Ei voi

Olla totta

1,5 vuotta vanhasta Grang Scenikistäni tarjoo autoliikeet 10000 euroa, kun uutena auto makso 34600 euroo.
Eipä pidä Renault arvoa enään, kaikilla autokauppiailla sama juttu miksi arvo on alentunut, "Renault on sukeltanut suomessa tosi pahasti ja emmekä uskalla ottaa vaihtoauton myynnissä riskiä".

12

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on totta

      Arvaappa miksi kaikki 3 Relluani ovat olleet käytettyjä?

      Mutta mitä järkeä on vaihtaa autoa 1,5 vuoden jälkeen? Auton vaihdossa tulee aina takkiin eli kannattaa joko ostaa sellainen, jonka arvosta on jo 50-70 % lähtenyt tai jos ostaa uuden niin ajaa sillä vähintään sellaiset 7-8 vuotta.

      Jos autoliike tarjoaa siitä 10 k€ niin hyvinkin voit saada siitä itse myymällä vielä 15-20 tuhatta. Ja kannattaa myös kysyä hyvityshintaa muistakin liikkeistä eikä tyytyä siihen ensimäiseen tarjoukseen.

    • oikea renumies

      Kukaan, joka omistaa Grand Scenicin oikeasti, ei kirjoita sitä noin väärin.

      • Alkuperäinen alottaja

        Olen käynyt kysyyn monesta liikeestä hinta arviota autooni!!! Paras on nyt uuteen Audiin n. 13000 euroa mitä maksasivat.
        Renuni on juuri huollettu merkkiliikeessä ja ajettu 30tkm.


    • Voihan Rähmä

      Minulla on Renault Megane 1,5 dCi vuosimallia 2005 ja ajettuna vaivaiset 295000 km ( ajan n. 70000 km vuodessa). Mulla taas on se ongelma, että eihän autokauppiaat edes halua ottaa autoani vaihdossa vaikka se on täysin kunnossa, katsastettu ja huollot tehty merkkikorjaamossa huoltokirjan mukaan.
      Mutta ei se mitään: minä ajan auton aivan atomeiksi enkä edes lähde enää tarjoamaan autoani vaihtoon; autokauppiaat saavat sillä aikaa "kiehua" lamassa ja voivotella kun ei kauppa käy. Minä isken sitten takaisin ja lähden kesällä katsastamaan autokauppiaiden kurjuutta... teen sitten samlla itsekin ostotarjouksia. Kyllä se on niin, että loppupeleissä se on MAKSAVA ASIAKAS, joka on kunigas.

      • mannelavetti

        itellä on 04 1,5dci.ssä vasta 154tkm mittaris,mut itsekin hukkaamas ehkä sit kun näyttää hajoavan käsiin.Kun mukavampaa autoa työmatkalle pitää etsiä ihan eri hintaluokan vehkeistä(megane 2 oli ruotsalaisen autolehden testis e mallin mersun ja s80 volvon tasol ajomelus)


      • Voihan Rähmä
        mannelavetti kirjoitti:

        itellä on 04 1,5dci.ssä vasta 154tkm mittaris,mut itsekin hukkaamas ehkä sit kun näyttää hajoavan käsiin.Kun mukavampaa autoa työmatkalle pitää etsiä ihan eri hintaluokan vehkeistä(megane 2 oli ruotsalaisen autolehden testis e mallin mersun ja s80 volvon tasol ajomelus)

        Kaikki on suhteellista: onko 295000 km paljon ajettu nykyaikaiselle dieselautolle. Minusta ei ole.
        Esi. vaihdatin vasta joulukuun alussa 2008 eka kertaa taakse jarrupalat jarrulevyt= ihmettelivät
        Hyvinkään Auto-Ilveksessä kuink aon mahdollista, että vasta nyt menee vaihtoon alkuperäiset jarrupalat. Tottakai kaupunkiajo kuluttaa ihna eri lailla mutta minäpä huristelen vaan näitä Härmän valtateitä. Olen muuten saanut kulutuksen painumaan jopa 3,4 litraa per 100 km= viitosvaihteella vakionopeudensäätimellä kun ajaa noin 90 km/h niin eipä pajoa kuluta. Eli ajelen ihan rauhassa tämän mopon "paaliin" mutta toki käyn aina välillä katsomassa kuinka hyvin autokauppiailla menee...vahingon ilo se on kaikkein aidoin ilo!


      • Dr. Watson

        Eiköhän se autokauppias työntekijöineen elä juuri sillä että otetaan vaihtoautot sisään mahdollisimman halvalla ja myydään eteenpäin mahdollisimman kalliilla. Vai olenko elänyt tähän saakka ihan väärässä luulossa? Kyllä tuon hintaluokan autoista jää kauppiaalle käteen vähintään luokkaa 5000 €. Ei ne autokauppiaat uusien autojen myynnillä elä vaan vaihtoautojen sekä huoltopalvelu- ja varaosamyynnillä.

