Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kysymys

kädestä

iso stäkki (9000 SB) vs. sinä medium-stäkillä (3000), kädessä JsTc, maksat 300 keskipossasta

potissa flopilla kolme maksua á 300 (900)

flop Ks 9s 4d

iso stäkki minibetsaa 300, välistä foldaus (BB), sinä maksat 300, potissa nyt 1500

turn Qs

iso stäkki miettii ja laittaa all-in

mitä teet?

----------
Näin minä tein:
Kädessä siis saletti suora. Mahdollinen väri vastassa. Vastassa kuitenkin iso stäkki, joka saattaa hyvinkin yrittää ostaa potin. OK, itsellä kädessä suht hyvä pata vielä riverille, jos ei ole bluffi. Tiedossa ei ollut mitään tellejä, koska minua oli pompoteltu turneessa 20 minsaa pöydästä toiseen ja olin tuona aikana ehtinyt pelata noin 5 kättä, joista ehkä kahdessa katsonut flopin ja luovuttanut lopulta.
-----------

Ehkä tein väärin, ehkä en. Mitä mieltä olet? Ja miten itse olisit pelannut? Ison stäkin näkökulmastahan minulla oli juuri ne set-up unelmakortit kädessä. Enkä tosiaankaan maksanut tuota turhautuessani pompotteluun, vaan olisin kestänyt sitä vielä pitkäänkin.

9

606

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -Boker-

      Olisin takuulla maksanut. Jos turnaus olis tohon kaatunut, niin eihän sille olisi mitään voinut. Turnauksessa on pakko ottaa myös riskejä, jos meinaa pärjätä. Mun tuurilla isolla stäkillä olisi ollut takuuvarmasti väri, mutta olisin silti katsonut. Tai viime aikaisia ohivetoja miettien, niin mua vastaan se olis saanut värin vasta riverilla, yhtä isommalla hailla.

      • kädestä

        vihu paljasti 67s pataa, eli väri

        riverillä ei tullut enää pataa, mutta miksipä olisi tullut


      • määä...
        kädestä kirjoitti:

        vihu paljasti 67s pataa, eli väri

        riverillä ei tullut enää pataa, mutta miksipä olisi tullut

        ...arvasin. Eli olisin lentänyt pihalle, niin kuin arvelinkin. Ihmettelen silti edelleen, miksi väri ei tullut vasta riverilla... ; )


      • The Rat
        kädestä kirjoitti:

        vihu paljasti 67s pataa, eli väri

        riverillä ei tullut enää pataa, mutta miksipä olisi tullut

        Tämähän se on ongelma, kun pari vetokättä kohtaa toisensa ja molemmat natsahtavat. Kumpikin pelasi nähdäkseni aika oikein, ei siinä mitään. Vihun olisi voinut ihan hyvin laittaa vaikak Q9:lle... Värin todennäköisyys oli suhteellisen pieni kun omastakin kädestä löytyi samaa maata, mutta silti...

        Isolla potilla on mukava pelata. :)


    • ei näin

      Teet kädessä kaikki virheet mitä voi yhdessä pokerikädessä tehdä. Maksat preflop, et yritä ostaa pottia missään kohdassa ja menet katki vaikka vihu kertoo, että hänellä on isokäsi.

      • The Rat

        Nähdäkseni tuollaisella vetokädellä pf limppaus on täysin perusteltua toimintaa.

        Flopin jälkeen olisi toki voinut panostaa ja katsoa mitä vihu vastaa. Panostuksen olisi vain pitänyt olla aika iso suhteessa stakkiin, että sillä olisi saanut pakotettua isommalla stakilla olevan vihun kippaamaan vetokäden - ja sitten kun sillä olisin ollut vaikka kaksi paria... Ikävää, lopputulos sama kuin nyt.

        Yhden selkeän virheen aloittaja nähdäkseni teki, ja se oli maksu väliinvedolla (potissa silloin 1200, maksu 300). Neljä outtia antaa prossiksi jotain luokkaa 16, kun siitä vähennetään patarouva (joka on vähän kyseenalainen), jää osumisprossiksi jotain 12. Ei ole oddseja, varsinkaan isoa stakkia vastaan...


      • Pokerprot
        The Rat kirjoitti:

        Nähdäkseni tuollaisella vetokädellä pf limppaus on täysin perusteltua toimintaa.

        Flopin jälkeen olisi toki voinut panostaa ja katsoa mitä vihu vastaa. Panostuksen olisi vain pitänyt olla aika iso suhteessa stakkiin, että sillä olisi saanut pakotettua isommalla stakilla olevan vihun kippaamaan vetokäden - ja sitten kun sillä olisin ollut vaikka kaksi paria... Ikävää, lopputulos sama kuin nyt.

        Yhden selkeän virheen aloittaja nähdäkseni teki, ja se oli maksu väliinvedolla (potissa silloin 1200, maksu 300). Neljä outtia antaa prossiksi jotain luokkaa 16, kun siitä vähennetään patarouva (joka on vähän kyseenalainen), jää osumisprossiksi jotain 12. Ei ole oddseja, varsinkaan isoa stakkia vastaan...

        Toi preflop- peli meni ihan vituksi. 10 BB:n stakilla pusketaan tai foldataan ennen floppia.
        10BB:tä ei riitä vetämään väriä tai suoraa.
        Eli sä olet paisti.


      • The Rat
        Pokerprot kirjoitti:

        Toi preflop- peli meni ihan vituksi. 10 BB:n stakilla pusketaan tai foldataan ennen floppia.
        10BB:tä ei riitä vetämään väriä tai suoraa.
        Eli sä olet paisti.

        Stäkkihän oli 3000sb:tä, eli 1500 BB:tä. Eiköhän sillä ole varaa limpata vielä.

        Tosin sitä en sitten ymmärrä, miten maksu voi olla 300 pikkublindia. Eli joko alkuperäiseltä on jäänyt jokin hieman olellinen osa kertomatta, tai sitten on mennyt blindit ja dollarit jossain välissä sekaisin (veikkaisin jälkimmäistä).


      • lollerzzz
        The Rat kirjoitti:

        Stäkkihän oli 3000sb:tä, eli 1500 BB:tä. Eiköhän sillä ole varaa limpata vielä.

        Tosin sitä en sitten ymmärrä, miten maksu voi olla 300 pikkublindia. Eli joko alkuperäiseltä on jäänyt jokin hieman olellinen osa kertomatta, tai sitten on mennyt blindit ja dollarit jossain välissä sekaisin (veikkaisin jälkimmäistä).

        Heh 1500 BB stäkki. Aika deepstack-turnaus. :D

        No joo eiköhän se kuitenki ollu 10BB stäkki ja 10BB stäkillä limppaus keskipositiosta JTo kaltaisella kuralla on paistipeli imo.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      71
      2338
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2113
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1738
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1547
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1536
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1475
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1439
    8. 52
      1298
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      75
      1258
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe