Kertoisitteko kokemuksianne Asikkalan pieneläinhoitajan perustutkinnosta?Mitä piditte?Millanen opiskelutahti?Millainen asuntola?Millainen oli pääsykoe?Kuinka työllistyitte koulun jälkeen?Yms.Kaikkea mitä tulee mieleen?
Koulutuskeskus Salpaus,Asikkala?
4
2159
Vastaukset
- purnauskis
itse olen lukion jo käynyt ja tulin viime syksynä opiskelemaan asikkalaan, eläintenhoitajaksi.
Kannattaa perehtyä koulutusohjelmaan (salpaus.fi) ettei tule yllätyksiä, sillä koulutus on täällä hyvinkin maatalouspainotteinen. Käsittelemme mm. viljelyä ja työkoneita, sillä ne täytyy osata jos lomittajaksi aikoo. Myöhemmin yhteisten opintojen päättyessä (meillä ens vuonna) valitsemme suuntaudummeko pien- vai tuotantoeläimiin.
Mielestäni opiskelutahti ei ole ollenkaan mahdoton. Pikemminkin tiukempaakin voisi olla. Navettaviikko otti kyllä koville kun koulua samaan aikaan ja navettatyöt olivat uusia. Asuntolassa olen asunut ainoastaan navetta- ja pieneläinviikkoni. On soluasuntoja ja sitten yksittäis/pari asuntoja, joihin voi tuoda oman lemmikin jos luvat koululta kunnossa. (vaaditaan mm. rokotustodistukset)
Pääsykoe oli mielestäni helppo. Käytännönkoe, kirjallinen (lyhyt essee vain) ja haastattelu. Ei mitenkään erikoista, eikä pääsykoe kuitenkaan ole se suurin vaikuttajat otetaanko sinut kouluun vai ei.
Siitä vain tutustumaan koulutusohjelmaan ja kiinnostumaan lisää.. :)- Anonyymi
Sigma
- Salpaukseenhakemassa
Onko kukaa menossa tonne Salpaukseen tutustumaa kouluun perjantaina/lauantaina? Mie oon menossa, sitä en tosin tiiä et kumpana päivänä. En tajunnu siitä tiedotteesta salpauksen sivulla, et kumpana päivänä sinne pitäis mennä jos kouluun tahtoo tutustumaan... Kellään tietoo tästä? :D
- Minni_L
Mä oon kans menos, tavataanko?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa
Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja3923087Mikä piirre on kasvoissa tärkein?
Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?1281697Suurimman myrskyilyn jälkeen
vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul481410Ruumis kanavassa
Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan201391Mikä häpeä Haapaveden kaupungille
Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa621109Tojotamies törttöili taas auton eteen
Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta341101- 841064
En sano tätä pahalla
Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm821023Ei mitään menetettävää
Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo155980Tiedättekö miksi mies on olemassa?
Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar209910