Onko tästä kenelläkään kokemuksia - hyviä tai huonoja. Tekisi mieli, mutta hintaa on aikatavalla.
Kuvauskohteet luonto, maisemat, linnut - kaikkea mahdollista.
Kamerana Canonin digijärkkäri.
Toivotaan asiallista keskustelua - ei mitään turhaa vääntöa ja oletuksia, vaan todellisia kokemuksia ko. tuotteen omistavilta.
Canon EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM
17
5724
Vastaukset
- tuosta lasista
Tarkentaa hitaammin ja piirtää huonommin kuin tällä hetkellä käytössä oleva 400mm/f5.6 L USM.
Lentäviin lintuihin ja liikkuviin kohteisiin tarkentaminen tuolla zoomilla on vaikeampaa kuin tällä.
Suosittelisin 400mm/f5.6 L USM hankkimista ennemmin.- putkinäkökö
Minusta tämä Canon EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM on paljo parempi yleiskäytössä ja on hyvä vaikka ei ole L-sarjaa. Siinä saa todella rahalle vastineen.
http://www.objektiivi.info/objektiivi_info/Canon/ef 70 300 f4 0 5 6 is usm/409 - Pekka-
putkinäkökö kirjoitti:
Minusta tämä Canon EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM on paljo parempi yleiskäytössä ja on hyvä vaikka ei ole L-sarjaa. Siinä saa todella rahalle vastineen.
http://www.objektiivi.info/objektiivi_info/Canon/ef 70 300 f4 0 5 6 is usm/409Tuosta kannattaa ostaa se kompakti DO-versio.
Oiva peli matkakäyttöön. - Olekaan
Pekka- kirjoitti:
Tuosta kannattaa ostaa se kompakti DO-versio.
Oiva peli matkakäyttöön.Se on tietysti pieni ja kiva, mutta optinen laatu ainakin ensimmäisissä ei vastannut ollenkaan hintaa ja oli tuota halvempaa IS-mallia heikompi.
Do objetiiveissa on vielä ongelmana bandning. - Pekka-
Olekaan kirjoitti:
Se on tietysti pieni ja kiva, mutta optinen laatu ainakin ensimmäisissä ei vastannut ollenkaan hintaa ja oli tuota halvempaa IS-mallia heikompi.
Do objetiiveissa on vielä ongelmana bandning.Käytännössä tuo DO-versio on erittäin hyvä.
Joku teoreettinen ongelma ei näy kuin testikarttoja kuvatessa.
Tuo lasi on sellainen jota viitsii oikeasti kantaa mukana reissussa. Laatu on takuulla riittävä.
Esimerkiksi Michael H. Reichmann on hehkuttanut sitä parhaana matkalasina vuosikausia.
http://www.luminous-landscape.com/reviews/lenses/Canon-70-300mm.shtml
Ei se täydellinen ole, mutta hyvä kompromissi laadun, hinnan, polttovälin ja kannettavuuden suhteen.
Aivan halpahan ei tuokaan kyllä ole...
- Kairafotari
Valovoima tuossa putkessa on avainkysymys. Jos sinulla on Canon jossa voit käyttää ISO arvoja jotka ovat reilusti vähintäin 800:aa suurempia, ja kohina pysyy kurissa niin kaipa se toimii. Hämäräkuvaaminen, esim. liikkuvat kohteet, vaatii kunnolla valoa.
- Onko kokemuksia
Canon 450d.
- Onko kokemuksia
Onko kokemuksia kirjoitti:
Canon 450d.
En ole miljonääri, joten hinta-laatusuhde on oleellinen tekiä hankintaa suunniteltaessa.
- verrata
Optisia ominaisuuksia. Ei do malli kovin skarpilta vaikuta.
- Tietoa.
Toiset tykkää ja pitää objektiivia suorastaan legendana, mutta toiset ei tykkää.
Toisia oudoksuttaa pumppuzoomi, joka venyy "puolen metrin mittaiseksi".
