156 konepellit

Tekniikan taso

Saksan TV:n kakkoskanavan "Wiso"-ohjelmassa oli tänään juttu autojen takaisinkutsuista.
Alfa 156:t kutsuttiin takaisin n. 4 vuotta sitten konepellin ajonaikaisen aukenemistaipumuksen vuoksi. Kampanjassa lukot on puhdistettu. Homma selvä?
Ei. Yhä 156:en konepellit aukeavat ajossa. Anonyymina esiintynyt mekaanikko selitti kuinka maskin avoimen keskikilven läpi kertyvä kura hyydyttää konepellin suojaamattoman lukon. "Fahrende Zeitbomben - ajavia aikapommeja".
Ohjelmassa oli kaksi esimerkkitapausta, joilla kummallakin oli konepelti auennut autobahnilla. Olivat selvinneet hengissä. Toinen oli saanut autonsa 5500€ korjauslaskun Fiat AG:n piikkiin sovintoratkaisuna juuri ennen valitusoikeuskäsittelyä.
Toinen "alfisti" oli vaihtanut romu-156:nsa 8000€ välirahan kanssa 159:ään... ...ollen äärimmäisen tyytymätön uuteen vikapesäänsä.

31

2244

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin tietää

      saavansa oikeasti vikapesäkkeen. Yhden planeetan toimimattomimmista autoista.

      Silti. Alfassa on sitä jotain.

      Siitäkin huolimatta Alfassa on sitä tunnetta, mitä esim. Avensiksessa ei ole.

      Sitä BMW-tunnetta, mutta huomattavasti halvemmalla.

      "159"

    • 156 V6

      Hyvin tuo konepelti on ainakin mulla pysyny kiinni jopa 230km vauhdissa vastatuulessa!!!! ;)

      Normaaliin auton huoltoon kuuluu, että lukot myös konepellin lukko voidellaan aika ajoin. Saksalaiset eivät ilmeisesti tätä asiaa osaa!

      • T 5

        Itse ei ole koskaan tarvinnut voidella missään omissa autoissani.

        Ja oma autoni alkaa vasta kulkea 230km/h:n jälkeen ;)


      • greasei
        T 5 kirjoitti:

        Itse ei ole koskaan tarvinnut voidella missään omissa autoissani.

        Ja oma autoni alkaa vasta kulkea 230km/h:n jälkeen ;)

        juu mulla ei tartte edes tankata ikinä ajelen vaan, mulla alkaa kulkea vsta tuolla 260 tienoilla


      • T 5
        greasei kirjoitti:

        juu mulla ei tartte edes tankata ikinä ajelen vaan, mulla alkaa kulkea vsta tuolla 260 tienoilla

        Ite jouduin vaihtaan aika paljon palikkaa että alko kulkeen mm. Mitsubishi TD04HL-16 föönin Garrett GT3071R:ään, mutta sitä konepeltiä en ole joutunut räplään. Kyllä se yli 260km/h vielä keposesti menee ja kuluttaa... ehkä jopa enemmän kuin V6 156!!! Mutta veikkaampa että ei alfisti tiedä ahtimista tai
        260km/h nopeuksista mitään. Sääli. Tai jos saat kulkee niin muista rasvata se konepellin lukko!


      • 156 V6
        T 5 kirjoitti:

        Ite jouduin vaihtaan aika paljon palikkaa että alko kulkeen mm. Mitsubishi TD04HL-16 föönin Garrett GT3071R:ään, mutta sitä konepeltiä en ole joutunut räplään. Kyllä se yli 260km/h vielä keposesti menee ja kuluttaa... ehkä jopa enemmän kuin V6 156!!! Mutta veikkaampa että ei alfisti tiedä ahtimista tai
        260km/h nopeuksista mitään. Sääli. Tai jos saat kulkee niin muista rasvata se konepellin lukko!

        No nyt on päässy lapset vauhtiin hiekkalaatikolla!!
        Meidän isi on muuten myös teidän isi... ja sitä rataa :)

        Ihan sama mitä sun T5 kulkee mutta muista ettei se vauhti tapa vaan se kuuluisa äkkipysäys!!!


      • T 5
        156 V6 kirjoitti:

        No nyt on päässy lapset vauhtiin hiekkalaatikolla!!
        Meidän isi on muuten myös teidän isi... ja sitä rataa :)

        Ihan sama mitä sun T5 kulkee mutta muista ettei se vauhti tapa vaan se kuuluisa äkkipysäys!!!

        Ei sitä nyt suuttua tarvitse. Ja sitä paitsi se on tyhmä joka toista haukkuu!

        Mut myönnetään että on se alfa ihan siisti ja hyvät äänet :)


      • 156 V6
        T 5 kirjoitti:

        Ei sitä nyt suuttua tarvitse. Ja sitä paitsi se on tyhmä joka toista haukkuu!

        Mut myönnetään että on se alfa ihan siisti ja hyvät äänet :)

        No proplem! Ei ole vihaa ilmassa... :)

        Ja myönnetään, että on se T5 aika rivakka "laatikko" :)


      • saaa
        156 V6 kirjoitti:

        No proplem! Ei ole vihaa ilmassa... :)

        Ja myönnetään, että on se T5 aika rivakka "laatikko" :)

        ihmeen T5? onko se joku vulva vai?? eihän sillä uskalla ajaa yli 120 kymppiä..


      • 156 V6
        saaa kirjoitti:

        ihmeen T5? onko se joku vulva vai?? eihän sillä uskalla ajaa yli 120 kymppiä..

        Vulvahan se on...
        Onhan siinä vissiin iso "fööni" ja paljon tehoo mutta tuskin on kovin ripeä menijä mutkasella asfaltilla.Kait se suoralla tiellä hanskassa pysyy.Täytyy joskus kokeilla :)


      • etuveto aina
        156 V6 kirjoitti:

        Vulvahan se on...
        Onhan siinä vissiin iso "fööni" ja paljon tehoo mutta tuskin on kovin ripeä menijä mutkasella asfaltilla.Kait se suoralla tiellä hanskassa pysyy.Täytyy joskus kokeilla :)

        onneton. Se tiedetään.

        Ja nelivedoista esim. RS4 puski kuin vimmattu topgearin testissä missä sai turpaansa 6-0 M3:lta.

        Takaveto sen olla pitää, jos meinaa mutkateistä nautiskella.

        Porsche tai miksei tehokas bemukin!


      • 156 V6
        etuveto aina kirjoitti:

        onneton. Se tiedetään.

        Ja nelivedoista esim. RS4 puski kuin vimmattu topgearin testissä missä sai turpaansa 6-0 M3:lta.

        Takaveto sen olla pitää, jos meinaa mutkateistä nautiskella.

        Porsche tai miksei tehokas bemukin!

        Olet kyllä oikeassa! Alfakin saisi palata ainakin tehokkaimmissa malleissa ( yli 200 hv ) takavetoon.


      • takaveto,
        156 V6 kirjoitti:

        Olet kyllä oikeassa! Alfakin saisi palata ainakin tehokkaimmissa malleissa ( yli 200 hv ) takavetoon.

        niin johan rupeaisi kiinnostamaan!


      • roaders
        etuveto aina kirjoitti:

        onneton. Se tiedetään.

        Ja nelivedoista esim. RS4 puski kuin vimmattu topgearin testissä missä sai turpaansa 6-0 M3:lta.

        Takaveto sen olla pitää, jos meinaa mutkateistä nautiskella.

        Porsche tai miksei tehokas bemukin!

        kyllä sillä etuvedolla vielä tuonne 200hv pätkitään nuo takavedot... ja kunnon nautiskeluun ei mitään teutooneja mieluummon vaikka maserati


      • T 5
        saaa kirjoitti:

        ihmeen T5? onko se joku vulva vai?? eihän sillä uskalla ajaa yli 120 kymppiä..

        Ohan se niin ettei se ehkä paras mahdolline auto ole vakiona. Alustaa saa kuitenkin parannettua monella tapaa ja isommilla pyörillä siitä tulee jo ihan erillainen.
        Etuveto on iso miinus, myönnän. Omassa autossani voi kaasun painaa pohjaan vasta noin kaheksassa kympissä, muuten renkaat katoavat savuna ilmaan. Ja 100-200km/h ratista saa pitää kaksin käsin kiinni pysyäkseen tiellä, tosin se ei kestä kovin montaa sekunttia.


      • T 5
        156 V6 kirjoitti:

        Vulvahan se on...
        Onhan siinä vissiin iso "fööni" ja paljon tehoo mutta tuskin on kovin ripeä menijä mutkasella asfaltilla.Kait se suoralla tiellä hanskassa pysyy.Täytyy joskus kokeilla :)

        Kuskistakin on paljon kiinni, mutta kyllä tuolla volvollakin nyt johonkin pääsee! Katso linkki

        http://www.youtube.com/watch?v=U9bERi0CK6U

        Alfa 156 on hieno auto. Todella. Ainoat miinukset että miten sitä virität ja aukeeko se konepelti vai ei hehe. Taitaa se silti olla jotain paskaa et se muka aukeis...


      • onko
        T 5 kirjoitti:

        Kuskistakin on paljon kiinni, mutta kyllä tuolla volvollakin nyt johonkin pääsee! Katso linkki

        http://www.youtube.com/watch?v=U9bERi0CK6U

        Alfa 156 on hieno auto. Todella. Ainoat miinukset että miten sitä virität ja aukeeko se konepelti vai ei hehe. Taitaa se silti olla jotain paskaa et se muka aukeis...

        se upee farkku, se sosiaalikontti.


      • kuullut..
        T 5 kirjoitti:

        Ite jouduin vaihtaan aika paljon palikkaa että alko kulkeen mm. Mitsubishi TD04HL-16 föönin Garrett GT3071R:ään, mutta sitä konepeltiä en ole joutunut räplään. Kyllä se yli 260km/h vielä keposesti menee ja kuluttaa... ehkä jopa enemmän kuin V6 156!!! Mutta veikkaampa että ei alfisti tiedä ahtimista tai
        260km/h nopeuksista mitään. Sääli. Tai jos saat kulkee niin muista rasvata se konepellin lukko!

        mutta Alfalta on olemassa 156 GTA. Itselläni oli semmoinen pari vuotta sitten ja kyllä se saksan autobahnilla meni sen 260 km/h, ja vakiona.


      • T 5
        kuullut.. kirjoitti:

        mutta Alfalta on olemassa 156 GTA. Itselläni oli semmoinen pari vuotta sitten ja kyllä se saksan autobahnilla meni sen 260 km/h, ja vakiona.

        Olen toki kuullut! Upea peli ja yksi suosikeistani. Mutta ei noilla hevosvoimilla kannata alkaa röyhisteleen. Eikä myöskään tarvitse korostaa, että vakiona. Joka haluaa virittää autonsa tekee sen.
        Katsos vähän miten OIKEASTI nopean auton viisari liikkuu. Istu!


      • T 5

      • kyllä
        T 5 kirjoitti:

        Olen toki kuullut! Upea peli ja yksi suosikeistani. Mutta ei noilla hevosvoimilla kannata alkaa röyhisteleen. Eikä myöskään tarvitse korostaa, että vakiona. Joka haluaa virittää autonsa tekee sen.
        Katsos vähän miten OIKEASTI nopean auton viisari liikkuu. Istu!

        En tässä olekkaan "röyhistellyt". Mainitsin vain että kyllä Alfaltakin löytyy kohtuullisesti kulkeva auto ihan tehdaskuntoisena. Kyllähän tuo Volvo tuossa videolla poistuu aika nätisti.


      • T 5
        kyllä kirjoitti:

        En tässä olekkaan "röyhistellyt". Mainitsin vain että kyllä Alfaltakin löytyy kohtuullisesti kulkeva auto ihan tehdaskuntoisena. Kyllähän tuo Volvo tuossa videolla poistuu aika nätisti.

        Kerrankin joku myöntää täällä jotain :) Varsinkin ruotsis missä olen työssä, noita 400-500 hevosvoimasia kasipätkiä löytyy yllättävän paljon. Mut mä tykkään et niitten rakentelu on täällä tosi helppoa. Joku päivä ehkä silti ostan Alfan ;)


      • turboman
        T 5 kirjoitti:

        Ite jouduin vaihtaan aika paljon palikkaa että alko kulkeen mm. Mitsubishi TD04HL-16 föönin Garrett GT3071R:ään, mutta sitä konepeltiä en ole joutunut räplään. Kyllä se yli 260km/h vielä keposesti menee ja kuluttaa... ehkä jopa enemmän kuin V6 156!!! Mutta veikkaampa että ei alfisti tiedä ahtimista tai
        260km/h nopeuksista mitään. Sääli. Tai jos saat kulkee niin muista rasvata se konepellin lukko!

        Kyllä alfani 156 V6 kulkee turbon kanssa. Laitonhan se on, mutta olkoot.


    • tekniikastaeitietoa

      kiva historiapläjäys, sulla on muuten oikeesti jotain vikaaaaa

    • Tekniikan taso

      Kritisoitavaa tehtaan takaisinkutsussa on se, että autot kampanjan jälkeen takaisin liikenteeseen päästyään ovat kohta taas yhtä rikki.

      Jos asia olisi hoidettu kunnolla, olisi autoihin asennettu esim. kurasuoja lukolle tmv. Nyt kampanjassa lukot vain puhdistettiin. Puhdistus jatkuu korjatun huolto-ohjelman mukaisesti autoissa, jotka käy merkkihuollossa (saamassa valohoitoa?).

      Malli-iältään kymmenvuotiaan 156:n kannasta alkanee suuri osa olla jo omistajien itsensä tai vapaiden korjaamojen huollettavina. Konepellin lukon putsauksen ensiarvoisuus tuskin tiedossa eikä siihen suurella hartaudella paneuduta. Näinpä autot muuttuvatkin "pommeiksi", vain koska valmistaja ei takaisinkutsukampanjassakaan suunnitteluvirhettä oikeasti korjannut.

      Ongelmien huomiotta jättäminen lienee eräs syistä, millä Alfa Romeo jopa mallisukupolvesta toiseen onnistuu suunnittelemaan autoihinsa toistuvasti samat viat.

      • 156 v6

        Relaa jo! Ei ne Alfojen konepellit mihinkään aukee Taitaa olla paskapuhetta koko juttu! Kiitos nyt kuitenkin huolenpidosta...
        Itselläni joskus nuoruudessa lävähti Escortissa pelti tuulilasiin 100 km vauhdissa! Tuulilasi meni paskaksi ja konepelti vääntyi, mutta ei siinä mitään paniikkitilannetta tullut. Auto vaan tien sivuun ja ihmettelemään :)


      • SAGHSA

        ei vittu näitä juttuja, montako konepeltiä on suomessa auennut? jotain rajaa niihin vuodatuksiin...mikä ihmeen vakiovalittaja oikein olet??? ps hyvin on pysynyt kiinni ilman mitää puhdistelua yli 10 vuoden ajan..


    • HR..

      Henkilön jolle konepellin salvan puhtaanapito on ylipääsemätön tekninen haaste ei kannata missään nimessä hankkia Alfa Romeota ainakaan käyttöautoksi.

      • mieltä olen

        parempaa pysyä erossa, jos on peukalo keskellä kämmentä ja on annettu pienellä kauhalla.


    • eitieoa

      jos sinulla olisi tietoa, tietäisit että ongelma johtuu siitä että joku ei osaa laitta konepeltiä kiinni/kautta tarkistaa että se on kiinni, ei siinä rasvat auta jos konepeltiä ei laiteta oikella voimalla kiinni,. ihan sama kuin että ovi voi jäädä raolleen jos sitä ei laita kiinni....

    • J..

      Omassa autossani aukeaa toisinaan kuljettajan ovi. Onneksi auto on aina silloin olut paikoillaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      Kun niissä ei enää käy satuolentoihin uskovat hihhuIit eivätkä persut. Asiakaskunta on huomattavasti siistiytynyt muutam
      Maailman menoa
      151
      8853
    2. Riikka runnoo! Uutta velkaa tänä vuonna 17 mrd. euroa

      Tirsk. Nyt kyllä hihityttää kuin pientä eläintä. Riikka takoo maailmanennätyksiä tasaiseen tahtiin. " [Riikka] joutuu
      Maailman menoa
      49
      6181
    3. Näin tyhmä vasemmistolainen on: "S-kaupoissa on nykyään ihanaa käydä

      kun siellä ei ole hihhuleita eikä persuja." Vain tyhmä eli heikkoälyinen vasemmistolainen voi tehdä noin lapsellisia ju
      Maailman menoa
      61
      4521
    4. K-kaupassa on mukava käydä, kun ei tarvitse katsella köyhiä

      vasemmistolaisia, joista monet myös varastavat. Mielellään maksaa vähän enemmän tuotteista K-kaupassa, jotka ovat paljon
      Maailman menoa
      47
      4104
    5. Suomessa on ollut suurtyöttömyyttä ennenkin, ja lääkäriin pääsee nykyäänkin

      Täällähän oli jonkun sekopään(vas.) juttu, että ennen ei ollut työttömyyttä ja lääkäriin pääsi. Siihen alkoi tietysti ko
      Maailman menoa
      71
      4047
    6. Kysymys: Kuinka moneen maahan neuvosto-venäjä on hyökännyt

      viimeisten 90-vuoden aikana? Ja lähinnä on siis kyse neuvosto-venäjän naapurimaista - kuten Suomesta. Lista on huomatta
      Maailman menoa
      95
      3604
    7. Mitä meidän välillä

      Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      85
      3454
    8. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

      16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      160
      3345
    9. Kela maksoi etuuksia 17,3 mrd. eur, yritykset sai 10,6 mrd.

      Tuohon päälle vietiin vielä palkansaajilta työeläkeloisille 27,5 miljardia euroa. Etenkin Suomen Sosialistiset Yrittäjä
      Maailman menoa
      18
      2206
    10. Jens Ihlen (ex Kukka) poika todistaa oikeudessa

      10:49 "Välit ovat olemattomat" Minkälainen isäsi ja sinun välinen suhde on tällä hetkellä? "Minulla ei ole minkäännäkö
      Maailman menoa
      14
      2127
    Aihe