Reissu usaan

matkallelähdössä

Mitähän kaikkea pitäisi ottaa huomioon kun on lähdössä reissulle usaan kesällä? matka kestäisi kuukauden ja tarkoitus olisi ajaa itä-rannikolta länsi-rannikolle. Autovuokraamoja usassa? Motellien hinnat/yö? Mitä pitää ottaa mukaan/huomioon tulleissa, eli paperit ja muut laput? Jostain luin että siellä ei esimerkiksi tankkaamista pysty kaikissa paikoissa maksamaan käteisellä, ainoastaan luottokortilla? Entäs toimiiko visa electron siellä hyvin? Entä miten suomen puhelit/liittymät toimivat siellä?

Melkonen tarina tuli :D

Autovuokrausta siivuten, pystyykö tai saako mistään autovuokraamosta tai vastaavasta paikasta kunnon jenkkirasseja lainaan? ei mitään uutta tupperware kippoa vaan astetta vanhempaa ja rajumpaa menopeliä?

10

1927

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • matkailija-x

      Auton vuokrauksesta j apuheklimien toiminnasta on ollut eri palstoilla Yhdysvallat-palstan alla keskusteluja.

      Autovuokraamoja on mm. hertz, alamo, budget, dollar. Näillä autot ovat uusia, eikäö vanhoja klassikkoautoja löydy. Joillain paikallisilla vuokraamoilla saattais olla klassikkoautoja, mutta palautus mantereen toisella puolella voi olla ongelmallista.

      Reittisi varrelta voit etsiä motelleja/hotelleja esim. haulla motels paikkakunnan nimi ja katsoa motellien/varauspalvelujen sivuilta hintoja ko. ajankohdalle, hinnat voivat vaihdella paljonkin ajankohdan mukaan.

      Ajokortti, luottokortti, passi tarvitaan, samoin enenn matkaa varatusta autosta/motelliyöpymisistä voucherit tai varauksista paperikopiot nopeuttavat asioita. Viisumia ei kuukauden reissuun tarvitse.

      • mutta....

        oon huomannu että toi matkailija-x vastaa täällä lähes joka keskusteluun eiks sul oo muuta elämää? :---------------D


      • matkailija-x
        mutta.... kirjoitti:

        oon huomannu että toi matkailija-x vastaa täällä lähes joka keskusteluun eiks sul oo muuta elämää? :---------------D

        Totta kai on, harrastan monta muutakin asiaa ja teen vielä pitkiä työpäiviäkin, mutta matkailu ja matkojen suunnitelu on ykkösharrastukseni ja autan muitakin mielelläni tässä asiassa jos voin. Vastaaminen on helppoa ja nopeaa, eikä paljoa vie ajastani.    

        Olen eräältä toselta matkailupalstalta itse saanut paljon apua matkojen suunnitteluun ja toteutan nyt erästä hyvää kuulemaani puhetta avun saamisesta ja sen antamisesta; "Pass it on!"


      • menossa
        matkailija-x kirjoitti:

        Totta kai on, harrastan monta muutakin asiaa ja teen vielä pitkiä työpäiviäkin, mutta matkailu ja matkojen suunnitelu on ykkösharrastukseni ja autan muitakin mielelläni tässä asiassa jos voin. Vastaaminen on helppoa ja nopeaa, eikä paljoa vie ajastani.    

        Olen eräältä toselta matkailupalstalta itse saanut paljon apua matkojen suunnitteluun ja toteutan nyt erästä hyvää kuulemaani puhetta avun saamisesta ja sen antamisesta; "Pass it on!"

        Hienoa toimintaa matkailija-x! Samaa mieltä olen, että jos toisilta voi suurta vaivaa säästää pienillä viesteillä, niin homma kannattaa. Samaa koitan itsekin harjoittaa...

        Pass it on!

        ... ja itse olen saanut lukuisia hyviä vinkkejä täältä ja muilta keskustelupalstoilta matkoja suunnitellessa, kodinkoneita korjatessa ym.


    • Ruuhkakivi

      Jos ei rahasta ole kiinni niin voi vuokrata minkälaisen auton tahansa. Mutta parasta varmaan olis käyttää esim. Avista tai Hertziä niin pysyy budjettikin kohtuuden rajoissa.

      En ole koskaan ollut huoltoasemalla jossa ei käteinen käy...

      • ovat kalleimmat.
        taalan huono kurssi on vain nostanut hintoja euron nähden!


    • transatlantic

      Autovuokrauksien ja hotellien hintoja voit helposti vertailla esim. travelocity'lla, priceline'lla ja expedia'lla.

