Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

minun ympäristöni??

pohjattoman väsynyt

Miksi ihmiset auttamisen sijaan ivaavat?
Jäin yksinhuoltajaksi, mies käski hoitaa lapset "koska sä heidät olet tehnytkin".
Mummut ja papat ihmettelivät oikein ääneen, "miksi teit niin monta lasta kun et jaksa hoitaa"??

En ole hakenut apua mistään, tuttavani tuovat omia lapsiaan minulle hoitoon 2 kertaa kuussa.
Vastapalvelua eivät anna. Onpahan lapsilla leikkikavereita.
Kaverini ovat kaikki vapaat baareissa.
Lasten kummit asuvat kaukana.
Naapureita en tunne.

Kun pyydän joltakin apua, edes tunniksi, että pääsisin vaikka parturiin, kukaan ei ehdi.

Itkin ex-miehelle puhelimessa, hän ei voi auttaa (oma uusi nuorikko etusijalla).

Tuntuu siltä, että minä olen HUONO ihminen kun tein niin monta lasta (4), joita nyt en jaksa hoitaa 24/7.
Hoidanhan minä heidät ja rakastan, henkisesti vaan ovat voimat menneet, ei jaksa hymyillä.
Elämä on pelkkää kotia/lapsia, pienin vasta 5kk.

Itselleni minulla ei ole yhtään aikaa.
Pelkään, että pimahdan kohta, en voi hillitä väsymystäni, puhun kauheita lasten kuullen ym.

Välillä tuntuu, että minua hyljeksitään, olen yhteiskunnan pohjasakkaa, yh joka ei jaksa hoitaa lapsiaan (mitäs teit heidät!), jota tututkin päivittelevät, jota ei kenenkään tarvitse alentua auttamaan, en ole minkään arvoinen.....

5

559

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miksi ?

      Ei kai sinua kukaan pakottanut noita lapsia hankkimaan vaan teit ne ihan omasta halustasi?
      Kenelläkään muulla kuin lapsen vanhemmilla ei ole velvollisuutta lapsianne hoitaa. Ei tuttavilla, ei isovanhemmilla, ei kavereilla eikä sukulaisilla.

      Jos olet väsynyt ja tarvitset lepoa niin palkkaat lapsille hoitajan. Jos rahasi eivät riitä niin sitten hankit työn josta saat tuloja. Jos jaksamisesi ei riitä työntekoon eikä lasten hoitoon niin sitten jää vaihtoehdoksi se, että annat lapsesi muualle hoidettavaksi. Tarkista nyt kuitenkin ensimmäiseksi ettei alakulosi johdu masennuksesta. Neljän lapsen hoidon ei pitäisi olla niin raskasta ettei siitä selviä.

      Toivottavasti jaksat varoittaa kanssasiariasi saattamasta itseään samaan tilanteeseen kuin sinä. Lapsia tulee hankkia vauvakuumeesta huolimatta vain sen verran kun kykenee hoitamaan.

      • sinä pitkät

        tämähän se ap.tä lohduttaa?


    • mimmu

      Todella ikävää, että olet saanut tuollaisia kommentteja ja ettet ole saanut apua. Tietenkään et ole huono ihminen etkä yhteiskunnan pohjasakkaa, vaan päinvastoin nykyisin voi nostaa hattua sille, joka haluaa mieluummin lapsia kuin rahaa, uraa ja extreme-elämyksiä. Ethän voinut tietää lapsia hankkiessasi, että parisuhteesi kariutuisi.

      Älä anna periksi, vaan yritä löytää apua, jotta ehtisit levätäkin. Jos ihmiset tuovat sinulle lapsiaan hoitoon, kyllä he ovat velvollisia myös auttamaan sinua. Isompia lapsia voisi viedä seurakunnan päiväkerhoon, jolloin voisi vetää torkut silloin, kun pienet ovat päiväunilla. Monilla paikkakunnilla on myös äiti-lapsi-kerhoja, joissa voi tutustua muihin vanhempiin, jolloin saattaisi löytyä joku, joka voisi katsoa välillä lasten perään. Lasten isä on tietysti myös velvollinen hoitamaan lapsia, kyllä hänkin on ollut niiden teossa mukana! Yritä tässä kovaa ja pehmeää linjaa. Jos suhde mieheen paranee ja sanot, että lapset kaipaavat häntä, ehkä hän haluaa olla enemmän mukana. Tsemppiä sulle, olet upea ihminen ja hyvä äiti.

    • mimmu

      Äläkä vaan anna yhtään lastasi pois. He ovat kallisarvoisinta, mitä omistat, ja kerran, kun he ovat isoja, saat osaksesi nelinkertaisesti onnea ja rakkautta. Nyt on rankkaa, kun he ovat pieniä, mutta kyllä sinä jaksat hoitaa heidät, ihminen venyy ihmeellisellä tavalla, kun on pakko. Ota päivä kerrallaan ja hetki kerrallaan ja ajattele, että taas he ovat yhden päivän vanhempia kuin eilen ja ollaan taas lähempänä sitä aikaa, kun pääset aina vaan helpommalla heidän kanssaan.

      Neuvolassa voisit kertoa, että olet hirveän väsynyt. Ehkä siellä osattaisiin neuvoa, mistä saisit apua.

    • ovat suurin

      aarteesi, älä heidän olemassaoloaan kadu!

      Miehesi on täysi pässi.

      Ole onnellinen, ettei sinun tarvitse täyttää elämäsi tyhjyyttä baareissa notkumalla. Jos on olemassa yhteiskunnan pohjasakkaa, niin kyllähän sellaiset baarikärpäset ja kaljasiepot ovat sitä monta kertaa ennemmin kuin nuori monen lapsen yksinhuoltajaäiti.

      Olet erittäin arvokas ihminen, lapsillesi korvaamaton ja yhteiskunnalle tärkeä uuden sukupolven kasvattaja. Varmaan saat jostakin hieman hoitapua, jos pyydät. Kysele vaikka neuvolan kautta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2015
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1430
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1355
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      71
      1241
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe