2.4JTD

Dadaaa?

Farmari facelift 156 2.4JTD. Loistava peli. Vaalea nahkasisusta ym ym. Mutta, olen useasti lukenut täältä että jos et ole Alfisti, älä osta sitä... Mutta jostainhan sitä on aloitettava vai? Olen omistanut jos jonkin moista ajopeliä. Ranskalaisen GTI:n ja Thema Turbo I.E:n. Jälkimmäinen jätti vankkumattoman fiilikset säämiskänahkaverhoiluineen ja tyhjän lompakon.

Uskaltaisin ilman muuta ostaa siisti kuntoisen bensa 156:n. Mutta mites tuo tehokas diesel?? En tarinoita tai huoltojen hintoja. Auto on HELVETIN HIENO! Hintaakin on vielä jäljellä, mutta haluan sen jollain perverssillä(?) tapaa...

9

1728

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jokumuu

      Aja sillä, sen jälkeen tiedät.

      Olen omistanut vanhemman mallisen 156 2.4 JTD:n, sellaisen kymmenventtiilisen. Paras auto joka minulla on ollut tähän asti, yllättäen se oli myös lähes viaton laite vaikka käytetty olikin. Termari, kampiakselin hihnapyörä ja vetonivelten kumit olivat vaihdon tarpeessa, ei sitten muuta. Jakohihna oli ahtaassa paikassa mutta vaihdettavissa.

      Kylmäkäynnistyksen jälkeen tyhjäkäynnillä ainakin 10v kuulostaa valitettavasti dieseliltä, maantiellä ei sitten kiinnitä huomiota kuin korkeintaan turbon sihinään. Loppujen lopuksi siivokäyntinen laite hiukkaskiihdyttimeksi. Käytännön voimaa joka tilanteessa riittävästi ja Sportpackin hiukka matalammalla alustalla nautinnollinen peli rampeissa ja mutkateillä.

      Sen verran olen päässyt 20v:lläkin ajamaan että jos nyt olisivat finanssit kohillaan niin tuollaisen hankkisin. Mieluusti nimenomaan vaaleilla nahoilla.

      • teen kaupat

        En tiedä monikoventtiilinen se on, mutta 175hv.
        Auto on 2004 ja hintana tasaraha 10000eur ja päälle verot. Joo, ehkä kallis mutta se on tutun työkaverin auto ja kuvista ja huhuista päätellen tiptop ja kilometrejä 110tkm. Kaikki mahdolliset varusteet siinä taitaa olla.


      • jokumuu
        teen kaupat kirjoitti:

        En tiedä monikoventtiilinen se on, mutta 175hv.
        Auto on 2004 ja hintana tasaraha 10000eur ja päälle verot. Joo, ehkä kallis mutta se on tutun työkaverin auto ja kuvista ja huhuista päätellen tiptop ja kilometrejä 110tkm. Kaikki mahdolliset varusteet siinä taitaa olla.

        Nuo facelift-JTD:t ovat tietääkseni kaikki 20-venttiilisiä.

        Eihän se nyt erityisen kalliilta kuulosta, ei Saksan eikä varsinkaan Suomen pyyntöihin nähden. Voisit vielä varmuudeksi käydä koeajamassa jotain kotimaista yksilöä ja kokeilla osutko auton kanssa samalle aaltopituudelle, kaikille tuo ei varmastikaan kolahda. Mutta jos natsaa niin osta pois vaan!


      • Diileriman
        teen kaupat kirjoitti:

        En tiedä monikoventtiilinen se on, mutta 175hv.
        Auto on 2004 ja hintana tasaraha 10000eur ja päälle verot. Joo, ehkä kallis mutta se on tutun työkaverin auto ja kuvista ja huhuista päätellen tiptop ja kilometrejä 110tkm. Kaikki mahdolliset varusteet siinä taitaa olla.

        Olet kymppitonnin valmis pulittamaan käytetystä italiaano turpokiisselistä? Kannattaa tarkastaa mitä tuolla rahalla saa, esim C-mersun saman ikäisen tai uudemman!


      • Ei manne
        Diileriman kirjoitti:

        Olet kymppitonnin valmis pulittamaan käytetystä italiaano turpokiisselistä? Kannattaa tarkastaa mitä tuolla rahalla saa, esim C-mersun saman ikäisen tai uudemman!

        ny mannemersulla haluaa ajaa


      • ruostuu
        Diileriman kirjoitti:

        Olet kymppitonnin valmis pulittamaan käytetystä italiaano turpokiisselistä? Kannattaa tarkastaa mitä tuolla rahalla saa, esim C-mersun saman ikäisen tai uudemman!

        Eikös ne meset mätäne käsiin nykyään???
        Näin kehu vaan yks katsastusinssi.


      • Diileriman
        Ei manne kirjoitti:

        ny mannemersulla haluaa ajaa

        "Saman ikäisen(2004) tai uudemman"


      • jokumuu
        Diileriman kirjoitti:

        "Saman ikäisen(2004) tai uudemman"

        Laita nyt vaikka mobile.de:hen hakuun 2004 C-Mersut dieselillä. Montako reilut 100 tonnia ajettua irtoaa kymppitonnilla?

        Ne kriteereihin mahtuneet pari vehjettäkään eivät ehkä livenä ole ihan priimaa jos otetaan huomioon että 2004 C-nakuja löytyy tällä hetkellä 1521 myytävää yksilöä. Tai ehkä ne halvimmat ovatkin juuri parhaita?

        Sitten vielä sellainen pikku yksityiskohta, että kaikki eivät välttämättä halua ajaa karvalakkimallin pikkumersulla.


      • ...ei halua...
        ruostuu kirjoitti:

        Eikös ne meset mätäne käsiin nykyään???
        Näin kehu vaan yks katsastusinssi.

        ...ajella taksina, vanhoillisen toimitusjohtajan käyttöautona ja vanhemmiten ravikärryveturin maineella varustetulla autolla, vaan siniverisellä........


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Huomenta ihana

      Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      44
      7256
    2. Hei rakas...

      Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      4028
    3. Ei tämä etene ikinä

      Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      56
      3549
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

      Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      46
      3062
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

      Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2786
    6. Toiveikas vai toivoton

      torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2258
    7. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

      Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      48
      2236
    8. Koko ajan olet

      Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      43
      2228
    9. Mukavaa päivää

      Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2226
    10. Miksi et irrota otettasi

      Suhteeni?
      Ikävä
      46
      2191
    Aihe