Voiko umpilisäkkeen leikata vaikkei tulehdusarvot nouse? Onko kellään leikattu sillai? Ku mulla ne ei noussu ja silti sanottii että on selvästi umppari, ja ei leikattu ja pääsin eile sairaalasta kotiin, ja taas alko kivut ! AUTTAKAA KERTOKAA
UMPILISÄKE
3
4313
Vastaukset
- ja leikattiin
Terve, nimetön.
Voi hyvänen aika taas kertaalleen lääkäreitä! Mulle tuo oli tuttu tilanne vajaata 3 vuotta sitten. Yhteispäivystyksessä lääkäri diagnosoi selvästi, että on umpilisäkkeen tulehdus ja määräsi sairaalaan leikattavaksi. Siellä päivystyspolilla -ei suomalainen!- lääkäri totesi että ei leikata. Tulehdusarvot on normaalit. Jäin kuitenkin tarkkailuun, en lähteny kotiin. Ei olleet 10 tunnin kuluttua muuttuneet mihinkään, laskeneet vain. Lääkäri uskoi vahvasti, että kuvittelen kivut ja oksentelen ilman syytä. Laittoi gynelle-ei suomalainen lääkäri!-, joka totesi, että on suolistosyyhy, toisinsanoen kuvittelen. Ja jälleen päivystyspolilla -ei suomalainen lääkäri- oli samoilla linjoilla kuin kollegansa, että kun ei ole tulehdusarvot nousseet, provosoin vain oireet ja kuvittelen kivun, oksentelen ilman syytä... Onneksi suomalainen lääkäri tuli ja määräsi kiireellisenä leikkaukseen. Sanoi, ettei odotella yhtään tulehdusarvojen nousua! No, leikkaava lääkäri - ei suomalainen! - totesi ettei mitään kiirettä, ei se ole umpisuoli. Vain kuvittelen taas kaikki kivut... Se oli rankkaa puolustaa itteään kipujen keskellä!
No, viimein leikkasivat - ja vasemmalta puolen kun menivät tähystimellä sisään, poistivat epähuomiossa munasarjan ja huomasivat, että umppari oli pahasti tulehtunut. Se lukee onneksi ensimmäisessä epikriisissä, jonka sain.
Kun siinä sitten tapahtui hoitovirhe, eli rakon toiminta halvaantui, yht'äkkiä tuli uusi lausunto jossa sanottiin, että ei ollut tulehdusta lainkaan!
Toisin sanoen pyydän sinua menemään päivystykseen pian! Ja älä lähde sieltä! Umpparin poisto kuuluu rutiinileikkauksiin! Ja jos mahdollista, valitse avoleikkaus. Riskit lie pienemmät kuin tähystyksessä... No, sillä ei ole väliä kummin leikataan, mutta todellakaan tulehdusarvojen ei tarvitse nousta!- öpöpö
Itseltäni leikattiin tulehtunut umpilisäke ja tulehdusarvot olivat yksi. Kaikki muut oireet kuitenkin viittasivat tulehtuneeseen umppariin. Leikkauksen jälkeen hoitaja kertoi että jälkeeni oli leikattu eräs toinen umppari potilas jonka tulehdusarvot olivat 350 mutta mun umpilisäke oli kuulemma yhtä tulehtunut kun toisen potilaan. Eli umpilisäkkeen tulehdus voi olla tosi yksilöllistä!
- leikkurista
Juuri olin päivystysyössä leikkaussalissa. Tehtii mm. kaksi umpparia. Toisella oli crp 8 (normaali) ja toisella 150. Molemmilla kuitenkin erittäin selkeästi tulehtunut umppari.
Takaisin lääkäriin vain jos kivut kovat. Umpparin puhkeaminen on jo sotkuisempi juttu ja sillä voi olla kurjia jälkiseurauskia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676