      Ota huomioon täällä aina mainittujen Hertzin ja Avis'en lisäksi on myös yhtä luotettavia firmoja, kuten esim. Budget, Alamo, National, Dollar. Voit hyvinkin tehdä valintasi hinnan perusteella.

      • eri jättöpaikasta

        Yksi autovuokrauksen vertailulaskelmissa huomioon otettava kustannuserä on lisämaksu siitä, että palauttaa auton eri kaupunkiin kuin mistä sen ottaa. Se ei välttämättä näy nettisivujen antamissa vuokrahinnoissa vaan on erillisenä mainintana esim. vuokrausehdoissa. Rannikolta toiselle ajelussa tämä lisä voi olla esim. 500 dollaria, vuokraamoiden hinnoittelut tässäkin vaihtelevat.


    • Kuukausi riittää hyvin rannikolta rannikolle ajamiseen ja jonkun luppopäivänkin voi pitää. Omalla kohdallani eka läpiajoreissu kesti kuukauden, mutta risteilimme sinä aikana reilun 10 000 km. Matka alkoi New Yorkista ja takaisin lensimme San Franciscosta ja kävimme kuitenkin eteläisissä osavaltioissa ja sieltä pohjoiseen Coloradon kautta Kalliovuorten yli Bryce Canyonin kautta Grand Canyonille ja sitten Las Vegasin kautta Californian San Diegoon ja sieltä rantatietä pitkin San Franciscoon. Länteenpäin mennessä voitat aina aikavyöhykkeen ylitettyäsi lisätunnin, mikä tuntui meistä mukavalta. Maksat ne sitten takaisin pitkän paluulentomatkan aikana.
      Ajelimme päivässä max 500 km, mikä ei meistä tuntunut pahalta. Auton jättömaksu toiselle rannalle on minun kohdallani aina ollut vuokraamosta riippumatta 500 dollaria. Jos ajat ympyrän tai tulet samalle rannikolle takaisin lähemmäksi lähtöpaikkaa, lisämaksua ei ole tai se on pienempi.
      Motellit otimme fiiliksen mukaan lennosta ilman ennakkovarauksia. Niitä löytyy helposti ja aina on tilaa ollut ja meistä ei kannattanut sitoa itseään mihinkään muuhun aikatauluun, kuin paluulentoon. Hyviä motellihuoneita saa tänä päivänä 40-70 dollarin vuorokausihinnalla (suurkaupunkien ulkopuolella)ja niissä yöpyy helposti neljäkin henkeä huoneessa.
      Auton olen aina vuokrannut netistä vertaamalla eri vuokraamojen hintoja (esim. www.vertaa.fi) ja ottanut automieltymystäni vastaavan halvimman tarjouksen ja olen ollut aina tyytyväinen. Itse en lähtisi tällaiselle matkalle pikkuautolla vaan vähintään keskikokoisella V6:la varustetulla autolla (esim Chevrolet Impala). Olet kuitenkin autossa niin paljon, että siitä ei kannata tinkiä liikaa.
      Luottokortti tarvitaan ehdottomasti esim. autonvuokraukseen ja muuhunkin elämiseen. Itse käytän kahta luottokorttia (Visa, Amex) ja mahdollisimman vähän käteistä. Toisinkin voi elää ja bensat voi kyllä minun kokemukseni mukaan aina maksaa myös käteisellä.
      Kolmitaajuuspuhelin toimii melko kattavasti itä-rannikolla ja kaikissa suuremmissa kaupungeissa ja huonommin länsirannikon syrjäseuduilla. Jos haluat kattavan puhelinyhteyden, ota 4-taajuuskännykkä mukaan.
      Mukavaa matkan suunnittelua!

      • breatherman

        Yhden Amerikan reissun tehneenä en seuraavalla kerralla ilman luottokorttia lähde. Joissakin paikoissa tosi nihkeä suhtautuminen jos tarjos käteistä tai visa electronia. Useasti piti motelleissa jättää rahaa panttiin, kun ei ollut luottokorttia. Visa electron pelas muuten kohtuullisesti seinästä sai yleensä rahaa moitteetta. Auton vuokraus onnistui ihan visa electronilla.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      88
      1224
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1026
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      56
      742
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      720
    5. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      287
      685
    7. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      684
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      36
      618
    9. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      614
    10. Viime yönä mietin paikkoja luonnossa, missä olen kulkenut

      kävellyt ja ikävöinyt, ja ollut niin yksin. Monet kerrat. Ne palauttavat mieleeni sinut ja sen, kuinka kipeää on se kaip
      Ikävä
      57
      612
    Aihe