Kuukautiskivut/ Dr. Reckeweg R 75

annipanniranni

Hei!

En ainakaan löytänyt keskustelua tästä, mitä tahdon kysyä. Vaivanani ovat vaikeat kuukautiskivut, joihin käytän Buranaa kohtuullisin määrin n. kolmena päivänä kuukaudessa. Oireilen alakulon lisäksi infernaalisin vatsakivuin, selkäsäryin sekä reisikivuin, pahoinvointia ja ripulia unohtamatta. Jos en ota oikeaan aikaan Buranasatsia, joudun makaamaan sängyssä tunteja odottaen riittävän kivunlievityksen tason saavuttamista. En yritä liioitella asiaa vaan kertoa mahdollisimman todenmukaisesti, koska oireet ovat pahentuneet kuukautisten alkamisvuosista.

Ne alkoivat 13vuotiaana, ollen alusta asti säännölliset. Alussa en kokenut juuri minkäänlaisia oireita, ainakaan muutamaan ensimmäiseen vuoteen. Noin 17 vuoden paikkeilla alkoivat kivut ja huonovointisuudet lisääntyä kuukautisten ohessa. Säännöllisinä ovat pysyneet aina. 17vuotiaana sain sietämättömän kipukohtauksen kuukautisten aikana, jolloin gynegologi löysi kananmunan kokoisen kystan munasarjasta (tai johtimesta tai jotain, missä se nyt tarkalleen voi olla?). Sain lähetteen sairaalaan jossa se piti leikata (?) tai joka tapauksessa poistaa. Kun menin sairaalaan toimenpidettä varten, se olikin häipynyt itsestään, onneksi. Sen jälkeen sen kaltaisia mielettömiä kipuja ei ole ollut, eikä niin ollen tietääkseni myöskään kystia.

Nyt olen 26vuotias ja kivut ja huonovointisuus ovat ennallaan. Todella sietämättömät, mutta tavanomaiset. Jostakin syystä tuli tämä minulle jo normaali asia puheeksi ohimennen isoäitini kuullen, ja hän oli mennyt omin päin luontaiskauppaan hakemaan ruttojuurta, jota on itse 50luvulla käyttänyt samaan ongelmaan ja saanut avun. Kyseinen tuote on nykyään Suomessa kielletty eikä täältä saa ostaa sitä, mutta hänelle oli suositeltu (siis minulle ) tuotetta "Dr. Reckeweg R 75". Googletin tuon nimen ja sain selville vain että se on homeopaattinen valmiste ja kuukautiskipuja varten. Nyt haluaisinkin tietää tuotteesta kaiken. Itse en siis ole kärsinyt sen kummemmin kuukautisteni luonteesta, monet vuodet on jo sujunut hyvin tuon yhden kystakokemuksen jälkeen. Pärjään Buranalla ja tamponeilla, jotka ovat myös jostakin syystä helpottaneet oloani kuukautisten aikana. Jos jollakin on samoja kokemuksia muuten, olisi kiva kuulla :)

Tiedän, ettei homeopaattisista valmisteista ole haittaa, mutta silti tahtoisin tietää tästä tuotteesta ja sen käytöstä jotakin, pakkauksessa kun ei suomenkielistä selvitystä. Jostakin syystä en tahtoisi myöskään täysin turhaan käyttää tätäkään tuotetta.

14

3935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valitettavasti

      Homeopaattiset valmisteet ovat ravistettua vettä, joka joskus imeytetään sokerirakeisiin. Valmisteen käyttäohjeessa ei ole mitään käyttötarkoitusta mainittu sen takia, että tehottomia valmisteita saa myydä, kun niille ei ilmoiteta käyttötarkoitusta. Jos aletaan väittämään, että troppi olisi tarkoitettu johonkin vaivaan, niin sitten teho pitäisi osoittaa.

      Luontaiskauppiaat tietenkin puhuvat asiakkailleen ihan mitä vaan.

      • Nimetön

        heippa! aloittajan kertomus oli kuin mun suusta! itse olen kärsinyt kovista,todella kovista,mutta kuitenkin vielä "siedettävistä" menkka kivuista.. sitten yhden kerran tuli aivan kamala kipukohtaus ja jouduin lääkärille menemään,ihan hirveä siis, tutkittiin kaikki ym. lääkäri sanoi kystasta munasarjoissa ja että niitä tulee suurelle osalle naisia ja häviävät itsestän,että ei siitä johdu kivut,,ja asia jäi siihen.sain mahalääkkeet ja niitä söin ja vatsakivut meni ohi. no siitä on nyt n.2v aikaa,,ja viime viikolla sama toistui,alkoi yhtä pahana, mutta lääkäriin en mennyt vaan särkylääkkeillä kotona tuskissani olin,ja sain sen niillä lievitettyä. onneksi. mietinkin että mistä voisi johtua. ja olen miettinyt yhteyttä kun alavatsani on sellainen pallo, aina, vaikka urheilen paljon,en ole lihava,niin se alavatsa on aina sellainen..että olisikohan mahdollista että siellä joku kysta muhii joka pitää sen sellaisena.. asia tuli mieleeni kun muistelin että tuttavani joskus puhui kun häneltä leikattiin jotain munasarjoista,johtimista, ja hän sanoi että alavatsa pieneni,ja että ei ollut tajunnut että olikin johtunut siitä... mutta itse olen niin pelokas ettei ole uskallusta selvittää asiaa,,:-(


      • annipanniranni
        Nimetön kirjoitti:

        heippa! aloittajan kertomus oli kuin mun suusta! itse olen kärsinyt kovista,todella kovista,mutta kuitenkin vielä "siedettävistä" menkka kivuista.. sitten yhden kerran tuli aivan kamala kipukohtaus ja jouduin lääkärille menemään,ihan hirveä siis, tutkittiin kaikki ym. lääkäri sanoi kystasta munasarjoissa ja että niitä tulee suurelle osalle naisia ja häviävät itsestän,että ei siitä johdu kivut,,ja asia jäi siihen.sain mahalääkkeet ja niitä söin ja vatsakivut meni ohi. no siitä on nyt n.2v aikaa,,ja viime viikolla sama toistui,alkoi yhtä pahana, mutta lääkäriin en mennyt vaan särkylääkkeillä kotona tuskissani olin,ja sain sen niillä lievitettyä. onneksi. mietinkin että mistä voisi johtua. ja olen miettinyt yhteyttä kun alavatsani on sellainen pallo, aina, vaikka urheilen paljon,en ole lihava,niin se alavatsa on aina sellainen..että olisikohan mahdollista että siellä joku kysta muhii joka pitää sen sellaisena.. asia tuli mieleeni kun muistelin että tuttavani joskus puhui kun häneltä leikattiin jotain munasarjoista,johtimista, ja hän sanoi että alavatsa pieneni,ja että ei ollut tajunnut että olikin johtunut siitä... mutta itse olen niin pelokas ettei ole uskallusta selvittää asiaa,,:-(

        Itselläni ei ollut mitään ulospäin näkyvää muutosta silloin kystan ollessa "elossa". Kipukohtaus oli ainoa oire. En siis havainnut mitään "pallomaisuutta" tai muutakaan vaikka olen hoikka. Luulen ainakin ettei tuollainen kysta voi tehdä ulospäin näkyvää kohoumaa, vaikka itsellänikin kysta oli kananmunan kokoinen.

        Ja kuten sanottu, 9 vuoteen ei niitä ole riesana ollut, tuo oli ainoa kerta kun sellainen on tullut. Ja se olisi pitänyt poistaa sairaalassa nimenomaan sen huomattavan koon takia. Kyllähän ne normaalisti tyhjenevätkin itsestään mutta ilmeisesti sen kokoisen ei enää oletettu menevän itsestään ohi.

        Tuota homeopaattista valmistetta en siis ole itse ostanut, enkä ollut tietoinen että sellainen minua varten käydään ostamassa. Juuri siitä syystä halusinkin kuulla, mikä siinä muka on se vaikutus. Itse en ole koskaan uskonut homeopatiaan. Siitä kertoo varmaan sekin, että käytän Buranaa kuukautiskipuihin.

        Hyvää kevättä vaan kaikille :)


    • varovaisuutta, harkintaa

      Reckewegin tuotteissa on useita lääkeaineita ja jopa samassa potenssissa. Näiden eri lääkeaineiden yksittäiset vaikutukset ovat moninaiset ja yhteisvaikutus? Tämäntyyppisten tuotteiden kritisointi liittyy yleensä siihen, että laimennosaste on useilla aineilla sama ja lisäksi useiden aineiden yhteisvaikutus on melkoinen arvoitus. Sama pätee ei-homeopaattisiin valmisteisiinkin (yrtit). Joillakin henkilöillä yhteisvaikutus on erinomainen, toisilla jopa katastrofi.

      Itselläni Reckeweg (ei kuitenkaan kysymäsi tuote) toimi ja ei toiminut. Yhdessä suhteessa meni paremmin ja toisessa vakavasti huonommin. Tapahtumasta on kulunut yli vuosi ja edelleen koetan löytää ratkaisua lääkkeen käytön aikana ilmitulleeseen ongelmaan. Jälkeenpäin ajatellen olisin ottanut tuntematonta valmistetta huomattavasti varovaisemmin, tarkkaillut oireita ja pitemmän harkinnan jälkeen joko jatkanut lääkitsemistä tai lopettanut sen.

      Klassinen homeopatia käyttää yhtä valmistetta kerrallaan ja tässä suhteessa lääkitsemistä on helpompi arvioida.

      • sopiiko?

        Millaisen haitan Reckewegin valmiste sinulle aiheutti, jos se ei ole vuodessa parantunut?


    • Käy kuitenkin homeopaatin l...

      Hei!

      Dr. Reckeweg lääkkeissä on aina monta erilaista aineita jotka vaikuttavat tiettyyn vaivaan.
      Minä olen käynyt jo yli 10 vuotta homeopaatin hoidossa ja suosittelen, että menet käymään ammattillisen homeopaatin luona. Nämä 'komplexi homeoapatia tuotteet' toimivat yleensä niin kun lastari.. ja minun kokemukseni mukaan on aina parempi hoitaa syytä, eli se mikä aiheuttaa ne vaivat, vain silloin saat oikeasti pysyviä tuloksia.

      R75 sisältää:

      Caulophyllum thalictroides
      Chamomilla
      Cimicifuga
      Cuprum aceticum
      Magnesium phosphoricum
      Viburnum opulus

      Kaikki nämä aineet käytetään homeopatiassa krampeiden ja kipujen hoidossa. Chamomilla hoitaa hermot. Caulophyllum ja Cimicifuga hormoonitoiminta ja Magnesium ja Cuprum kramppeja kehossa ja Viburnum hoitaa kramppeja kohdussa.

      Toivotaan, että se auttaa sinua.
      Tunnen hyviä homeopaatteja Helsingissä ja Jyväskylässä, jos tarviset yhteystietoja.

      Terveisin,

      SaRiVa

      • sisältää..

        myöskin tuota cimicifugaa ja eikös se ole tähkäkimikkiä, joka on todettu aiheuttavan maksavaurioita? Suomessa ei pitäisi enää olla markkinoilla em. ainetta sisältäviä luontaistuotteita.


      • Lääkintälaitokselta
        sisältää.. kirjoitti:

        myöskin tuota cimicifugaa ja eikös se ole tähkäkimikkiä, joka on todettu aiheuttavan maksavaurioita? Suomessa ei pitäisi enää olla markkinoilla em. ainetta sisältäviä luontaistuotteita.

