Onko teidän beaglellä ollut mitään vaivoja tai sairauksia ? Mikä on mielestänne beagle rodun terveys tilanne ?
Käsittääkseni beaglen pentujen vanhempia harvemmmin tutkitaan ?
Oman beaglemme vanhemmat on tutkittu ja A-lonkat on molemmilla, terveet kyynärpäät ja silmissäkään ei mitään vikaa.
On nyt vuoden vanha ja terve on ollut tähän asti. Vatsakin kestää mitä ruokaa vaan.
Lyhytturkkisia koiria vaivaa useasti ihottumat, varsinkin varpaiden välissä. Tiedättekö yhtään beagleä jolla olisi näitä ongelmia tai jotain allergiaa ?
Mietin vaan kun on aika yleinen rotu ja monesti suosituilla roduilla on perinnöllisiä sairauksia.
Beagle rodun terveys
10
3792
Vastaukset
- ainakaan
Kuullut, että älyttömästi sairastelisivat, en tiedä sitten noita näyttelyyn jalostettuja, mitä niiltä löytyy. Suomen ajokoira on edelleen suosituin rotu ja ei niilläkään taida kummemmin olla mitään sairauksia. Esim. saksanpaimenkoirat ja monet muut rodut on pilattu sisäsiittoisuudella, eli vanhemmat ovat toisilleen läheistä sukua, beagleista en tiedä muuta kuin että tämä nykyinen linja ei ole yhtä kaunis kuin entinen.
- ihmettelen samaa
minä kans ihmettelen että miten ne nykyään on sellasia "lörppiä" nää beaglet.
Kauheita poimuja ja korvat ei kun pitenee sukupolvi toisensa jälkeen!
En ole asiantuntija tämä keskustelu kuuluis varmaan jollekin asiantuntijavoorumille mutta maallikon näkemuksen mukaan on sielä jenkkilässä sellainen "ihanne" että pitää olla nahka numeroa liiansuuri jotta silmät olis mahdollisimman "söötin" surumieliset ja korvat pitää olla isot. Ulkonäkö se taitaa tässäkin rodujalostuksessa taas valitettavasti viedä voiton ku koiria ilmeisesti ei kukaan enää käyttötarkoitukseen tarvi vaan sen pitää olla vain mahdollisimman söpö koira.
Mun mielestä ne metsäbeaglet on vähän sellasta sekalaisempaa sakkia ja sirompia, virtaviivaisempia mutta tietäisinpä enemmän mistä kaikki juontaa niin kertoisin,. - treenarirenne
ihmettelen samaa kirjoitti:
minä kans ihmettelen että miten ne nykyään on sellasia "lörppiä" nää beaglet.
Kauheita poimuja ja korvat ei kun pitenee sukupolvi toisensa jälkeen!
En ole asiantuntija tämä keskustelu kuuluis varmaan jollekin asiantuntijavoorumille mutta maallikon näkemuksen mukaan on sielä jenkkilässä sellainen "ihanne" että pitää olla nahka numeroa liiansuuri jotta silmät olis mahdollisimman "söötin" surumieliset ja korvat pitää olla isot. Ulkonäkö se taitaa tässäkin rodujalostuksessa taas valitettavasti viedä voiton ku koiria ilmeisesti ei kukaan enää käyttötarkoitukseen tarvi vaan sen pitää olla vain mahdollisimman söpö koira.
Mun mielestä ne metsäbeaglet on vähän sellasta sekalaisempaa sakkia ja sirompia, virtaviivaisempia mutta tietäisinpä enemmän mistä kaikki juontaa niin kertoisin,.Kannattaa ottaa metsästyslinjasta, mikäli metsästää beaglella. Dreeveri on hyvä vaihtoehto pienajokoiralla metsästävälle.
- beagleblogeja netistä
olen lueskellut beaglaharrastajien blogeja ja kyllä monesti on maininta kuinka "meidän beaglen masu ei kestä" sitä tai tätä , tai meidän beagle on allerginen sille tai tuolle.
Mun omalla beaglellani on yksi perinnölliseksi luokiteltava sairaus..mut se ei ole paha vaan sellanen mikä korjaantui hoidolla.
Mut olipahan kuitenki, eipä tuu pentuja tällä koiralla teetettyä.
Eniten huolestuttaa silti se luonteeseen kajoaminen ku beagleista jalostetaan nyt "kiltteijä" että ne sopiii lapsiperhekoiraksi paremmin.
Beaglen kuuluu olla itsepäinen , kovapäinen, itsenäinenn ja sinnikäs eikä sellane aatunlammas.
Mut valitettavasti sellasen beaglen kanssa ei moni pärjää niinpä on alettu varmaa "tehtailemaan" vähän arempia ja helposti tahtoontaipuvaisia koiria.,,mukana vois olettaa tulevan sit arkuuttakin ja kaikkea mikä ei todellakaan sovi beaglerotuun. - Beagle ja cockeri
Ainut vaiva mikä minun beaglella on ollut, niin muutama korvatulehdus, mutta sellaiset on hoidettavissa. Muuten terve koira ja terveet vanhemmat. En ole beaglen omistajilta kuullut mitään ihottumista tai allergioista. Itse ostin koirani sellaiselta ihmiseltä, jonka koirat ovat metskäkäyttöisiä. Koirastani kasvoi normaali beagleä vähän pienempi ja sirompi. Iloinen ja kiva koira =)
- stumppi44
minulla oli beagle 14,5 vuotta kunnes ilmeisesti koiranvihaaja mökkipaikkakunnalla tappoi jeren 25.11.2008. jere oli liian iso näyttelyyn ym. joten kun en voi sietää koiranäyttelyjä niin oikein sopiva. anaalirauhaset olivat jonkinverran ongelmalliset ja n.12 ikävuoden jälkeen alkoi takajaloissa jonkinverran heikkoutta mutta se korjaantui eläinlääkäriltä hankitulla ravinnolla. niveltabletit eivät josatin syystä sopineet. maito ja voimakkaat mausteet eivät sopineet mahalla mutta naapurin komposti,myyrät jne. sopivat hyvin.jere jaksoi juosta 1,5 tuntia vielä 2 päivää ennen katoamista ilman sen suurempaa väsymistä joten ei ainakaan koiran kunto ollut huono.ikävä suuri
- meilläkin
stumppi44 kirjoitti:
minulla oli beagle 14,5 vuotta kunnes ilmeisesti koiranvihaaja mökkipaikkakunnalla tappoi jeren 25.11.2008. jere oli liian iso näyttelyyn ym. joten kun en voi sietää koiranäyttelyjä niin oikein sopiva. anaalirauhaset olivat jonkinverran ongelmalliset ja n.12 ikävuoden jälkeen alkoi takajaloissa jonkinverran heikkoutta mutta se korjaantui eläinlääkäriltä hankitulla ravinnolla. niveltabletit eivät josatin syystä sopineet. maito ja voimakkaat mausteet eivät sopineet mahalla mutta naapurin komposti,myyrät jne. sopivat hyvin.jere jaksoi juosta 1,5 tuntia vielä 2 päivää ennen katoamista ilman sen suurempaa väsymistä joten ei ainakaan koiran kunto ollut huono.ikävä suuri
Ei vielä ole ollut mitään vaivoja ja toivottavasti ei tulekkaan. ei olla kuvattu lonkkia tai silmiä. Minun mielestä ei mitenkään erikoisen paljon sairauksia kyseisellä rodulla.
- ikk
meillä on aikomus ostaa beaglen urospentu ,en löydä kasvattajan nimeä kennelistä vaikka se kuitenkin tietojen mukaan kenneliin kuuluu .myöhemmin huomasin pentujen yleisen myynnin ilmoituksen. onkohan mahdollista pyytää kasvattajalta sukututkimus että tiedän että astuttamiseen ei ole käytetty sukulaisuus suhdetta.Ehdin jo maksaa ennakkomaksun. minulle ilmoitettiin kyllä isän ja emon nimet jos käytän näyttelyssä.Mistä saisin varmuuden sukutiedoista.
- nffjkgjkjgfjgkdf
Harkitsisin sinuna koiran hankkimista, jos et tuon vertaa tiedä/ota selvää. Jalostusjärjestelmästä löytyy sukusiitosprosentti ja koiran sukutaulu yms. Ilmeisesti pentu on rekisteröity kun kerta näyttelyssäkin voi käyttää. Kasvattajalta tuskin kannattaa kysyä mitään sukututkimuksia. Tuota löytyy: http://jalostus.kennelliitto.fi/frmEtusivu.aspx?R=161
Syötät sinne vanhempien nimet, esim. ku syötät emän nimen ja haet niin emän sukutaulu sivulla on kohta "toisen vanhemman rekisterinumero" syötät sinne uroksen rekisterinumeron niin saat pentueen sukutaulun esiin ja jos sinulla ei ole uroksen rekisterinumeroa niin senhän saat hakemalla uroksen sukutaulua,siellä lukee se rekisteinumrokin. Jos pentue on jo rekisteröity niin se löytyy jo hakemalla emän tietoja.
Sekavasti selitetty mutta toivoaan että löytyy. :D
- lää
allergiaa on ollut juuri varpaiden välissä,kaikki luonnontuotteista lähtien lääke ja ruoka kokeilut on käyty läpi.Lääkäri määräsi ruokavalion ja tossut jalkaan kivetyksillä ja talvella lenkille lähtiessä.Ollan pärjätty jotenkuten .
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1367669Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde381915Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251880- 911623
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791545Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p104978- 49910
Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik4819Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28810- 33783