Miten tarjota sydäntä?

Kissalleni

Kissani saa toisinaan possun sydäntä. Kannattaako sydän tarjota kissalle pieninä helposti syötävinä palasina, vai voiko palat leikata juuri sen verran isommiksi, että kissalla riittää niissä vähän tekemistä / pureksimista?

Kissallani on ylipainoa (sisäkissa, leikattu) ja se on kova kerjäämään, vaikka yritän olla tiukka. Olen ennen antanut sydämenpalaset pieninä ja kissa on hotkaissut ne parissa sekunnissa, mutta nyt olen antanut ne hieman isompina, niin että kissa joutuu työskentelemään yhden palasen kanssa hieman enemmän. Onko tästä kissalle jotain haittaa?

6

638

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaan hyötyä

hampaat saavat tarvitsemaansa työtä ja puhdistuksen samalla. Jos kissa hotkii palat kokonaisina, se saattaa aiheuttaa oksentelua.

Siis mitä isompina kissa ne suostuu syömään, sitä parempi. Liha ei jää kurkkuun vaikka olisi isokin pala, se yleensä sujahtaa alas helpostikin tai kissa pulauttaa sen suustaan ulos ja jatkaa pureksimista/palan pienentämistä.

• ?

Pitääkö possun sydämelle tehdä jotain ennen tarjoilua, vai voiko sen vain pilkkoa ja tarjota?

• ....

Sen kun vaan pilkkoo ja lautaselle.

• AlluKolli

Meillä 1 sydän pistetään puoliksi ja kumpikin puolikas neljään osaan. Ne on sitten suurinpiirtein hiiren kokoisia, mutta aika liukkaasti ne solahtaa mahaan. Broilerin koivet on sitten vähän haastavampaa, kissat rouskuttaa koipea vähintään vartin (1 koipi /kissa).

• jk

olenkin pitkään miettinyt miten sydämen voi tarjota eli raakana siis vaan ja veitsen kanssa hommiin, kokeilla josko nirppanokkani söis. : )

• cat stevens

Herkkua se tuo sydän on ainakin minun kissalleni.
      Broileria minä annan usein myös, mutta niitä suikaleita. Jotenkin hirvittää sen linnunluun antaminen raakanakin vaikka ei ne ohuet piikit nähtävästi sitten ole vaarallisia kissan elimistölle. Ne kun ovat niin teräviä. Toki se pikkulinnunkin vetelee naamaansa niin ettei siitä jää kuin pari pyrstösulkaa. Pitänee tarjota broilerin koipeakin. Minun kissa syö kaikenlaista lihaa ja aina raakana. Ainoastaan maksaa minä hieman olen kiehauttanut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Janne Ahonen E R O A A

Taas 2 lasta jää vaille ehjää perhettä!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      4312
    2. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      21
      2329
    3. Tekisi niin mieli laittaa sulle viestiä

En vaan ole varma ollaanko siihen vielä valmiita, vaikka halua löytyykin täältä suunnalta, ja ikävää, ja kaikkea muuta m
      Ikävä
      106
      2195
    4. Miksi ihmeessä?

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek
      Ateismi
      34
      1839
    5. Ootko huomannut miten

pursuat joka puolelta. Sille joka luulee itsestään liikoja 🫵🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      181
      1614
    6. Erika Vikman diskattiin, tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek

Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek https://www.rumba.fi/uut
      Maailman menoa
      27
      1521
    7. Kuinka kauan

Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?
      Ikävä
      111
      1283
    8. Pitääkö penkeillä hypätä Martina?

Eivätkö puistonpenkit ole istumista varten.Ei niitä kannata liata hyppäämällä koskaa likaantuvat eikä siellä kukaan niit
      Kotimaiset julkkisjuorut
      220
      1235
    9. Kerropa ESA miten kävi tuomioiden

Osaako ESA kertoa miten haukkumasi kunnanhallituksen kävi.
      Puolanka
      39
      1202
    10. Maikkarin tentti: Orpo jälleen rauhallinen ja erittäin hyvä, myös Purra oli hyvä

Lindtman ja Kaikkonen oli kohtalaisia, sen sijaan punavihreät Koskela ja Virta olivat taas heikkoja. Ja vastustavat jalk
      Maailman menoa
      133
      1170
    Aihe