        Homeopaattiset lääkkeet eivät ole luontaistuotteita.


      • maallikolta..
        Lääkintälaitokselta kirjoitti:

        Homeopaattiset lääkkeet eivät ole luontaistuotteita.

        pilkunsahajalle, että oli sitte kysymys homeopaattisesta tai luontaistuotteesta, niin sisältää kuiteskin tähkäkimikkiä..


      • valmisteissa
        maallikolta.. kirjoitti:

        pilkunsahajalle, että oli sitte kysymys homeopaattisesta tai luontaistuotteesta, niin sisältää kuiteskin tähkäkimikkiä..

        aineiden määrät ovat tosi pieniä, niin että ne eivät aiheuttaa myrkytystä. Homeopaattisia aineita tehdään muistakin myrkyllisistä aineista, mutta kun laimennetaan tarpeeksi pitkälle, niin kemiallisesti laskettuna niissä ei enää ole ainetta jäljellä. Mutta parantava voima on.


      • miten kestää....?
        valmisteissa kirjoitti:

        aineiden määrät ovat tosi pieniä, niin että ne eivät aiheuttaa myrkytystä. Homeopaattisia aineita tehdään muistakin myrkyllisistä aineista, mutta kun laimennetaan tarpeeksi pitkälle, niin kemiallisesti laskettuna niissä ei enää ole ainetta jäljellä. Mutta parantava voima on.

        Hei!
        Piti nyt itsekkin ruveta tänne kirjoittamaan, kun tuntuu, että monella muullakin on kuukautiset yhtä tuskaa...Omani alkoivat ala-asteella ja ne olivat silloin jo erittäin kivuliaat ja niihin ei burana tai mikään muu vastaava auttanut. Joduin olemaan aina 3-4 päivää kuukaudesta pois koulusta, koska minua alkoi huippaamaan, tuli erittäin huono olo, ruokaa ei saanut alas ja oli niin kovat tuskat, että en edes pystynyt istumaan! Kotona vaan makasin sängyssä ja koitin ottaa särkylääkettä, mutta se ei auttanut. Ylä-asteella meno jatkui samana ja äitini passitti minut gynelle. Gyne tutki minut ja sanoi, ettei löytänyt mitään erikoista. sanoi vaan että kyllä ne kivut varmaan rupee hiukan hellittämään, kun "vanhenen". Hän määräsi minulle Mercilon e-pillereitä ja Miranax-tulehduslääkettä, joiden avulla lihosin yli 10 kiloa ja kivut vain pysyivät.Ja koska jouduin syömään niin paljon miranaxia, jouduin hankkimaan sitä varten vatsaa rauhoittavan lääkekuurin pantoprazolin (vai miten kirjoitetaan?) Viime vuonna menin sitten eri gynelle ja hän myöskin sanoi, ettei löytänyt mitään erikoista ja vaihtoi mercilon lääkkeeni yasminelleen.
        Aloittaessani yasminelle-kuurin, kivut pysyivät varmaan vielä kaksi kuukautta ja sitten ne loppuivat kuin seinään. Kivut pysyivät poissa varmaan kolme kuukautta ja alkoivat taas, mutta nyt pahempina. Olen nyt 20 ja en voi harrastaa seksiä kihlattuni kanssa, koska koko alavatsaani alkaa särkeä aivan hirveästi! Siis vaikka viimeisistä kuukautisista olisi ollut yli kaksi viikkoa.(Ennen yasminelle-kuuria tällaistä ei tapahtunut.) Ja kuukautisten aikana kivut ovat vielä suuremmat, tuntuu kuin oikein luita vihloisi, ei pysty kävelemään, ei istumaan, eikä tekemään mitään muutakaan!! Monta kertaa on tullut tippa linssiin, kun on niin paljon sattunut!
        Monesta varmaan tuntuu, että liioittelen, mutta kaikki mitä kerroin pitää paikkansa. En tiedä mitä enää oikein tekisin, kun kerta kaks gyneä on jo minut tutkinut, eivätkä ole löytäny mitään, mikä selittäisi suunnattomat kivut...? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...


      • niksauttajalle
        miten kestää....? kirjoitti:

        Hei!
        Piti nyt itsekkin ruveta tänne kirjoittamaan, kun tuntuu, että monella muullakin on kuukautiset yhtä tuskaa...Omani alkoivat ala-asteella ja ne olivat silloin jo erittäin kivuliaat ja niihin ei burana tai mikään muu vastaava auttanut. Joduin olemaan aina 3-4 päivää kuukaudesta pois koulusta, koska minua alkoi huippaamaan, tuli erittäin huono olo, ruokaa ei saanut alas ja oli niin kovat tuskat, että en edes pystynyt istumaan! Kotona vaan makasin sängyssä ja koitin ottaa särkylääkettä, mutta se ei auttanut. Ylä-asteella meno jatkui samana ja äitini passitti minut gynelle. Gyne tutki minut ja sanoi, ettei löytänyt mitään erikoista. sanoi vaan että kyllä ne kivut varmaan rupee hiukan hellittämään, kun "vanhenen". Hän määräsi minulle Mercilon e-pillereitä ja Miranax-tulehduslääkettä, joiden avulla lihosin yli 10 kiloa ja kivut vain pysyivät.Ja koska jouduin syömään niin paljon miranaxia, jouduin hankkimaan sitä varten vatsaa rauhoittavan lääkekuurin pantoprazolin (vai miten kirjoitetaan?) Viime vuonna menin sitten eri gynelle ja hän myöskin sanoi, ettei löytänyt mitään erikoista ja vaihtoi mercilon lääkkeeni yasminelleen.
        Aloittaessani yasminelle-kuurin, kivut pysyivät varmaan vielä kaksi kuukautta ja sitten ne loppuivat kuin seinään. Kivut pysyivät poissa varmaan kolme kuukautta ja alkoivat taas, mutta nyt pahempina. Olen nyt 20 ja en voi harrastaa seksiä kihlattuni kanssa, koska koko alavatsaani alkaa särkeä aivan hirveästi! Siis vaikka viimeisistä kuukautisista olisi ollut yli kaksi viikkoa.(Ennen yasminelle-kuuria tällaistä ei tapahtunut.) Ja kuukautisten aikana kivut ovat vielä suuremmat, tuntuu kuin oikein luita vihloisi, ei pysty kävelemään, ei istumaan, eikä tekemään mitään muutakaan!! Monta kertaa on tullut tippa linssiin, kun on niin paljon sattunut!
        Monesta varmaan tuntuu, että liioittelen, mutta kaikki mitä kerroin pitää paikkansa. En tiedä mitä enää oikein tekisin, kun kerta kaks gyneä on jo minut tutkinut, eivätkä ole löytäny mitään, mikä selittäisi suunnattomat kivut...? Nyt olisi hyvät neuvot tarpeen...

        vai mitä nämä selänsuoristajat oikein ovat, niin ne laittaa sun lantion alueen luut kohdilleen, niin loppuu tuollaiset kivut.

        Ongelma ei ole selässä joten tavalliset selkärangan kuvat eivät näytä mitään vaan ongelma on lantion alueen selkärangan nivelissä ja sitä varten siitä täytyy ottaa myös sivusta kuva, ei pelkästään edestä.


    • oiaUIJHA
    • kattiira

      Mulla auttanu synnärillä kipuihin ja erityisesti suosittelen jälkisupistuksiin samalla myös kohtu palautunut nopeammin. Varmasti myös hyvä kovii menkkakipuihi mut niihinki varmaa se 15min välein otettuna toimii parhaiten (jos siis kovat kivut)

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5454
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2416
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1947
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      47
      1658
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1581
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1378
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1287
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      9
      1259
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1229
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1183
    Aihe