Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Halloween ideoita? ;')

. .kylläkin typerää tähän a...

Eli Halloween ideoita? On kylläkin tyhmää tähän aikaan koska siihenhän on vielä n.10 kuukautta ;/

Ja eikä sitten mitään: Lukisit edellisiä viestäjä!. Koska olen jo lukenut ne, enkä ole löytänyt mitään '' hyvää ''. Tarkoitan sekä sisustus, että myös ruoka ideoita. :)
-Kynä, kumi ja vihko valmiina! ;)

8

2203

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • maukonen

      ehdottomasti, kysele lisää multa jos et tiedä (Yleensä suomalaiset ei tiedä)

      • ok juttu

        : D


      • siis?

        Mä en tiedä mikä se on! :D
        Mulle voi kertoa


      • maukonen
        siis? kirjoitti:

        Mä en tiedä mikä se on! :D
        Mulle voi kertoa

        Se on sellainen kun heitellään toisia kananmunilla. Yleensä joukkuettain. Jenkeissä suosittua, olin joskus siellä vaihtarina niin käytiin aina weeninä heitteleen perheen poikien Keithin ja Johnin kanssa. Keith on tulos kai suomeen tänä Halloweenina, tarkoitus olis järkätä jonkinnäköinen munasota happeninki Tampereella.


    • MoonBleam

      Mutta suosittelisin ystävien kesken pientä juhlintaa naamiaisasuissa ja leikkimielisimmät voivat lähteä kiertämään lähiympäristöä makeisien toivossa.

    • le-ja

      Moi! Itse pidettiin onnistuneet halloween juhlat pari vuotta sitten pienellä kaveriporukalla. Koristeluina käytin paljon jätesäkkiä, eli peitin pöyätpinnat ja taulut jätesäkeillä ja laitoin jätesäkkiä myös ovensuihin repaleiseksi leikattuna. Musta jätesäkki luokin mukavasti tunnelmaa ja sillä saa halvasti ja nopeasti (joskin ei kovin ekologisesti) koristeltua juhlapaikan aivan eri näköiseksi. Valaistus oli himmeä ja askartelinkin oranssista paperista tuikkukynttilöiden ympärille kurpitsanaamoja, tällöin täytyy vain muistaa paloturvallisuus ja pitää kynttilöitä esim. korkeareunaisissa lasikipoissa. Valo kuitenkin loistaa kivasti kurpitsanaamojen läpi! Tarjolla meillä taisi olla pientä purtavaa, karkkipkaupasta hankin erityisesti kaikkia pääkallon tai kurpitsan muotoisia karkkea (eli mustat ja oranssit karkit ylipäätään). Booliksi kävisi jokin appelsiinimehutyyppinen, johon laitetaan kumihanskassa jäädytetty "käsi". Jossain olen törmännyt myös "veriset sormet" tarjoiluihin, eli nakkeja ja ketsuppia :) Ohjelmana halusimme halloweeniin kurpitsan kaiverrusta, mutta koska kurpitsoissa on kova kilohinta, päädyimme kaivertamaan appelsiineja. Kovin vetistä touhua on, joten kannattaa varata sankot kaikille kaivertajille! Mutta hauskoja olivat lopputulokset! Ongimme myös omenoita vesiämpäristä suulla. Mukavaa halloweenin suunnittelua!

      • Kurpitsanoita

        Moi! Mä pidin viimevuonna onnistuneet Halloweenjuhlat. Tässä vinkkejä:
        Koristelussa käytin mustaa villalankaa. Tein siitä seinille isoja hämähäkin verkkoja(kiinitin sinitarralla). Ison hämähäkin sain muotoilemalla kuplamuovista ison pötkylän. Kiedoin sen sitten mustaan silkkipaperiin ja teippasin sille jalat piipunrassista. Silmät saa punaisesta paperista. Ja eikun seinälle! Kummituksia tulee kivasti valkoisesta silkkipaperista, jota voi ripustaa kattoon ompelulangalla. Silmät hoituu tussilla.
        Ja sitten ruoasta: Kurpitsapiiras on tosi hyvää. Tässä on hyvä ohje:
        Pohja
        3 dl vehnäjauhoja
        100 g voita
        2 tl sokeria
        1 tl kanelia
        1/2 tl suolaa
        3 rkl kylmää vettä
        Täyte
        5 dl kurpitsaa soseutettuna
        3 munaa
        1 prk (2 dl) kermaviiliä
        2 dl fariinisokeria
        2 tl jauhettua inkivääriä
        2 tl kanelia
        1 tl muskottipähkinää
        1/2 tl suolaa
        1/4 tl jauhettua neilikkaa
        Nypi jauhot, rasva ja mausteet murumaiseksi seokseksi. Lisää vesi ja sekoita nopeasti tasaiseksi taikinaksi.
        Taputtele taikina piirasvuoan pohjalle ja nosta vuoka jääkaappiin puoleksi tunniksi.
        Pistele jäähtynyt pohja haarukalla ja paista uunin alatasolla 200 asteessa noin 10 minuuttia.
        Sekoita täytteen ainekset tasaiseksi seokseksi ja kaada täyte piirakkapohjan päälle. Paista piirakkaa 175 asteessa noin 50 minuuttia.
        Vinkki:Tämä on ihanaa kermavaahdon kanssa!
        Toivon että vinkeistä oli apua:)


      • mummonmustikika
        Kurpitsanoita kirjoitti:

        Moi! Mä pidin viimevuonna onnistuneet Halloweenjuhlat. Tässä vinkkejä:
        Koristelussa käytin mustaa villalankaa. Tein siitä seinille isoja hämähäkin verkkoja(kiinitin sinitarralla). Ison hämähäkin sain muotoilemalla kuplamuovista ison pötkylän. Kiedoin sen sitten mustaan silkkipaperiin ja teippasin sille jalat piipunrassista. Silmät saa punaisesta paperista. Ja eikun seinälle! Kummituksia tulee kivasti valkoisesta silkkipaperista, jota voi ripustaa kattoon ompelulangalla. Silmät hoituu tussilla.
        Ja sitten ruoasta: Kurpitsapiiras on tosi hyvää. Tässä on hyvä ohje:
        Pohja
        3 dl vehnäjauhoja
        100 g voita
        2 tl sokeria
        1 tl kanelia
        1/2 tl suolaa
        3 rkl kylmää vettä
        Täyte
        5 dl kurpitsaa soseutettuna
        3 munaa
        1 prk (2 dl) kermaviiliä
        2 dl fariinisokeria
        2 tl jauhettua inkivääriä
        2 tl kanelia
        1 tl muskottipähkinää
        1/2 tl suolaa
        1/4 tl jauhettua neilikkaa
        Nypi jauhot, rasva ja mausteet murumaiseksi seokseksi. Lisää vesi ja sekoita nopeasti tasaiseksi taikinaksi.
        Taputtele taikina piirasvuoan pohjalle ja nosta vuoka jääkaappiin puoleksi tunniksi.
        Pistele jäähtynyt pohja haarukalla ja paista uunin alatasolla 200 asteessa noin 10 minuuttia.
        Sekoita täytteen ainekset tasaiseksi seokseksi ja kaada täyte piirakkapohjan päälle. Paista piirakkaa 175 asteessa noin 50 minuuttia.
        Vinkki:Tämä on ihanaa kermavaahdon kanssa!
        Toivon että vinkeistä oli apua:)

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8522155 kokosin tuohon sivuun ideoita, kuvia sekä sivuja laidasta laitaan, pitkä se tosin on, mutta toivottavasti auttaa ja jaksat lukea. Ja minulle voi puolestaan jättää kyseiselle sivustolle meksikolais teemabileisiin vinkkejä jos ihmisillä olisi antaa ja kysymyksiä sekä lisää vinkkejä halloweeniin liittyen voi jättää myöskin, keksin mielelläni tarvittaessa lisää :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1985
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1614
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1380
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    6. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1267
    7. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1254
    8. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1246
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1212
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe