Ihmetyttää mikä meni vikaa?

vai menikö...?????

Kertokaahan toverit nyt mulle et mikä mättää? Tutustuin vesimies mieheen pari kuukautta sitten. Vietimme kivan viikonlopun yhdessä :) Ja luulin itse ensin et ei siitä miehestä varmaan kuulu, mutta kyllä hän heti sitten maanantaina antoi itsestänsä kuulua :) Sen jälkeen päivittäin viestiteltiin toisillemme ja tutustuttiin mesen välityksellä. Menin käymään hänen luonaan n. kuukauden tutustumisen jälkeen(on toi välimatka aika pitkä n. 300km) ja meillä oli taas todella kiva viikonloppu :) Juttelimme ihan tosi syvällisiäkin juttuja keskenämme. Ja mä oikeesti jo kuvittelin et siitä hommasta voisi jotain jo kehittyäkkin kunnes yhtäkkiä kun aloin kyselemään toista tapaamista niin hän sanoi minulle et se alkaa kuulostaa jo ihan seurustelulta jos usein tapaa ja se ei hänelle sovi. Ollaan vaan kavereita :( Ehdotin tapaamista noin kuukauden päähän siitä hetkestä, eli ei mun mielestä kauheen usein edes oltaisiin tavattu... Yhden asian hänessä kyllä huomasin, hän ei koskaan ole minulle sanonut muuta kehua kuin sen et olen mukava ihminen. Hänen on kauhean vaikea puhua tunteistaan tai sitten niitä ei yksinkertaisesti minua kohtaan ole? Mutta kumminkin edelleen ollaan melkein päivittäin tekemisissä vaikka hän halusi olla vain kaveri. Ja ei olla tekemisissä aina minun aloitteestani. Ihmetyttää vain, että miksi ihminen joka haluaa olla vain kaveri niin sit kumminkin minun kanssani viettää aika paljon aikaa esim. mesessä? En minä ainakaan sellaisen ihmisen kanssa jolle olen antanut pakit niin kauheesti viitsisi olla tekemisissä? Vai olenko tässä asiassa ihan väärässä? Ja mistä johtui se yktäkkinen vetäytyminen? Olinko mä liian hätäinen? Haluaisin vaan kuulla et onko muilla tällaisia kokemuksia vesimiehistä ja et osaisiko joku minulle kertoa et mistähän tämä mahtaisi johtua? Olen meinaan aivan ymmälläni.... Joo ja tietysti kiinnostaa et miten minun pitäisi häneen suhtautua tästä eteenpäin, eli onko minulla vielä saumaa hänen kanssaan? Kiitos jo etukäteen kaikista vastauksista :)

20

4125

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poju-HKI

      Yleisen vesimies stereotypia on se, että hän pelkää sitoutumista keneen tahansa. Se voi vaatia vuosienkin työtä, ja silti et välttämättä saa mitään irti. Kaikkiin tämä tosin ei päde (mm. itseeni), mutta olen kuullut tosi paljon sitoutumiskammoisia vesimiehiä, joten lukemani perusteella olet onnistunut löytämään juuri sellaisen itsellesi. Jos olet pitkäpinnainen, niin jatka yritystä, muutoin älä tuhlaa liikaa aikaasi, anna vesimiehelle omaa tilaa ja aikaa ja rauhaa miettiä (ole vaikka pari viikkoa pois mesestä ja koita sitten uusiks).

      Onnea ja menestystä meidän vesimiesten kanssa :) Hyvän ystävän ainakin saat meistä jos et mitään muuta onnistu saamaankaan.

    • Ansiosido,

      Et sitten malttanut kertoa mitä merkkiä itse edustat?
      Turha kysyä mitään jos tilanne on: Vesimiehet vastaan muut!

      Pitkähkö vuodatus sinulta, mutta et kertonut omaa osuuttasi tapaukseenne.

      Vesimiehet, sen tiedän, ovat täysin hakoteillä tunneasioissa. He vain etsivät nöyhtää omasta navastaan.

      • vai menikö????

        Kiitos vastauksistanne! Ja ensimmäiseen vastaukseen haluaisin vielä kertoa et meillä oli parin viikon tauko ja juttu siitä jatkui ihan kuin ennenkin :) Ja tauko tuli minun aloitteestani koska halusin tappaa tunteeni häntä kohtaan ja nyt on pakko myöntää ettei se ihan onnistunut, heh... Hän kyllä sen tietää, puhutaan meinaan aika suoraan asioista. Tai siis minä puhun näistä tunnepuolen asioista...

        Ja anteeksi toiselle, unohtui tosiaan hätäpäissänsä laittaa toi oma horoskooppi. Itse olen härkä.


      • arvasin
        vai menikö???? kirjoitti:

        Kiitos vastauksistanne! Ja ensimmäiseen vastaukseen haluaisin vielä kertoa et meillä oli parin viikon tauko ja juttu siitä jatkui ihan kuin ennenkin :) Ja tauko tuli minun aloitteestani koska halusin tappaa tunteeni häntä kohtaan ja nyt on pakko myöntää ettei se ihan onnistunut, heh... Hän kyllä sen tietää, puhutaan meinaan aika suoraan asioista. Tai siis minä puhun näistä tunnepuolen asioista...

        Ja anteeksi toiselle, unohtui tosiaan hätäpäissänsä laittaa toi oma horoskooppi. Itse olen härkä.

        Luettuani aloitustekstisi, olin aivan varma, että olet härkä. Ja oikeassa olinkin;) Vaikken kauheasti horoskoopeista tiedäkään, niin tuosta sun kirjoituksestasi ja tuntemuksistasi tuli tunne kuin ne olisivat omiani.
        En tiedä mihin se härän kuuluisa kärsivällisyys katoaa, kun on kyse ihastumisesta vastakkaiseen sukupuoleen.
        Itse olen kanssa tutustunut vastikään vesimies mieheen. Tässä vaiheessa en osaa vielä sen kummemmin kokemuksiani kommentoida enkä neuvoja antaa. Alku vaikuttaa lupaavalta;)
        Laita jatkossakin kommenttejasi, miten suhteenne on edennyt. Olisi kiva lukea niistä.


    • kokemuksia...

      Minulla on kaksi hyvää vesimies-mies-ystävää. Molemmat ovat sitoutumiskammoisia, vaikka ensi alkuun antavatkin ymmärtää, että haluavat kestävän ja hyvän ihmissuhteen. Kun tulee päätöksien aika, luikkivat ja pakoilevat kun eivät kykene päätöksien tekoon. Kun he kerran jotain päättävät, tarvitaan vähintään raivaustraktori muutoksia muuttamaan ja sittenkään he eivät muuta käsitystään. Sen ei tarvitse olla kuin yksi pikkuinen juttu kun he ajattelevat, "ei onnistu" ja sen jälkeen on muuta turha edes haikailla. Päätös on ja pitää, mutta ikuisesti ovat ystäviä. Omalla kohdallani nämä miehet ovat olleet vain ystäviä, hyvin rakkaita ystäviä ja avoimesti olemme asioista voineet aina puhua.

      Onnea vain sinulle, mutta älä jää kovin kauaksi aikaa haikailemaan perään, sillä vesimies-ystäväsi ilmeisesti aikoo pitää sinut vain ystävänä kunnes löytää oikean kohteen....

      • vesinainen

        Olet tehnyt oikean analyysin ystävistäsi. Itse allekirjoitan tuon sitoutumiskammon, vaikken miespuolista edustakaan. Samoin on tuo, että jos jotain päätetään, se pidetään.
        Olen huomannut parisuhteissani sen karvaasti, en vaan pysty kerta kaikkiaan kääntämään itseäni jos jokin tietty kipukynnykseni on ylitetty. Pinnani on valtavan pitkä, saatan sietää ja kestää montakin vuotta asioita jotka vaatisivat mielestäni korjausta.
        Mutta kun se hetki tulee, että raja ylittyy, niin aivan turha tehdä kenenkään enää mitään. En ole ylpeä tuollaisesta luonteenpiirteestä.
        Tälle kyselijälle suosittelisin sitä ystävänä jatkamista, siitä ei ole kovin iso harppaus enää parisuhteeseen. Itse en ole koskaan alkanut seurustelemaan täysin tuntemattoman ihmisen kanssa päätä pahkaa, vaan hän on aina ollut jotenkin tuttu jostain. Vesimiesmiehen ottaisin mielelläni, ymmärtäisin ainakin hänen omituisuuttaan ja hänkin ehkä minua.


    • jouskariäippä

      olla törmännyt samaan ihmiseen kun minä :) Juuri noin se menee..jos vähän lähelle pääset niin vm peruuttaa. Kun luulet että nyt mennään oikeasti eteenpäin,kaksi aikuista ihmistä niin ohhoh, olet täysin pihalla. Häntä painaa joko entinen elämä, hän ei olekaan vaan valmis suhteeseen...kaikki tuntuu olevan mahdollista. Tiedän, että jos olisin se Oikea,ei noita kuvioita olisi ehkä ollut. Mutta kun kaikkien kuvioiden aikana vm kuitenkin onkii tietoja sinusta ja on mustis niin vaikeeta on :)

      • muistaa

        että vesimies on vainoharhainen, passiivinen, tyytymätön elämään(sä), epäoikeudenmukainen, itsekäs, vedättäjä, sekasotkun tuoja, mutta ennen kaikkea mieleltään hirvittävän negatiivinen. Puheet vesimiehen humaanisuudesta ovat puhdasta puppua. Astrologit eivät ymmärrä vesimiehen oikeata luonnetta. Kaikilla vesimiehillä siis nämä yhteisinä peruspiirteinä, Joo joo, valettako?jotkut vaan osaavat peittää huonoja puoliaan, mutta ei loputtomasti. Totuus paljastuu aina lopulta, tai vesimies on lähtenyt karkuun.


      • CeeCee
        muistaa kirjoitti:

        että vesimies on vainoharhainen, passiivinen, tyytymätön elämään(sä), epäoikeudenmukainen, itsekäs, vedättäjä, sekasotkun tuoja, mutta ennen kaikkea mieleltään hirvittävän negatiivinen. Puheet vesimiehen humaanisuudesta ovat puhdasta puppua. Astrologit eivät ymmärrä vesimiehen oikeata luonnetta. Kaikilla vesimiehillä siis nämä yhteisinä peruspiirteinä, Joo joo, valettako?jotkut vaan osaavat peittää huonoja puoliaan, mutta ei loputtomasti. Totuus paljastuu aina lopulta, tai vesimies on lähtenyt karkuun.

        Olen vesimiesnainen vm-73 ja en todellakaan listastasi tunnistettava, joten ei aina yleistetä. KIITOS!


      • panetteluani
        CeeCee kirjoitti:

        Olen vesimiesnainen vm-73 ja en todellakaan listastasi tunnistettava, joten ei aina yleistetä. KIITOS!

        Pyydän anteeksi panetteluani, mutta vain Sinulta!
        Se oli kyllä brovogaatio ;)
        Tuo vuosikerta tuntuu muutenkin olevan erilainen kuin monet muut.Se on jollakin tavalla herkkä vuosikerta. Vannon, että puhun asiasta, josta tiedän. Itse en ole sitä v-kertaa, mutta työni perusteella tunne hyvin kaikki ikäluokat v.1961 lähtien. Itse tykkään myös 1970-vuosikerrasta.


      • vesimies**
        muistaa kirjoitti:

        että vesimies on vainoharhainen, passiivinen, tyytymätön elämään(sä), epäoikeudenmukainen, itsekäs, vedättäjä, sekasotkun tuoja, mutta ennen kaikkea mieleltään hirvittävän negatiivinen. Puheet vesimiehen humaanisuudesta ovat puhdasta puppua. Astrologit eivät ymmärrä vesimiehen oikeata luonnetta. Kaikilla vesimiehillä siis nämä yhteisinä peruspiirteinä, Joo joo, valettako?jotkut vaan osaavat peittää huonoja puoliaan, mutta ei loputtomasti. Totuus paljastuu aina lopulta, tai vesimies on lähtenyt karkuun.

        olen vesimies, syntynyt 1960. En myöskään allekirjoita mitään väittämääsi vesimiehistä. Itse olen epäitsekäs, oikeudenmukainen, järjestyksestä pitävä (nouseva merkki neitsyt), positiivinen ja nämä piirteet minussa allekirjoittavat myös ystäväni. Olen myös tyytyväinen elämääni ollut aina hankaluuksista huolimatta. Vesimiesten ajattelutapa on erikoinen eikä sitä moni ymmärrä, mutta missään tapauksessa vesimiehet eivät ole negatiivisia.


      • vuosikerta 65
        panetteluani kirjoitti:

        Pyydän anteeksi panetteluani, mutta vain Sinulta!
        Se oli kyllä brovogaatio ;)
        Tuo vuosikerta tuntuu muutenkin olevan erilainen kuin monet muut.Se on jollakin tavalla herkkä vuosikerta. Vannon, että puhun asiasta, josta tiedän. Itse en ole sitä v-kertaa, mutta työni perusteella tunne hyvin kaikki ikäluokat v.1961 lähtien. Itse tykkään myös 1970-vuosikerrasta.

        vesimiesnainen -65. Ainakin oman alani olen vasta nyt löytänyt, vanhustenhoitajana, eikä se mielestäni kerro itsekkyydestä vaan halusta auttaa toisia. Tai kait se on outoa jos pesee mummujen pyllyjä ja saa siitä nautinnon kun voi auttaa avutonta....ja tämän teen vielä tosi surkealla palkalla, 1000 jää käteen.


      • hän teki näin...
        muistaa kirjoitti:

        että vesimies on vainoharhainen, passiivinen, tyytymätön elämään(sä), epäoikeudenmukainen, itsekäs, vedättäjä, sekasotkun tuoja, mutta ennen kaikkea mieleltään hirvittävän negatiivinen. Puheet vesimiehen humaanisuudesta ovat puhdasta puppua. Astrologit eivät ymmärrä vesimiehen oikeata luonnetta. Kaikilla vesimiehillä siis nämä yhteisinä peruspiirteinä, Joo joo, valettako?jotkut vaan osaavat peittää huonoja puoliaan, mutta ei loputtomasti. Totuus paljastuu aina lopulta, tai vesimies on lähtenyt karkuun.

        Just! Itseä täynnä kun paremmin oppii tuntemaan. Ja nuo äkilliset rakkauden puuskat on näyttelemistä- Ohi menevät äkkiä. Kylmätunteisia! Aina valittamassa ja aina kaikessa syy jonkun muun. 12v. kokemuksella, luotin ja yritin. Tulos , olin lomamatkalla, 3pv. päästä mies toi naisen omaan kotiimme, meidän vuoteeseen. Ilmoitti jälkeen päin ettei oo valehdellu. kun kukaan ei kysyny mitään. No nyt 6kk tapeltu talosta erosta ja edelleen käy haukkumassa minua kusettajaksi. Mikä hän on?


      • Tiedän
        muistaa kirjoitti:

        että vesimies on vainoharhainen, passiivinen, tyytymätön elämään(sä), epäoikeudenmukainen, itsekäs, vedättäjä, sekasotkun tuoja, mutta ennen kaikkea mieleltään hirvittävän negatiivinen. Puheet vesimiehen humaanisuudesta ovat puhdasta puppua. Astrologit eivät ymmärrä vesimiehen oikeata luonnetta. Kaikilla vesimiehillä siis nämä yhteisinä peruspiirteinä, Joo joo, valettako?jotkut vaan osaavat peittää huonoja puoliaan, mutta ei loputtomasti. Totuus paljastuu aina lopulta, tai vesimies on lähtenyt karkuun.

        Olen aivan samaa mieltä. 12v. kokemusta ja sittenkin petti rankimman jäälkeen.


    • meren:lapsi

      Vesimiehistä on tosi vaikea ottaa selvää... Jos niitä jää odottamaan, niin kasvaa harmaat hiukset päähän... Elä siis elämääsi,treffaile ja anna veskarin lymyillä kolossaan...

    • villaruusu

      voi että oli niin tuttua tuo kertomasi.
      mä oon ite kokenu ton kans!
      enkä ymmärrä että mikä meni vikaan.
      ei voi korjata virheitään jos ei tiedä mitä on tehny ns. väärin.
      joten samat virheet toistuu aina uudelleen.
      tyypillistä vesimiestäkö? noh.. siitä en tiedä.. mutta tyypillistä minua kyllä!
      välimatka ja mesen käyttö oli kyllä ihan kuin sinullakin. mutta sittemmin kaikki vaan tosiaan kaatu ilman että tiedän ede smiksi ja mihin.
      tekstarina tuli lopulta että joo ei. kaverita vaan. ja sen jälkeen ei kuulunu vastuksia yli puoleen vuoteen! :/
      mut en tie.. ei ehkä oo sit sopivin pari tää vesimies-vesimies :/

    • vesimiesn86

      Ihan tuttu juttu...=)Olen vesimies nainen ja mä olen käyttäynyt ihan samalla tavalla. Ensiksi tapailin yhtä miestä jonkun kerran, mutta kun minusta alkoi suhde tuntumaan ahdistavalta niin ilmoitin miehelle että haluan olla vain kavereita! Eli uskon että sinun jutussakin on kyse samasta... mies ei halua mitään vakavaa vaan haluaa olla vain kaverisi. Vesimiehethän kun haluaa olla kavereita ihan KAIKKIEN kanssa!=)

    • minun kokemukseni.

      itse olen myös härkä n ja seurustellut puolisen vuotta vesimies m kanssa ja ohan se ollut juurikin sitä että kun olen härkä niin läheisyyttä haen ja kun vm lähelle menee liian usein niin sitten se alkaa peruuttaa ja häntä alkaa ahdistaa.kärsimättömänä otan siitä herneet nenään ja siinä onkin taas hyvä tappelun aihe.mutta olen opetellut olemaan kärsivällinen koska mies on muuten aivan ihana..ja kun ei hän ole ennen seurustellut niin siinäkin syy ymmärtää ahdisus kohtauksia.. kun ahdistus päivät on ohi niin taas hän onkin jo aivan eri ihminen jonka kanssa todella viihtyy ja tuntee itsensä rakastetuksi:)jos jaksat olla kärsivällinen niin se kyllä palkitsee.:)

    • vanhempi kauris

      naimisissa kanssani 8 vuotta - itse alun alkaen vannoi rakkauttaan ja myös sen näytti!! Oli kiltti jne. siis ihanne-mies. Minä aloin luottaa häneen, ei ikinä olisi uskonut että hän pettää vaan....kerran kävi ilmi että oli toinen nainen tullut kuvioihin. Mitä teki "rakas" mieheni? No, vakuutti ajottain rakkauttaan, puhui naisesta ja lopputulos tietenkin oli ero! Toinen nainen muutti heti mieheni kanssa asumaan kun itse muutin sieltä pois!! Ennenkuin avioerokaan oli astunut voimaan liikkui naisen kanssa kuin ainakin kuuluukin. Halusi tavatakkin - hotellissa muualla. Lopputulos tietenkin että ei voida enää olla todellakaan edes kavereita! Luottamus miehiin meni jo toistamiseen, vaan oma syy kun luotin ja uskoin puheet!! Ikinä ei tule jousi- eikä vesimiestä! Tuskin ketään jos olen viisaampi.....

    • TiiaAnn

      Vesimiehet ovat lapsellisia ajattelutavoiltaan (ja varsinkin miehet) ja niin sitoutumiskammoisia kuin vain saattaa ihminen olla. Huonon merkin valitsit seurustelua ajatellen, mutta ystävinä ovat todella rakkaita. Vesimiehelle huolettomuus ja sinkkuus ovat niitä asoita, jotka ovat heitä lähinnä. Huonoja ottamaan vastuuta pidemmän päälle.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1595
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      172
      1263
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      104
      1090
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      1037
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      86
      930
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      68
      861
    7. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      44
      858
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      61
      779
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      753
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      748
    Aihe