UMPILISÄKE

Nimetön

Voiko umpilisäkkeen leikata vaikkei tulehdusarvot nouse? Onko kellään leikattu sillai? Ku mulla ne ei noussu ja silti sanottii että on selvästi umppari, ja ei leikattu ja pääsin eile sairaalasta kotiin, ja taas alko kivut ! AUTTAKAA KERTOKAA

3

4471

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja leikattiin

Terve, nimetön.

Voi hyvänen aika taas kertaalleen lääkäreitä! Mulle tuo oli tuttu tilanne vajaata 3 vuotta sitten. Yhteispäivystyksessä lääkäri diagnosoi selvästi, että on umpilisäkkeen tulehdus ja määräsi sairaalaan leikattavaksi. Siellä päivystyspolilla -ei suomalainen!- lääkäri totesi että ei leikata. Tulehdusarvot on normaalit. Jäin kuitenkin tarkkailuun, en lähteny kotiin. Ei olleet 10 tunnin kuluttua muuttuneet mihinkään, laskeneet vain. Lääkäri uskoi vahvasti, että kuvittelen kivut ja oksentelen ilman syytä. Laittoi gynelle-ei suomalainen lääkäri!-, joka totesi, että on suolistosyyhy, toisinsanoen kuvittelen. Ja jälleen päivystyspolilla -ei suomalainen lääkäri- oli samoilla linjoilla kuin kollegansa, että kun ei ole tulehdusarvot nousseet, provosoin vain oireet ja kuvittelen kivun, oksentelen ilman syytä... Onneksi suomalainen lääkäri tuli ja määräsi kiireellisenä leikkaukseen. Sanoi, ettei odotella yhtään tulehdusarvojen nousua! No, leikkaava lääkäri - ei suomalainen! - totesi ettei mitään kiirettä, ei se ole umpisuoli. Vain kuvittelen taas kaikki kivut... Se oli rankkaa puolustaa itteään kipujen keskellä!
      No, viimein leikkasivat - ja vasemmalta puolen kun menivät tähystimellä sisään, poistivat epähuomiossa munasarjan ja huomasivat, että umppari oli pahasti tulehtunut. Se lukee onneksi ensimmäisessä epikriisissä, jonka sain.
      Kun siinä sitten tapahtui hoitovirhe, eli rakon toiminta halvaantui, yht'äkkiä tuli uusi lausunto jossa sanottiin, että ei ollut tulehdusta lainkaan!

Toisin sanoen pyydän sinua menemään päivystykseen pian! Ja älä lähde sieltä! Umpparin poisto kuuluu rutiinileikkauksiin! Ja jos mahdollista, valitse avoleikkaus. Riskit lie pienemmät kuin tähystyksessä... No, sillä ei ole väliä kummin leikataan, mutta todellakaan tulehdusarvojen ei tarvitse nousta!

• öpöpö

Itseltäni leikattiin tulehtunut umpilisäke ja tulehdusarvot olivat yksi. Kaikki muut oireet kuitenkin viittasivat tulehtuneeseen umppariin. Leikkauksen jälkeen hoitaja kertoi että jälkeeni oli leikattu eräs toinen umppari potilas jonka tulehdusarvot olivat 350 mutta mun umpilisäke oli kuulemma yhtä tulehtunut kun toisen potilaan. Eli umpilisäkkeen tulehdus voi olla tosi yksilöllistä!

• leikkurista

Juuri olin päivystysyössä leikkaussalissa. Tehtii mm. kaksi umpparia. Toisella oli crp 8 (normaali) ja toisella 150. Molemmilla kuitenkin erittäin selkeästi tulehtunut umppari.

Takaisin lääkäriin vain jos kivut kovat. Umpparin puhkeaminen on jo sotkuisempi juttu ja sillä voi olla kurjia jälkiseurauskia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      76
      3418
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3137
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3012
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1689
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe