HIILAREISTA minäkin

mentori-x

Nyt alkaa taas armoton painonhallintakampanja.
Miten siihen auttaa hiilareitten vähentäminen
aterioilla ?

19

1015

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nööh nöh!

"*Ei ole mitään väliä paljonko syömme joulun ja uudenvuoden välillä
      vaan se on ongeölma mitä napostelemme
      uudenvuoden ja joulun välillä
      - Nööh nöh!

• tiehemiehet?

TV kertoo juuri näistä dieeteistä.
      Miten lienee jitten toteutus?

• joutis

Täysin hiilarivapaa, ketosiin perustuva dieetti on nopea ja pomminvarma.

Jos liuskat värjäytyvät vahvasti niin ensimmäisen viikon aikana painosta lähtee, koosta riippuen, 3 - 7kg, suurin osa nestettä.

Sen jälkeen, lähtötilanteesta riippuen, pudotus on 0,5 - 1,5kg/vko.

Vitamiini- ja hivenainetarpeet täytyy ottaa purkista.
        Laksatiivin käyttö on välttämätöntä kuitujen olemattomuuden vuoksi.

Lopettaminen vaatii hieman taitoa vatsan sekamelskan välttämiseksi.

16kg:n pudotuksen jälkeen ( 3kk ) painosta palautui noin 2kg johon se jäi vuosikausiksi.
        Vetäytyminen täydelliseen laiskuuteen alkoi hivuttamaan sitä ylöspäin mutta se on toinen juttu.

• Valkoinen jauho ja sokeri pois. Siis leivonnaiset, valkoinen leipä, perunat, pastat ja riisit.
      Helpoin tapa aloittaa ja sitten siirtyä hienosäätöön. Elimistön tarvitsemia hiilareita saa ilman näitäkin.
      Olen noudattanut vuosikausia suunnilleen tätä ruokavaliota, välillä herkkuistakin nauttien. Paino on pysynyt samana viimeiset 20v, eli 171 cm/59-61 kg.

• viivatiina

mitä ja kuinka paljon syöt esim tänään millä paino pysyy samassa.

• kaikkea saa
        viivatiina kirjoitti:

mitä ja kuinka paljon syöt esim tänään millä paino pysyy samassa.

syödä vaikka miten paljon, ei tarvitse nälkää nähdä, sokeri ja valkeat jauhot vain ovat pannassa.
        Sanotaan kaks ensimmäistä viikkoa.
        Rasvaiset maidot, juustot, täysliha , kala,kanamunat, kaikkea saat syödä estoitta.
        Makkaraa vältä, sillä siinä on vehnäjauhoa.
        kahden viikon päästä voit katsoa mikä on pudotus ollut ja haluatko jatkaa samaan tahtiin, vaio lisäätkö varovasti jotain hiilareita ruokaan.

Hiilaripitoisiin kuuluu hedelmistä ne joissa on paljon hedelmäsokeria ja banaani ei ole suositeltava.
        Vihanneksissa ei taida paljon olla rajoituksia, niitä voi lisätä surutta.

Kaikesta ruuasta kannattaa katsoa mikä on hiilihydraattipitoisuus ja käyttää niitä joissa mahdollisimman vähän.

Kananmuna, pekoniaamiaiset on jopa suositeltavaia, mut älä juo hedelmämehuja, vettä, maitoo, piimää vaan.
        Alkoholi pois.

Repsahdukset ei haittaa, aloitat vaan taas uudelleen.

• viivatiina
        kaikkea saa kirjoitti:

syödä vaikka miten paljon, ei tarvitse nälkää nähdä, sokeri ja valkeat jauhot vain ovat pannassa.
        Sanotaan kaks ensimmäistä viikkoa.
        Rasvaiset maidot, juustot, täysliha , kala,kanamunat, kaikkea saat syödä estoitta.
        Makkaraa vältä, sillä siinä on vehnäjauhoa.
        kahden viikon päästä voit katsoa mikä on pudotus ollut ja haluatko jatkaa samaan tahtiin, vaio lisäätkö varovasti jotain hiilareita ruokaan.

Hiilaripitoisiin kuuluu hedelmistä ne joissa on paljon hedelmäsokeria ja banaani ei ole suositeltava.
        Vihanneksissa ei taida paljon olla rajoituksia, niitä voi lisätä surutta.

Kaikesta ruuasta kannattaa katsoa mikä on hiilihydraattipitoisuus ja käyttää niitä joissa mahdollisimman vähän.

Kananmuna, pekoniaamiaiset on jopa suositeltavaia, mut älä juo hedelmämehuja, vettä, maitoo, piimää vaan.
        Alkoholi pois.

Repsahdukset ei haittaa, aloitat vaan taas uudelleen.

melkein joutuu kieltäytyyn joudun muutenkin olemaan gluteenittomalla ja laktoosittomalla ruokavaliolla kananmunia en voi syödä koska voin niistä pahoin lihaa ja broileria kyllä syön kalan mausta en tykkää elikkä ruoka olis sit koko lihaa ja salaattia mehuja en juo muutenkaan alkoholia silloin tällöin saataa olla mulle aika vaikeeta ja mitäs sen juuston alle sit laitetaan kun en voi täyttä ruisleipääkään syödä oon muistaakseni joskus ennenkin tutustunu tähän muttei ollu mun juttu tai sit jätin pois liikaa.

• miljoonapulu

Heissan! Kokeile vaikka puoli vuotta niin näet. Voin puhua omasta ja vain omasta kokemuksestani.

Minun painoni putosi n 14 kiloa kolmessa vuodessa. Pudotus on pysyvä hieman lukemat heilahtelee välillä.

En syö vain sentakia, että painoni pysyisi näissä lukemissa vaan oloni on parempi; voin paremmin fyysisesti enkä ole väsynyt ruokailun jälkeen. Tottuminen tähän vei ehkä n 3-4 kuukautta. Kannatti.

Toisinaan pidän ns poikkeuspäivän jolloin syön jotain ns muuta kuin vähähiilarista. Suosittelen.
      Mutta mikä sopii yhdelle ei sovi kaikille.

Se, että voi fyysisesti hyvin, se on tietenkin tärkeämpi juttu kuin oikea vaakalukema. Jos en täällä safkalla voisi paremmin niin en söisi näin. On ihanaa kun ei ole ilmavaivoja eikä ole väsymystä ruokailun jälkeen.

• kuinka paljon viikossa

syöt marjoja, juureksia, kasviksia ja hedelmiä ?
        Mitä niistä jätät mahdollisimman vähiin, mitä suosit.

Viljatuotteista itse olen jo kymmeniä vuosia käyttänyt vain täysjyvää ja leseitä. Eli olen vatsan toimimattomuuden vuoksi joutunut etsimään kuituja, mieluummin liukenemattomia.

• viivatiina
        kuinka paljon viikossa kirjoitti:

syöt marjoja, juureksia, kasviksia ja hedelmiä ?
        Mitä niistä jätät mahdollisimman vähiin, mitä suosit.

Viljatuotteista itse olen jo kymmeniä vuosia käyttänyt vain täysjyvää ja leseitä. Eli olen vatsan toimimattomuuden vuoksi joutunut etsimään kuituja, mieluummin liukenemattomia.

tutustumassa hiilihydraatteihin vaikee kyllä löytää kasvista tai hedelmää jossa ei olisi hiilihydraattia kahdeksaakymmentä prosenttia ihan mielenkiintoista ois tietää jos joku on onnistunut keräämään itselleen ruokalistan missä ei näitä hiilihydraatteja ole tuntuu toivottamalata ainakin näin eka lukemalta.

