selittivät eloonjäämistäni, tuolloin kyllä urheilin kovasti. Omat oireeni alkoivat kovalla kuumeella jota sairastin kotona 2 päivää. Kolmantena päivänä kun korvista, silmistä, nenästä ja suusta alkoi valumaan verta, niin lähdimme lääkäriin. Sairaalassa vietin sitten 1,5 viikkoa morfiinipöhnässä (kuolemaan tuomittuna). Taudin vuoksi laihduin 17 kiloa 3 viikon aikana. Myyrä kuume tarttuu ainoastaan pisara tartuntana ihmiseen, eli sairastuneen myyrän pissaa täytyy joutua suuhusi tai nenääsi jotta voit tartunnan saada. Myyräkuume tappaa 1 ihmisen 1000:sta eli kuolleisuus on aika korkea. Tällaista tietoa sain 1986 kun kyselin taudistani.
- SamiRiekki
Toinen kerta myyräkuumeessa. Aiempi oli n. 20 v. sitten ja munuaiset tulehtuivat. Sairaalassa yhdeksän päivää nesteytyksessä ja kivun hoidossa. Nyt 2016 sain sen uudestaan kotipihalta. Tällä kertaa meni keskushermostoon, hirvittävät kivut, päänsärkyä, nivel ja lihassärkyä, pahoinvointia, korkeaa kuumetta kymmenen päivää ja näköhäiriöitä. Aluksi lääkäri/hoitajat olivat kovasti sitä mieltä, että perus influenssaa. Itse olin kyllä kolmen oireisen päivän jälkeen kovasti eri mieltä, mutta kuka potilasta nyt kuuntelisi. HIRVEÄ HIRVEÄ TAUTI! Lääkäreille enemmän tietoutta tästä!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus167190- 1992577
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1082110En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761568Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911099- 41990
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46979- 79899
- 45739
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7738