Tapaamisoikeus

etäisänä vuoden

Lastenvalvojan vahvistaman sopimuksen mukaan lapsi on isänsä luona joka toinen viikonloppu.
Jos äiti kuitenkin päättää olla antamatta lasta, ei isälle näytä jäävän paljon mahdollisuuksia.

Lastenvalvoja ei kuulemma voi puuttua siihen jos sopimusta ei noudateta,eikä myöskään sosiaalipäivystäjä osannut asiassa neuvoa. Ainut ohje on hakea tapaamisoikeudelle vahvistus käräjäoikeudesta ja siinähän kestää.
lapsen olen tavannut viimeksi marraskuussa.

Tätä voi "yhteishuoltajuus" joskus olla.

KÄYTTÄKÄÄ KUMIA !

13

941

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • asianajaja, heti!

      ja tidisteet ja todistajat asioille ja että olet aktiivinen. Oikeudessa saat paremmat (laajemmat ) tapaamisoikeudet, ehkä jopa lähihuoltajuuden.
      Loppu tuollaisille mätämuna-lähiäideille on saatava ja systeemit on korjattava lapsen edun mukaan toimiviksi.

      Miksei kansanedustajat tee lakeja myös niin ettei tälläistä sallita tapahtuvan!!!??

      • kkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkkk...

        järkyttävän kuulosta.suomen naiset pitää itseänsä viisaina,hyvinä kasvattajina ja jopa parhaimpana.sitten viitsii sika tehdä lastaan kohtaa noin inhottavan tempun että pitää itseään niin mahtavana joka saa vedellä naruista riippuen siitä millä mielellä on,,#annan nähdä,kun se oli tommonen" nyt ei sit saa nähä lastaan koska oli tommonen#lakia pitäisi muuttaa tasapuolisemmaksi!!!JOS EI OLE TODELLISTA UHKAA ANTAA ISÄN NÄHDÄ LASTAAN NIIN SAMALLAI SE KUULUU ISÄLLEKKIN EI NAINEN YKSIN SITÄ OLE TEHNYT.JA SAMALLAI SE LAPSI TARTTEE ISKÄÄ JA ISÄ LASTA.montako haavaa olisi jäänyt viiltämättä ihmisen sydämeen jos nainen ei olisi saanut päättää millon antaa lapsen ja isän nähdä toisiaan. en ole mies ´vaan NAINEN jonka oman lapsen isä hylkäsi,ja kun näitä kunnon isiä olisi niin nainen estä,,huh huh


    • meilläkin

      Meillä on juuri sama prosessi käynnissä, eli lapsen äiti esti tapaamiset lopulta kokonaan. Nyt on asia oikeudessa, haemme täytäntöönpanoa tapaamisille, äiti puolestaan aloitti välittömästi omat käräjöintinsä saadakseen yksinhuoltajuuden.

      Luultavasti tässä nyt väännetään kevääseen saakka kättä... Asianajajan käyttäminen maksaa, jos äiti haluaa pitkittää prosessia aina uusilla käräjöinneillä, asianajajan palkkiot nousevat pilviin. On järjetöntä laittaa käräjöintiin omakotitalon hintaa, jos tuloksena on, että saa tavata lasta kuten aeimminkin, ja äiti voi vastakin olla luovuttamatta lasta ilman sanktioita, jos häntä noin huvittaa.

      Suomen oikeuslaitos on näissä asioissa voimaton. Aina jos joku hyvä isä saa oikeuksia lakimuutoksesta, joku narsisti-isä käyttää lakimuutosta hyväkseen ja tuhoaa jossain jonkun lapsen lapsuuden.

      Tuskin näihin asioihin helpotusta on tulossa lähivuosinakaan. Meillä odotetaan sitä että lapsi joskus saavuttaa täysi-ikäisyyden ja ikuisille kiistoille saadaan piste.

      • naisjuristi

        tarkoittaa lapsen oikeutta ylläpitää yhteyttä siihen vanhempaan , jonka kanssa ei asu. Lasta voidaan myös kuulla , mutta tässä tulee edetä todella hienovaraisesti. Lapsi on myös helposti manipuloitavissa ja lojaali myös vanhemmalle ,joka ei oikein vanhemmuuttaan hoida. Vanhastaan on huoltajuusskiistoissa äitiä priorisoitu. Jos päätös joudutaan tekemään tuomioistuimessa on äidin aiemmin täytynyt hieman kärjistäen olla joko todistetusti "hullu tai vakavasti päihdeongelmainen". Tuomari joutuu aina riitatilanteessa tekemään kompromissin. Kuitenkin pitäen lapsen etua johtavana periaatteena. Mikään automaatio tapaaminen ei ole. Jos haluaa aidosti parantaa omia mahdollisuuksiaan. Kannattaa toisen osapuolen mustamaalaaminen jättää pois. Kukaan täyspäinen lapsiasioihin erikoistunut juristi ei puolla rakennelmia , joissa tilanne lapselle vaikeutuu. Tuo joka toinen viikonloppu 18-18 on siis niihin tilanteisiin , joissa "taistelevat Virtaset" eivät pääse sopuun. Näin anonyymisti rohkenen sanoa , että määrätyissä tilanteissa ei voi puoltaa kumpaakaan osapuolta lapsen etua silmälläpitäen.
        Valitettavasti tämä näkyy kyllä lapsessa tunne-elämän häiriöinä. Oikeuskäytännön nojalla kokonaan kieltäminen vaatii kyllä painavat perustelut.


