Kissani saa toisinaan possun sydäntä. Kannattaako sydän tarjota kissalle pieninä helposti syötävinä palasina, vai voiko palat leikata juuri sen verran isommiksi, että kissalla riittää niissä vähän tekemistä / pureksimista?
Kissallani on ylipainoa (sisäkissa, leikattu) ja se on kova kerjäämään, vaikka yritän olla tiukka. Olen ennen antanut sydämenpalaset pieninä ja kissa on hotkaissut ne parissa sekunnissa, mutta nyt olen antanut ne hieman isompina, niin että kissa joutuu työskentelemään yhden palasen kanssa hieman enemmän. Onko tästä kissalle jotain haittaa?
Miten tarjota sydäntä?
6
763
Vastaukset
- vaan hyötyä
hampaat saavat tarvitsemaansa työtä ja puhdistuksen samalla. Jos kissa hotkii palat kokonaisina, se saattaa aiheuttaa oksentelua.
Siis mitä isompina kissa ne suostuu syömään, sitä parempi. Liha ei jää kurkkuun vaikka olisi isokin pala, se yleensä sujahtaa alas helpostikin tai kissa pulauttaa sen suustaan ulos ja jatkaa pureksimista/palan pienentämistä. - ?
Pitääkö possun sydämelle tehdä jotain ennen tarjoilua, vai voiko sen vain pilkkoa ja tarjota?
- ....
Sen kun vaan pilkkoo ja lautaselle.
- AlluKolli
Meillä 1 sydän pistetään puoliksi ja kumpikin puolikas neljään osaan. Ne on sitten suurinpiirtein hiiren kokoisia, mutta aika liukkaasti ne solahtaa mahaan. Broilerin koivet on sitten vähän haastavampaa, kissat rouskuttaa koipea vähintään vartin (1 koipi /kissa).
- jk
olenkin pitkään miettinyt miten sydämen voi tarjota eli raakana siis vaan ja veitsen kanssa hommiin, kokeilla josko nirppanokkani söis. : )
- cat stevens
Herkkua se tuo sydän on ainakin minun kissalleni.
Broileria minä annan usein myös, mutta niitä suikaleita. Jotenkin hirvittää sen linnunluun antaminen raakanakin vaikka ei ne ohuet piikit nähtävästi sitten ole vaarallisia kissan elimistölle. Ne kun ovat niin teräviä. Toki se pikkulinnunkin vetelee naamaansa niin ettei siitä jää kuin pari pyrstösulkaa. Pitänee tarjota broilerin koipeakin. Minun kissa syö kaikenlaista lihaa ja aina raakana. Ainoastaan maksaa minä hieman olen kiehauttanut.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Päivän Riikka: polttoöljyn hinta räjähti
Näyttää tuo putinismi ilmenevän persuissa myös Suomen yrittäjien kampittamisena. Polttoöljy on se katalyytti, joka pitää362141Mökkejä ostellaan nyt ihan hulluna!
Tyypilliset lainamäärät on yli 500 000€ mökkejä ostellessa eli erityisesti tuollaiset miljoonamökit on nyt suomalaisten591955Helsingin yllä valopalloja
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1508be00-28c9-4156-83dc-0be5e7aa3066 "Helsingin taivaalla lensi lauantaina puolen yön1211900HÄLYYTYS!!
Ukraina se hyökkää jo Suomen maaperälle. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/645b83ce-e074-4f00-8b99-245d01b38a363771622Kovasti on hävittäjiä ilmassa. Nytkö se alkoi?
Onko nyt sota ?? `Vai harjoituksiako vain? Hävittäjät pörrää kovasti.1031621Helsingin yllä lensi yöllä jotain outoa puolen yön aikaan valopalloja
Poliisi on saanut tapauksesta yhden havaintoilmoituksen. Valopalloja oli noin parikymmentä ILtalehdessä on video tapah1241444Millainen on naisellinen nainen
Nyt kun taas mennään keikkuen kesään, niin millainen nainen on naisellinen? Pukeutuminen, olemus, puhetapa, jne. Vilma n1821072Raamatullinen kaste
Seurakunnassamme kastettiin mm eräs muslimi, joka oli tullut uskoon. Hän oli ollut Suomessa viitisen vuotta. Hän oli lu53947- 73875
- 27869