• En tiedä mistään hiilareista mutta aijon vähentää rasvan ja sokerin syöntiä. Viikon olen ollut kohtuullisella syönnillä, ei siis enää suklaata eikä makkaroita ja puoli kiloa on paino tippunut.
      Onnea vaan kaikille läskisotaan! Tuskin tästä voittajana selviää mutta ainahan nkannattaa yrittää!
      Mulle tää ainakin on ikuisuus-projekti!

• verditti

Jos kysymys on painonhallinnasta, ei laihduttamisesta, joita minä pidän eri asioina, niin siihen riittää muutama perusjuttu. Asiaan!
      -Vaihda sokeri makeutusaineisiin.
      -Leipä ei tarvitse voita, jos päällä on juustoa, kurkkua, leikkeleitä (ei makkaraa). Varsinaisella aterialla leipä syödään ilman lisukkeita ja siihen tottuu viikossa.
      -Kaikki makkarat pois, ehdottomasti, kalliimmatkin. On kulunut ainakin viisitoista vuotta siitä, kun olen mitään makkaraa suuhuni laittanut. (kierros makkaratehtaalla varmasti auttaisi luopumista)
      -Olut ehdottomasti kiellettyä.
      -Kaikki kastikkeet voi valmistaa ilman öljynpisaraakaan, sen ruskeankin. (voin neuvoa)
      -Käytän vain juoksevaa kasvisöljyä ruuoanvalmistuksessa (sen vähän mitä käytän esim. kalan paistamiseen).Voita tai margariiniä ei jääkaapistani löydy.
      -Kaali, tomaatti, punajuuri, sipuli ja kurkku ovat suositeltavia, käytä mielikuvitustasi.
      -Hedelmiä syön joka päivä, en kuitenkaan marjoja, niitähän ei syö vanhaerkkikään ilma sokerikuorrutusta.
      -Täytekakut, leivokset, pikkuleivät,karamellit, suklaa ym. vastaava on täysin kiellettyä.
      -Ehkä kerran kuussa herkuttelen paistamalla pannukakun tai lettuja, taikinan teen veteen ja jauhoista kolmasosa on ruisjauhoja. Öljyämällä valurautapannun hyvin ennen paistamista, ei puolen litran taikinan paistaminen vaadi muuta rasvaa. Lettuihin tai pannariin käytän hyvin runsaasti mansikkahilloa, mutta annan sen itselleni anteeksi.

Ehei! En ole kasvissyöjä, syön vähintää neljä kertaa viikossa lihaa ja tunnen viihtyväni kuteissani! Ja sanomattakin on selvää, että liikunnan on oltava osa elämää.
      Ehkä kuitenkin tämännäköinen ruokalista vaatii yksinelämistä...

• viivatiina

puhutaan hiilihydraatittomasta ruoasta mutta minkäs kanssa sitä ruskeeta kastiketta sitten käytetään jos ei syödä perunaa pastaa eikä riisiä mikä se sit on se varsinainen ateria kasvissyöjäksi ei kannatakkaan ruveta eikä jättää missääntapauksessa kaikkea rasvaa pois koska sillon käy sillai että kolesterolit kohoo oon senkin testannu.

• verditti
        viivatiina kirjoitti:

puhutaan hiilihydraatittomasta ruoasta mutta minkäs kanssa sitä ruskeeta kastiketta sitten käytetään jos ei syödä perunaa pastaa eikä riisiä mikä se sit on se varsinainen ateria kasvissyöjäksi ei kannatakkaan ruveta eikä jättää missääntapauksessa kaikkea rasvaa pois koska sillon käy sillai että kolesterolit kohoo oon senkin testannu.

En puhu hiilihydraatittomasta, puhun vain omasta ruuoasta, jolla olen pysynyt lähes kaksikymmetä vuotta saman painoisena. Pastaa ja riisiä en todellakaan syö, ne on toiset pojat. En sanonut etten söisi perunaa, kohtuullisen vähän kuitenkin, sen sijaan perunan vierelle laitan tomaattia, kurkkua ja punajuurta ja ne maistuvat aivan samalle kuin pottukin, kunhan siihen ruskeaan kastikkeeseen on ripoteltu kirvelevä määrä jauhettua mustapippuria. Ja se tarvittava rasva tulee siitä tarjousjauhelihasta mestarioimastani rupisesta pihvistä.

• viivatiina
        verditti kirjoitti:

En puhu hiilihydraatittomasta, puhun vain omasta ruuoasta, jolla olen pysynyt lähes kaksikymmetä vuotta saman painoisena. Pastaa ja riisiä en todellakaan syö, ne on toiset pojat. En sanonut etten söisi perunaa, kohtuullisen vähän kuitenkin, sen sijaan perunan vierelle laitan tomaattia, kurkkua ja punajuurta ja ne maistuvat aivan samalle kuin pottukin, kunhan siihen ruskeaan kastikkeeseen on ripoteltu kirvelevä määrä jauhettua mustapippuria. Ja se tarvittava rasva tulee siitä tarjousjauhelihasta mestarioimastani rupisesta pihvistä.

tässä yritän yhdistellä mikä missäkin on hyvää ja mikä ei ja ehdottomasti ei tarjous jauhelihaa vaan parasta paistijauhelihaa siitäkin kun on rasvanmäärä minimoitu ei paljoo enää voi mistään vähentää marjoissa en onneks tarvi sokeria kun tykkään sellaisesta kirpeestä enemmän kun sokerisesta on se semmoista taidetta se ruoanvalmistuskin että sais kaikkee tarpeeks muttei mitään liikaan tuntus että kyllä tällä tiedolla mitä mullakin on painon sais pysyyn kun ensiks sais sen laskeen normaaliin nää on aina näitä vuodenvaihteen aatoksia.

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

tässä yritän yhdistellä mikä missäkin on hyvää ja mikä ei ja ehdottomasti ei tarjous jauhelihaa vaan parasta paistijauhelihaa siitäkin kun on rasvanmäärä minimoitu ei paljoo enää voi mistään vähentää marjoissa en onneks tarvi sokeria kun tykkään sellaisesta kirpeestä enemmän kun sokerisesta on se semmoista taidetta se ruoanvalmistuskin että sais kaikkee tarpeeks muttei mitään liikaan tuntus että kyllä tällä tiedolla mitä mullakin on painon sais pysyyn kun ensiks sais sen laskeen normaaliin nää on aina näitä vuodenvaihteen aatoksia.

Tässä perusasiat.

Hiilareita kerran kuussa. (Herkuttelua, kakkua keksiä..)

Mitään rasvaa ei hiilareiden kanssa.
        Pahin on HK:n sininen ja kalja.
        Joulutorttu: Rasvaa ja hiilareita
        Lihapiirakka, Pizza, leipä ja voi/juusto/makkara

29 päivää kuukaudesta syö kanaa, lihaa, juustoja, kermaa, kananmunia, salaattia, Pinaattia, kukka-ja muita kaaleja, Paprikaa..
        Niin paljon kun haluat.
        Ja kuivaa valkoviiniä jos viinaa haluat.
        Punaviiniä kaksi lasia päivässä.

http://www.fineli.fi/
        Täältä voit katsella asioita (Eniten, Vähiten)

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

Tässä perusasiat.

Hiilareita kerran kuussa. (Herkuttelua, kakkua keksiä..)

Mitään rasvaa ei hiilareiden kanssa.
        Pahin on HK:n sininen ja kalja.
        Joulutorttu: Rasvaa ja hiilareita
        Lihapiirakka, Pizza, leipä ja voi/juusto/makkara

29 päivää kuukaudesta syö kanaa, lihaa, juustoja, kermaa, kananmunia, salaattia, Pinaattia, kukka-ja muita kaaleja, Paprikaa..
        Niin paljon kun haluat.
        Ja kuivaa valkoviiniä jos viinaa haluat.
        Punaviiniä kaksi lasia päivässä.

http://www.fineli.fi/
        Täältä voit katsella asioita (Eniten, Vähiten)

herkulliselta pitää tutustua paremmin tohon eniten vähiten systeemiin ja käykö se tällaiselle pariutuneelle vai pitääkö olla sinkku onko se sillon helpompaa helppo herkutella ilman kakkua ja keksiä lihapiirakkaa oo syöny moneen vuoteen en ehkä enää kahteenkymmeneen ja vielä kun kaiken päälle syö kananmunan niin saa mennä suorilta oksentaan kaikki ulos tehokasta vai mitä.

• HTZA
        viivatiina kirjoitti:

herkulliselta pitää tutustua paremmin tohon eniten vähiten systeemiin ja käykö se tällaiselle pariutuneelle vai pitääkö olla sinkku onko se sillon helpompaa helppo herkutella ilman kakkua ja keksiä lihapiirakkaa oo syöny moneen vuoteen en ehkä enää kahteenkymmeneen ja vielä kun kaiken päälle syö kananmunan niin saa mennä suorilta oksentaan kaikki ulos tehokasta vai mitä.

tällä dieetillä, mutta anna mennä.
        Jos oksentelet niin muista ottaa purkkivitamiinit vasta oksennuksen jälkeen.
        Parisuhteelle tekee hyvää jos laitat miehen kiertoon.
        Hän ei kauaa menen kakalle vessaan joka haisee oksennukselle.
        eikä pese enää pyykkejä.
        Ja, siksi toiseksi, hoikkana ja sievänä on sinulla ihailijoita muutenkin.

Saat taas kuulla, nuoruuden valehteluja ja kehuja.
        Mutta ei rannalle, mahanahat eivät kerkiä mukaan, ryppypussi pitää peittää laajalla alaosalla, samasta syystä, Push-upit.
        Katso myös peilistä, onko olkien alla ryppyistä nahkaa, usein siellä on.
        Ehkä, kokouimapuku tai muovisäkki on parempi.
        Mutta, laihdutus on aina iloinen asia.
        Leivoskahveilla voi tytöille kehua painoaan.
        Roikkuvasta, laihtuneesta naamasta he kyllä arvaavat muunkin.

• viivatiina
        HTZA kirjoitti:

tällä dieetillä, mutta anna mennä.
        Jos oksentelet niin muista ottaa purkkivitamiinit vasta oksennuksen jälkeen.
        Parisuhteelle tekee hyvää jos laitat miehen kiertoon.
        Hän ei kauaa menen kakalle vessaan joka haisee oksennukselle.
        eikä pese enää pyykkejä.
        Ja, siksi toiseksi, hoikkana ja sievänä on sinulla ihailijoita muutenkin.

Saat taas kuulla, nuoruuden valehteluja ja kehuja.
        Mutta ei rannalle, mahanahat eivät kerkiä mukaan, ryppypussi pitää peittää laajalla alaosalla, samasta syystä, Push-upit.
        Katso myös peilistä, onko olkien alla ryppyistä nahkaa, usein siellä on.
        Ehkä, kokouimapuku tai muovisäkki on parempi.
        Mutta, laihdutus on aina iloinen asia.
        Leivoskahveilla voi tytöille kehua painoaan.
        Roikkuvasta, laihtuneesta naamasta he kyllä arvaavat muunkin.

täsmäs kerkiämättömät vatsanahat sun muut mutta toi olkien alla ryppystä nahkaa yritin kattella mutta en nähny kokouimapuku on varattu matkalle aurinkorannalle tulin aamulla siihen tulokseen että pakko peittää ei ehkä kerkee enää radikaaliin muutokseen siltä vaikutti kun katsoin kokovartalopeilistä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe