Corolla ontuu/sammuu

perskele

02-farkkucorolla 1,6vvti ajettu 94tkm nyt sitten tulee ensimmäinen vika/ylimääräinen korjaamokäynti perkele..;(

Nyt kun on ollut yli kymmenen pakkasta niin kylmäkäynnistys takkuilee!!! lähtee kyllä hyvin käyntiin nostaa kiekat abaut 2500 niinkuin kuuluukin mutta sitten käynti alkaa vaeltamaan 1000-2500kiekaa ja käynti aaltoilee/ontuu lopulta sammuu!!!käynnistyy kyllä helposti uudestaan mutta sama juttu kunnes kone hieman lämpenee.

Onko jollain ollu vastaavanlaista ongelmaa??? lienee jokin läpötila-anturi, happitunnistin tms: vika??
huomenna vien auton testeriin jos vaikka olis jättäny vikakoodia pakkohan tuota on alkaa selvittää!! rokolla on ollu uudesta asti minulla ja tämä on eka varsinainen vika hieman kyllä vituttaa vaikka eka satku on mennyt ilman mitään ongelmaa

Ilmoittelen mikä vika oli kunhan homma selviää!!

35

22540

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liekö

      mahtaako enään olla tuon ikäisissä,eli suutin mikä lykkää käynnistäessä ja kylmänä extra limua mottiin

    • perskele

      Pajalla tuli käytyä eka vaihtoehto oli helppo puhdistus-spraytä ja paineilmaa "kaasaariin" siellä kun on jonkinlainen tyhjäkäyntiin vaikuttava luisti/läppä tms: mikä saattaa jumittaa... se toinen vaitoehto onkin sitten huono juttu en viitsi edes kertoa mutta jos niin on niin sitten tulee helvetin kalliiksi!!!

      Nyt täytyy ilman lämppärii tehä muutama yli 10asteen pakkas-starttia ja tsekata auttoiko eka korjaus!

      • huijattu

        merkkiliikkeessä,
        viimeisin bensa corolla kaasuttimella on vuosimallia 1989 uudemmissa on monipisteruisku.


      • perskeles
        huijattu kirjoitti:

        merkkiliikkeessä,
        viimeisin bensa corolla kaasuttimella on vuosimallia 1989 uudemmissa on monipisteruisku.

        "Kaasari" oli lainausmerkeissä kai minä nyt sen tiedän että se ei ole perinteinen kaasari vaan monipisteruisku ja toisekseen toi monipisteruiskukin on hyvinkin kaasarityyppinen ratkaisu esim kun tästämallista ottaa ilmanputsarinletkun irti niin kyllä ensimmäisenä on vastassa perinteisen oloinen läppä systeemi!!

        Anyway vika ei ollut siinä joten vaatii lisää miettimistä!


      • ****'

        Omassa 96TKM ajetussa -03 corollassa (1.6)on samantyyppisiä oireita. Eli kun kylmänä pistää käyntiin (ilman lämmitystä)niin hetken kierrokset vaeltaa ja sit tippuu tosi alas ja lopulta sammuu.
        Kun käytit autoa pajalla, niin löytykö muistista vikakoodeja?
        Lämpimänä auto kyllä toimii moitteetta, eikä johdon päässä pidon jälkeenkään käyntiongelmia ole esiintynyt.
        Vastailkaa jos jollakin on tietoa mistä moinen voi johtua.


      • perskeles
        ****' kirjoitti:

        Omassa 96TKM ajetussa -03 corollassa (1.6)on samantyyppisiä oireita. Eli kun kylmänä pistää käyntiin (ilman lämmitystä)niin hetken kierrokset vaeltaa ja sit tippuu tosi alas ja lopulta sammuu.
        Kun käytit autoa pajalla, niin löytykö muistista vikakoodeja?
        Lämpimänä auto kyllä toimii moitteetta, eikä johdon päässä pidon jälkeenkään käyntiongelmia ole esiintynyt.
        Vastailkaa jos jollakin on tietoa mistä moinen voi johtua.

        Siinäpäs se testerin mukaan kaikki toimii moottorissa!!

        Niin ettei vaan kyse olisi ominaisuudesta..;(
        hiukan pistää vaan ihmetyttämään edellinen farkkucorollani oli vm 98 edellisen polven 1.3litrasella koneella eikä siinä todellakaan ollu mitään kylmäkäyntiongelmaa!!

        jos tämä "vaiva on ominaisuus" niin ompahan vvt-i kone huonompi kuin edeltäjänsä
        toisekseen kakkosautona mulla on vm 97 skoda felicia sekin kukkuu ja käy hyvin vaikka olis 25pakkasta!

        Tälle mun corollalle tuntuu toi 10-12 pakkasta olevan raja missä alkaa temppuilu (siis ilmam lohkoläppärii tietty)

        Sinänsä vaiva ei ole kummonen kyllä auto käynnistyy hyvin ja kun viitsii uhrata minuutin ja lämmitää pataa niin kyllähän tämäkin käy sitä kun on vaan tottunu siihen että kun pistää tulille niin heti vot mennä ikkunoita skrabaa eikä auto enään sammu!!

        Noh jatkan homman selvittämistä jotta onko kyseessä todellakin ominaisuus vai vika.


      • perskeles
        perskeles kirjoitti:

        Siinäpäs se testerin mukaan kaikki toimii moottorissa!!

        Niin ettei vaan kyse olisi ominaisuudesta..;(
        hiukan pistää vaan ihmetyttämään edellinen farkkucorollani oli vm 98 edellisen polven 1.3litrasella koneella eikä siinä todellakaan ollu mitään kylmäkäyntiongelmaa!!

        jos tämä "vaiva on ominaisuus" niin ompahan vvt-i kone huonompi kuin edeltäjänsä
        toisekseen kakkosautona mulla on vm 97 skoda felicia sekin kukkuu ja käy hyvin vaikka olis 25pakkasta!

        Tälle mun corollalle tuntuu toi 10-12 pakkasta olevan raja missä alkaa temppuilu (siis ilmam lohkoläppärii tietty)

        Sinänsä vaiva ei ole kummonen kyllä auto käynnistyy hyvin ja kun viitsii uhrata minuutin ja lämmitää pataa niin kyllähän tämäkin käy sitä kun on vaan tottunu siihen että kun pistää tulille niin heti vot mennä ikkunoita skrabaa eikä auto enään sammu!!

        Noh jatkan homman selvittämistä jotta onko kyseessä todellakin ominaisuus vai vika.

        Hommat alkaa selvii kaikki viittaa kyllä siihen että vika on vvti-nokkapörässä

        Perhana linee abauttiarallaa 500e remppa ja on vittumainen vaihtaa!!!!!!!!!


      • ****'
        perskeles kirjoitti:

        Hommat alkaa selvii kaikki viittaa kyllä siihen että vika on vvti-nokkapörässä

        Perhana linee abauttiarallaa 500e remppa ja on vittumainen vaihtaa!!!!!!!!!

        Eipä auttanut kylmäkäynti ongelmaan tuon VVti- toimilaitteen vaihtaminen. Samanlailla kylmäkäynnistyksen jälkeen käyttäytyi.

        Otan mielellään vinkkejä vastaan mistä ongelmaa kannataisi lähteä seuraavaksi etsimään...muualta kuin uusien autojen kaupasta. Eivät osanneet merkkihuollossa sanoa mitään ongelman ratkaisemiseksi.


      • Vika löytyi
        ****' kirjoitti:

        Eipä auttanut kylmäkäynti ongelmaan tuon VVti- toimilaitteen vaihtaminen. Samanlailla kylmäkäynnistyksen jälkeen käyttäytyi.

        Otan mielellään vinkkejä vastaan mistä ongelmaa kannataisi lähteä seuraavaksi etsimään...muualta kuin uusien autojen kaupasta. Eivät osanneet merkkihuollossa sanoa mitään ongelman ratkaisemiseksi.

        Löytyihin se vika vihdoinkin. Imusarjan tiivisteet olivat päässeet huonoon kuntoon ja tällöin syntyi imuilmavuotoa, joka taas aiheutti että seokset olivat pielessä.
        Nyt ei kylmäkäynnistys enään aiheuta ongelmia ilman esilämmitystäkään.

        Vika oli sinällään melko vaikea löytää, koska se ei näkynyt testereissä mitenkään.


      • rolla...
        Vika löytyi kirjoitti:

        Löytyihin se vika vihdoinkin. Imusarjan tiivisteet olivat päässeet huonoon kuntoon ja tällöin syntyi imuilmavuotoa, joka taas aiheutti että seokset olivat pielessä.
        Nyt ei kylmäkäynnistys enään aiheuta ongelmia ilman esilämmitystäkään.

        Vika oli sinällään melko vaikea löytää, koska se ei näkynyt testereissä mitenkään.

        Sama vika vm-02 corollassa 1,6 vvt-i. Vika alkoi kylmänä tyhjäkäynnin humpaamisella ja nyt sitten on sammunut kovilla pakkasilla. Pari kertaa on syttynyt moottorin varoitusvalokin. Täytyy tsekata nuo tiivisteet. Jospa olis sama vika niin pääsisi aika vähällä.


      • imppaa pakkasta
        rolla... kirjoitti:

        Sama vika vm-02 corollassa 1,6 vvt-i. Vika alkoi kylmänä tyhjäkäynnin humpaamisella ja nyt sitten on sammunut kovilla pakkasilla. Pari kertaa on syttynyt moottorin varoitusvalokin. Täytyy tsekata nuo tiivisteet. Jospa olis sama vika niin pääsisi aika vähällä.

        Imusarjan tiivisteet vaihtotyö merkkiliikkessä noin 100e töineen! eip paha ja kuntoon tuli ainakin itselläni!


      • Lyydis
        imppaa pakkasta kirjoitti:

        Imusarjan tiivisteet vaihtotyö merkkiliikkessä noin 100e töineen! eip paha ja kuntoon tuli ainakin itselläni!

        itselläni on vm.2000 1.4 vvt-i corolla. pätkiminen alko viime talvena. testerissä käytin ja vika oli kuulema ilmamäärä mittarissa. se on vaihdettu ja vika on edelleen. ongelmia ei ole alle kymmenen miinus asteen. mut öljyä se ei syö!


      • hjkg
        Lyydis kirjoitti:

        itselläni on vm.2000 1.4 vvt-i corolla. pätkiminen alko viime talvena. testerissä käytin ja vika oli kuulema ilmamäärä mittarissa. se on vaihdettu ja vika on edelleen. ongelmia ei ole alle kymmenen miinus asteen. mut öljyä se ei syö!

        Tojon merkkihuoltoa on kyllä moitittava että toi imusarjan vuoto tuntui olevan aika uusi asia korjaamolle ehdotettiin ties mitä vikoja ja arvailtiin väärin..... sitten kun asiakas itse osasi alkaa epäillä imusarjan tiivistevuotoa ja kyselemään olisiko mahdollista että vika olisi siinä niin vastaukset olivat vaivautuneita....niin voisihan se olla!!! no miksi ne eivät heti sitä sanoneet?? aika noloa korjaamolle ensin puhua paskaa ja sitten asiakas neuvvoo ja oli vielä oikeassa vika korjautui tiivistevaihdolla.

        Kyse ei ole mistään maakunnan pikkupajasta vaan pk seudun isosta tojodiileristä

        "tojo merkkihuollosta saat parhaan asiantuntija avun"

        NIINPÄ NIIN..;(

        !,4 omistajankin kannattaa mennä vielä huoltoon kyselemään jos toi 1,4 kone on vvti?


      • AVE-01
        Lyydis kirjoitti:

        itselläni on vm.2000 1.4 vvt-i corolla. pätkiminen alko viime talvena. testerissä käytin ja vika oli kuulema ilmamäärä mittarissa. se on vaihdettu ja vika on edelleen. ongelmia ei ole alle kymmenen miinus asteen. mut öljyä se ei syö!

        Minulla on vm 2001 1.4vvt-i corolla ja oli samamlaisia oireita kunnes imuilman tiiviste vaihdettin.Korjauksen jälkeen tyhjäkäynti on ollut ihan täydellinen


      • isokarhu88
        AVE-01 kirjoitti:

        Minulla on vm 2001 1.4vvt-i corolla ja oli samamlaisia oireita kunnes imuilman tiiviste vaihdettin.Korjauksen jälkeen tyhjäkäynti on ollut ihan täydellinen

        ave-01


      • jevsaroaesklötrjabvo
        isokarhu88 kirjoitti:

        ave-01

        Sama vika ollut n,3,vuotta. On alkuunkäyty testerissä 60€!!!.
        Eikä löydä mitään vikaa (kuulemma pieni muisti) Bullshit.Oon ootellu ,että menee pahemmaks ,olis helpompi etsiä vikaa.Koitetaan tota imusarjan tiivisteen vaihtoa!
        j kattellaan.


      • tee se itse
        jevsaroaesklötrjabvo kirjoitti:

        Sama vika ollut n,3,vuotta. On alkuunkäyty testerissä 60€!!!.
        Eikä löydä mitään vikaa (kuulemma pieni muisti) Bullshit.Oon ootellu ,että menee pahemmaks ,olis helpompi etsiä vikaa.Koitetaan tota imusarjan tiivisteen vaihtoa!
        j kattellaan.

        Mulla vika korjaantui kun löysäsin imusarjan pultit/mutterit yksi kerrallaan ja kiristin uudelleen eli ensin yksi löysälle ja kiristys ja sit muut samalla tavalla ja tein sen lämpimään moottoriin. Reunimmaiset oli jo valmiiksi vähän löysät.


      • jevsaroaesklötrjabvo
        tee se itse kirjoitti:

        Mulla vika korjaantui kun löysäsin imusarjan pultit/mutterit yksi kerrallaan ja kiristin uudelleen eli ensin yksi löysälle ja kiristys ja sit muut samalla tavalla ja tein sen lämpimään moottoriin. Reunimmaiset oli jo valmiiksi vähän löysät.

        Käy ja kukkuu!
        Joo imusarjan tiivisteessä vika. Vanha tiiviste oli kovettunut "muoviseksi".
        Uus makso Pihlajamäellä (Nokialla) 3.5€ .Tunnin homma kahvi taukoineen.
        Puolet "kanavista" oli mustia ja toiset vaaleita imu vuodon puolelta.


      • Toyota autoilija
        jevsaroaesklötrjabvo kirjoitti:

        Käy ja kukkuu!
        Joo imusarjan tiivisteessä vika. Vanha tiiviste oli kovettunut "muoviseksi".
        Uus makso Pihlajamäellä (Nokialla) 3.5€ .Tunnin homma kahvi taukoineen.
        Puolet "kanavista" oli mustia ja toiset vaaleita imu vuodon puolelta.

        Meillä sama juttu versossa, kylmänä käynti ontuu ja lopulta sammuu koko auto.
        Täytyy viedä varmaan korjaamolle ja kertoa missä vika on jos eivät löydä siitä
        mitään vikaa.


      • businesmiehiä
        hjkg kirjoitti:

        Tojon merkkihuoltoa on kyllä moitittava että toi imusarjan vuoto tuntui olevan aika uusi asia korjaamolle ehdotettiin ties mitä vikoja ja arvailtiin väärin..... sitten kun asiakas itse osasi alkaa epäillä imusarjan tiivistevuotoa ja kyselemään olisiko mahdollista että vika olisi siinä niin vastaukset olivat vaivautuneita....niin voisihan se olla!!! no miksi ne eivät heti sitä sanoneet?? aika noloa korjaamolle ensin puhua paskaa ja sitten asiakas neuvvoo ja oli vielä oikeassa vika korjautui tiivistevaihdolla.

        Kyse ei ole mistään maakunnan pikkupajasta vaan pk seudun isosta tojodiileristä

        "tojo merkkihuollosta saat parhaan asiantuntija avun"

        NIINPÄ NIIN..;(

        !,4 omistajankin kannattaa mennä vielä huoltoon kyselemään jos toi 1,4 kone on vvti?

        Kyllä hyvä huolto osaa myydä tietämättömälle asiakkaalle paljon lisätyötä ja varaosia. Kiittää vielä maksaessaan ahkerasta vian etsinnästä.


      • Pässit liekassa
        businesmiehiä kirjoitti:

        Kyllä hyvä huolto osaa myydä tietämättömälle asiakkaalle paljon lisätyötä ja varaosia. Kiittää vielä maksaessaan ahkerasta vian etsinnästä.

        Sehän se on huoltoneuvojan tehtävä. Kyniä asiakas ja myydä epävarmuuden varjolla tarpeetonta. Huoltoneuvojan synonyymi on harhaanjohtaja. Ikinä koskaan en ole nähnyt, kuullut tai lukenut että huoltoneuvoja olisi "neuvoillaan" säästänyt asiakkaan rahaa.


    • Toyota autoilija

      Enpä vieny versoa korjaamolle vaan korjasin itse eikä männy aikaa,
      kuin puolisen tuntia. Luin edellä mainituista viesteistä että vika on
      imusarjan tiivisteessä ja niinhän se oli tällä kertaa myös.
      Tiiviste maksoi 3,40€ ja vaihto homma oli ihan helppo homma, käy nyt
      ihan tasaisesti kylmänä eikä enää sammu.
      Kannattaa tehdä itse jos vähänkin hallitsee korjaus hommia, säästö melkoinen.

      • Harry57

        Löysin tänään- 99 mallin virranjakajan kannesta syyn huonoon tyhjäkäyntiin. Motonetista uusi ( 14,90 € ) ja taas pelaa.


    • Tää oli mun pelastus

      Jihaa.... oon nyt tässä jonkin aikaa miettiny et mikä mahtaa olla mun corollassa!!! Koodeista ei oo mitään löytyny ja merkkihuollossa on vaan sanottu ettei oo vikaa et(Lämpimänähän käy hyvin) käy hyvin..että anna kaasua vain, kierroksia kunnolla (olettamuksena siis varmaankin että ajan pienillä kierroksilla), tyhjäkäyntikierroksia on myös nostettu maksiin ja epäilty haistajaa (???!!) tai ettei automaattiryyppy toimi, kyselty oonko aivan varma ettei pala mitään moottorin varoitusvaloja, Tulppia vaihdeltu, bensalaadusta kyselty.... siis aivan kaikista naurettavimmat ja oikeastaan VAIN kaikista naurettavimmat syyt esitetty sille miksei käy kunnolla, Ja siis jos nyt vika on jossain helvetin imuhommissa Niin mä kyllä vaihdan alaa pukuompelijasta johkin automekaanikoks :D, ja alan toden teolla opiskeleen ainakin ton corollan kaikkia osia, et sit tosiaan pystyy pätemään josain merkkihuolloissa...:)

    • EZ fix

      Itsellä kanssa vika korjaantui tiivisteen vaihdolla. En tosin löytänyt varaosaa tarvikeliikkeistä vaan piti ostaa merkkivaraosa josta ryöstivät melkein 20 e! Vaihtotyö oli helppo: Koneen päällä oleva suojuskansi pois, muovisessa imusarjassa oleva läppärunko pois (läppärunkoa imuilmaletkussa pitävä klemmari ensin pois) ja sitten irroitat imusarjan ruuvit/mutterit sylinterinkannesta. Alempana imusarjassa on ruuvi tai pari jotka pitää irroittaa. Jonkun huohotusletkun joudut ehkä nykäisemään pois. Sitten taiteilet imusarjaa irti sen verran että saat tiivisteen vaihdettua, ja kasaat käänteisessä järjestyksessä. Ei pitäisi kestää tuntiakaan.

      Tarvitset 10 ja 12 mm hylsyt, jatkovarren, räikkäavaimen ja ristipäämeisselin. Jos moottori on kovin likainen, kannattaa vähän pyyhkiä pölyjä aluksi etteivät kulkeudu purkaessa moottorin sisään.

      • quite eazy fix

        Itsekkin olen tuon vaihdon tehnyt ja vaikein osuus oli olla pudottamatta hiekkaa, rasvaa ja muuta mönjää suoraan koneeseen. Lisäksi pienet sormet on tuossa hommassa plussaa :)


    • Mistä aitoja japseja

      Olet siis ostanut englantilaisten "moniosaajien" virityksen, jonka sadat halvimman tarjouksen tehneet alihankkijat ovat kasanneet mutu hutu osillaan.
      Viimeseen asti kyllä välttelen näitä englannissa valmistettuja toitsuja, ja suosin vain aitoja japskeja, ja ihan syystä, kun niistä englannin sekasikiöistä saa alati lukea. Alkuunhan vvt koneet ei kestänyt poksahtamatta edes 60000 km.

    • zambo1

      mitenkäs ne imusarjan läpät lukitaan tai otetaan pois?

      • tojukkikuski

        Helppo homma . Laita peltiruuvi muovisen imusarjan läpi. Loppu kilinä. Aikaa menee 1 minuutti. Ja kestää vvt i kone ajaa 500 tkm helposti. Muista antaa kierrosta koneelle.


    • Vakiovika

      Joka vuosi saanut huollattaa Avea mm tästä vaivasta. Pitää kaasutella kuin teinipoika ja sekään ei auta. Viimeisin keino valohoitaja-huoltomieheltä oli että " laita masinolia niin lopuu". Kiitos maksulliset neuvosta, en olis hoksannutkaan. Vain joka syksy ja kevät.

    • PeölepelottomienAito

      Miksi Toyotan huoltovälit on niin lyhyt jos selvät viat pitää korjata itse? Voi olla hankalaa jos ei omista tallia.

    • oisikojäänyt

      itse ostin kyseisenä vuotena 2002 1.6 farkun ja siinä oli uutena kampanja imusarja korjaus

    • VoivoivoiVoivoivoiVoivoi

      Ostin -04 sitikan ja vielä vain lähtee kuin Välimeren sypressin alta ja käy tasaisesti kuin...sitikka. Taidan pitää vielä pari vuotta.

    • Anonyymi

      Alkaa huumori loppuun meillä on toyota corolla hatchback 1.4 vvti vm 2002 vikana sammuu ittestään. Vaihdoin itte tulpat ja exiden akun firmassa imu ja kannen tiivisteet toimi hetken ja eiku taas sammuilee. Lähtee kyllä heti uudestaan kun starttaa please voisiko joku vihjata mistä löytyisi vika kiitosta paljon ja rauhaisaa joulunaikaa

      • Anonyymi

        Tsekkaappa ilmamassamittarin tiiviste. Ilmamassamittari on kiinnitetty kahdella ruuvilla ja tiivisrteenä O-rengas. Minun ex-corollassa tämä O-rengastiiviste falskasi ja rupesi sammumaan tyhjäkäynnillä. Vaihdoin O-rengastiivisteen ja tyhjäkäynti palautui kellontarkaksi.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Onnea Riikka! Työttömyys aste on nyt täysi kymppi!

      🎯 💪 Kiitoksia Riikalle ansiokkaasta työstä Suomen kansantalouden tuhoamisessa. V.Putin suljetun rajan tuolla puolen
      Maailman menoa
      136
      5421
    2. Hyvällä tuurilla Suomen väkiluku nousee 7 miljoonaan

      Vuoteen 2050 mennessä, mikäli onnistumme maahanmuuttopolitiikassa hyvin. Näin analysoi väestötieteen tohori Hiilamo. ht
      Maailman menoa
      190
      4519
    3. Riikka jytkytti työttömyyden uuteen ennätykseen!

      Erinomaista työtä jälleen kerran irvistelevältä saksiniekalta. ”Yhtä korkeaa työttömyysastetta ei löydy työvoimatutkimu
      Maailman menoa
      176
      4450
    4. Juuri nyt! Parturi bongattu Sannan seurassa!

      🌐 Breking News 📢 🗞️ 🆕 Kaksikko bongattu Suomen Helsingin Töölöstä. Kyllä. Sieltä samasta Töölöstä, josta kuppakin
      Maailman menoa
      2
      4427
    5. Keskisarja kiihotti persuja kansanryhmää vastaan

      Rikoksen vakavuutta lisää se, että Keskisarja toimii eduskuntapuolueen puheenjohtajana, jonka puheilla on enemmän painoa
      Maailman menoa
      52
      4307
    6. Miksi media ei ole tutkinut Li Anderssonin antifa-yhteyksiä

      Antifa on väkivaltainen äärivasemmistolainen terrori-järjestö, joka USA:ssa on nyt kielletty. Andersson itse on äärivas
      Maailman menoa
      87
      4133
    7. Kolmepäiväinen työviikko on kulman takana

      Zoomin toimitusjohtajan mukaan tekoäly alkaa olla monissa työtehtävissä niin tehokas, että ihmiset voivat pudottaa työpä
      Maailman menoa
      15
      3939
    8. Mercedes-Benzille riitti Suomen äärioikeistohallitus

      Tästä jo pari vuotta sitten varoiteltiin, että kaikki ulkomaalaiset investoijat poistuvat fasistipersujen myötä tukemast
      Maailman menoa
      35
      3790
    9. Aamun Riikka: sakset tiputtavat 31 000 lasta köyhyysrajan alle

      ✂️ STM:n tuoreen arvion mukaan Riikan leikkaukset pudottavat peräti 31 000 lasta köyhyysrajan alle, kun aikaisempi THL
      Maailman menoa
      61
      3700
    10. Päivän Riikka: Valmet Automotive aloittaa jättimäiset muutosneuvottelut

      😭😭😭😭😭😭😭 Tämäkin vielä, Brutukseni. Että ei olisi Suomen historian pahimmat työttömyysluvut riittäneet, niin Riik
      Maailman menoa
      104
      3660
    Aihe