Ekotorilla seisoi komeassa rivissä neljä Alvar Aallon tuolia nro 69. Kunnoltaan erittäin hyviä ja istuimen päällinen harvoinnähtyä materiaalia ja väriä.
Tuolit oli tulleet kuulemma aivan just, ja jokaisessa tuolissa keltainen liimalappu
, jossa teksti, VARATTU, EI MAKSETTU K.....NEN, ja ennenkaikkea HINTA 8 euroa !!!
Utena tuo tuoli maksaisi yli 230 euroa, ja noissa Ekotorin tuoleissa oli antiikkiarvoa...
Onnellinen omistaja tuli hakemaan tuolit asiantuntijan kanssa, joka tuli varmistamaan satojen eurojen hintaisen löydön aitouden.
Moni meistä pettyneistä olisi maksanut jopa 80 euroa kappaleelta.
Miksi näin ??
Eikö olisi demokraattisempaa myydä tuolit tarjousten perusteella, tai ainakin vain yksi tuoli/kansallisaarre per asiakas.
Ekotori ja "kansallisaarteet"
20
4573
Vastaukset
- on sitä...
...kateellisen katkeraa puhetta. Joku onnekas sattui vain olemaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Sama olisi voinut sattua sinullekin. Annettakoon nyt sen onnekkaan nauttia löydöksestään.
- >>>>>>...
Arvostan vain Alvar Aallon työtä, ja niin tekee kaikki Ruotsalaisetkin, jotka omistavat Artekin.
- itse kutakin
>>>>>>... kirjoitti:
Arvostan vain Alvar Aallon työtä, ja niin tekee kaikki Ruotsalaisetkin, jotka omistavat Artekin.
Ekotori on ekotori... huutokaupa on huutokauppa.
Olisin itsekkin ostanut ne tuohon hintaan! Käyttöä kyllä useimmin on 4-6 tuolille kuin yksittäiselle kappaleelle. Onnea vaan tuolikaupassa onnellisellle ostajalle! - ehkä onneksi
>>>>>>... kirjoitti:
kauniit tuolit jäivät tänne Suomeen.
Mitäpä noista Ruotsalaisista. Aalto on Suomalainen. - ::::::::: ::::::::::: :::::...
ehkä onneksi kirjoitti:
kauniit tuolit jäivät tänne Suomeen.
Mitäpä noista Ruotsalaisista. Aalto on Suomalainen.Toivottavasti kukaan ei myy ainakaan maasta ulos Aallon kamoja.
Totta, lohdutit sanomalla, että tuolit jää Suomeen.
- Romun kierrättäjä
Aikainen lintu madon nappaa.
Mielestäni ekotorin systeemi on ihan asiallinen ja jopa erittäin demokraattinen. Mietippä : joku köyhäkin olisi voinut ostaa nuo ökytuolit.
Semmost se vaan on, mutta ei pidä antaa periksi
Toivotan sinulle onnea aarteiden etsintään ja löytämiseen vuonna 2009!
T: Ekotori ja kirppisfani- noin...
Minä olen kyllä eri mieltä hintojen kohtuudesta... etsimme pientä jääkaappia noin vuosi sitten varajääkaapiksi... todella vanhat jääkaapitkin (pienet) maksoitvat ekotorilla jopa 60 euroa... sen alle ei yhtään jääkaappia ollut... Emme todellakaan olleet valmiita maksamaan noin paljon todella vanhoista jääkaapeista...
Ostimme sitten lehti-ilmoituksen kautta melkein uuden jääkaapin 40 eurolla... siitä jääkaapista olis kyllä voinut maksaa enemmänkin, koska oli vielä takuutakin jäljellä...
Ei minulla enempää kokemusta ole ekotorin hinnoista, mutta ainakin ne jääkaapit oli todella yli hinnoiteltuja. Tämä on vain minun mielipiteeni!!!!!!
Olen nähnyt ko. tuolit, malli Aaltoa ja siihen jää. Kopioita!
Tässä mitat:
http://www.finnstyle.com/alaach69.html- Villa Mairea
Katselin tuolit läpikotaisin ja tuolin jalkojen taivutukista Aallon tuolin tuntee...
Hieman ovat monet Aallon tuotteet Artekin käsittelyssä vuosien saatossa muuttuneet.
Tuolin jalkojen taivutuksien halkioita mm. on nykyisin viisi, aiemmissa oli vain neljä halkiota.
Tuolien etureunan jatkopalikka oli aikaisemmissa Aallon tuoleissa liitetty ns, sormiliitoksella, nykyisin sormiliitoksia ei ole tuolien etuosassa, siis istuinosassa, vaan liimaus jne.
Tuolit osanut mieshenkilö oli hakenut Aalto-tuntijan mukaansa kaupantekotilanteeseen.
Eikä varmasti olisi ostanut kopiota.
Tuolit olivat jo vanhoja, ja tuolloin vain Artekilla oli lupa tehdä tuolien jalat tietyllä taivutustyylillä, jolla ekotorinkin tuolit oli tehty.
Kannattaa köydä Jyväskylässä Aalto museossa katsomassa minkälaisia alkuperäiset Aallon huonekalut ja lamput olivat.
Eroa nykyisiin uusiin on ja paljon, juuri siksi nuo vanhat alkuperäiset Aallon tuolit ym. ovat paljon arvokkaanpia kuin uudet.
Tapasin kesällä Lapissa Hollantilaisia turisteja pakettiautollaan ajamassa ympäri maata etsien Aalto tuotteita, siis vanhoja, ei uusia.
Rovaniemi on täynnä kaunista Aalto-katsottavaa.
Rovaniemen asemakaava on ns. poronsarvi asemakaava ja Aallon käsialaa.
Jopa yksityisillä ihmisillä on Aalto taloja kotinaan Rovaneimellä.
mm. Italialaiset maksavat maltaita vanhoista
Aalto-tuotteista.
Ja monet monet muut, tietysti jos vain on rahaa!!!!!!!!!!!!! - ikuisia koivutuoleja
Itselläni on vanhemmiltani Kuusankoskelta peritty täysi varustus Aallon huonekluja.
Tunnistan ne kyllä !
Tulit oli juuri samoja kuin minun kotonani, paitsi mulla on musta istuinpäällinen, samaa materiaalia, jotain finyylintapaista.
Jostain 50-60 luvulta..... "keskustelemme" eri "paketista", liikkuuhan tuolla Ekiksellä tuota tavaraa jonkin verran.
Mutta HIENOA, että oikeat päätyivät ihan myymälän puolelle asti myyntiin ;)
- sentäs!!
Taitaa vaan harmittaa kun Alvarit menivät toiselle niin kovin halvalla!!
Luulen että Ekotorin tavoitteena ei ole saada arvokkaista tavaroista vastaavaa hintaa..eihän se mikään antiikkiliike ole!! Vain nopeat elävät!
Ja olit varmaan kyttäämässä kun onnellinen uusien tuolien omistaja tuli hakemaan arvokkaat aarteensa?!? Naurettavaa!!
Ekotorin hintataso on kohillaan, turha liian halvoista hinnoista on narista!- ----------------------
..olen kanssasi!! Ei Ekotori tosiaankaan ole antiikkiliike vaan kierrätyskeskus jossa on pääasia saada tavarat liikkumaan :)) Arvelen, että, jos siellä hinnoiteltaisiin ns. arvokkaammat tavarat niiden arvon mukaisesti niin ne jäisivät sinne seisomaan :))
Myöskin se, että asiakkaat jotka luovuttavat tavaroitaan Ekotorille ovat varmasti tietoisia niiden arvosta ja varmasti möisivät ne yksityisesti eikä antaisi ilmaiseksi kierrätykseen.Tietysti on niin hyväsydämisiä ihmisiä myös olemassa jotka eivät ajattele aina kaikkea rahanarvossa :)) Kiitos heille!! ja kiitos Ekotorille kun me vähävaraiset saamme sieltä hyvää ja laadukasta tavaraa käyttöömme pienellä rahalla !!:) - myyjätär itsekin
---------------------- kirjoitti:
..olen kanssasi!! Ei Ekotori tosiaankaan ole antiikkiliike vaan kierrätyskeskus jossa on pääasia saada tavarat liikkumaan :)) Arvelen, että, jos siellä hinnoiteltaisiin ns. arvokkaammat tavarat niiden arvon mukaisesti niin ne jäisivät sinne seisomaan :))
Myöskin se, että asiakkaat jotka luovuttavat tavaroitaan Ekotorille ovat varmasti tietoisia niiden arvosta ja varmasti möisivät ne yksityisesti eikä antaisi ilmaiseksi kierrätykseen.Tietysti on niin hyväsydämisiä ihmisiä myös olemassa jotka eivät ajattele aina kaikkea rahanarvossa :)) Kiitos heille!! ja kiitos Ekotorille kun me vähävaraiset saamme sieltä hyvää ja laadukasta tavaraa käyttöömme pienellä rahalla !!:)Minulla on kaksi Ekotorilta ostettua Aallon tuolia ja maksoin toisesta 35 euroa, ja toisesta 25 euroa.
Huonokuntoisia tuolia joita olen itse entisöittänyt.
Kyllä sillä on väliä kuka on ostamassa.
Kyllä Ekororilla Aallon arvo tunnetaan
Ekotori tuntee kyllä suomalaisen antiikin. On siellä nähty 170 euron hintainen kattovalaisinkin.
Arabaian astiat ovat jokus jopa reilusti ylihinnoiteluja, ja kun kysyy miksi, niin he sanovat että se on Arabiaa. - HALVALLA HALVALLA
---------------------- kirjoitti:
Myöskin se, että asiakkaat jotka luovuttavat tavaroitaan Ekotorille ovat varmasti tietoisia niiden arvosta ja varmasti möisivät ne yksityisesti eikä antaisi ilmaiseksi kierrätykseen.Tietysti on niin hyväsydämisiä ihmisiä myös olemassa jotka eivät ajattele aina kaikkea rahanarvossa :)) Kiitos heille!! ja kiitos Ekotorille kun me vähävaraiset saamme sieltä hyvää ja laadukasta tavaraa käyttöömme pienellä rahalla !!:)Just, eikös se siinä vähän oo kierrätyskeskusten, ekotorien ja kirppisten viehätys, että joskus löytää "kallista" halvalla.
Tyhmä ei oo se joka ostaa.. vaan tässä tapauksessa se joka halvalla myy.
Voishan sitä kaikki katkerat ilman tuoleja jääneet yrittää vielä lehti-ilmoituksella tyyliin : Otan ilmaiseksi vastaan kaikki Alvar Aalto tuotteet.. myös nouto kotoa.
Pienestä asiasta iso poru.. tätä se on elämä, aina menee jotain sivu suun, jonka juuri MINÄ olisin ostanut halvalla!!
Tsemppiä vastaavien metsästykseen... - vai juuri sinä
HALVALLA HALVALLA kirjoitti:
Just, eikös se siinä vähän oo kierrätyskeskusten, ekotorien ja kirppisten viehätys, että joskus löytää "kallista" halvalla.
Tyhmä ei oo se joka ostaa.. vaan tässä tapauksessa se joka halvalla myy.
Voishan sitä kaikki katkerat ilman tuoleja jääneet yrittää vielä lehti-ilmoituksella tyyliin : Otan ilmaiseksi vastaan kaikki Alvar Aalto tuotteet.. myös nouto kotoa.
Pienestä asiasta iso poru.. tätä se on elämä, aina menee jotain sivu suun, jonka juuri MINÄ olisin ostanut halvalla!!
Tsemppiä vastaavien metsästykseen...Ei toki, vaan meitä Aalto "harrastajia" , jos niin voi sanoa on Mikkelissäkin.
Tämän kirjoittelun aloittajalla lienee ollut alunperin hyvä tarkoitus. ALoittaa keskustelu
ns. kansalliaarteista.
Näin minä ainakin ymmärsin. Ekotori myi tietämättömyyksissään, tällä kerralla aitoa Aaltoa pilkkahinnalla.
Olen ostanut jo vuosia sitten Ekotorilta mm. sinikantisen Aalto pöydän 80 eutolla. Hinnottelu kyllä osataan !
MIkä kaikkein parasta, asiasta puhutaan asiallisesti, ja räkyttäjät kuuluu tietysti aina asiaan, ja se on hyvä se.
Paha kello kuuluu aina kauas.
Jatkakaa vain keskustelua se tekee hyvää kaikille, jopa räkyttäjätkin sivistyvät.
- hui
Ei voi muuta sanoa kuin, että taitaa tässä jutussa haiskahtaa katkera kateuden käry!
- musamies-71
Aikoinaan eräässä Mikkeliläisessä divarissa oli lp-levy myynnissä,satojen muiden joukossa.Sattui olemaan melkoinen harvinaisuus,jopa maailmanlaajuisestikin.Hintapyynti oli muistaakseni 2 markkaa..Nyt vois laittaa euroissakin nollia perään,mutta enpähän myy..
- Ei sitten yhtään
Ei ole Ekotorin hallinnossa asian osaamista.
Jotakin toiminnan tasosta kertoo sekin, että hallitus istuu lähes viikoittain. Ja tiedossa on sekin, että hallitus on pitänyt kokouksia, joissa on keskusteltu vain muotoseikoista koko ajan, ilman että olisi tehty yhtään hallituksen tehtävistä. Nykyisen hallituksen yhden jäsenen taholta tällainenkin tieto on tullut julkisuuteen.
Tällaiset seikat kertovat omaa karua kieltään osaamisen tasosta - tai paremminkin tasottomuudesta. - Aalto harrastaja jo vuodest...
että tästäkin asiasta keskustellaan !
Kenenkään ei pitäisi henkilökohtaisesti loukkaantua tästäkään keskustelusta ja aloittaa
turhaa räkyttämistä.
Olen sitä mieltä, että yhtään ainoaa vanhaa Aallon huonekalua tai muutakaan hänen tuotannostaan ei saisi lähteä muille maille.
Tietysi, jos joku muutta ja vie huonekalunsa, niin siinä tapuaksessa.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2282025Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101768Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse571279Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801165Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171018Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään89954TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi15950- 46915
- 70812
Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42804