        Mutta noihin pyyntihintoihin perustuen voisi hyvinkin olettaa, että ketjun aloittajan auton voisi saaha myytyä yksityiselle esim. jollakin 18 tuhannella edellyttäen, että kyseessä on -07 malli ja jollakin oikealla moottorilla (ei 1,6 nuhapumppu).


      • Reilusti enemmän
        Dr. Watson kirjoitti:

        Eiköhän se autokauppias työntekijöineen elä juuri sillä että otetaan vaihtoautot sisään mahdollisimman halvalla ja myydään eteenpäin mahdollisimman kalliilla. Vai olenko elänyt tähän saakka ihan väärässä luulossa? Kyllä tuon hintaluokan autoista jää kauppiaalle käteen vähintään luokkaa 5000 €. Ei ne autokauppiaat uusien autojen myynnillä elä vaan vaihtoautojen sekä huoltopalvelu- ja varaosamyynnillä.

        Mutta noihin pyyntihintoihin perustuen voisi hyvinkin olettaa, että ketjun aloittajan auton voisi saaha myytyä yksityiselle esim. jollakin 18 tuhannella edellyttäen, että kyseessä on -07 malli ja jollakin oikealla moottorilla (ei 1,6 nuhapumppu).

        Juu,kauppa se on mikä kannattaa.Mutta jonkinlaista rajaa täytyisi löytyä ahneudellekkin.Olen tässä elämäni aikana vääntänyt eräänkin autokaupan,ja vuosi vuodelta kauppiaiden ahneus vain kasvaa.Soittelipa minulle eräskin automyyjä ja vinkui ja piipitti siitä,kun olin entisen autoni ostajaehdokkaalle puhelimessa kertonut mitä minulle hyvitettiin siitä.Reisille oli mennyt kauppiaan kaupat kun ostajaehdokas oli tarjonnut vain 2 tonnia yli hyvityshinnan.Minä olin kuulemma syyllinen kauppojen epäonnistumiseen,suosittelin kyllä "kohteliaasti" kauppiaalle käyntiä lääkärissä.


      • laillistettua huijausta?
        Reilusti enemmän kirjoitti:

        Juu,kauppa se on mikä kannattaa.Mutta jonkinlaista rajaa täytyisi löytyä ahneudellekkin.Olen tässä elämäni aikana vääntänyt eräänkin autokaupan,ja vuosi vuodelta kauppiaiden ahneus vain kasvaa.Soittelipa minulle eräskin automyyjä ja vinkui ja piipitti siitä,kun olin entisen autoni ostajaehdokkaalle puhelimessa kertonut mitä minulle hyvitettiin siitä.Reisille oli mennyt kauppiaan kaupat kun ostajaehdokas oli tarjonnut vain 2 tonnia yli hyvityshinnan.Minä olin kuulemma syyllinen kauppojen epäonnistumiseen,suosittelin kyllä "kohteliaasti" kauppiaalle käyntiä lääkärissä.

        Isäni vaihtoi hiljattain 2/06 mallisen, uutena n. 35 tuhatta maksaneen ja 75 tkm ajetun mutta huonosti myyvän auton 1/05 malliseen, 45 tkm ajettuun ja myöskin huonosti myyvään mutta uutena paljon kalliimpaan merkkiin.

        Vaihdokin pyyntihinta oli 39 k€, vanhasta hyvitettiin 18 k€ eli välirahaa piti laittaa 21 k€. Isän vanha auto meni myyntiin muutaman satasen tarkkuudella samalla hintapyynnillä kuin mitä siitä isälle hyvitettiin. Ja koska autokauppiaankin pitää saada osansa niin veikkaan, että siitä 39 k€ vaihdokista on edelliselle omistajalle hyvitetty korkeintaan 29 k€.


    • pitäähän senkin elää jollain

      Biliasta tuli markkinointipostia. "Vähän ajetut Renaultit poistohintaan".

      Esim. Renault Grand Scenic 2,0 Extreme 7-paikkainen -07. Kilsoista ei ollut mainintaa. Ja hinta: Tattadattadaa.
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      .
      25500 €.

      joten käy nyt vaan kiltisti luovuttamalla kympillä se omasi että saadaan lisää näitä POISTOHINTAISIA Renaulteja autoliikkeiden valikoimaan. Unfuckingbelieveable.

      • Yhdessä liikeessä vielä

        Ja taddattaa, sielläpä myyjällä olikin järkee autoni arvossa, tässä nyt mietin mitä tekisin.
        Renu kyllä lähtee, kun huoltokin mennyt nykyään ihan perseeleen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      702
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      701
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      666
    Aihe