Mikä vuodenaika olen?

nuori nainen

Osaako joku auttaa minua selvittämään mikä vuodenaika olen ja sanomaan hieman sopivia värejä?

Silmäni ovat tummansiniset, valkuaiset kirkkaat.
Hiukset ovat kultaisen/hunajaisen väriset.
Iho "keltainen" mutta vaalea, rusketun helposti.
Kulmakarvat vaaleanruskeat ja huulet tummanpunaiset.

13

2872

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta ei varmaa...

      Ei voi sanoa varmasti kun ei näe ihmistä. Toinen vaihto ehto voisi olla talvi.

    • sjkfsfjsfhshs

      Sanoisin, että olet kevät. Kevät ja syksy on lämpimiä elikä iho on enempi persikkainen ja hiuksissa on kultaa.

      • hemuli123

        entä minä? punertavat vaaleat hiukset, pisamainen kellertävä, mutta todella vaalea iho ja vihreät silmät.


      • ..kevät
        hemuli123 kirjoitti:

        entä minä? punertavat vaaleat hiukset, pisamainen kellertävä, mutta todella vaalea iho ja vihreät silmät.

        kuulostat keväältä, mutta vaikea sanoa näin näkemättä. =)


      • haluaa tietää

        eli mulla on siniharmaat silmät ja keskivaaleat tuhkaan taittuvat hiukset.


      • blondikaattori
        hemuli123 kirjoitti:

        entä minä? punertavat vaaleat hiukset, pisamainen kellertävä, mutta todella vaalea iho ja vihreät silmät.

        Minä taas sanoisin, että syksy. Katso selitykset vastauksestani pääviestiin.


      • blondikaattori
        haluaa tietää kirjoitti:

        eli mulla on siniharmaat silmät ja keskivaaleat tuhkaan taittuvat hiukset.

        Hei!

        Et sanonut ihosi väristä mitään, joten tuosta on vaikea sanoa. Voisit olla kevät tai kesä. Jos hiustesi ja ihosi välillä on selkeä kontrasti, olet luultavasti kesä. Jos kontrasti on hennompi, sanoisin että kevät. Katso tarkemmat selitykset vastauksestani aloitusviestiin.


    • blondikaattori

      Kuulostat silmien ja huulten perusteella talvelta, joka olisit varmasti, jos sinulla olisi tummat hiukset. On vaikea sanoa, koska en ole nähnyt kasvojasi. Jos sinulla on hiusten ja ihon välillä selkeä kontrasti, olet luultavasti talvi. Jos taas kontrasti on hennompi, sanoisin että olet kesä. Voisin sanoa, että värit menevät näin:

      Kylmät, kovat värit = talvi
      Kylmät, pehmeät värit = kevät
      Lämpimät, kovat värit = kesä
      Lämpimät, pehmeät värit = syksy

      Talven perustyyppi on vaaleaihoinen, mustahiuksinen ihminen, jolla on tummat huulet. Talvelle sopii parhaiten musta, violetti, puhtaan valkoinen, karmiininpunainen ja muut puhtaat, voimakkaat värit.

      Kevään perustyyppi on vaaleaihoinen blondi, jonka iho on vaaleampi kuin hiukset. Keväälle sopii vaaleat, murretut värit, kuten vaaleansininen ja pastellivärit.

      Kesän perustyypillä on ruskeat hiukset ja ruskettunut iho. Hänelle sopivat voimakkaat, mutta ei niin kylmät värit kuin talvelle. Esim. vihreä, sininen ja punainen sopivat kesälle, myös musta ja valkoinen tietyissä asukokonaisuuksissa.

      Syksyn perustyyppi on pisamainen, vihreäsilmäinen punapää. Hänelle sopivat maanläheiset värit, kuten lehdenvihreä, keltainen, oranssi ja ruskea.

      Jokainen on tietenkin yksilö, eikä kaikkia ihmisiä voi luokitella yksiselitteisesti vuodenaikoihin.

      • eikaitsiinä

        Siis kuka näitä kirjoittaa tänne??

        "Kylmät, kovat värit = talvi
        Kylmät, pehmeät värit = kevät
        Lämpimät, kovat värit = kesä
        Lämpimät, pehmeät värit = syksy"

        Kevättyyppi on kylläkin lämmin väritykseltään, kesä kylmä.

        "Kesän perustyypillä on ruskeat hiukset ja ruskettunut iho. Hänelle sopivat voimakkaat, mutta ei niin kylmät värit kuin talvelle. Esim. vihreä, sininen ja punainen sopivat kesälle, myös musta ja valkoinen tietyissä asukokonaisuuksissa."

        Ei todellakaan ole kaikilla kesätyypeillä "ruskettunut iho". Riippuu onko ottanut aurinkoa vai ei. Suomessakin paljon kesätyyppejä, tuskin niillä kaikilla on itsestään ruskettunut iho. Kesätyypillä on siniseen taittuva iho, ruskettunut voi olla mikä vuodenaikatyyppi tahansa jos on ottanut aurinkoa. Ja kesälle nimenomaan sopivat kylmät värit, mutta ei niin voimakkaat kuin talvelle, vaan vaaleammat sävyt.

        "Keväälle sopii vaaleat, murretut värit, kuten vaaleansininen ja pastellivärit."

        Vaaleansininen ja pastellivärit eivät ole murrettuja, päinvastoin, ne ovat puhtaita sävyjä. Ja kevättyypille sopivat nimenomaan puhtaat ja heleät vaaleat sävyt.

        Oli niin monta epäkohtaa tässä kirjoituksessa että pistää miettimään kuka näitä kirjoittaa?? Omasta päästäkö näitä keksitään vaikka ei ole minkäänlaista tietoa asiasta? Ei kannata luottaa näihin keskustelupalstojen "asiantuntijoihin".


      • ..
        eikaitsiinä kirjoitti:

        Siis kuka näitä kirjoittaa tänne??

        "Kylmät, kovat värit = talvi
        Kylmät, pehmeät värit = kevät
        Lämpimät, kovat värit = kesä
        Lämpimät, pehmeät värit = syksy"

        Kevättyyppi on kylläkin lämmin väritykseltään, kesä kylmä.

        "Kesän perustyypillä on ruskeat hiukset ja ruskettunut iho. Hänelle sopivat voimakkaat, mutta ei niin kylmät värit kuin talvelle. Esim. vihreä, sininen ja punainen sopivat kesälle, myös musta ja valkoinen tietyissä asukokonaisuuksissa."

        Ei todellakaan ole kaikilla kesätyypeillä "ruskettunut iho". Riippuu onko ottanut aurinkoa vai ei. Suomessakin paljon kesätyyppejä, tuskin niillä kaikilla on itsestään ruskettunut iho. Kesätyypillä on siniseen taittuva iho, ruskettunut voi olla mikä vuodenaikatyyppi tahansa jos on ottanut aurinkoa. Ja kesälle nimenomaan sopivat kylmät värit, mutta ei niin voimakkaat kuin talvelle, vaan vaaleammat sävyt.

        "Keväälle sopii vaaleat, murretut värit, kuten vaaleansininen ja pastellivärit."

        Vaaleansininen ja pastellivärit eivät ole murrettuja, päinvastoin, ne ovat puhtaita sävyjä. Ja kevättyypille sopivat nimenomaan puhtaat ja heleät vaaleat sävyt.

        Oli niin monta epäkohtaa tässä kirjoituksessa että pistää miettimään kuka näitä kirjoittaa?? Omasta päästäkö näitä keksitään vaikka ei ole minkäänlaista tietoa asiasta? Ei kannata luottaa näihin keskustelupalstojen "asiantuntijoihin".

        Tapasin tyylikkäästi pukeutuneen tummahiuksisen naisen, jota ei yhtään pukenut aniliininpunainen.
        Ruskeahiuksiselle, hiukan tummaihoiselle ihmiselle sopii murretut värit, kuten sammaleenvihreä ja pehmeän ruskea. Mutta ei kirkkaanpunainen.


    • syksyiset värit

      Pari vuotta sitten lainasin kirjastosta kirjan, jonka nimeä en muista. Se oli semmoinen tee-se-itse värianalyysi. Siinä oli mukana kokoelma erivärisiä papereita niin kuin niillä väri-ihmisillä niitä huiveja. Niiden papereiden avulla ohjeiden mukaan sai aika hyvän käsityksen siitä, mitkä värit oli hyviä ja siis mikä vuodenaika on. Kirjaston virkailijat varmaan voi etsiä, onko teidän kirjastossa sitä kirjaa.

      • kesako?

        En tieda varmaksi kuulunko lampimiin vai kylmiin vuodenaikoihin.
        Olen tehnyt internetissa useita testeja, mutta niiden mukaan kuulun molempiin, valilla olen low contrast autum ja valilla low contrast spring ja valilla low contrast summer. Talvea ei ole koskaan tullut vastaukseksi.

        Hiukseni ovat luonnostaan tuhkanvaaleat (vaaleammat kuin suomalaisten perus maantienharmaa) =KYLMA
        Minulla on aina ollut ympari vuoden jonkun verran pisamia poskipaissa ja reilusti olkapaissa. =LAMMIN
        Kylmakarvani ja ripseni ovat erittain vaaleat, kullan savyiset. =LAMMIN

        Ihoni melko vaalea ja vartalosta kellertävä, mutta kasvojeni iho on muuta kehoa punertavampi. =?
        Silmäni ovat vihreät, joiden ulkoreuna on tummansininen ja sisäreunassa vaaleanruskeaa. =?
        Palan melko herkasti ja rusketun hitaasti.=?

        Minulle kay omasta mielestani hyvin: fuksian punainen, kirkkaan valkoinen, tumma petroolin sininen, viininpunainen, tumma lila, tumma farkun sininen =Kylmia savyja

        Mutta myos: haalea keltainen, kylma persikka, kahvinruskea = Pohjaltaan Lampimia savyja, mutta kylmaan taittuen, nama savyt tosin parhaiten esim. shortseissa eivatka ihan kasvojen vieressa tai naytan varittomalle.

        Minulle kayvat seka kulta etta hopeakorut.

        Siita paatellen, minka variset vaatteet sopivat (jos oikeasti sopivat:) olisin KYLMA. Nahtavasti kesa?

        .


    • .....

      En ole koskaan ollut värianalyysissä mutta pari kertaa tyylikurssilla, joissa on sivuttu myös vuodenaikoja.
      Hiukseni ovat tummanvaaleat, ennen kouluikää olin vaaleahiuksinen mutta väri on luonnostaan tummunut tummaksi maantienväriseksi. Lapsena oli pisamia, nykyään ei. En rusketu, palan aina. Jos väriä tulee, iho on punainen, ei kellertävä tai ruskea.
      Silmäni ovat vihertävänharmaat, toisessa silmässä hiukan ruskeaa. Kulmakarvat luonnostaan keski/tummanruskeat (MakeUpStoren kulmaväritrion keskimmäinen sävy).

      Pari-kolme vuotta sitten oli muodissa jokin tietty vaaleanvihreä sävy, koetin sen väristä paitaa, ja sovituskopin valoissa NÄYTIN IHAN KUOLLEELTA. Joskus on helpompi huomata mikä ei ainakaan sovi kuin mikä
      sitten oikeasti sopii. Minulle sopii paremmin puhdas valkoinen kuin taitettu luonnonvaalea. Käytän kultakoruja, mutta jos raaskisin vaihtaa kihlat ja vihkisormuksen, alkaisin käyttää valkokultaa ja hopeaa.
      Olen kesä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      203
      2412
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      62
      2308
    3. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      71
      2053
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      311
      1891
    5. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      147
      1495
    6. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      89
      1404
    7. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      37
      1245
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      89
      1176
    9. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      6
      1166
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      184
      1112
    Aihe