      • "taistelevat Virtaset...
        naisjuristi kirjoitti:

        tarkoittaa lapsen oikeutta ylläpitää yhteyttä siihen vanhempaan , jonka kanssa ei asu. Lasta voidaan myös kuulla , mutta tässä tulee edetä todella hienovaraisesti. Lapsi on myös helposti manipuloitavissa ja lojaali myös vanhemmalle ,joka ei oikein vanhemmuuttaan hoida. Vanhastaan on huoltajuusskiistoissa äitiä priorisoitu. Jos päätös joudutaan tekemään tuomioistuimessa on äidin aiemmin täytynyt hieman kärjistäen olla joko todistetusti "hullu tai vakavasti päihdeongelmainen". Tuomari joutuu aina riitatilanteessa tekemään kompromissin. Kuitenkin pitäen lapsen etua johtavana periaatteena. Mikään automaatio tapaaminen ei ole. Jos haluaa aidosti parantaa omia mahdollisuuksiaan. Kannattaa toisen osapuolen mustamaalaaminen jättää pois. Kukaan täyspäinen lapsiasioihin erikoistunut juristi ei puolla rakennelmia , joissa tilanne lapselle vaikeutuu. Tuo joka toinen viikonloppu 18-18 on siis niihin tilanteisiin , joissa "taistelevat Virtaset" eivät pääse sopuun. Näin anonyymisti rohkenen sanoa , että määrätyissä tilanteissa ei voi puoltaa kumpaakaan osapuolta lapsen etua silmälläpitäen.
        Valitettavasti tämä näkyy kyllä lapsessa tunne-elämän häiriöinä. Oikeuskäytännön nojalla kokonaan kieltäminen vaatii kyllä painavat perustelut.

        oikeudessa, niin isästä tulee tuo 18-18 vanhempi vaikka äiti olisi mustamaalaaja ja tapaamisten estäjä/hankaloittaja. Tätäkö "oikeus"käytäntö on??


      • tätä mieltä
        "taistelevat Virtaset... kirjoitti:

        oikeudessa, niin isästä tulee tuo 18-18 vanhempi vaikka äiti olisi mustamaalaaja ja tapaamisten estäjä/hankaloittaja. Tätäkö "oikeus"käytäntö on??

        18-18 viikonloppuisän lasten oikeus tavata isäänsä ei välttämättä toteudu oikeuden päätöksestä huolimatta. Estäjä/hankaloittaja mustamaalaaja pitää lasten isää lasten elämässä tarpeettomana.
        Tällainen äiti turvautuu mieluummin anonyymiin, tunteettomaan hakemuslomakeisään eli yhteiskuntaan, sen tarjoamiin lasten tukipalveluihin aina mieluummin kuin sallii ja tukee elävää lasten ja isän yhteyden ylläpitoa ja rakentumista.


    • kylläpä......

      pitää olla hankalaa.

      meillä taas menee niin päin että isää ei kiinnosta lapsi ollenkaan.
      olisin onnellinen jos pääsisin itse joskus olemaan yksin, kun lapsi olisi isällään.


      Nämä äidit, jotka estävät lapsia näkemästä isää, mikä heillä on syynä?
      Olisi mielenkiintoista tietää?
      hullua tosiaan, että tapaamisen voi estää mielivaltaisesti, kysehän on kuitenkin lapsen oikeuksista molempiin vanhempiin!

      Toiset eivät halua nähdä lapsiaan ja toisia estetään näkemästä. kurjaa!!

      • .....

        toiminu kaikki.. joskus kysyny olisko lasten isä ja hänen uus kumppani halunnu pitää enemmänkin.. mutta meillä menee taas niinpäin et kun isän uus nais ystävä on hätäiseen 20 niin ei riitä aika lapsille ku se 4 päivää kuussa.. mutta sillon ku ollaan sovittu jotain niin aina on kaikki menny niinku pitäis ja lapset on mielellään isänsä luona. minusta jokaisella lapsella ON OIKEUS ISÄÄN!!! jos ei ole jotain näyttöä päihteitten käytöstä tai jostain muusta vakavasta, pitäisi isän ja lapsen saada nähdä ilman rajoituksia jos isä itse niin haluaa.. minä olen enemmänkin kiitollinn siitä että saan edes sen 4 päivää omaa aikaa ja lapset saavat omaa aikaa iskän kanssa..


