Olisi edessä keväällä keittiön remontti, keittiö on aika pieni, kaapit vanhoja ja huonokuntoisia eikä paikkaa astianpesukoneelle. Mistä saisi edulliset kaapit? Ei kaivata mitään hienoja luksus kaappeja, vaan ihan peruskaappeja. Ja onko nykyään kaikissa kaapeissa metalliset "möykkysaranat"? Vanhoissa kaapeissa on yksinkertaiset saranat ja toimivat ihan OK. Luultavasti olisi saatavilla pätevät remonttimiehet asentamaan kaappeja, eli pelkät kaapit riittäisivät, mutta mistä?
Mistä keittiökalusteet
23
4901
Vastaukset
- Aarre
Sieltä tilasin keittiö- ja kylpyhuonekalusteet. Sieltä järjestivät yhteyden Strandell nimiseen mieheen, joka junaili kalusteasentajan, sähköasentajan ja putkimiehen ja aikataulutti homman niin, että odotuspäiviä ei ollut. Strandell kaakeloi itse kylppärin ja keittiön. Olen erittäin tyytyväinen RINOon.
- Tukku
oli meidän valinta puolet halvempi ku muut.Vuosi käytetty ja tyytyväisiä ollaan
- sukuloimassa
He olivat syksyllä ottaneet Kalustetukusta kaapit,
eivätkä olleet ollenkaan tyytyväisiä.
Kalustetukusta tuli kasa levyä/ovia/heloja. Tee
sit siitä fiksu keittiö. Ei olleet ainakaan onnis-
tuneet!
Heidän tapauksessaan kaapit asennettuina tulivat
paljon kalliimmaksi kuin naapurilla, johon oltiin
tilattu Domuksen kaapit. Siellä olivat kalusteet
valmiiksi koottuina ja timpurilla meni hetki kun
laittoivat kaapit paikkaansa. - heillä oli keittiöstä kolmi...
sukuloimassa kirjoitti:
tuneet!
laittoivat kaapit paikkaansa.ja pohjakuva. Mielestään he ostivat kootut kalus-
teet, mutta pihaan tuli sekakuorma levyä heloja
ja siitä sitten kasaamaan.
Kaikki meni päin "mäntyä" siinä projektissa.
Heidän mielestään, jos kuvan mukaan tilataan, piti
olla kootut kaapit. Jos ostat auton kuvan perus-
teella, on siinäkin mm.konepelti moottori pyörät
paikoillaan! Kärjistettynä näin!
Kalustetukun malliryhmässä oli vain valmiita kaap
peja, näitä heille oli näytetty! - että semmosta
sukuloimassa kirjoitti:
tuneet!
laittoivat kaapit paikkaansa.Keittiö, komerot ja wc, ovat kiinteitä kalusteita, eivät huonekaluja. Joten jos tuntuu ettei ymmärrä niistä mitään, kannattaa aina turvautua ammattiasentajaan. Eikä lähteä syyttelemään liikettä. Kalustetukku ja Domus eroavat siinä, että Kalustetukussa asiakkaan on itse ymmärrettävä pyytää tarvittavat lisäpalvelut esim. runkojen kasaus, asennus. Tulee ottaa huomioon, että lisäpalvelu nostaa aina jonkin verran hintaa. Pääasia on, että reklamointi toimii ja vielä mahdollisimman nopeasti.
- molemmat ovat dipl. inssejä
että semmosta kirjoitti:
Keittiö, komerot ja wc, ovat kiinteitä kalusteita, eivät huonekaluja. Joten jos tuntuu ettei ymmärrä niistä mitään, kannattaa aina turvautua ammattiasentajaan. Eikä lähteä syyttelemään liikettä. Kalustetukku ja Domus eroavat siinä, että Kalustetukussa asiakkaan on itse ymmärrettävä pyytää tarvittavat lisäpalvelut esim. runkojen kasaus, asennus. Tulee ottaa huomioon, että lisäpalvelu nostaa aina jonkin verran hintaa. Pääasia on, että reklamointi toimii ja vielä mahdollisimman nopeasti.
ymmärsivät varsin hyvin mitä olivat ostamassa.
Heillä oli kuvat keittiöstä ja heille näytettiin
koottuja kaappeja.
Tämän jälkeen myyjä oli sanonut kalusteiden hinnan
heidän kuvien kaapeille. Kauppa siitä tuli ja seu-
raava skenaario oli että pihalle tuli sekakasa
levyä ja muuta silsaa.
Seuraava keittiö heille tulee Domukselta!
Eli se siitä ! - siinä se vika!
molemmat ovat dipl. inssejä kirjoitti:
koottuja kaappeja.
levyä ja muuta silsaa.
Eli se siitä !Ei niitä kalusteita paperilla kasata ja asenneta.
Ammattitaito on eri kuin koulutus.No kuin vaan...mulle ihan sama. - ........
molemmat ovat dipl. inssejä kirjoitti:
koottuja kaappeja.
levyä ja muuta silsaa.
Eli se siitä !Hahaaaa. Kyllähän maailmasta ei löydy mitään avuttomampaa tapausta kuin dipl.inssi. Semmosen ihmisen kanssa ei tule edes keskustelusta mitää ku joka asia pitää selittää pari kolme kertaa.
- pp00
http://www.ylijaama.fi/
Hinta/laatu -suhde ollut ainakin ennen kohdallaan.
Piirrä vanhasta keittiöstä pohjakuva, ja hae maksuton keittiötarjous/suunnitelma muutamasta alan liikkestä.
Parhaan suunnitelman kanssa sitten nokka kohti Hämeenlinnaa.- .....
Tuossa taas hyvä esimerkki siitä miksi johtavilta keittiö valmistajilta ei saa kuvia ennen sopimusen tekoa.
- maksamatta
Jätätkö maksamatta keittiösuunnitelman tehneelle ammattilaiselle hänen tekemänsä työn. Tekijänoikeudet suunnitelmaan on sen tekijällä ja suunnitelman käyttö ilman asianomaisen lupaa on kielletty.
- suunnittelija...
maksamatta kirjoitti:
Jätätkö maksamatta keittiösuunnitelman tehneelle ammattilaiselle hänen tekemänsä työn. Tekijänoikeudet suunnitelmaan on sen tekijällä ja suunnitelman käyttö ilman asianomaisen lupaa on kielletty.
Meillä kävi Puustellin myyjä piirtämässä koneelle keittiösuunnitelman. Mitat otimme yhdessä ja minä sanelin mitä mihinkin kohtaan laitetaan, hänellä ei ollut yhtään ehdotusta. Kuvaa en saanut, vaikka mielestäni minä olin se suunnittelija ja Puustellin myyjä vain puhtaaksipiirtäjä.
Puustellin hinta 14800,-
Ikealta sama versio 4700,-
Nettokeittiöstä 3700,-
Yhdessäkään hinnassa ei ole keittiön asennusta ja Ikealta sekä Nettokeittiöltä puuttuu lisäksi rahti ja runkojen kasaus hinnasta. - p.önttö
tekemänsä työn ilmaiseksi mukaan antaa??
- vaasalainen miettii, että r...
Mullon melko pieni keittiö, jonka kunto huono. Kaapit ovat vanhanajan, kunnon puuta (siis rungot), mutta ovet ovat jotain levyä, vetimet puiset nupit ja eivät tahdo pysyä kiinni. Osa ala-laatikostoista ovat "vale-laatikoita" eli näyttävät laatikoilta, mutta ovat vain silmänlumeena. Ja oikeat laatikot ovat ilman mitään listoja että saa pelätä saavansa sisällön varpailleen..
ja tältä pohjalta pitäs tehdä remppa. Suunnitelman olen tehnyt jo ja tuntuu hyvältä ja toimivalta suunnitelmalta. Mietityttää vaan se, että koska yläkaapisto on hyvä ja toimiva, rungot voisi säilyttää..?
Itse olen ihan kädetön näissä asioissa; tuntuu että kun koitan mittailla keittiötä, että voisin pyytää tarjouksia, niin joka kerta on eri mitat. Sähköjä kait pitäs vetää uusiksi, vesipiste säilyisi samassa kohtaa.
Olen muutamalta firmalta pyytänyt tarjoukset (gaala, starkki, topi) sekä suunnitelmat ja hintahaitari oli koneiden kera 4000-10 000. Ikeaa on täällä tunnuttu haukuttavan, mutta Älvsby talo ilmeisesti (?) käyttää Ikean keittiökaapistoja, koska takuuaika on pitkä ja ovat todenneet hyväksi.
Summasummarum; suunnitelma on, mutta ei tekijää.
On jotenkin epävarma olo, kun ei itse kunnolla tiedä näistä mitään, niin voipi olla melkosen helppo höynäytettävä...- Vanha Keittiö
Minä kaipaisin vaihtoehtoa: lastu- tai MDF-levystä sekä massiivipuusta valmistettujen kaapistojen "väliin" kaipaisin oikeasta puusta ja vaneerilevystä tehtyjä, kohtuuhintaisia kaapistoja, ilman mitään hienouksia mutta silti kestäviä yksinkertaisen tyylikkäitä kaappeja. Olisi ekologisempaakin tällaiset kaapit, mutta ei taida olla tekijää...
- Vanha Keittiö
Vanha Keittiö kirjoitti:
Minä kaipaisin vaihtoehtoa: lastu- tai MDF-levystä sekä massiivipuusta valmistettujen kaapistojen "väliin" kaipaisin oikeasta puusta ja vaneerilevystä tehtyjä, kohtuuhintaisia kaapistoja, ilman mitään hienouksia mutta silti kestäviä yksinkertaisen tyylikkäitä kaappeja. Olisi ekologisempaakin tällaiset kaapit, mutta ei taida olla tekijää...
Meillä kävi eräästä paikallisesta remonttifirmasta arvioia ja sanoi että uudet ovet, seinien maalaus ja uusi muovimatto ym. noin 5000€ ja kokonaan uusiksi kaikki n. 10000€. Aika kalliilta tuntui ja kaapit olisivat olleet lastulevy/MDF:ää. Ei oikein innosta...
- vaasalainen remontoija
Vanha Keittiö kirjoitti:
Meillä kävi eräästä paikallisesta remonttifirmasta arvioia ja sanoi että uudet ovet, seinien maalaus ja uusi muovimatto ym. noin 5000€ ja kokonaan uusiksi kaikki n. 10000€. Aika kalliilta tuntui ja kaapit olisivat olleet lastulevy/MDF:ää. Ei oikein innosta...
kun periaatteessa on harmi heittää roskiin hyvää runkoa..
toisaalta, työstä on maksettava. - Vanha Keittiö
vaasalainen remontoija kirjoitti:
kun periaatteessa on harmi heittää roskiin hyvää runkoa..
toisaalta, työstä on maksettava.Jos olisi käsistään kätevä niin voisihan sitä tehdä kaapistot vaikka vanerista ja laittaa itse kii seinälle. Mutta kun on peukalo keskellä kämmentä... :-(
- Ei tule kalliiksi ja
Vanha Keittiö kirjoitti:
Jos olisi käsistään kätevä niin voisihan sitä tehdä kaapistot vaikka vanerista ja laittaa itse kii seinälle. Mutta kun on peukalo keskellä kämmentä... :-(
on helppo asentaa. Kun haluat saada tavallisen keittiön, se tarkoittaa tänään juuri lastulevyä ja MDF-virityksiä. Ne oikeat keittiöt, joista näköjään haaveilet ovat kalliita.
- +++++
Meille tuli kalusteet Iskusta ja asennettuna. Itse hajoitimme entiset ja uudet asensivat kalusteasentajat päivässä . Lisäksi tuli lattia , jonka laittoivat samana päivänä.Hyvä tuli ,kun oli ammattimiehet asialla . Iskun osalta palvelu toimi moitteettomasti. Itse tein suunnitelman keittiöstä Ikean ohjelmalla joka on netistä ladattavissa.
- PAREMPAA LAATUA
VANHAN AJAN KEITTIÖ vastaan PERUSKEITTIÖ
Eikös nuo keittiöt ole samaa paskaa yleisesti kaikilla noilla suuremmilla valmistajilla? "Peruskeittiöiden" ( kaikkien suurien kotimaisten )valmistajien rungot ovat pääasiassa melamiinia joka ei kestä kolmea minuuttia enempää kosteusrasitusta pullahtamatta.
Se on halpa materiaali / valmiiksi pinnoitettu ja sen takia siitä on edullista tuottaa kaapistojen runkoja.
Jos haluaa jotain isältä-pojalle henkeen keittiön kunnon rungoilla niin suosittelisin satsaamaan keittiöremontissa mieluummin kestävään ja ajattomaan vanhanajan perinnekeittiöön.
Oikeita kotimaisia vanhanajan keittiövalmistajia on mm. Puupää, Tilauskaluste S.Numminen.- Kestää...
Kukapa niitä keittiöitänsä pesee painepesurilla.
Kyllä ne normaalin käytön kestävät, sen 20 vuotta minkä pitääkin. Vaihtaa sitten sen ajan trendien ja parannusten mukaiseen keittiöön aikanaan.
Tietysti kannattaa katsoa että rungot ja hyllyt ovat mieluummin muovireunanauhoitetut kun paperimellillä laitetut.
- Rando15
Jos haluat keittiökalusteita erikoistilauksesta ota yhteyttä. Virossa tehdyt keittiökalusteet. Kaikki materiaalit saatavana. Hinnat edulliset ja asennus myös edullinen ja laatu erittäin hyvä. Kysy hinta. [email protected]
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 445795
- 455305
- 483698
- 133653
Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?
Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise903201- 313126
- 592874
- 572720
- 532370
- 381834