Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Paljonko liikunta alentaa

verenpainetta

entä laihdutus ?
Esim. Jos lisää 4 tuntia hiihtoa viikossa, aleneeko alapaine 5-10 pykälää ?
Entä jos laihduttaa 10 %, montako pykälää ala paine tippuu ?
Onko kokemuksia ?

8

1168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vastata

      se on niin tapauskohtaista...joillakin se voi pudota paljonkin kun taas toisilla vähän..Riippuen toki mitkä on korkean verenpaineen perussyyt.

      • hyvinkin tuon

        kymmenisen yksikköä alapainetta laskee ja yläpainetta vielä enemmän, jos samalla jättää väliin nuo natriumglutamaattihapon suolat.


    • Pekka Pusikko

      Mainitsemasi liikunta alentaa alapainetta 3,4 ja yläpainetta 9,2.

    • Monasti testannut

      Noin puolen tunnin (tai pidempi) aerobinen liikunta (hölkkä tms.) laskee minulla verenpainetta todella merkittävästi ja heti liikunnan jälkeen. Vaikutus kestää kerrallaan muutaman tunnin tai saman päivän ajan.

    • huomattavasti

      Vielä kaksi vuotta sitten verenpaineeni oli yleensä 85-95 / 135-145. Sitten aloitin kestävyysjuoksuharjoittelun ja laihdutin kymmenen kg. Olen vähän vajaa 60-vuotias mies ja nyt juoksen n. 15 tuntia viikossa. Verenpaineeni on keskimäärin 70 / 115.

      • Miten ihmeessä

        Miten ihmeessä jaksat juosta yli kaksi tuntia päivässä! Mun verenpaineeni ei aikoinaan laskenut, vaikka liikuin reippaasti pari tuntia päivässä. Mahtaako johtua munuaisten aiheuttamasta korkeasta verenpaineesta. En saa oikein lääkäriltä selvää, ei kai hänkään tiedä. Lääkitys aloitettiin mutta ei alene riittävästi ja nyt ilmenivät vielä kihdin tyyppiset oireet ja liikkuminen mahdotonta, ajoittain.

        Nainen 56 vee


    • heimoipäivää

      ei oo hajuakaan!

    • 60v.mies

      löytyskö seuraa 45 vuotiaalle vanhalle terveelle 79 vuotialle naismiehelle seuraa?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2227
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2063
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1668
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1490
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1486
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1377
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1354
    8. 52
      1248
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1179
    Aihe