Eheim Classic 2213

Juwelisti

Olisin kysynyt kommentteja Eheim Classic 2213 suodattimesta. Tarkoitus oiisi heivata pois Juwelin oma sisäsuodatin ja laittaa tuo 2213 tilalle. Akvaarioni on 180l. Lähiakvaariokaupassa on sellainen tarjouksessa 69E. Miltä teistä kuulostaa? Hinta/laatu €

4

1209

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fish KING

      Mielestäni ei kannata tinkiä akvaarion "sydämeen" satsatessa. Se kirpaisee VAIN kerran, mullakin on vanhin EHEIMin Professional 2028 jo yli kymmenen vuotta vanha.

      Mullakin oli noita surkeita ämpäri suodattimia aikoinaan mutta kyllästyin niiden huolto toimen piteiden hankaluuteen ja olemattomaan suodatus tehokkuuteen.
      Liittimet on suoraan sanottuna perseestä ja massojen pesu/huolto on todella hankalaa verrattuna nykyaikaisiin Fluvalin tai Eheimin kori suodattimiin.

      Hanki Eheimin Proffa II 2026, et pety!

      • Ilkka.Takala

        FishKing on oikeassa, paitsi siinä, että hänellä ei ole 10v vanhaa Eheim 2028, koska sitä ei ole valmistettu läheskään niin kauan.

        Hanki ihmeessä vähän tehokkaampi ulkosuodatin, kuin tuo Eheim 2213. Se riittää niiden valmistajien antamien tietojen mukaan tuon kokoiseen, mutta suodatusta ei voi periaatteesa ylimitoittaa (huom. itse suodatuksella ja suodattimen vedenkierrolla on vissi ero!) Itselläni on ollut 100l akvaarioissa Eheimin ulkopönttöjä, jotka on tarkoitettu 300l akvaarioista ylöspäin. Ei haittaa yhtään ylimitoittaa, eipä tarvitse putsata kun vajaan parin vuoden välein nuo..

        Tuo Fiskingin suosittelema Eheim 2026 on erittäin hyvä vaihtoehto mielestäni 180 litraiseen. Tai jos haluat päästä vieläkin helpommalla niin ota Eheim 2028. Eivät ole yhtään liian suuria 180l altaaseen!


      • fish KING
        Ilkka.Takala kirjoitti:

        FishKing on oikeassa, paitsi siinä, että hänellä ei ole 10v vanhaa Eheim 2028, koska sitä ei ole valmistettu läheskään niin kauan.

        Hanki ihmeessä vähän tehokkaampi ulkosuodatin, kuin tuo Eheim 2213. Se riittää niiden valmistajien antamien tietojen mukaan tuon kokoiseen, mutta suodatusta ei voi periaatteesa ylimitoittaa (huom. itse suodatuksella ja suodattimen vedenkierrolla on vissi ero!) Itselläni on ollut 100l akvaarioissa Eheimin ulkopönttöjä, jotka on tarkoitettu 300l akvaarioista ylöspäin. Ei haittaa yhtään ylimitoittaa, eipä tarvitse putsata kun vajaan parin vuoden välein nuo..

        Tuo Fiskingin suosittelema Eheim 2026 on erittäin hyvä vaihtoehto mielestäni 180 litraiseen. Tai jos haluat päästä vieläkin helpommalla niin ota Eheim 2028. Eivät ole yhtään liian suuria 180l altaaseen!

        juu tais tulla hieman porvoon lisää... ;)


    • Kartsa vaan

      Tervehdys ! Itselläni on ollut jo muutaman vuoden ym. ulkosuodatin ja minusta se on esim. 150 l:n akvaarioon riittävä ( suodatusteho 400 l/h ).
      Itse puhdistan sen suodatinsäiliön pari kolme kertaa vuodessa ja hyvin toimii.
      En tiedä tarvitko vielä tietoa, mutta tässä sitä, kehumista, ainakin onm

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyy tunnustaa

      että olet kauneinta mitä olen nähnyt. Käteni tärisevät vieläkin. Olen tosiaan ihastunut. Tästäkin vaikenen.
      Ikävä
      127
      1694
    2. jos saat yhden

      Toiveen esittää niin mikä olisi
      Ikävä
      101
      1219
    3. Huomenta päivää

      Somen ihmeelliseen maailmaan. 🤗☕🌞💞
      Ikävä
      201
      1078
    4. Jorma Uotinen jakoi hämmentävän kuvan tiukoissa trikoissa - Jopa Vappu Pimiä häkeltyy: "No wau"

      Jorma! Ei huono! Aikamoisen häkellyttävä kuva totta tosiaan! Lue lisää ja katso kuva: https://www.suomi24.fi/viihde/jo
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1015
    5. Vanhempi mies

      Minä rakastan sua. Ja tiedän, että sullakin on tunteita mua kohtaan. Tätä elämää ei pitäisi tuhlata enää päivääkään. J
      Ikävä
      54
      911
    6. Anna anteeksi

      Olen rikkonut sinua vastaan tavalla, josta minäkin kärsin. Syitä tutkiskellessani löydän vain itseni. Minä kuulin jokais
      Ikävä
      78
      843
    7. Aika haavat parantaa

      Hyvää huomenta ja mukavaa päivää. ☕🌾😊❤️🪷
      Ikävä
      171
      804
    8. Tänään kun näin sinut

      olit kuin taideteos. Arat ja väsyneet silmäni kaipaavat lepoa sinussa, mutta en voinut katsoa sinua niin paljon kuin hal
      Ikävä
      52
      802
    9. HUS näyttää, kuinka paljon turhaa tai vähemmän tarpeellista tehdään verorahoilla

      HUS on laskeskellut, että sieltä voidaan vähentää melkein tuhat ihmistä ilman, että se toiminta häiriintyy, johon verora
      Hallitus
      50
      793
    10. Nyt jos haluat vielä jotain nainen

      Niin laita tähän nimikirjain. Muuten klousaan keissin. Liikaa aikaa kulunut.
      Ikävä
      96
      793
    Aihe