Huusi tuo mennyt vanha
vuosi mennessään
uljaat värivalot niskassaan
ja pamahdukset vieressään
Uusivuosi tullessaan
vanhan kohdatessaan
välkkyvien valojen seuraan
paukkeiden saattueisiin
tuon huudon
hetken
hiljaisuuden välissään
väkijoukon
reunamilla
kuuli äänen :
"Sopikaa riitasoinnut
ja epäsovun miekkanne
haudatkaa toraisuuteenne
kääntäkää sivunne historiaan
luokaa Runopalstaanne;
- todellisuus -
lämmin
yhteisöllisyys".
Niin vanhavuosi taipui
haipui menneen vuosien
hautausmaalle,
jotta Uusivuosi sorjana
kuin ennakkoluulottomuus
kättään ilon väreihin
hymyään hymylle tarjoten,
kävi uutteroimaan
tätä vuotta
rakentamaan :
Runopalstalle ;
- mutta annetaanko
sille mahdollisuus ?
Kysymyksenä kiirii
läpi palstan
laajahkon
Miten on ?
kohtaamisia
6
267
Vastaukset
- lindalinda1
vanha vuosi vaipui, painui jo kauas taa. Uusi on
edessämme uhkeana, toivorikkaanakin.
Kannatan ajatustasi siitä, että epäsovun miekat
haudattaisiin ja tilalle nousisi toivon kukkia
runsain määrin.
Runosi kiteyttää kaiken sen, jonka haluamme var-
masti jokainen nähdä ja kokea - rauhan.
Kiitos Sinulle.Juuri näin minäkin toivon,ainakin
pahempien seikkojen osalta,
joita olen juuri tässä huomioinut,
mutta tiettyihin asioihin on
varmaankin hyvin vaikea puuttua
Jos ei jokainen omalta osaltaan
katso omia arvojaan toisia
kohtaan kuin myös koko palstan
hengen osalta
...- Puutteita on ikäviäkin
joidenkin tahoilta kuin myös
toiminnoiltaankin täällä
palstalla ollessaan
- tai ulkopuolella !
Tämä on oma huomiointini,
joka kyllä kalvaa,kun
rikotaan hyviä eettisiä
arvoja muita kohtaan,jotka
yrittävät toimia
- vielä toistaiseksi rehdisti.
Vanhanvuoden väriloisto himmennyt
nyt mielenkiinnolla uutta vuotta
vastaanottamaan ja kaikkemme antamaan?
Tahdommeko rakkaudella tämän vuoden täyttää,
annammeko mahdollisuuden hyväntahtoisuudelle,
kaikkien yhteisen hyvinvoinnin vuoksi?
Tämä sama toive minulla, kuin sinulla,
lämminhenkisyyden ja rakkauden puolesta!Yritetään me ainakin kuin
muidenkin ohella,jotka
samoin ajattelevat ja
toimivat
että mahdollisuus olisi
edes hiven parempaan.
Hyvää loppiaista
Sinulle.
- pups
Tärkeä kysymys runossasi. Miten on?
Aika näyttää miten on.
Runossasi jotenkin "hiestoriallisen" kerronnan ote,
sopii hyvin tähän.Tälläisen tein kun luin edesottamuksia
näiden asioiden laitamilta kiinnittämällä
huomioni eräisiin kurjiin jopa uusiin
tulleisiin seikkoihin,joita jo aiemmin
ounastelinkin ja nyt se kerrottiin
Toteen - että oikeassa olin.
Missä on totuuden raja
itsekullakin.
Hiestoriallinen,siinä oikeassa
olet ja hiven sitä yritinkin
tarkoituksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 921125
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa115926- 125896
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten282685- 76658
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait74621Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64572Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54566Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist48549- 72483