Objektiivi on kyllä kohtuullisen hyväpiirtoinen, mutta ei pärjää esim. kiinteälle f5,6/400 L USM:lle.
Vakaaja kuitenkin helpottaa käsivarakuvausta ja käsivaratulokset voikin olla tuota kiinteää 400 millistä onnistuneempia.
Hyvin suosittu objektiivi, mutta ei minkään legendan arvoinen. - jiggaaja
Kohta pari vuotta kyseisellä putkella kuvannut, ja täysin tyytyväinen ollut. Sen vakaaja on ihan uskomaton. Verrokkina minulla on sigman 300 mm:nen F 2,8.Tuolla canonin 400:lla onnistuu useammin hämärissä olosuhteissa, kuin selkeästi valovoimaisemmalla sigmalla ja tämä johtunee yksinomaan canonin vakaajasta.
Kyseistä putkea ostaessa vertailin sitä alkuperäiseen "haaveeseni", eli 300 mm: F 4:seen.
Tarkennuksen nopeudessa niissä olosuhteissa ei ollut mitään eroa.
Niin siinä vain kävi,että vaaka kallistui tuon 100-400:n puoleen, enkä ole katunut.Menetin puoli aukkoa, mutta sain 100 mm:ä lisää.
Piirtää tosi mallikkaasti F 8.n aukolla.
Sen etuna esimerkiksi tuohon sigmaan on sen keveys. Sillä jaksaa kuvailla pitkänkin päivän.
Jos parempaa mielit, niin huimasti enemmän joudut satsaamaan.
Ainut moite on, ei toimi 2x telejatkeen kera.- Pekka-
Jos vertaat 300/4L IS:ää ja 400/5.6L:a niin menetit aukon ja IS:n
Muutoinhan tuo 400/5.6 on oiva peli. - DigiHiki
Pekka- kirjoitti:
Jos vertaat 300/4L IS:ää ja 400/5.6L:a niin menetit aukon ja IS:n
Muutoinhan tuo 400/5.6 on oiva peli.Viestissä luki: "Menetin puoli aukkoa, mutta sain 100 mm:ä lisää".
Ei se IS mihinkään katoa eli ei sitä menetetä... - Pekka-
DigiHiki kirjoitti:
Viestissä luki: "Menetin puoli aukkoa, mutta sain 100 mm:ä lisää".
Ei se IS mihinkään katoa eli ei sitä menetetä...Eikös tuo kiinteä 400/5.6 ole ilman vakaajaa?
Jos taas kirjoitit tuosta zoomista niin sitten on eri juttu, ymmärsin väärin.
300/4LIS ja tarvittaessa 1.4 konvertteri on aika mukava edullinen lintulasi. Kuitenkin se 100-400 zoomi on aina tapissa, millejä ei oikeastaan koskaan ole liikaa.
--
- Onko kokemuksia
Kiitos vastauksista. En etsinyt sinäänsä vaihtoehtoja, vaan kokemuksia. niitä tuntui olevan ja ne vahvistivat hankinta-ajatustani.
Tietenkin, jos olisi rahaaa mahdottomasti, löytyisi varmasti muitakin vaihtoehtoja. Kaikki tuotteethan ovat yleensä kopromisseja ja sen mukaan tätä valintaa pitää tehdä. Minulla vaikuttaa mm. hinta-laatusuhde, käytettävyys ja luotettavuus. Arvostan myls zoomia koska en halua jatkuvasti vaihtaa objektiivia - täsät tietenkin joutuu hieman kärsimään laadussa - vai joutuuko todella? En ole ammattikuvaaja, joten kuvan laatdun ei tarvitse olla täydellisen täydellistä.- fredmirandasta
Siellä on useiden käyttäjien arvosteluja ja niistä on laskettu keskiarvot jokaiselle putkelle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 854578
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺864416Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433759Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli173572Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402977Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102784En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä212711IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392113Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581758Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1101316