Koulutuskeskus Salpaus,Asikkala?

sumppa86

Kertoisitteko kokemuksianne Asikkalan pieneläinhoitajan perustutkinnosta?Mitä piditte?Millanen opiskelutahti?Millainen asuntola?Millainen oli pääsykoe?Kuinka työllistyitte koulun jälkeen?Yms.Kaikkea mitä tulee mieleen?

4

2298

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • purnauskis

itse olen lukion jo käynyt ja tulin viime syksynä opiskelemaan asikkalaan, eläintenhoitajaksi.
      Kannattaa perehtyä koulutusohjelmaan (salpaus.fi) ettei tule yllätyksiä, sillä koulutus on täällä hyvinkin maatalouspainotteinen. Käsittelemme mm. viljelyä ja työkoneita, sillä ne täytyy osata jos lomittajaksi aikoo. Myöhemmin yhteisten opintojen päättyessä (meillä ens vuonna) valitsemme suuntaudummeko pien- vai tuotantoeläimiin.
      Mielestäni opiskelutahti ei ole ollenkaan mahdoton. Pikemminkin tiukempaakin voisi olla. Navettaviikko otti kyllä koville kun koulua samaan aikaan ja navettatyöt olivat uusia. Asuntolassa olen asunut ainoastaan navetta- ja pieneläinviikkoni. On soluasuntoja ja sitten yksittäis/pari asuntoja, joihin voi tuoda oman lemmikin jos luvat koululta kunnossa. (vaaditaan mm. rokotustodistukset)
      Pääsykoe oli mielestäni helppo. Käytännönkoe, kirjallinen (lyhyt essee vain) ja haastattelu. Ei mitenkään erikoista, eikä pääsykoe kuitenkaan ole se suurin vaikuttajat otetaanko sinut kouluun vai ei.
      Siitä vain tutustumaan koulutusohjelmaan ja kiinnostumaan lisää.. :)

• Anonyymi

Sigma

• Salpaukseenhakemassa

Onko kukaa menossa tonne Salpaukseen tutustumaa kouluun perjantaina/lauantaina? Mie oon menossa, sitä en tosin tiiä et kumpana päivänä. En tajunnu siitä tiedotteesta salpauksen sivulla, et kumpana päivänä sinne pitäis mennä jos kouluun tahtoo tutustumaan... Kellään tietoo tästä? :D

• Minni_L

Mä oon kans menos, tavataanko?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      544
      3676
    2. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      171
      2690
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      186
      2632
    4. Persujen VigeIius noIasi taas itsensä

Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k
      Maailman menoa
      24
      2138
    5. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      48
      1980
    6. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      8
      1892
    7. Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset

He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien
      Maailman menoa
      41
      1626
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      1563
    9. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      217
      1556
    10. Kuka opettaja, mikä koulu

Minkä koulun opettaja saanut potkut
      Nivala
      14
      1476
    Aihe