Olen aika-ajoin huomannut ajoittaista vihlovaa, pistävää kipua keskellä ylävatsaa, oliskohan tossa nyt sitten pallea vai mikä... Välillä ei mitään oireita, välillä taas koko päivän aina välillä tuntuu vihlontaa. Ei kovin kovaa kipua, mutta tuntuu välillä aika ikävältä. Kipu ei säteile mihinkään, tuntuu vain yhdellä pienellä alueella. Muita oireita ei ole. Olen parikymppinen nuori nainen, perusterve, alkoholia nautin silloin tällöin, en polta, jne. Onkohan kellään mitään hajua mihin oire voisi viitata? Pelottaa, olen menossa lääkärille mutta kyselen etukäteen jo täältä jos jollain olisi mieleen mitään?
Ylävatsaa vihloo, mikä voisi olla??
5
5336
Vastaukset
- J....
Villi arvaus!
- juttujako?
onko sul mitään muita oireita?
- Sama vaiva muut oli tutkitt...
Käy hyvä ihminen tutkituttamassa itsesi.
Itselläni oli vaiva juuri ylävatsassa se oli jatkuvaa ,kun nostin jotain niin tuntui kuin olisi puukolla pistetty samoin kun kävelin tuntui kipu.
Kävin lääkärissä ja hän määräsi minut ultraääni kuvaukseen sekä ylävatsan tähystykseen ja niin vaiva selvisi.
Minulta löytyi pohjukkasuoleen haavauma sekä vatsan limakalvoilla oli haavaumia jonka aiheuttaa suolahapon yli tuotanto sain lääkeet ja voin hyvin.
ÄLÄ PELKÄÄ TÄHYSTYSTÄ EI SE OLE KAAMEA EIKÄ KIVULIAS LETKU MIKÄ TYHYSTYKSESSÄ KÄYTETÄÄN ON NOIN PIKKUSORMEN VAHVUINEN. - Nipsu
No mulla kyse oli helikobakteerista. Aiheuttaa kipua ylävatsalla, ei kokoaikaisesti, mutta pari kertaa jouduin kulkemaan kyyryssä vatsakivun takia, ei vain voinut oikaista itseään. Onneksi lääkäri oli fiksu tapaus ja tutkitutti tuon helikon heti ensimmäseksi ja sieltähän se löytyi ja häätölääkitys päälle. Kerrasta lähti. Lääkekuuri on melko rankka, yhdeksan tablettia päivässä, joista kaksi oli antibioottia, yksi happosalpaaja . Näitä sitten usempi kerta päivässä ja kymmenen päivän ajan.
- Anonyymi
Minulla tuntuu ylävatsassa aina sillon tällöin semmosta vihlovaa kipua ensin se kipu oli semmoista pistelevää eikä niin laajaa mutta nyt se on alkanut olemaan sellaista että vihloo laajasti ja aika kovaa niin mistäköhän voisi johtua
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019