Kerrostalo-asuntoni keittiössä ja kylpuhuoneessa kuuluu ikäänkuin vesi tippuisi jossakin keittiön ja kylppärin välisessä seinässä.
Olen ostanut asunnon myyjän tekemän remontin jälkeen.
Myyjähän on vastuussa virheistä 2 vuotta, minulla on nyt noin 6 kuukautta aikaa tehdä valitus.
Mutta mistä aloitan?
- otanko yhteyden asunnonvälittäjään ja reklamoin asiasta hänen kauttaan myyjälle?
- otanko suoraan yhteyttä myyjään?
- pyydänkö ensin taloyhtiön huoltomiehen tarkistamaan?
- otanko ensin yhteyttä isännöitsijään?
- tilaanko ensin LVI-alan ihmiset paikalle?
Eli en todellakaan tiedä, mistä aloittaa.
En ole myöskään kyennyt hahmottamaan, missä vika on. En ole löytänyt vettä mistään? Astianpesukone?
Neuvoja kaipailen! Kiitos etukäteen!
Veden tippumis ääni?
7
6075
Vastaukset
- maksaa
Jos osakas on lähes pari vuotta kuunnellut tippuvan veden ääntä asunnossaan ja vasta takuuajan loppupäässä katsonut aiheelliseksi selvityttää asiaa niin maksajasta ei liene epäselvyyttä.
Törkeä huolimattomuus.
Soitto isännöitsijälle ensimmäiseksi.- isännöitsijälle
ihan ensin. ei siellä välttämättä ole vuotoa, vaan putket elävät lämpötilamuutoksien takia.
- kuuluneet
isännöitsijälle kirjoitti:
ihan ensin. ei siellä välttämättä ole vuotoa, vaan putket elävät lämpötilamuutoksien takia.
Tippumisäänet ovat kuuluneet vasta pari kuukautta. Ääni kuuluu hetken aikaa hanojen tai astianpesukoneen sulkemisen jälkeen.
Myös WC-pönttö on pinnaltaan kylmässä kosteudessa.
Ilmojen jäähtymisen myötä tämä ilmiö on tullut esiin.
Asunto on neljännessä kerroksessa. Yläkerrassa pestään pyykkiä aamu seitsemästä klo yhdeksään illalla (harrastaa kirpputori vaate myyntiä), joten vesi on liikkeessä koko ajan.
En vain itse kykene hahmottamaan ongelman syytä eli kait soitan isännöitsijälle.
Talo on rakennettu -72 eikä käyttövesi/viemäröinti remonttia ole tehty.
Vain asuntokohtaisia remontteja isännöitsijän valvoessa, kuten minun asunnossani.
Miten ilmojen kylmyyden vaikutuksen voi todeta...repimättä seiniä auki? - nöitsijä
kuuluneet kirjoitti:
Tippumisäänet ovat kuuluneet vasta pari kuukautta. Ääni kuuluu hetken aikaa hanojen tai astianpesukoneen sulkemisen jälkeen.
Myös WC-pönttö on pinnaltaan kylmässä kosteudessa.
Ilmojen jäähtymisen myötä tämä ilmiö on tullut esiin.
Asunto on neljännessä kerroksessa. Yläkerrassa pestään pyykkiä aamu seitsemästä klo yhdeksään illalla (harrastaa kirpputori vaate myyntiä), joten vesi on liikkeessä koko ajan.
En vain itse kykene hahmottamaan ongelman syytä eli kait soitan isännöitsijälle.
Talo on rakennettu -72 eikä käyttövesi/viemäröinti remonttia ole tehty.
Vain asuntokohtaisia remontteja isännöitsijän valvoessa, kuten minun asunnossani.
Miten ilmojen kylmyyden vaikutuksen voi todeta...repimättä seiniä auki?Asut kerrostalossa, joten tietenkin yhteydenotot tehdään isännöisijälle niin tässä kuin lähes kaikissa muissakin asioissa. Kerrostalossa ei saa tehdä ns. omia juttujakaan kovin paljoa, ilmoittamtta taloyhtiölle esim. isännöitsijän kautta.
Asia on muutenkin todennäköisesti taloyhtiön heiniä, kuten ovat esim. katolta tulevat vesivuodot ilmastointihormien tiivistysten pettäessä jne. - yhteys huoltomieheen
nöitsijä kirjoitti:
Asut kerrostalossa, joten tietenkin yhteydenotot tehdään isännöisijälle niin tässä kuin lähes kaikissa muissakin asioissa. Kerrostalossa ei saa tehdä ns. omia juttujakaan kovin paljoa, ilmoittamtta taloyhtiölle esim. isännöitsijän kautta.
Asia on muutenkin todennäköisesti taloyhtiön heiniä, kuten ovat esim. katolta tulevat vesivuodot ilmastointihormien tiivistysten pettäessä jne.Ilmoitin asiasta isännöitsijälle ja huoltomies tuli "kuuntelemaan" nitinöitä ja tippumisääniä.
Totesi, että äänet johtuvat vain lämmönvaihteluista.
Olen edelleen epävarma, vettä ei näy missään kuitenkaan. Ääni lakkaa, kun nojaan keittiön pesualtaikkoon.
Vesiputken on vedetty ulkopuolelle, eli teräsputket pitkin kylppärin seiniä.
Nyt huomasin, että yksi pidike, joka pitää kuumavesiputkea on kyllä paikallaan, mutta putki on luiskahtanut siltä kohdin ulos?
Ongelma liittyy kuumavesiputkistoon, ääntä ei kuulu, kun laskee vain kylmää vettä. Ääni lakkaa myös, jos kuuman veden laskemisen jälkeen laskee hanasta kylmää vettä.
Pyydänkö taas huoltomiehen paikalle???
- Ziisus!
Kaks vuotta asunu ja kuunellu tiptip ääntä?! Sitten alat tietysti roistomyyjältä vonkua hinnanalennusta?! Voi vittu kun olis kristallipallo ettei koskaan tyhmille vaan mitään möis...
- osaisi lukea ja ymmärtää lu...
Eli alkuperäinen kirjoittaja ei ole kuunnellut kahta vuotta ääniä vaan vasta pari kuukautta..
Ehdotan siis myös että pommitat isännöitsijää niin kauan kunnes homma selviää, nimittäin se on taloyhtiönkin etu että homma selvitetään. vetoa siihen, että jos siellä on vuotoa, niin tulee kalliimmaksi yhtiölle kun korjaus viivästyy, mutta jos vuotoa ei ole niin hyvä vaan että tuli sekin poissuljettua.
Toivotaan pikaista selviämistä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 873247
- 622957
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4332480- 802293
- 742199
- 952026
Toiselle puolikkaalleni
Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j361813- 121626
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan201613Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301450