Ettenkö muistais

Kutsun kuulen, nään
huojuu onnenpuut
matkaan kesään.

Onnen pesään
sielun kesään.

Kesään
ei vankeja ei vangitsijoita
aamun siivet päivään
iltaan yöhön suojan loi.

!..!..!

Väijyi miekka
kylmänvangeiks kylmiin juomiin
jäähileiks salvoiks.

Kylmäntimanteiks
kristalleiks tunteettomiks
hengitys kylmäks huurteeks
jäiseen helisevään sineen.

Selviytyäkseen kesään
unenhuoneen ovi aukeaa
sulaa jääkenttä
sulka yksitellen herää.

Kiteytynny jääks
rakkaudeks sulaa
kesän teille huojuville
taipuisille tanhuville

Ettenkö muistais

Sinne

10

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kaaru

      Tämän vuoden
      toivotuksia
      Sinulle Liisa

      • kaaru Sinä

        Ois kuis nokassas tois
        oljypuun lehvä?
        Kesää rakkautta kohti
        sielumme lento.

        Käsiäni onnesta
        yhteen hieron
        kiitospullia sulle.

        Tästä on hyvä jatkaa
        vuoden uudella tiellä
        lenkille kohta,
        on varmaa pakkasherra
        poskista nipistää.

        Kiitos vielä
        hyvää alkanutta viikkoa....Liisa


    • *MURUKULTA*

      Ettenkö muistaisi,, ja kauniisti 'muistat'
      sanoin - rivin- säkein niin kauniitten!
      Jälleen hieno runo Liisa kerrassaan, kuulee kuinka runo pulppuaa sinun sisältä,
      omin hienoin tuntein ja laskeutuu paperille!

      Kirpakasta pakkaspvästä vilkuttaa Murukulta Suomiäidin lanteilta sinne Suomiäidin helmaan! :D

      • Kuulet et ihan pulppuaa?
        Kesää missä virtaa nuo,
        kirkkaat iloisesti juoksevat,
        toivonlaulut, kutsuvat uudestaan.
        Muistan ovea,
        vihannoi laaksot pellot,
        rakkaus sirotellu,
        valon teitä niille,
        saattelee sydämiä särkyneitä.

        MURUKULTA
        sydämellinen kiitos viestis lämmitti.
        Sinulle teilles Hyvää Loppiaista..Liisa


    • mies-v57

      On helppo myöntää että kaipaan häntä,
      niin kuin jäätynyt hiekkaranta kesää
      ja lämmintä vettä. Kuin lennossaan väsynyt
      lintu lepo oksaa. Uupunut ihminen lohdullista
      sanaa toiselta ihmiseltä. Kosketusta.

      Itkenkin ikävääni ja jos ne kerääntyisi
      samaan kohtaan, niistä muodostuisi virta.
      Suolainen putous joka kertoisi ääneen,
      miten suuri on kaipuuni. Kuinka syvällä
      minussa se elää. Joka päivä.

      Kuitenkin minä toisinaan hänelle hymyilen.
      Ja tiedän että hänen hyvä. Tunnen että
      hän tanssii kanssa enkeleiden. Kaitsee
      Rakkaudellaan taivaan vuohen. Eikä minua
      tule koskaan unohtamaan. Eikä mitä olimme.

      Kerran kun minun aikani on täysi, vaellukseni
      jossain määrätty tiensä päähän, minä tulen
      hänet taas tapaamaan. Näemme jälleen
      pitkästä aikaa ja alamme uudella aikaa
      toisiamme Rakastamaan. Siksi hymyilen.

      Enkeleille ja kuolemattomalle Rakkaudelle.


      http://www.youtube.com/watch?v=ZNgSlfz4ILU


      Kiitos runostasi.

      Toisinaan ihminen jähmettyy
      ja puutuu kokonaan.

      Yksi sanakin tuntuu olevan
      liikaa. Lause kuin avaruus.
      Keskustelu ikuisuus.

      Rakkaus kaiken ja kaikki
      nöyristää.

      Koskettavaa ja kaunista,
      erilaistakin, tekstisi.

      Runoa isolla ärrällä.

      Runoa aidoimmillaan säkeinä,
      tekstinä, ajateltuna.

      Ei voi olla ihastumatta.

      Hieno runo sinulta.

      Voimia valkoiseen ja
      kuuraiseen päivääsi.

      • Mis jäätyneet siivet paikoillaan,
        toivonsäde lankeaa ja
        avautuu kesään tie,sinne vie.

        Ehkä muisti siivet,
        sivalluksia kylmien tuulien,
        iskuja vastenkasvojen,
        irrottautuessa sulan yksitellen?

        Niinhän elämäntien
        erilaisisuutta sielä hyvinki paljon.
        Ois kauheeta jos ois suoraa putkee,
        katoais elämän ote, mielenkiinto sammuis.

        mies-57
        Upeasta runostas, niissä sydämen askelia.
        Joissa henkii valon tietä,
        ylitetty vuoria jyrkänteitä, alas.

        Kokonaisuus laulun myötä
        lämmin kiitos pakkasaamusta.
        Hyvää Loppiaista...Liisa


    • lindalinda1

      joka on täynnään katseenvangitsijoita.

      Kylmäntimantit, kristallit ja helisevä sini.
      Unenhuoneen aukeaminen ja rakkauden sulaminen
      huojuville taipuisille tanhuville, tuossa vain
      muutamia lainauksia runostasi.

      Kaunista ja herkkää, niin kuin Sinä sen vain kir-
      joittaa taidat Liisukka.

      Kiitos lukunautinnosta.

      • Aamun tanhuville , oksille kuuraisille.
        Inspiroi esiin kiteisks timanteiks.
        Perhonen
        sekös jo heränny, kesken talven?
        Johan olinki oottannu,
        koska vois niin lentää?
        Ettei nämä ajanjäät vanginaan
        vois loimilankojani enää pitää?

        lindalindal1
        Etees tupsahdan ja itsessä koen
        kesää miss ei oo vankeja, ei vangitsijoita.
        Siihen uskoen ja muittenki elää,
        Sinä niin kauniin kuvan palautteessas,
        sydämeni seiniin, kiitos jää.

        Juhlat Loppiaiseen loppuu
        aurinkoista päivää huurteisin oksin...Liisa miettein


    • Kesäänkin ennättää viemään.
      Runosi oli ihanaa luettavaa.
      Ja kaunista Uutta Runovuotta vielä kerran Liisukka @?@

      • Odotuksessa kapaloituna,
        huurteisessa puvussaan,
        narskahtavassa lumessa,
        vielä hetki,
        kesäsiiville toiviontie.

        Margitta
        Sinutki vesien kutsuvien luo,
        mikä riemu, suuri huuto....IHANAA!!!
        Hymy ei oo jäässä, Liisa kiittää

        Hyvää loppiaista


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      167
      1613
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      104
      941
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      753
    4. 51
      645
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      17
      628
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      547
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      163
      501
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      498
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      189
      437
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      429
    Aihe