Volvoa olen katsellut ja ajatellut sellaiseen sijoittaa.Joko 125kw bensakoneiseen tai d5 malliin.Ja automaatilla varustettuna.Vm-99-03.Oliskohan jollain käyttäjäkokemuksia kyseisestä autosta.Ja mitä yleisvikoja kannattaa odottaa/katsoa.Ovat yllättävän halpoja verrattuna s60 malliin.Miksiköhän???
Kiitokset jos vähän valaisette!
Tuollaista s80
12
10745
Vastaukset
- loistopeli
Omistin muutama vuosi sitten S80 2,9 vm. 99 Volvon lähes kaikilla lisävarusteilla. Oli loistopeli ja vähävikainen. Harmittaa, kun vaihdoin pois. Ulkonäkö vähän vanhahtava verrattuna esim S60 malliin.
- eräsvaa
Syömään bensaa??Eli mikä oli keskikulutus ja toimiko automaatti moitteetta???
- s80 2,9
eräsvaa kirjoitti:
Syömään bensaa??Eli mikä oli keskikulutus ja toimiko automaatti moitteetta???
Ei kuluttanut paljonkaan enempää kuin nykyinen v50 2,4 i 170 hv manuaali. Matka-ajossa 80-90 km/h n. 8 L sekalaisessa vähän yli 10 L. Moottori oli erittäin hyvä ja siistiääninen. Automaatttivaihteistokin pelasi mielyttävästi, eikä kuitenkaan vienyt terävyyttä.
- peli.........
Itellä on diiseli automaatti 2001.
Se ainakin on kohtuu ruokainen. Pohjoseen suksipoksi katolla kulutus on siinä
5,7-6,2 l/100km Pensakoneella taitaa olla
9,5 pinnassa. En tiedä varmaksi.
s60 on "ahdas". 80:n verrattuna. Hinta laatusuhde on kohdallaan. n.100 000km on ajeltu.
mitään vikaa ei ole ollut. Aikoinaan kun hain
diiseli Volvoa automaattilaatikolla, niin rasti oli aika paha. Silloin oli tarjolla 1kpl V70
ja 2 kpl S80 joilla ajettu alle 200 000km.
80 on hiukan kömpelö ahtaissa parkkiruuduissa.
Ruudut on mitoitettu pikkuautoille.
Matka-ajossa mukava. Suomen ku ajelee toiseen päähän, niin paikat ei kipeiksi.
Suosittelen. - allukki
älä osta minulla oli 03 volvo s80D5 tasan 3kuukautta
sitten se sai lähtöpassit joko vaihtoon tai rässiin.
autossa muuta ollutkaan kuin vikoja!moottorikolisi kylmänä,mittaristo piti vaihtaa kaikki valot vipatti,ahtopaineet hävisi heti kun vähän kiihdytti,ikkunan nostimet ei toiminut,tuulilasin pyyhkijät sinkoili metsään pooreineen.ym.ym..no nyt
on 2006 malli ollut 1,5vuotta toimmii moitteettomisti!onhan niitä volvoja ollut 12kpl paljon parempia kun nämä millenium aikaiset.ps.Automaatti laatikko vaihdettiin 2400euroa- Kestää
sulle surkea yksilö!?
Minulla on vm. 2000 S80 2.9 A jokseenkin kaikin saatavin varustein. Ostin sen vuoden vanhana, n. 40 000 km HELSINGISSÄ ajettuna. Eilen tuli mittariin 204 ooo km. Ajellut olen tuolla lähes seitsemän vuotta.
Auto on ollut koko ajan ajopäiväkirja-kustannusseurannassa. Polttoaineen keskikulutus vuositasolla on ollut 9,3...9,6 l/100 km. Riippuu talvikauden kylmyydestä ja peräkärryn vetomäärästä. Sitä tulee muutama tuhat km/v. Maantiekulutus kesällä alle 8,5 kun vauhtia n. 80 km/h.
Auton kori on ruosteeton ja maalipinta (helmiäisväri) siisti. Verhoukset (1/2-nahka)ovat siistit ja ryhdikkäät. Kone käy hienosti, ei juuri kuulu ja automatti toimii hyvin ja luotettavasti.
Joitain vikoja on ollut. Kallein on ollut ilmamäärämittari. Iskarit, etupyörien laakerit, akku ja useita alustan niveliä on vaihdettu. Myös polttonestetoimista, tehdasasenteisena lisävarusteena olevaa Ardicia on korjattu (mielestäni kohtuutoman paljon). Se on koko auton heikoin lenkki.
Huollot ja korjaukset merkkikorjaamoissa ovat kalliita. Pääsäntöisesti olen kuitenkin huollattanut auton huolto-ohjeen mukaisesti.
Runsas vuosi sitten vaihdattelin sitä uuteen S80 2.4 D-malliin. Välirahapyyntö oli sellainen, että kauppa jäi tekemättä (onneksi?) ja nyt linjani on selvä. Volvo ei lähde meidän taloudesta kiertoon, vaan sillä ajetaan kaikki sellaiset matka-ajot, jolloin mukana on kolme tai enemmän sekä kaikki ne ajot, jolloin vedetään peräkärryä. Muut ajot ajetaan uudella dieselillämme.
Sanoisin kokemuksesta, että auto toimii ja on luotettava myös kehnoissa ajo-olosuhteissa. Eritoten sen käyttöliittymä kokonaisutena on looginen ja hyvä, ellei paras markkinoilla olevista. Naisväkeämme auto tuntuu eritoten miellyttävän. - allukki
Kestää kirjoitti:
sulle surkea yksilö!?
Minulla on vm. 2000 S80 2.9 A jokseenkin kaikin saatavin varustein. Ostin sen vuoden vanhana, n. 40 000 km HELSINGISSÄ ajettuna. Eilen tuli mittariin 204 ooo km. Ajellut olen tuolla lähes seitsemän vuotta.
Auto on ollut koko ajan ajopäiväkirja-kustannusseurannassa. Polttoaineen keskikulutus vuositasolla on ollut 9,3...9,6 l/100 km. Riippuu talvikauden kylmyydestä ja peräkärryn vetomäärästä. Sitä tulee muutama tuhat km/v. Maantiekulutus kesällä alle 8,5 kun vauhtia n. 80 km/h.
Auton kori on ruosteeton ja maalipinta (helmiäisväri) siisti. Verhoukset (1/2-nahka)ovat siistit ja ryhdikkäät. Kone käy hienosti, ei juuri kuulu ja automatti toimii hyvin ja luotettavasti.
Joitain vikoja on ollut. Kallein on ollut ilmamäärämittari. Iskarit, etupyörien laakerit, akku ja useita alustan niveliä on vaihdettu. Myös polttonestetoimista, tehdasasenteisena lisävarusteena olevaa Ardicia on korjattu (mielestäni kohtuutoman paljon). Se on koko auton heikoin lenkki.
Huollot ja korjaukset merkkikorjaamoissa ovat kalliita. Pääsäntöisesti olen kuitenkin huollattanut auton huolto-ohjeen mukaisesti.
Runsas vuosi sitten vaihdattelin sitä uuteen S80 2.4 D-malliin. Välirahapyyntö oli sellainen, että kauppa jäi tekemättä (onneksi?) ja nyt linjani on selvä. Volvo ei lähde meidän taloudesta kiertoon, vaan sillä ajetaan kaikki sellaiset matka-ajot, jolloin mukana on kolme tai enemmän sekä kaikki ne ajot, jolloin vedetään peräkärryä. Muut ajot ajetaan uudella dieselillämme.
Sanoisin kokemuksesta, että auto toimii ja on luotettava myös kehnoissa ajo-olosuhteissa. Eritoten sen käyttöliittymä kokonaisutena on looginen ja hyvä, ellei paras markkinoilla olevista. Naisväkeämme auto tuntuu eritoten miellyttävän.en vaihda enään minäkään tätä S 802,4D5 185HV tämä toimii.volvon airdic polttoaine lämmitin on todella epä varma edellisen volvon lämmitintä kotkan auto salpa yritti korjata eihän nämä tumpelot osannut sitä laittaa.500euroa meni pelkkiin osiin ja 300euroa töihin.pyysinlähettämään lämmittemen maahan
tuojalle eivät kehdanneet!sain rahat takaisin.en muuten siihen auto liikkeeseen mene.ajan mieluimmin porvooseen tai kouvolaan.onpahan ammtti taitoiset asentajat.Edellinen 03volvo oli maanantai tapaus en toivoisi kelleen samanlaista kokemusta.ostin sen kotkan Auto-Salvasta että siitä jo voi päätellä huollot niin ja näin! - sanon mä
allukki kirjoitti:
en vaihda enään minäkään tätä S 802,4D5 185HV tämä toimii.volvon airdic polttoaine lämmitin on todella epä varma edellisen volvon lämmitintä kotkan auto salpa yritti korjata eihän nämä tumpelot osannut sitä laittaa.500euroa meni pelkkiin osiin ja 300euroa töihin.pyysinlähettämään lämmittemen maahan
tuojalle eivät kehdanneet!sain rahat takaisin.en muuten siihen auto liikkeeseen mene.ajan mieluimmin porvooseen tai kouvolaan.onpahan ammtti taitoiset asentajat.Edellinen 03volvo oli maanantai tapaus en toivoisi kelleen samanlaista kokemusta.ostin sen kotkan Auto-Salvasta että siitä jo voi päätellä huollot niin ja näin!jossa ei ollut ollenkaan moottorilämmitintä. Kysyin paikalliselta volvomyyjältä ja ne sano suoraan, että asenna webasto. Se onkin toiminut hyvin. Tosin maksoi kaukosäätimen kanssa 2000€!
- abcdabbacd
Oikeistaan isoin harmin aihe itselle on ollut S80:n kanssa se, että auto on poikkeuksellisen tarkka kaikesta liasta ja kurasta, jota kertyy alustaan.
Auto alkaa likaisilla vanteilla pompottaa ja täristää todella pahasti. Harvapuolaisten aluvanteiden ansiosta saa suht helposti pestyä vanteet, mutta ei se viikottainen painepesurilla sohiminen niin mukavaa ole. Nyt huollossa laitettiin myös lisäkuralätkät joiden pitäisi auttaa jonkin verran.
Ongelma siis on vain hiekka/savitieajelulla ja muuten auto on ihan mukava ajella ainakin saman hintaluokan kilpailijoihinsa verrattuna. - Mustaa mönjää
Mulla pelaa hyvin S80 2,9 vm,99 Bensa ajettu 312000km,mutta olen ihmetellyt kun kaasuläppäkotelon alle tulevaan ilmaputkeen on ilmestynyt päälle sellaista mustaa ihan kuin siirappia joka pikkuhilaa etenee alaspäin,en tiedä mitä ainetta se olisi ja mistä tulee,joutokäynti hsein aaltoilee ja päästöjen vikavalo syttyy aina joskus etenkin kaupungissa hitaasti ajaessa ei maantieajossa juuri koskaan,kuittaan aina vikavalon käyttämällä akunkenkää pois pidän virta-avainta starttiasennossa noin minuuti ja kytken akunkengän takaisin ja vikavalo on jälleen pois kunnes se uudelleen syttyy,ajoonhan se valo ei mitenkään vaikuta,että mikähän siellä valuu?
- kaasuläppä
Kannattaa tsekata se kaasuläppäkotelon sisus. Ton sanomasi perusteella ois taas ilmenny se perus volvon tyyppivika eli kaasuläppäkotelo on tukossa eikä toimi. Se selittäs ton tyhjäkäynnin aaltoilun. Kannattaa ensin kokeilla puhdistaa se sisältäpäin vaikka crcllä tai wd40llä, jos ei auta, niin sen joutuu uusimaan.
Ite suosittelen s80 malleja jotka on volkkarin 2.5tdi koneella,
kestävämpi kuin d5 eli volvon oma.
Mulla nyt kolmas tuollanen ja 2001 vm.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62463- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571205- 521115
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892