      • änkeätte?
        ..... kirjoitti:

        toiminu kaikki.. joskus kysyny olisko lasten isä ja hänen uus kumppani halunnu pitää enemmänkin.. mutta meillä menee taas niinpäin et kun isän uus nais ystävä on hätäiseen 20 niin ei riitä aika lapsille ku se 4 päivää kuussa.. mutta sillon ku ollaan sovittu jotain niin aina on kaikki menny niinku pitäis ja lapset on mielellään isänsä luona. minusta jokaisella lapsella ON OIKEUS ISÄÄN!!! jos ei ole jotain näyttöä päihteitten käytöstä tai jostain muusta vakavasta, pitäisi isän ja lapsen saada nähdä ilman rajoituksia jos isä itse niin haluaa.. minä olen enemmänkin kiitollinn siitä että saan edes sen 4 päivää omaa aikaa ja lapset saavat omaa aikaa iskän kanssa..

        Nyt puhuttiin TÄSSÄ KETJUSSA jostain muusta. Koittakaa nyt olla sekoittamatta juttujanne tähän ketjuun vaikka vaikeata teilläkin on.


    • Isi aina tappiolla

      Kun sovitaan tapaamiset, niitä noudatetaan. Äiti on yleensä aina nro 1. Meillä eron tapahtuessa oli pojat 8 ja 5 v. Sovittiin pelisäännöt heti (viikko ja viikko).Nyt on aikaa vierähtänyt 5 v ja lastenvalvojia ei sotkettu tähän juttuun. Meidän yhteishuoltajuus toimii......Sain pojilta lahjaksi "maailman paras ISÄ mitallin"

      PS: Äiti ei voi päättää muutoksista ihan itse????

      • Lohnari

        Minun pitikin laittaa kysymys vireille, että onko isän mahdollista Suomessa saada lähihuoltajuutta, jos äiti pistää kampoihin? Itse katson vierestä tilannetta, jossa isä on aina hoitanut lapset ja nyt eron tullessa äiti kuitenkin haluaa heidät omille kirjoilleen. Mitkä ovat isän mahdollisuudet ja valttikortit? Ja voiko isälle olla myöhemmin haittaa, jos hän ei halua tapella vaan antaa äidin yhteishuoltaajuudessa olla lähihuoltaja? Lapset olisivat vuoroviikoin isällä ja äidillä.

        Uskomatonta että tässä "tasa-arvon" yhteiskunnassa kuitenkin aina äiti on ykkönen.
        Itsekin olen äiti ja totta kai taistelisin lapsistani kynsin hampain, mutta toivon ettei koskaan tarvitsisi, enkä itse voisi kuvitellakaan että kieltäisin lasteni isää tapaamasta lapsiani vähempää kuin minä. Mutta toki helppo se on sanoa, kun asiat ovat kunnossa.


      • tietoakaan!
        Lohnari kirjoitti:

        Minun pitikin laittaa kysymys vireille, että onko isän mahdollista Suomessa saada lähihuoltajuutta, jos äiti pistää kampoihin? Itse katson vierestä tilannetta, jossa isä on aina hoitanut lapset ja nyt eron tullessa äiti kuitenkin haluaa heidät omille kirjoilleen. Mitkä ovat isän mahdollisuudet ja valttikortit? Ja voiko isälle olla myöhemmin haittaa, jos hän ei halua tapella vaan antaa äidin yhteishuoltaajuudessa olla lähihuoltaja? Lapset olisivat vuoroviikoin isällä ja äidillä.

        Uskomatonta että tässä "tasa-arvon" yhteiskunnassa kuitenkin aina äiti on ykkönen.
        Itsekin olen äiti ja totta kai taistelisin lapsistani kynsin hampain, mutta toivon ettei koskaan tarvitsisi, enkä itse voisi kuvitellakaan että kieltäisin lasteni isää tapaamasta lapsiani vähempää kuin minä. Mutta toki helppo se on sanoa, kun asiat ovat kunnossa.

        Äiti väännetään aina jollain perusteella lähiksi vaikka isällä oli perusteita kolminkertaiseksi.

        Ja oikeusviranomaiset vetoavat "oikeuskäytäntöön" ja "vakiintuneisiin olosuhteisiin"..eli kehäpätelmä toimii näissä asioissa loistavasti vaikka jokainen tajuaa että oikeusmurhia tehdään juuri eniten näissä jutuissa!..jutuissa joissa puhutaan lasten koko elämästä ja sen suunnasta.

        syystä katkera etäisä


    • epåtoivoinen isä

      hei.voiko isä saada lähihuotajuuden koska äiti on max 4 h pojankanssa vuorokaudessa,ja isänkanssa loppuaika ja isä vie kouluun.pojan koti on isällä joka on tuttu isovanhemmat ja kummit 5 min päässä.en käytä alkoholia enkä tupakoi.äitillä uusisuhde pieni talo.äiti ei ole ottanut poikaan kontaktia viikkoon uuden kuherteluntakia antakaa mielipiteitä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 170
      4993
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4533
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2911
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1700
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1613
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe