kohtaamisia

Huusi tuo mennyt vanha
vuosi mennessään

uljaat värivalot niskassaan
ja pamahdukset vieressään

Uusivuosi tullessaan
vanhan kohdatessaan

välkkyvien valojen seuraan
paukkeiden saattueisiin

tuon huudon
hetken
hiljaisuuden välissään

väkijoukon
reunamilla
kuuli äänen :

"Sopikaa riitasoinnut
ja epäsovun miekkanne
haudatkaa toraisuuteenne

kääntäkää sivunne historiaan
luokaa Runopalstaanne;

- todellisuus -

lämmin
yhteisöllisyys".

Niin vanhavuosi taipui
haipui menneen vuosien
hautausmaalle,

jotta Uusivuosi sorjana
kuin ennakkoluulottomuus
kättään ilon väreihin
hymyään hymylle tarjoten,

kävi uutteroimaan
tätä vuotta
rakentamaan :

Runopalstalle ;

- mutta annetaanko
sille mahdollisuus ?

Kysymyksenä kiirii
läpi palstan
laajahkon

Miten on ?

6

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lindalinda1

      vanha vuosi vaipui, painui jo kauas taa. Uusi on
      edessämme uhkeana, toivorikkaanakin.

      Kannatan ajatustasi siitä, että epäsovun miekat
      haudattaisiin ja tilalle nousisi toivon kukkia
      runsain määrin.

      Runosi kiteyttää kaiken sen, jonka haluamme var-
      masti jokainen nähdä ja kokea - rauhan.

      Kiitos Sinulle.

      • Juuri näin minäkin toivon,ainakin
        pahempien seikkojen osalta,
        joita olen juuri tässä huomioinut,
        mutta tiettyihin asioihin on
        varmaankin hyvin vaikea puuttua

        Jos ei jokainen omalta osaltaan
        katso omia arvojaan toisia
        kohtaan kuin myös koko palstan
        hengen osalta

        ...- Puutteita on ikäviäkin
        joidenkin tahoilta kuin myös
        toiminnoiltaankin täällä
        palstalla ollessaan
        - tai ulkopuolella !

        Tämä on oma huomiointini,
        joka kyllä kalvaa,kun
        rikotaan hyviä eettisiä
        arvoja muita kohtaan,jotka
        yrittävät toimia

        - vielä toistaiseksi rehdisti.


    • Vanhanvuoden väriloisto himmennyt
      nyt mielenkiinnolla uutta vuotta
      vastaanottamaan ja kaikkemme antamaan?

      Tahdommeko rakkaudella tämän vuoden täyttää,
      annammeko mahdollisuuden hyväntahtoisuudelle,
      kaikkien yhteisen hyvinvoinnin vuoksi?

      Tämä sama toive minulla, kuin sinulla,
      lämminhenkisyyden ja rakkauden puolesta!

      • Yritetään me ainakin kuin
        muidenkin ohella,jotka
        samoin ajattelevat ja
        toimivat

        että mahdollisuus olisi
        edes hiven parempaan.

        Hyvää loppiaista
        Sinulle.


    • pups

      Tärkeä kysymys runossasi. Miten on?
      Aika näyttää miten on.
      Runossasi jotenkin "hiestoriallisen" kerronnan ote,
      sopii hyvin tähän.

      • Tälläisen tein kun luin edesottamuksia
        näiden asioiden laitamilta kiinnittämällä
        huomioni eräisiin kurjiin jopa uusiin
        tulleisiin seikkoihin,joita jo aiemmin
        ounastelinkin ja nyt se kerrottiin

        Toteen - että oikeassa olin.
        Missä on totuuden raja
        itsekullakin.

        Hiestoriallinen,siinä oikeassa
        olet ja hiven sitä yritinkin
        tarkoituksella.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      92
      1125
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      115
      926
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      896
    4. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      282
      685
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      76
      658
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      621
    7. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      572
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      566
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      549
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe