Sijoituskissa?

mikä on?

Kuulin että rotukissan voisi saada halvalla ns. sijoitukseen. Mitä se tarkottaa?

7

1085

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Se tarkoittaan käytännössä sitä, että kissa muuttaa sijoituskotiinsa asumaan. Kasvattaja voi haluta käyttää kissaa näyttelyissä, jolloin hän maksaa näyttelykulut. Muuten kissan kuluista vastaa sijoituskoti.

      Riippuu sopimuksesta, mutta yleensä kasvattaja teettää sijoituskissalla yhdet pennut, jonka jälkeen kissa siirretään sijoituskodin nimiin. (eli yleensä kissa ei siis varsinaisesti "maksa mitään")

      • kissa muuttaa kotia

        Useimmiten omistaja vie kissansa pois sinulta pentujen teon ajaksi. Noin puolivuotta siinä menee.

        Harkitse todella tarkkaan.


      • .....
        kissa muuttaa kotia kirjoitti:

        Useimmiten omistaja vie kissansa pois sinulta pentujen teon ajaksi. Noin puolivuotta siinä menee.

        Harkitse todella tarkkaan.

        Kyllä kissa useammin tekee pennut kotonaan eikä kasvattajan luona. Ja jos tekisikin kasvattajan luona ei siihen nyt puolta vuotta mene!

        Tänne tietoa kissojen sijoituksesta:
        http://tiuhti.net/~mikki/sijoituskissa.html

        Mutta ihan totta on että tarkkaan kannattaa harkita. Sijoituskissaa ei pidä ottaa sillä perusteella että se on halpa vaan pitää oikeasti olla kiinnostusta kasvatustoimintaan. (ja mahdollisesti näyttelyihin).


      • edullisesti, käy
        ..... kirjoitti:

        Kyllä kissa useammin tekee pennut kotonaan eikä kasvattajan luona. Ja jos tekisikin kasvattajan luona ei siihen nyt puolta vuotta mene!

        Tänne tietoa kissojen sijoituksesta:
        http://tiuhti.net/~mikki/sijoituskissa.html

        Mutta ihan totta on että tarkkaan kannattaa harkita. Sijoituskissaa ei pidä ottaa sillä perusteella että se on halpa vaan pitää oikeasti olla kiinnostusta kasvatustoimintaan. (ja mahdollisesti näyttelyihin).

        eri rotukissayhdistysten sivuilla. Siellä on välillä ilmoituksia kissoista, jotka etsivät kotia. Kyse on usein yhden pentueen tehneestä kissasta, joka päästetään viettämään eläkepäiviä ja myydään omaksi.

        Joskus voi rotukissan löytää myös eläinsuojeluyhdistyksestä. Nyt yksi ystäväni olisi luopumassa kahdesta kiltistä exotic-rotuisesta kissasta, jotka alkavat olla jo kissavanhuksia, 11-vuotiaita. Monet elävät kyllä jotain 15 vuoden ikään. Nämä ovat suloisia rauhallisia pikkutuhisijoita.

        Vanhemmille kissoille voi kyllä alkaa ilmetä sairauksia, että se riski siinä on. Muuten ne ovat helpompia hoitaa, kun eivät hypi kaikkialle ja riehu kuten pennut. Itse olen ihastunut juuri exotic -rotuun, enkä enää muuta ottaisikaan. :) Meille vain ei nuo ystäväni kissat mahdu omien lisäksi.


      • on kuvia eri rotukissoista
        edullisesti, käy kirjoitti:

        eri rotukissayhdistysten sivuilla. Siellä on välillä ilmoituksia kissoista, jotka etsivät kotia. Kyse on usein yhden pentueen tehneestä kissasta, joka päästetään viettämään eläkepäiviä ja myydään omaksi.

        Joskus voi rotukissan löytää myös eläinsuojeluyhdistyksestä. Nyt yksi ystäväni olisi luopumassa kahdesta kiltistä exotic-rotuisesta kissasta, jotka alkavat olla jo kissavanhuksia, 11-vuotiaita. Monet elävät kyllä jotain 15 vuoden ikään. Nämä ovat suloisia rauhallisia pikkutuhisijoita.

        Vanhemmille kissoille voi kyllä alkaa ilmetä sairauksia, että se riski siinä on. Muuten ne ovat helpompia hoitaa, kun eivät hypi kaikkialle ja riehu kuten pennut. Itse olen ihastunut juuri exotic -rotuun, enkä enää muuta ottaisikaan. :) Meille vain ei nuo ystäväni kissat mahdu omien lisäksi.

        http://www.petsie.fi/pets/index.php?query=&typeid=2&breedid=665&area=pets&sort=recent&place=&gender=&month=&year=&color=(Väri)

        Täältä näet erilaisia rotukissoja, avasin linkin exotic-kissojen sivulle. :)


      • luovutus ikä 12 viikkoa
        ..... kirjoitti:

        Kyllä kissa useammin tekee pennut kotonaan eikä kasvattajan luona. Ja jos tekisikin kasvattajan luona ei siihen nyt puolta vuotta mene!

        Tänne tietoa kissojen sijoituksesta:
        http://tiuhti.net/~mikki/sijoituskissa.html

        Mutta ihan totta on että tarkkaan kannattaa harkita. Sijoituskissaa ei pidä ottaa sillä perusteella että se on halpa vaan pitää oikeasti olla kiinnostusta kasvatustoimintaan. (ja mahdollisesti näyttelyihin).

        Laske tosta.


      • se emo
        luovutus ikä 12 viikkoa kirjoitti:

        Laske tosta.

        koko odotusajaksi kasvattajalleen muuttaa! Omassa tapauksessa naaras muutti kasvattajalle 2 viikkoa ennen synnytystä ja takaisin minulle kun pennut 12 viikkoisia :)
        Mutta kuten sanottu niin joka kasvattajalla oma käytäntö ja sopimukset.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1300
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      118
      1137
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      97
      944
    4. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      857
    5. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      275
      826
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      715
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      19
      711
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      699
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      28
      637
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      599
    Aihe