entä laihdutus ?
Esim. Jos lisää 4 tuntia hiihtoa viikossa, aleneeko alapaine 5-10 pykälää ?
Entä jos laihduttaa 10 %, montako pykälää ala paine tippuu ?
Onko kokemuksia ?
Paljonko liikunta alentaa
8
1186
Vastaukset
- vastata
se on niin tapauskohtaista...joillakin se voi pudota paljonkin kun taas toisilla vähän..Riippuen toki mitkä on korkean verenpaineen perussyyt.
- hyvinkin tuon
kymmenisen yksikköä alapainetta laskee ja yläpainetta vielä enemmän, jos samalla jättää väliin nuo natriumglutamaattihapon suolat.
- Pekka Pusikko
Mainitsemasi liikunta alentaa alapainetta 3,4 ja yläpainetta 9,2.
- Monasti testannut
Noin puolen tunnin (tai pidempi) aerobinen liikunta (hölkkä tms.) laskee minulla verenpainetta todella merkittävästi ja heti liikunnan jälkeen. Vaikutus kestää kerrallaan muutaman tunnin tai saman päivän ajan.
- huomattavasti
Vielä kaksi vuotta sitten verenpaineeni oli yleensä 85-95 / 135-145. Sitten aloitin kestävyysjuoksuharjoittelun ja laihdutin kymmenen kg. Olen vähän vajaa 60-vuotias mies ja nyt juoksen n. 15 tuntia viikossa. Verenpaineeni on keskimäärin 70 / 115.
- Miten ihmeessä
Miten ihmeessä jaksat juosta yli kaksi tuntia päivässä! Mun verenpaineeni ei aikoinaan laskenut, vaikka liikuin reippaasti pari tuntia päivässä. Mahtaako johtua munuaisten aiheuttamasta korkeasta verenpaineesta. En saa oikein lääkäriltä selvää, ei kai hänkään tiedä. Lääkitys aloitettiin mutta ei alene riittävästi ja nyt ilmenivät vielä kihdin tyyppiset oireet ja liikkuminen mahdotonta, ajoittain.
Nainen 56 vee
- heimoipäivää
ei oo hajuakaan!
- 60v.mies
löytyskö seuraa 45 vuotiaalle vanhalle terveelle 79 vuotialle naismiehelle seuraa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1145925Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324037- 823342
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182976Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522034Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?881994- 1431775
Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui421763Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881559